Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of September 6, 2016
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.124/13-09-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2016 > 06-09-2016 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 6, 2016

17. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive (Pl-x 770/2015). (rămasă pentru votul final)
 
see bill no. 770/2015

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

33. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive, Pl-x 770/2015.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu dorește.

Din partea celor două comisii, domnul președinte Diaconu, Comisia de învățământ, raport comun învățământ și apărare.

Video in format Flash/IOS

Domnul Adrian-Nicolae Diaconu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive, cu modificările și completările ulterioare, în sensul evitării violențelor și confruntărilor între participanții la evenimentele sportive.

Propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Propunerea legislativă a fost respinsă de Senat în ședința din 28 octombrie 2015.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților respingerea propunerii legislative din următoarele considerente.

Sintagma, propusă de către inițiatori, respectiv "în oricare dintre situațiile în care se pune în pericol siguranța participanților", nu conduce la eliminarea ambiguității textului de lege, așa cum motivează inițiatorii, având caracter general și, prin urmare, nu aduce precizări de natură a eficientiza aplicarea normei respective.

În prezent, conform prevederilor legilor în vigoare, Jandarmeria Română, prin structurile specializate, asigură ordinea publică la competițiile și jocurile sportive în zona apropiată și imediată a arenelor sportive, precum și în alte locuri pretabile a se produce tulburarea ordinii și siguranței publice, iar în incinta arenelor sportive, răspunderea pentru asigurarea măsurilor de ordine și siguranță revine organizatorului.

Mențiunea referitoare la răspunderea disciplinară, contravențională, civilă sau penală pentru neîndeplinirea condițiilor de siguranță de către cei responsabili reprezintă un paralelism legislativ prin raportare la prevederile art.21 din același act normativ, fapt ce contravine prevederilor Legii nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Intervenții, dacă sunt? Doamna Cherecheș și apoi domnul Benga.

Video in format Flash/IOS

Doamna Florica Cherecheș:

Deputații Partidului Național Liberal vor vota împotriva adoptării acestui proiect de lege deoarece modificarea propusă ar suprareglementa texte deja existente în legislația actuală.

Așa cum a spus și antevorbitorul meu, există deja Legea nr.4/2008 prin care Jandarmeria Română, prin structurile specializate, asigură ordinea publică și paza la competiții și jocuri sportive, astfel încât poate chiar să decidă evacuarea parțială sau totală a spectatorilor, în caz de nevoie, fără a fi nevoie de dispoziția prefectului sau solicitarea responsabilului de ordine și siguranță, a organizatorului.

De asemenea, prin Legea nr.550/2004, tot care privește organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române, se reglementează același mod de realizare a intervenției și, până în prezent, nu au existat dificultăți în aplicarea normelor în vigoare.

Pe de altă parte, în incinta arenelor sportive, răspunderea pentru asigurarea măsurilor de ordine și siguranță revine organizatorului care încheie, în acest sens, contracte de prestări de servicii cu firme specializate de pază sau, în lipsa acestora, cu poliția locală.

Modul în care se realizează restabilirea ordinii publice la competițiile sportive se regăsește, de asemenea, și în Legea nr.60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, potrivit căreia intervenția forțelor de jandarmerie se execută tot cu aprobarea prefectului la toate adunările publice, inclusiv competițiile sportive.

Din aceste motive, Grupul PNL se va opune adoptării acestei inițiative legislative, care ar crea paralelism legislativ.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Domnul Benga, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Benga:

Domnule președinte,

Dragi colegi,

Cred că suntem puși în situația de a analiza cu mare strictețe și cu mare tristețe o activitate care este sportul românesc și care, după ultimele manifestări, inclusiv cele legate de la Olimpiadă, ne demonstrează că lucrurile stau foarte rău.

Vorbim de niște competiții sportive de foarte slabă calitate și cu număr foarte mic de susținători, de spectatori. Surprinzător, încăierările care apar aici sunt de o duritate ieșită din comun.

Cred că aceste lucruri nu pot fi rezolvate doar cu jandarmii și doar cu forțele de ordine sau de către organizatori. Cred că ar trebui să mergem mai jos, să vedem care este problema sportului în România, să dezvoltăm sportul școlar, să dezvoltăm competiția școlară, să-i pregătim pe tinerii participanți la competiția sportivă, cât și pe susținătorii mici la această competiție sportivă și atunci, în timp, lucrurile vor avea o altă dinamică.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Iane, PSD. Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ovidiu-Cristian Iane:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu aș fi luat cuvântul dacă acum o săptămână nu s-ar fi petrecut un eveniment tragic la noi în țară, în urma căruia un tânăr a decedat tocmai din acest motiv, și anume un fel de răzbunare a unui fan al celeilalte echipe. Și vreau să vă spun un lucru: putem să înșirăm aici un pomelnic întreg de legi și de reglementări. Nu vom rezolva problema violenței sportive. N-a rezolvat-o nimeni până acum decât prin educație. Pentru că violența sportivă nu se petrece numai în incinta locului unde este competiția sportivă, se petrece oriunde, și în afară.

Să nu uităm că acel tânăr de săptămâna trecută a murit în afara stadionului. A murit undeva pe o alee, în apropierea locului.

Nu putem să asigurăm prin nicio lege și prin nicio reglementare siguranța și nu putem să combatem violența în urma competițiilor sportive la modul global.

Eu cred că numai prin educație și numai printr-un fair play prin care suporterul trebuie să și-l asimileze și trebuie să-l preia din educație poate duce la combaterea violenței în urma competițiilor sportive.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

Rămâne la votul final. Propunere de respingere.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 21 august 2019, 11:19
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro