Andrei Daniel Gheorghe
Andrei Daniel Gheorghe
Ședința Camerei Deputaților din 10 mai 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.93/17-05-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 10-05-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 mai 2016

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Andrei Daniel Gheorghe

Video in format Flash/IOS Declarații politice și intervenții ale deputaților: Andrei Daniel Gheorghe - declarație politică cu tema Agricultura românească, la răscruce;

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică de astăzi se numește: "Agricultura românească, la răscruce".

Inițiativa legislativă cu privire la modificarea Legii nr. 17/2014, pe care am depus-o împreună cu alți 23 de colegi liberali, reprezintă un gest prin care încercăm să venim în întâmpinarea necesităților agricultorilor români și să apărăm proprietatea autohtonă asupra terenurilor agricole. Filtrarea vânzării terenurilor spre cetățenii străini, deși vine destul de târziu, în raport cu cele petrecute în ultimii ani, este o măsură legitimă prin care noi, parlamentarii PNL, avem în vedere limitarea procesului de acaparare a terenului agricol de la noi din țară de către diverși investitori străini, mai mult ori mai puțin specializați în dezvoltarea sectorului agricol ori care, unii dintre ei, este posibil să răspundă unor interese publice ori de natură transnațională care nu corespund intereselor românești. Măsurile pe care noi le propunem vin spre a da curs unui raport de echilibru între întreprinzătorul român și investitorul străin, egalitatea de șanse competiționale, mai ales în contextul în care mulți investitori străini beneficiază de subvenții publice substanțiale din țările de origine, protecția mediului și, nu în ultimul rând, apărarea intereselor financiare ale statului român.

Nu trebuie să excludem din discuție nici faptul că terenul arabil reprezintă cea mai mare resursă regenerabilă a economiei naționale, iar agricultura și siguranța alimentară reprezintă niște domenii cheie ale siguranței naționale.

Se vorbește tot mai des despre posibilitatea unei mari crize alimentare în secolul XXI, fapt care trebuie să ne facă să înțelegem că păstrarea pământului arabil în proprietatea românească și preponderența capitalului autohton în sectorul agricol sunt fundamentale pentru asigurarea nevoilor vitale ale poporului român. S-a gândit oare cineva cât de trist și de periculos ar arăta, pe fondul unei potențiale crize alimentare mondiale, momentul în care noi, românii, ne-am cumpăra propriile noastre produse din import la suprapreț pe fondul unei penurii de alimente? Ne dăm noi seama, oare, ce armă geopolitică poate deveni în timp monopolul străin asupra pământului României?

Negocierea de către fostul Guvern a liberalizării vânzării terenurilor agricole a fost făcută în dezinteres față de interesele agricultorilor români și în spiritul servil cu care responsabilii noștri au învățat să trateze relația cu Uniunea Europeană.

În realitate, nimeni nu ne obliga la această soluție extremă, dovadă stând și legislațiile în domeniul tranzacțiilor agricole care există în țările europene, și mai ales în fostele țări ale lagărului socialist, țări care au știut să impună condiții prin care să filtreze vânzarea terenurilor către străini și să apere interesele producătorilor locali. Așadar, ținând cont de legislația existentă în domeniu, în țări precum Germania, Polonia, Austria, Cehia, Ungaria, Slovacia și nu numai, proiectul nostru de lege nu doar că nu încalcă normele și prevederile europene în materie, ci este chiar unul moderat, profund realist și care vine spre a solicita o serie de condiții de minim bun-simț pentru o națiune care se pretinde a fi demnă.

Legea pe care noi, parlamentarii național-liberali, dorim s-o ducem la îndeplinire, în virtutea apărării drepturilor producătorilor români și a susținerii capitalului românesc într-un mediu în care pornește în vizibil dezavantaj în fața capitalului străin, vine în moștenirea tradiției dreptei liberale românești, cea a Brătienilor, care, pornind de la principiul "prin noi înșine", a știut să înțeleagă rolul esențial pe care îl joacă promovarea intereselor economice locale și naționale în contextul dezvoltării unei națiuni durabile și solide din punct de vedere economic, social și cultural.

Să nu uităm niciodată diferența pe care trebuie să o facem între investițiile directe străine în economie și capitalurile speculative, care prin mari fonduri de investiții internaționale cumpără deja suprafețe uriașe de teren în România.

Închei cu afirmația marelui Vintilă Brătianu, care spunea despre capitalul străin că trebuie să fie "un adjuvant al capitalului românesc".

Daniel Gheorghe, deputat al PNL de Ilfov.

Vă mulțumesc.

       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 18 noiembrie 2019, 2:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro