Florica Cherecheș
Florica Cherecheș
Ședința Camerei Deputaților din 9 iunie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.101/16-06-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 09-06-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 iunie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.6 Florica Cherecheș - declarație politică cu tema: "Vrem asfalt pe DN 76 Oradea-Deva, nu panseluțe și maci!".  

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Poftiți, doamnă Cherecheș.

Video in format Flash/IOS

Doamna Florica Cherecheș:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Declarația mea politică de astăzi se intitulează "Vrem asfalt pe DN 76 Oradea - Deva, nu panseluțe și maci!".

Ieri, 8 iunie, în municipiul Beiuș, în orașul Ștei și în comuna Rieni din județul Bihor au avut loc mitinguri de protest față de nepăsarea directorilor din Ministerul Transporturilor și din Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, precum și față de reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, în ceea ce privește starea catastrofală a Drumului Național Oradea - Deva.

De peste 10 ani, acest drum în lungime totală de 192 de kilometri este în reabilitare, dar ani întregi a fost abandonat, cu cratere mari pe câte un sens de drum, cu semafoare la tot pasul și cu porțiuni cu pământ și gropi care pun la grea încercare nervii șoferilor și mașinile pe care aceștia le conduc.

Întreaga zonă are de suferit din cauza stării drumului, pentru că agenții economici care își desfășoară activitatea aici au probleme în a-și continua dezvoltarea, în timp ce unii au ales chiar să-și transfere activitatea în altă parte. Mărturie în acest sens poate să depună AJOFM Bihor, care confirmă faptul că firmele au ajuns să plece din zonă și să disponibilizeze angajați, din cauza stării drumului și a faptului că atâția ani nu s-a reușit reabilitarea lui.

De asemenea, acest drum asigură accesul la destinații turistice de o frumusețe deosebită, cu peșteri, pârtii de schi, pensiuni agroturistice, trasee montane pentru toate gusturile. Toate, sabotate de starea proastă a drumului.

Astfel, un potențial turistic uriaș, o adevărată mină de aur, care atrage turiști nu doar din România, dar și din Ungaria și alte țări, atât pe perioada de iarnă, cât și de vară, nu e fructificat la maximum, pentru că turiștii evită acest drum care le provoacă mult răbdarea și le distruge mașinile.

La protestele de ieri au participat mai multe sute de cetățeni care au purtat pancarte cu mesaje prin care acuzau oficialitățile din CNADNR și Ministerul Transporturilor că au distrus turismul și economia zonei, că de 10 ani aceștia le oferă doar minciuni, și că au dat în permanență dovadă de nepăsare, deși Bihorul ocupă un loc fruntaș în ceea ce privește contribuția la bugetul național.

De altfel, la proteste au fost invitați și reprezentanți din CNADNR, dar aceștia nu au răspuns invitației.

La ultima vizită făcută în zonă de directorul CNADNR, domnul Cătălin Homor, acesta a declarat într-un mod complet neprofesionist că: "DN 76 nu a avut noroc". Este aberantă o asemenea afirmație venită de la cel care ar trebui să rezolve lucrurile, pentru că nu de noroc e nevoie pentru ca lucrarea să fie finalizată, ci de o evaluare realistă a situației și de măsuri ferme de îndreptare a ei.

De-a lungul anilor au fost organizate studii, licitații, rezilieri, au fost conflicte, întreruperi nejustificate, promisiuni mincinoase, dar drumul e departe de a fi finalizat.

O porțiune din drumul Oradea - Beiuș a fost finalizată în acest an, dar, cu câțiva kilometri înainte de Beiuș, începând cu Dealul Bitii, drumul e într-o stare dezastruoasă și se poate parcurge cu doar 10 km/h.

Mai mult decât atât, unele porțiuni au trebuit complet refăcute după doar două săptămâni, pentru că după câteva zile au apărut gropi în asfalt. Din păcate, nimeni nu-și asumă responsabilitatea pentru acest eșec și nu am auzit de vreo demitere pe această temă.

Între timp, au avut loc accidente grave în zonă, potențialul turistic e grav afectat, atractivitatea economică e mult redusă, iar multe vieți sunt puse în pericol, pentru că și mașinile de intervenție au dificultăți în parcurgerea acelor tronsoane nereabilitate, pe care au crescut în această primăvară macii.

Mă alătur protestatarilor și miilor de șoferi nemulțumiți care cer demisia directorului CNADNR și cer Ministerului Transporturilor să ia urgent măsuri pentru finalizarea acestui drum - o rușine națională și un eșec total în atragerea de finanțări europene.

Dacă ministrul transporturilor nu are cum să intervină, probabil că ar fi mai bine să plece și să lase pe altcineva, care să aibă tăria de a interveni energic și a face dreptate acestei zone atât de afectate de dezastrul drumului pe care cresc panseluțe și maci.

Florica Cherecheș, deputat PNL de Oradea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, doamnă deputat.

   

Ședința s-a încheiat la ora 9,45.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 14 noiembrie 2019, 11:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro