Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.111/29-06-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 22-06-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 iunie 2016

9. Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European și Consiliu - Înapoi la Schengen - o foaie de parcurs COM (2016) 120 (PH CD 61/2016). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PHC nr. 61/2016

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

8. Următorul COM. Este vorba de Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la comunicarea comisiei către Parlamentul European, Consiliul European și Consiliu - Înapoi la Schengen - o foaie de parcurs.

Este vorba de COM 120.

Doamnă președinte Ana Birchall, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte.

În legătură cu COM 120 și Comisia pentru afaceri europene și-a întemeiat opinia pe punctul de vedere transmis de Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informații, fișa de informare a Direcției pentru Uniunea Europeană, analiza proprie a secretariatului nostru, contribuții în cadrul dezbaterilor a reprezentanților instituțiilor sus-menționate.

Pe scurt, Comisia pentru afaceri europene salută Foaia de parcurs - Înapoi la Schengen, pentru că detaliază pașii necesari pentru a reveni la o gestionare eficientă a frontierelor externe și interne ale Uniunii Europene într-un timp cât mai scurt, până la sfârșitul anului 2016 pentru a limita cât mai mult pierderile atât în plan economic, turistic, al liberei circulații a forței de muncă, de exemplu.

De asemenea, considerăm documentul ca unul de studiu care promovează propuneri de remedierea situației de facto și un calendar precis de urmat.

Am remarcat, în opinia noastră, faptul că pentru prima dată, la nivelul instituțiilor Uniunii Europene s-a făcut o evaluare a costurilor aferente renunțării la sistemul Schengen, în plan economic, turistic, al liberei circulații a forței de muncă și al costurilor administrative.

Apreciem că valoarea costurilor economice este de 5-8 miliarde de euro anual. Într-o atare situație ar fi destul de mari și foarte serioase.

De asemenea, în opinia noastră, susținem efectuarea de controale în secțiuni de frontieră internă, numai în cazurile în care acestea sunt necesare și proporționale amenințării grave identificate la adresa ordinii publice și a securității interne și doar pe o perioadă limitată.

Am semnalat că prin rapoartele Comisiei Europene privind stadiul returnării, relocării migranților, conform deciziilor Consiliului European din 2015, se constată că un număr foarte mic de persoane au fost relocate din Grecia și Italia, ceea ce conduce la concluzia că trebuie analizate cu mai multă atenție procedurile și găsite soluțiile concrete de a le grăbi la nivelul statelor membre.

Am reamintit, în opinia noastră, că România acționează de facto încă din 2010 ca un membru al spațiului Schengen, îndeplinind toate criteriile necesare pentru ridicarea controlului la toate frontierele interne, participând activ la toate acțiunile de securizare a frontierelor externe și, în mod deosebit, asigurând paza și securitatea unui segment extrem de important al frontierei externe a Uniunii Europene, peste 2070 de km. Și în acest fel, contribuim în fiecare zi, în mod substanțial, la asigurarea securității fiecărui cetățean al Uniunii Europene.

Comisia noastră supune plenului Camerei Deputaților spre adoptare opinia în forma adoptată cu unanimitate în ședința Comisiei pentru afaceri europene din 8 iunie 2016.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc și eu.

Și ultimul COM, este vorba...

A, intervenții. Vă rog. Mulțumesc.

Mă scuzați, domnule deputat.

Grupul Partidului Național Liberal. Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Costel Alexe:

Stimați colegi,

Spațiul Schengen, acest spațiu intern fără frontiere, a adus reale beneficii cetățenilor europeni, atât pe plan individual, prin faptul că aceștia și-au putut manifesta libertățile, cât și din punct de vedere economic, domeniu unde a existat un progres evident.

Din păcate, odată cu declanșarea conflictului din Siria și din alte părți ale regiunii, care a avut drept consecință o revărsare foarte mare de refugiați și migranți în cadrul Uniunii Europene, sistemul Schengen și-a vădit vulnerabilitățile pe diverse segmente ale frontierelor externe ale Uniunii. Din acest motiv, mai multe state membre au revenit la vechea modalitate de control al frontierelor interne, afectând astfel buna funcționare a spațiului Schengen.

Iată de ce obiectivul prioritar îl reprezintă gestionarea cât mai eficientă a frontierelor Uniunii Europene și asta într-o durată temporară cât mai limitată, respectiv sfârșitul anului 2016.

Măsurile propuse de Comisia Europeană prin Foaia de parcurs trasează principalele puncte menite să faciliteze revenirea la un spațiu Schengen întru totul operațional.

Comunicarea are în vedere trei direcții esențiale: 1. asigurarea protecției frontierelor externe; 2. aplicarea normelor și renunțarea la abordarea de tip "liberă trecere" și 3. abordarea coerentă a controalelor la frontierele interne.

Având în vedere importanța aplicării unui pachet de acțiuni similare și unitare, care să stopeze criza politică și de securitate care afectează Europa, considerăm oportună susținerea propunerii elaborate de Comisia Europeană.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Mai sunt intervenții? Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 23 septembrie 2019, 2:16
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro