Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.111/29-06-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 22-06-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2016

10. Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Posibilități de reformare a sistemului european comun de azil și de îmbunătățire a căilor legale de migrație COM (2016)197 (PH CD 62/2016). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PHC nr. 62/2016

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

9. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European și Consiliu - Posibilități de reformare sistemului european comun de azil și de îmbunătățire a căilor legale de migrație. Este vorba de COM 197.

Doamna președinte Ana Birchall.

Video in format Flash/IOS

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

Pe scurt, Comisia pentru afaceri europene a subliniat că în Uniunea Europeană s-a generalizat convingerea că fluxul masiv al migrației neregulamentare amenință însăși existența Uniunii și sunt necesare acțiuni proporționale pentru asigurarea unei politici europene de azil și migrație funcționale, deficiențele de funcționare ale actualului sistem european de azil neputând fi imputate Regulamentului Dublin.

A susținut că principiile instituite de regulamentul Dublin cu privire la stabilirea statului membru responsabil trebuie menținute fără a interfera cu mecanismele de relocare intra - UE, care ar trebui abordat separat.

A reiterat opțiunea susținută și în opiniile sale anterioare că orice propunere de redistribuire trebuie să ia în considerare specificul și capacitatea statelor membre și că relocarea atât internă, cât și externă trebuie să fie bazată pe voluntariat în ambele sensuri, atât cu privire la participarea statului, cât și cu privire la acordul persoanei beneficiare, aceasta fiind cea mai bună metodă pentru a evita deplasările secundare.

Și-a exprimat insatisfacția față de cele două variante propuse de comisie, întrucât acestea conduc către un sistem de distribuție între toate statele membre în contextul ineficienței demonstrate a sistemului permanent de relocare a solicitanților de azil propus în septembrie 2015.

De asemenea, comisia noastră a salutat intenția Comisiei Europene de a aplica sancțiuni eficace, disuasive și proporționale pentru deplasările secundare neregulamentare. Am constatat că mecanismele ilegale prin care fluxul masiv neregulamentar de migrațiune a putut fi organizat nu au fost încă identificate și gestionate la nivelul așteptărilor cetățenilor Uniunii Europene și este important să avem lecțiile învățate.

A recomandat adoptarea de măsuri pentru descurajarea părinților care pun viața copiilor lor în pericol.

De asemenea, în dezacord cu Comisia Europeană, a arătat că atribuirea unei responsabilități disproporționate doar câtorva state membre nu a fost generată de modul în care a fost conceput sistemul de azil, ci mai mult de implementarea sa necorespunzătoare.

Pe scurt, acestea au fost elementele cuprinse într-o opinie foarte bine argumentată și foarte extinsă. În consecință, o supunem adoptării plenului Camerei Deputaților în forma adoptată de Comisia pentru afaceri europene în unanimitate, în ședința din 8 iunie 2016.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Intervenții? Grupul PNL. Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Costel Alexe:

Stimați colegi,

Marea de migranți și solicitanți de azil în anul 2015 a zdruncinat atât sistemele de azil ale statelor membre, cât și Sistemul european comun de azil.

Deficiențe majore în privința punerii în aplicare a Regulamentului de la Dublin au fost evidențiate odată cu declanșarea crizei refugiaților. Iată de ce, așa cum rezultă și din cadrul concluziilor Consiliului European, este mai mult decât necesară reformarea cadrului existent al Uniunii Europene în materie de azil.

De asemenea, este esențial să se stopeze fluxurile necontrolate de migrațiune neregulamentară și să se asigure integritatea spațiului Schengen. În acest sens, Uniunea Europeană trebuie să utilizeze instrumentele necesare, în acord cu abordarea indicată în Agenda europeană privind migrația.

Măsurile stabilite prin această comunicare vin să răspundă provocărilor momentului, identificând în mod necesar elementele definitorii pentru o reformă majoră a sistemului european comun de azil.

Având în vedere importanța acestui document, considerăm oportună susținerea propunerii elaborate de Comisia Europeană.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnule Cernea, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Stimați colegi,

Opinia mea este că acest text pune din nou România într-o postură delicată pe plan internațional în raport cu Comisia Europeană și cu Parlamentul European.

Este un text care reflectă nu solidaritate cu partenerii din Uniunea Europeană, ci o abordare și o viziune care cu greu pot fi explicate partenerilor noștri. Încep cu punctul 2 al Comunicării, în care se spune că s-ar fi generalizat în Uniunea Europeană convingerea că fluxul masiv al migrației neregulamentare amenință însăși existența Uniunii. Astfel de opinii sunt vehiculate mai ales de către forțe politice populiste, extremiste, care găsesc orice prilej de criză drept un bun motiv pentru a-și propaga viziunile eurosceptice și opiniile agresive împotriva Uniunii Europene.

Sunt stupefiat că o astfel de abordare apare într-o opinie pe care, în principiu, Parlamentul României ar putea-o asuma.

De asemenea, sunt spuse, haideți să fim onești, sunt spuse, sunt prezentate în această comunicare minciuni vădite. Se spune că România are o contribuție substanțială la efortul comun în plan european de gestionare a migrației neregulamentare, participând inclusiv la operațiunea de salvare de vieți din Marea Mediterană și numărându-se printre statele care acordă ajutor consistent Greciei.

Haideți să fim serioși! România a avut o contribuție infimă. Nu este o contribuție consistentă, nu este o contribuție substanțială. A folosi astfel de formulări într-o comunicare a Parlamentului României față de Comisia Europeană, care cunoaște bine adevărul, față de Parlamentul European, care cunoaște bine adevărul, înseamnă a ne pune realmente într-o postură jenantă. Eu nu știu cine scrie astfel de documente, cine sunt persoanele, efectiv, persoanele care elaborează astfel de materiale.

De asemenea, la punctul 13, Parlamentul României respinge aprecierea Comisiei Europene că ar fi necesar - și, în opinia mea, ar fi necesar - un sistem mai echitabil în măsură să ofere resortisanților țărilor terțe care au nevoie de protecție sau care pot contribui la dezvoltarea economică a UE posibilități de a intra pe teritoriul acesteia în mod ordonat și sigur. Păi este nevoie de un astfel de sistem. De ce să fim împotriva unui sistem echitabil?

Sunt multe alte grave deficiențe în acest text. Eu v-aș propune, dacă liderii de grup ar fi de acord, să fie retrimis la comisie pentru o elaborare mai atentă.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc. Nu se mai poate.

Mulțumesc. Vă rog să concluzionați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Închei imediat.

Stimați colegi,

Este o temă delicată. N-o putem trata cu superficialitate. Prin astfel de poziții, care sunt inconsecvente și care nu reflectă un spirit de solidaritate cu Uniunea Europeană, punem România într-o postură delicată care va avea efecte pe termen lung. Ar trebui să ne dovedim parteneri loiali...

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc mult.

Video in format Flash/IOS

Domnul Remus-Florinel Cernea:

...și predictibili ai Uniunii Europene.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Intervențiile sunt de două minute.

Domnul Ganț. Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Stimate, domnule președinte.

Stimate colege, stimați colegi,

N-aș fi intenționat neapărat să iau cuvântul dacă n-ar trebui totuși să repunem lucrurile la punct.

Contribuția României este substanțială pentru că dacă ne-am referi numai la contribuția în cadrul FRONTEX, unde România se situează pe locul doi după Germania, și dacă am raporta contribuția noastră la potențialul nostru economic față de alte state membre care stau mult mai bine din punctul ăsta de vedere, veți constata că sprijinul pe care-l acordăm în cadrul FRONTEX, dar și prin trimiterea de specialiști la centrele din Grecia care gestionează migrația, veți constata că România realizează o contribuție absolut substanțială.

Vă mulțumesc frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. Și eu vă mulțumesc.

Dacă mai sunt alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții. Rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 15 septembrie 2019, 13:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro