Florin-Cristian Tătaru
Florin-Cristian Tătaru
Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.124/13-09-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 06-09-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 septembrie 2016

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Florin-Cristian Tătaru

Video in format Flash/IOS Declarații politice și intervenții ale deputaților: Florin-Cristian Tătaru - declarație politică având titlul Criza transportatorilor, indiferența ASF și falimentarea companiilor românești;

Domnul Florin-Cristian Tătaru:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea de astăzi se numește "Criza transportatorilor, indiferența ASF și falimentarea companiilor românești".

Suntem, stimați colegi, în fața unei probleme naționale despre care Guvernul Cioloș și ASF refuză să discute sau să o soluționeze. Să vedem datele problemei: 5000 euro = preț RCA/camion/an în 2016; 3600 lei = preț RCA/taxi/an în 2016.

Care sunt costurile normale, costuri care pot fi suportate de transportatori și garantează totodată și profit pentru companiile de asigurări, conform calculelor efectuate în baza raportului întocmit anul acesta pentru perioada anilor 2013-2015 de către compania de consultanță Milliman la cererea ASF? 1.200 euro preț RCA/ camion/ an și 1.300 lei preț RCA/taxi/an.

Diferența este mai mult decât substanțială și va duce firmele românești de transport în faliment! Acesta este interesul nostru? Mă îndoiesc că falimentarea companiilor de transport va aduce vreun beneficiu României.

Dragi colegi,

Nu putem ignora criza transportatorilor. În Maramureș sunt 2916 licențe de transport mărfuri generale și 558 licențe transport persoane. Vorbim deci de foarte multe firme de transport și foarte multe locuri de muncă care asigură familiilor o pâine bună, locuri de muncă create de aceste companii. Sunt convins că și în județele pe care le reprezentați în Parlament situația este aceeași. În mod categoric, prețul RCA a atins limite astronomice și trebuie să recunoaștem faptul că ne confruntăm cu o problemă națională. S-a dat startul unui fenomen ce va avea efect de bulgăre: companiile nu își permit să plătească RCA-ul pentru toate mașinile, oamenii își pierd locurile de muncă, vor pleca să lucreze în străinătate, familiile se destabilizează, companiile românești se închid, intră pe piață companiile străine... și? Oare acesta este scopul? Oare atunci se va putea realiza scăderea prețurilor?

Am impresia că se dorește falimentarea companiilor de transport românești. Nu am văzut nici măcar o reacție publică a reprezentanților ASF cu privire la aceste prețuri care falimentează, repet, capitalul autohton și consider cel puțin îngrijorător acest lucru. Atrag atenția asupra faptului că ASF este o instituție publică a statului și trebuie să lucreze pentru cetățenii români.

În acest moment, pentru același tip de vehicul comercial, încadrat în aceeași clasă de bonus/malus, asigurătorii practică tarife cu diferențe de până la 300%, situație față de care atât ASF, dar și Consiliul Concurenței trebuie să prezinte public o poziție oficială. Solicit ca reprezentanții ASF să întreprindă toate demersurile necesare pentru a găsi o soluție imediată pentru reglementarea tarifelor de bază pentru RCA.

Cred că o soluție legislativă este reglementarea tarifelor de bază pentru RCA direct de către ASF și stabilirea prin reglementare a factorilor care influențează aceste tarife și a modului în care asiguratorii pot adăuga repere nejustificate în calculul actuarial. De asemenea, cred că o dată soluționată situația pe termen scurt, este necesară formarea unui grup de lucru la care să fie invitați și transportatorii și să se ajungă prin consens la soluții europene pentru stabilirea prețului RCA.

Trebuie să ne protejăm capitalul autohton și să sprijinim companiile românești. Haideți să ne unim forțele într-un grup de lucru pentru a reglementa această situație ce tinde să se transforme într-o problemă de siguranță națională. Propun înființarea unei comisii parlamentare temporare care să ajute la soluționarea cât mai rapidă a acestei probleme. Să facem un efort comun pentru binele românilor și al economiei naționale.

Vă mulțumesc.

       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 14 noiembrie 2019, 11:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro