Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 20-09-2016

Ședința Camerei Deputaților din 20 septembrie 2016

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Florin Gheorghe

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:

Florin Gheorghe - declarație politică intitulată Școala românească - vorbă multă, fapte puține;

Domnul Florin Gheorghe:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația politică de astăzi se intitulează "Școala românească - vorbă multă, fapte puține".

Stimați colegi,

Nu cred că există pe parcursul anului vreun moment mai emoționant decât acela al începutului anului școlar, în care primul clopoțel umple curțile școlilor de copii, de părinți și de bunici. Nu este nici primul și pare a nu fi nici ultimul an în care entuziasmul dispare de pe fața tuturor atunci când intră în curtea școlii și văd pereții cojiți ai clădirilor sau șantiere începute, dar neterminate, spații verzi pline de ciulini, bănci șubrezite sau manuale degradate. De peste două decenii se vorbește mult despre școala românească, însă nu se face nimic concret. Putem spune "ghinion"? Nu, ci pur și simplu dezinteres vădit al autorităților responsabile.

A trecut un an de zile de când Guvernul raporta că peste trei mii de unități școlare nu au avize igienico-sanitare, nu au toalete sigure sau aviz de protecție împotriva incendiilor. Ce s-a făcut pentru a se remedia acest dezastru în care se află infrastructura școlară? Mai nimic. De asemenea, au trecut ani buni de când se vorbește despre rezolvarea problemei manualelor școlare și chiar despre digitalizarea acestora. Ce s-a făcut în acest sens? Tot mai nimic. Și acest an școlar a debutat tot cu o degringoladă totală în privința editării și distribuirii manualelor școlare. Unele s-au tipărit, altele nu, unele s-au distribuit, altele nu. Soluția autorităților pare să fie aceeași din ultimii ani - "Părinți, dați fuga în magazine și cumpărați manuale dacă vreți ca elevii să aibă după ce învăța" Dar, oare, toți părinții din țara noastră își pot permite să cumpere, din banii lor, manuale, scaune, băncuțe și chiar să zugrăvească sălile de curs? Știm cu toții răspunsul.

O zicere cu rădăcini biblice spune că "Oamenii mari nu se nasc neapărat în case mari". În această logică, ar trebui să ne preocupăm ca toți copiii din România să aibă aceleași condiții în școală și aceeași ușurință de a ajunge de acasă la școală. Din păcate, nu vor trece multe zile până când vom afla din nou că unii copii străbat în continuare zeci de kilometri pe jos, peste dealuri și prin păduri sau chiar pe marginea șoselelor, doar ca să ajungă la școală. Ne vom minuna, din nou, că micuții stau în clasă cu mănuși și fular și că la ei manualele ajung la începutul viitoarei vacanțe de vară.

Dragi colegi,

Școala, ca și sănătatea, nu se face fără bani, fără o susținere bugetară serioasă. Ca și în sănătate, o parte din bani sunt necesari pentru refacerea infrastructurii școlare, a bazelor și cluburilor aferente acestora. De asemenea, chiar dacă salarizarea din domeniul educației a suferit salturi calitative în ultimii doi ani, dascălul tot la coada clasamentului rămâne. Vrem dascăli de valoare la catedră, trebuie să asigurăm o salarizare care să nu mai stimuleze migrația acestora către sectoare economice unde salariile sunt superioare.

Mulți o să spună ... dar de unde bani!? Bani sunt, stimați colegi. Mi-ar lua o jumătate de oră să enumăr sursele de finanțare care ar putea sta la baza finanțării unui învățământ de calitate pentru copiii noștri, pentru viitorul țării noastre. Ceea ce lipsește este voința reală de a investi în viitor și definirea educației ca prioritatea noastră, lucru care trebuie demonstrat doar prin fapte.

Florin Gheorghe, deputat al PSD.

Vă mulțumesc.