Plen
Ședința Camerei Deputaților din 20 septembrie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.132/28-09-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 20-09-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 septembrie 2016

26. Supunerea la votul final:  

     

După pauză

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Rog colegii să ia loc, să putem începe ședința de vot final.

Domnule Gliga, vă rog.

Rog colegii, domnule Nicolicea, domnule Máté, vă rog, luați loc, să putem începe.

Putem începe, da?

Da. Sunt 225 de colegi prezenți.

Începem, da?

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PHCD 68/2016) (adoptat)

1. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților. Proiectul de hotărâre nr.68

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

217 voturi pentru. Adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PHCD 78/2016) (adoptat)

2. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.48/2012 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților. Proiectul nr. 78.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

217 voturi pentru.

Adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre pentru revocarea Hotărârii Camerei Deputaților nr.7/2015 din 9 februarie 2015 privind vacantarea unui loc de deputat (PHCD 79/2016) (adoptat)

3. Proiectul de Hotărâre pentru revocarea Hotărârii Camerei Deputaților nr.7/2015 din 9 februarie 2015 privind vacantarea unui loc de deputat. Proiectul nr. 79.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Abțineri? O abținere.

Colegi care nu-și exprimă votul? Unul.

Deci, cu 216 voturi pentru, o abținere și un coleg care nu și-a exprimat votul.

Explicarea votului. Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamnelor și domnilor colegi,

Distinși colegi,

Domnule președinte de ședință, plenul este suveran.

M-am abținut la acest vot pentru că onorabilii mei colegi, în ultimii patru ani, unii mai mult de patru ani în Parlamentul României, din Comisia juridică au scris câteva lucruri care sunt neadevărate în raportul comisiei. Și nu e datoria mea și nu e treaba mea să judec aceste lucruri. Fiecare este în dreptul lui responsabil pentru ceea ce spune, ceea ce face și cum se manifestă. Noi în secolul acesta lucrăm foarte mult cu percepții. Dacă numele meu nu era pronunțat acolo ca președintele Camerei Deputaților probabil că nici nu luam cuvântul.

Dar am să vă spun trei lucruri care n-au fost făcute la momentul respectiv și pe care cei care, astăzi, sunt în Parlamentul României și care sunt și juriști, cunosc foarte bine Regulamentul, Constituția și legile țării sunt mai bine pregătiți decât mine.

1. Ordinea de zi a plenului Camerei Deputaților este făcută de Comitetul liderilor care o propune Biroului permanent, care o votează în unanimitate. Și eu, și colegii mei avem un singur vot în Biroul permanent. Acestea sunt primele două chei, dacă se dorea să nu fie introdusă pe ordinea de zi, după un an de zile de la o decizie definitivă și irevocabilă, acea chestiune pe care azi o revocăm.

2. În plen, în acest onorabil plen, sunt o grămadă de lideri ai grupurilor politice parlamentare, vicelideri ai grupurilor politice parlamentare care pot, în numele grupului parlamentar, dacă sesizează că un proiect de lege nu este acceptat de grupul politic parlamentar sau un punct al ordinii de zi, indiferent dacă el se votează sau nu, poate să ceară scoaterea de pe ordinea de zi.

În rest, totul este așa cum se scrie în Constituție, tot ce facem noi în acest plen este rezultatul unui organ colectiv. Nu am văzut nici în stenograme și nu am văzut în acea perioadă niciun lider de grup să ceară retragerea acestui punct de pe ordinea de zi, nu am văzut niciun membru al Biroului permanent să se opună, nu am văzut niciun onorabil membru, lider de grup parlamentar sau vicelider, în plen, să ceară acest lucru, dar am văzut un raport al Comisiei juridice care insinuează așa, undeva... Eu îmi asum ceea ce fac, fără nicio problemă.

Și ceea ce este mai grav este că astăzi facem un lucru care creează un precedent pentru România. Tot respectul meu pentru fostul ministru al României, eram tânăr, îl respect, este un orator foarte bun, onorabil membru al Partidului Național Liberal, dar n-are nicio legătură cu chestia asta. Pentru că sunt vreo 4-5 decizii ale Curții Constituționale care spun că odată ce ai trecut de partea de 15 zile după ce-ai depus jurământul, Camera Deputaților, onorabili colegi, nu judecă sub nicio formă incompatibilități. Camera Deputaților pune în aplicare o decizie definitivă a Curții. Toate aceste lucruri am vrut să vi le spun pentru că în ultima perioadă și în ultimii ani s-au spus foarte multe lucruri la microfon și în spațiul public, dar s-au omis aceste chestiuni. Sunt și alte foarte multe lucruri care s-au omis.

Președintele Camerei sau președintele de ședință care semnează ia act, el nu votează și nici plenul nu votează. Răspunderea este, așa cum scrie în Constituție, colectivă. Atunci când vrem să căutăm vinovați pentru deciziile noastre, e bine câteodată, așa cum spunea și doamna Gorghiu, cu tot respectul, și am apreciat-o, să ne uităm și noi în oglindă fără să facem pe cineva din această sală vinovat. Eu nu spun că noi suntem de vină. Eu spun un singur lucru: Camera Deputaților, ca și Senatul, pune în aplicare o decizie cerută de cel care se judecă cu unul dintre noi care are o problemă de incompatibilitate sau conflict de interese. Iar cei care fac acest lucru, așa cum scrie în decizia Curții, și sunt foarte mulți care au citit deciziile Curții în această sală, sunt cei de la Agenția Națională pentru Integritate.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Doamna Alina Gorghiu, domnul Nicolicea și domnul Mate.

Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Alina-Ștefania Gorghiu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vreau să vă spun un singur lucru, că nu cred că e momentul să găsim vinovați. Domnul Zgonea făcea o pledoarie, nu știu, simțeam, așa, nevoia de disculpare, nu cred că e cazul. Am greșit cu toții. Dar atunci când o instituție cum este Parlamentul României, atunci când ea greșește cred că e onorabil și decent să spună c-a greșit și să-și repare această greșeală. Suntem exact în acea situație în care Parlamentul României, în majoritatea sa, a spus: am greșit, luăm astăzi decizia de a repara prejudiciul pe care l-am făcut unui om. Și cred că cu asta suntem cu toții de acord.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Domnul Nicolicea.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Eugen Nicolicea:

Cred că domnul Zgonea mai bine nu vorbea, că s-a autoincriminat.

Deci vreau să vă spun că nu există nicio decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție prin care să rămână acest raport ANI definitiv. S-o prezinte aici dacă există. Or, statutul este foarte clar: președintele ia act dacă raportul ANI a rămas definitiv, fie prin neatacare, fie printr-o hotărâre, deci respingerea sesizării. Respingerea sesizării nu există. La vremea respectivă a fost o încurcătură dacă s-a atacat sau nu. Deci e fals că ne-am opune cumva unei hotărâri a Înaltei Curți de Casație și Justiție.

De asemenea, am auzit că n-a auzit pe nimeni care nu știu ce să zică. Eu îl învederez: Comisia juridică a solicitat date suplimentare de la ANI prin care să reiasă dacă este sau nu definitiv raportul. Și domnul președinte a blocat în mod sistematic adresele către ANI. Ba, mai mult, când ANI a amendat deputații doar pentru că cereau lămuriri, încălcând prevederile art.72 alin.(1) care spune că nu poți să fii tras la răspundere juridică pentru voturi, președintele Camerei, care trebuia să apere instituția, a dat dreptate, instituind și sintagma "acesta nu este un vot politic, este un vot administrativ". Cine a mai auzit chestia asta?

Deci, asta cu vinovăția... cred că mai bine nu vorbea.

2. Conform statutului, și-l avem aici pe domnul președinte al Comisiei de statut, președintele ia act. Și, prin faptul că președintele a luat act, încetează mandatul doar când anunță. Deci cel care face ceva este președintele, el ia act. Anunțul în plen poate fi făcut oricând după aceea. Plenul nu interacționează cu absolut nimic, doar ascultă de ce a luat act președintele.

A face confuzia dintre încetarea mandatului și vacantarea locului este un lucru foarte grav de la nivelul acesta. Vacantarea locului nu înseamnă decât pornirea procedurilor de alegeri, nu înseamnă nimic altceva. Și vacantarea locului se face întotdeauna când e pus pe ordinea de zi și când un mandat a încetat. Faptul că plenul a dat vot pentru vacantarea locului, acest vot s-a dat prin faptul că președintele luase act anterior că a încetat mandatul. Ca să ne lămurim.

Una peste alta, nu numai că atunci când greșim trebuie să recunoaștem și să îndreptăm, cred că e mai bine să mai și învățăm din ce am greșit. Deci, dacă există o hotărâre definitivă prin care se respinge contestația, deputatului i-a încetat mandatul, pentru că în Constituție spune "Pentru incompatibilitate încetează mandatul deputatului".

În momentul de față nu există nicio hotărâre a Înaltei Curți sau a altei instanțe prin care să respingă contestația domnului Roman. El este în faza de judecată și până nu se termină faza de judecată practic nu trebuia să-și piardă mandatul.

Asta... cred că acum toată lumea este lămurită care este procedura. Este simplă, este clară, doar dacă cineva nu are interes să forțeze și să fie abuziv.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Máté. Și apoi domnul Ciprian Nica, vicepreședintele Comisiei juridice.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Máté András-Levente:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Grupul UDMR din Cameră nu a greșit atunci când s-a votat Proiectul de Hotărâre privind vacantarea postului de deputat, funcției de deputat în cazul domnului Petre Roman. Grupul UDMR nu a greșit pentru că nu a votat acel proiect de hotărâre. Și-mi cer scuze, dar pentru a împrospăta ce am spus atunci când s-a adoptat, și-mi cer scuze încă o dată, citez din stenograma acelei ședințe. Și am spus așa: "Dar, stimați colegi, îmi pun o singură întrebare în prisma art.175 din Codul penal actual unde toți deputații sunt considerați funcționari publici și întreb: să-mi spuneți și mie ce se întâmplă în situația în care domnul Petre Roman câștigă contestația și Curtea de Apel va spune: «Domnule Petre Roman, Agenția a greșit și dumneavoastră sunteți în regulă.» Ce va face dumnealui? Pentru că astăzi vacantăm acest post de deputat, cine va plăti, din ce buget, indemnizația care i-ar reveni dumnealui și ce va plăti, eventual, dacă CEDO va hotărî că statul român a greșit din nou?".

Acest lucru am spus atunci când am adoptat hotărârea de vacantare. Atunci inclusiv colegii noștri liberali n-au ieșit să-și apere propriul coleg, deși domnul Petre Roman spunea: "Am depus contestație și încă nu există o hotărâre definitivă prin care se spune că da, există acea incompatibilitate." Dar noi ne-am grăbit. Și de ce ne-am grăbit? Pentru că unora dintre noi le e frică de Agenție. De ce să-ți fie frică când ai adevărul în mână? Dacă nu luăm deciziile atunci când trebuie ajungem în asemenea situații, cu demagogia înainte și spunem numai ce auzim sau ce vrem să citim. Greșim. Și uite, iată că am greșit. Ați greșit enorm cei care ați votat atunci. Și subliniez: am votat și acum pentru acest proiect de hotărâre pentru că reparăm o greșeală a dumneavoastră care ați vota pentru. Și țin minte, eram singurul grup cu câțiva colegi din alte grupuri care au spus nu. Și domnul Petre Roman, țin minte, a solicitat de nenumărate ori să ia cuvântul să se apere, să spună că: "Da, am depus contestație", dar nimeni nu a vrut să-l audă. Și am votat ca trenul accelerat, repede înainte. Asta e greșeala când ne e frică să spunem adevărul de la microfon și asta va duce, din păcate, să greșim, greșim, greșim în continuare. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Domnul Ciprian Nica. Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Stimați colegi,

Nu am vrut să iau cuvântul, pentru că în expozeul de astăzi de la susținerea raportului mi-am spus punctul de vedere, o parte dintre idei au fost susținute și de domnul Eugen Nicolicea și de colegul meu, Máté András.

Dar vreau să spun ceva că ne-a ridicat mingea la fileu colega noastră, doamna președinte Alina Gorghiu. Nu a greșit Comisia juridică. Comisia juridică a dat un punct de vedere corect din textul de lege. La data respectivă nu era obligatoriu ca Comisia juridică să aducă plenului un raport în vederea susținerii unei anumite problematici care era expusă în Legea nr. 96, Statutul aleșilor și deputaților. Nu au greșit nici colegii noștri deputați în plen, pentru că nu a fost supusă votului. Conform textului din Legea nr. 96, art.7, se citește pur și simplu că raportul a rămas definitiv. Și s-a luat act. Așa cum s-a întâmplat și în cazul colegului nostru Adăscăliței, când s-a citit într-o luni după-amiază că raportul a rămas definitiv, neluându-se și neținându-se cont că de fapt era o acțiune la Curtea de Apel București, dacă nu mă-nșel.

Prin urmare, are dreptate colegul nostru Máté András, că trebuie să fim mult mai atenți și trebuie să ne batem pentru drepturi, nu ale noastre, ci ale tuturor. Pentru că acest stufăriș de legi... poate va veni timpul în mandatul următor al parlamentarilor să-l supunem dezbaterii și să facem o lege clară, așa cum este în Occident, nu să ajungem pentru faptul că ai o societate, un SRL particular, în care nu ai desfășurat activitate, să fii declarat incompatibil. Și nu mai spun cum se iau aceste hotărâri judecătorești și te trezești dat afară și spui că nu știi de unde-ți vine lovitura.

Prin urmare, noi nu am greșit, stimați colegi, nici plenul Camerei Deputaților și nici Comisia juridică. Și va trebui să ținem cont de această poziție, să ne schimbăm unghiul de vedere și să adoptăm altfel problemele.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Ludovic Orban.

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ludovic Orban:

N-am mai vorbit de mult și trebuie să-mi recapăt obiceiurile.

Vreau să fac o singură rectificare privitoare la o informație prezentată în plen de domnul deputat Máté. Domnule Máté, dacă veți citi stenogramele ședinței sau dacă veți face apel la memorie, aduceți-vă aminte faptul că Grupul Partidului Național Liberal nu a acceptat fără luptă să se încheie mandatul domnului Roman. Citind stenogramele veți vedea intervenția mea ca lider de grup și poziția exprimată în numele Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal. Nu contează poziția în ceea ce privește votul de vacantare. Pentru că votul de vacantare nu mai avea nicio relevanță din punct de vedere juridic, ci importantă e poziția față de încetarea mandatului.

Grupul parlamentar al PNL nu a fost de acord cu introducerea pe ordinea de zi a punctului privind încetarea mandatului. Mai mult decât atât, am solicitat să i se dea cuvântul domnului Petre Roman și, mai mult decât atât, am prezentat faptul că Petre Roman a pus la dispoziția Biroului permanent și a Comisiei juridice din partea instanței un document prin care reieșea clar că i se află încă pe rol și că urmează să se decidă dacă se dă termen pe fond sau nu pentru cauza respectivă, adică faptul că nu exista o hotărâre definitivă în privința declarării incompatibilității domnului Roman. Ăsta e adevărul istoric. Îmi pare rău că a trebuit să fac această rectificare, dar vreau să ținem cont de ce s-a întâmplat cu adevărat, și nu de impresii și păreri.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Drept la replică, domnul Zgonea.

Domnule Zgonea, drept la replică.

Sunt două drepturi la replică, domnul Máté și domnul Zgonea.

Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Máté András-Levente:

Stimați colegi,

Eu cred și sper din tot sufletul că viitorul Parlament va fi format din oameni de stat, și nu din politicieni demagogi. Atunci când spui un singur lucru, dar la vot iese altceva, dovedește că ești un politician, dar nu poți să ajungi om de stat.

Eu vreau ca toți care vor fi aici în viitor să fie oameni de stat, adică, ceea ce spun... în vot să rezulte același lucru. Pentru că vacantarea postului nu se face printr-o opinie, vacantarea postului s-a făcut printr-un vot, atunci când s-a adoptat acea hotărâre.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Domnule Zgonea, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamnelor și domnilor colegi,

Ca și atunci, și acum eu am venit să-mi exprim... să motivez prezența mea fără să votez la această decizie aproape în unanimitate a Camerei, și fiecare dintre colegii mei, în dreptul lor, cu argumentele lor, foarte puține dintre ele bazate pe realitate, mai mult pe percepții și pe emoție și pe faptul că aparțin unei comisii sau alteia, au venit și au spus aici... m-au criticat pe mine.

Eu n-am nicio problemă să-mi asum ceea ce am făcut în viața asta. Cum spunea Oscar Wilde: "Nu ai nicio sumă de bani ca să-ți plătești vreodată greșelile trecutului sau deciziile din trecut." Câteodată ai vrea să faci acest lucru.

Ceea ce este important când vii la acest microfon este să nu... când un coleg de-al tău te-a rugat frumos să nu denaturezi adevărul, să nu-l denaturezi. Cred că asta este cel mai important, dacă vrei să fii credibil ca parlamentar. Ca om, am tot respectul și sunt de acord cu dumneavoastră pentru ceea ce i s-a întâmplat domnului Petre Roman, dar vreau să vă spun încă o dată, așa cum spunea și domnul Máté, eu știu cum funcționează ordinea de zi și cum se constituie o ordine de zi a plenului Camerei Deputaților. O mică majoritate de 51% putea să facă oricare partid politic, dacă voia. N-am văzut-o! Eu știu că fiecare dintre cei 13 membri ai Biroului permanent are un singur vot, nu 13 voturi. N-am văzut ceilalți 12 sau măcar 7 care să scoată această decizie transmisă de către ANI, conform Legii Camerei Deputaților, pentru a lua act. Ceea ce mă uimește este că cel care a făcut amendamentul la statut în 2012 a venit aici la microfon și ne-a spus că președintele Camerei, adică domnul Iordache, astăzi, mâine alt coleg, și așa mai departe, este vinovat pentru o decizie colectivă. Și eu asta am vrut să spun, nimic altceva.

Am adus trei argumente care sunt baza, fundamentul Regulamentului Camerei Deputaților. Niciun membru al Biroului permanent și niciun lider politic parlamentar al unui grup politic, dacă nu are 50%, nu poate să facă ordinea de zi singur. În rest, ce venim și spunem aici, ce spunem în altă parte, în mass-media, sunt pure declarații politice și vrem să judecăm oamenii, câteodată, cu percepții, ca să ne scăpăm noi de greutatea pe care o avem.

Domnule președinte de ședință, eu atât am avut de spus. Este important când venim la acest microfon să nu denaturăm adevărul, pentru că mai devreme sau mai târziu el va ieși la suprafață.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Nemaifiind alte intervenții, mergem mai departe.

Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea...

A, domnul Vainer. Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Aurel Vainer:

Stimate colege,

Stimați colegi deputați,

Nu aveam nimic de spus special cu procedura, cu tot ce-a fost. Dar de mai multă vreme mă macină chiar conștiința. Am să vă spun de ce. Am asistat la acea dezbatere când domnul președinte Zgonea a condus și ne-a anunțat hotărârea renunțării sau excluderii sau cum vreți să spuneți, a renunțării la postul de mandat al domnului Petre Roman. Domnul Petre Roman a cerut insistent de câteva ori să i se dea cuvântul. Domnul președinte Zgonea, cu toată considerația, eu nu vorbesc formal, îi spun sincer, m-a mâhnit teribil prin atitudinea Domniei Sale atunci. Și care e lecția mea pentru mine? Trebuie să ne comportăm și ca oameni chiar când avem regulamente foarte stricte. Petre Roman a fost un deputat. Petre Roman a fost pe baricada de la Intercontinental. Și dacă noi suntem aici este și datorită lui și, măcar atât, dă-i dreptul să spună două vorbe. Am dat dreptul și așa se procedează cu tot ceea ce ne vine de la DNA, de la Comisia juridică, tuturor le dăm dreptul. Lui Petre Roman domnul președinte Zgonea nu a vrut și nu a vrut. M-a mâhnit teribil.

Și ceea ce cred eu, dați-mi voie și cu vârsta mea, să fim în continuare și oameni. Oameni care să înțeleagă situații... Și se dă un drept și ultimului condamnat la moarte să spună ultimul cuvânt, dar unui deputat care... M-a mâhnit teribil. N-am spus atunci și mi-am reproșat mereu. Acum m-am descărcat. Luați-o cum doriți. După părerea mea, e bine să respectăm legi, regulamente, dar să nu uităm niciodată omenia, nevoia de a ne simți aproape de celălalt, dându-i măcar un drept de a vorbi.

Mulțumesc foarte mult. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule Vainer.

Continuăm, stimați colegi.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Inițiativa europeană în domeniul cloud computing-ului Dezvoltarea unei economii competitive bazate pe date și pe cunoaștere în Europa COM(2016) 178 (PHCD 69/2016) (adoptat)

4. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Inițiativa europeană în domeniul cloud computing-ului Dezvoltarea unei economii competitive bazate pe date și pe cunoaștere în Europa COM(2016) 178.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

221 de voturi pentru.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor - Digitalizarea industriei europene Valorificarea deplină a pieței unice digitale COM (2016) 180 (PHCD 70/2016) (adoptat)

5. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor - Digitalizarea industriei europene Valorificarea deplină a pieței unice digitale COM (2016) 180.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu sunt.

219 de voturi pentru. Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei Europene către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Platforme online și piața unică digitală Oportunități și provocări pentru Europa COM (2016) 288 (PHCD 71/2016) (adoptat)

6. Următorul, Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei Europene către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Platforme on-line și piața unică digitală Oportunități și provocări pentru Europa COM(2016) 288.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

218 voturi pentru.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor: O abordare cuprinzătoare pentru stimularea comerțului electronic transfrontalier în beneficiul cetățenilor și întreprinderilor europene COM(2016) 320 (PHCD 72/2016) (adoptat)

7. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor: O abordare cuprinzătoare pentru stimularea comerțului electronic transfrontalier în beneficiul cetățenilor și întreprinderilor europene COM(2016) 320.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu sunt.

218 voturi pentru. A fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European Către un spațiu unic pentru TVA în UE - Momentul deciziei COM(2016) 148 (PHCD 73/2016) (adoptat)

8. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European Către un spațiu unic pentru TVA în UE - Momentul deciziei COM(2016) 148.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

217 voturi pentru.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului de modificare a Directivei 2013/34/UE în ceea ce privește comunicarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit COM (2016) 198 (PHCD 74/2016) (adoptat)

9. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European și a Consiliului de modificare a Directivei 2013/34/UE în ceea ce privește comunicarea, de către anumite întreprinderi și sucursale, de informații privind impozitul pe profit COM (2016) 198.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 216 voturi pentru și acest COM a fost aprobat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European O agendă europeană pentru economia colaborativă COM(2016) 356 (PHCD 75/2016) (adoptat)

10. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European O agendă europeană pentru economia colaborativă COM(2016) 356.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

216 voturi pentru. A fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Realizarea Agendei privind piața unică pentru susținerea creării de locuri de muncă, a creșterii economice și a investițiilor COM(2016) 361 (PHCD 76/2016) (adoptat)

11. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European și Comitetul Regiunilor Realizarea Agendei privind piața unică pentru susținerea creării de locuri de muncă, a creșterii economice și a investițiilor COM(2016) 361.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

216 voturi pentru. A fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European Europa investește din nou - Bilanțul Planului de investiții pentru Europa și etapele următoare COM(2016) 359 (PHCD 77/2016) (adoptat)

12. Și ultimul, Proiectul de Hotărâre privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic și Social European Europa investește din nou - Bilanțul Planului de investiții pentru Europa și etapele următoare COM(2016) 359.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

214 voturi pentru.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Regiunea Administrativă Specială Hong Kong a Republicii Populare Chineze pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnat la București, la 18 noiembrie 2015 (PL-x 259/2016) (adoptat)

Legi ordinare. Adoptări.

13. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Regiunea Administrativă Specială Hong Kong.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul?

Cu 214 voturi a fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului privind transferul și mutualizarea contribuțiilor la Fondul unic de rezoluție, semnat la Bruxelles la 21 mai 2014 (PL-x 268/2016) (adoptat)

14. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului privind transferul și mutualizarea contribuțiilor la Fondul unic de rezoluție, semnat la Bruxelles la 21 mai 2014.

Comisia pentru buget propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

214 voturi pentru. A fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului de aderare a Muntenegrului la Tratatul Atlanticului de Nord, semnat la Bruxelles, la 19 mai 2016 (PL-x 307/2016) (adoptat)

15. Proiectul de Lege pentru ratificarea Protocolului de aderare a Muntenegrului la Tratatul Atlanticului de Nord, semnat la Bruxelles, la 19 mai 2016.

Comisia pentru politică externă propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu sunt.

216 voturi pentru. A fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Legea privind impozitul specific unor activități, reexaminată la cererea Președintelui României (PL-x 26/2016/13.09.2016) (adoptată legea cu amendamente)

16. Legea privind impozitul specific unor activități, reexaminată la cererea Președintelui României.

Comisia pentru politică economică propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul?

200 de voturi pentru, 12 abțineri, niciun vot împotrivă, a fost adoptată.

Motivarea... explicarea votului.

12 voturi, 12 voturi împotrivă, Grupul... și nominalizez Grupul UDMR, deci, e în regulă.

Explicarea votului, Grupul PNL, vă rog, da, domnule coleg.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Mihai Tararache:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal a votat pentru acest proiect. De altfel, Partidul Național Liberal a propus încă de anul trecut, de la adoptarea Codului fiscal, introducerea acestui impozit specific unor activități pentru ca, începând cu anul 2016, el să fie funcțional.

Astăzi am votat pentru acest proiect pentru că el pune un semn de echilibru și un raport de echilibru între mediul privat și mediul economic al celor care activează în turism și care vor să plătească taxe în mod corect și să-și desfășoare în continuare activitatea în mod corect și cinstit față de toți contribuabilii, să investească, să asigure locuri de muncă și să se preocupe în special pentru dezvoltarea acestor firme, și statul român, care va încasa de la toți acești operatori care activează în turism.

Și sper eu să înțeleagă în sfârșit autoritățile statului că cei care dezvoltă România sunt cei care activează în aceste domenii, în domeniul privat.

Partidul Național Liberal rămâne un promotor și un susținător al inițiativei private, care este singura cale către dezvoltarea economică reală, aceea care va face să se simtă și în buzunarele românilor - că tot suntem în această dezbatere, în aceste zile - această dezvoltare economică.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Grupul PSD, domnul Mircea Dobre.

Vă rog, domnule deputat, explicarea votului.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Mircea-Titus Dobre:

Mulțumesc, domnule președinte.

Ca inițiator al acestui proiect de lege, vreau să mulțumesc tuturor partidelor politice care au înțeles ce înseamnă turismul, și mă refer la absolut toate partidele politice.

Totodată, vreau să mulțumesc tuturor federațiilor patronale și asociațiilor de profil din România care au participat la dezbaterea acestui proiect de lege, timp de un an și cinci luni.

Vreau să mulțumesc și ministerelor implicate, dar nu conducerii ministerelor, să fie foarte clar, ci oamenilor care într-adevăr muncesc în aceste ministere.

Vă mulțumesc mult.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale (PL-x 377/2008) (adoptat)

17. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate.

Comisia pentru industrii propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Colegi care nu-și exprimă votul?

210 voturi pentru. A fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2016 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative (PL-x 271/2016) (adoptat)

18. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2016 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative.

Comisia pentru administrație propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

210 voturi pentru. A fost adoptat.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind unele măsuri referitoare la plățile beneficiarilor Sit Natura 2000 (Pl-x 228/2016) (adoptată)

19. Propunerea legislativă privind unele măsuri referitoare la plățile beneficiarilor Sit Natura 2000.

Comisia pentru agricultură și Comisia pentru buget propun adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? O abținere.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

209 voturi pentru și o abținere. Propunerea a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.46/2008 - Codul Silvic al României (Pl-x 705/2015) (respinsă)

Trecem la secțiunea Legi ordinare. Respingeri.

20. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr. 46/2008 - Codul silvic.

Comisia pentru agricultură și Comisia pentru mediu propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

207 voturi pentru. A fost adoptată. Propunerea de respingere a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind întreținerea terenurilor intravilane ce fac obiectul proprietății particularilor (Pl-x 229/2014) (respinsă)

21. Propunerea legislativă privind întreținerea terenurilor intravilane ce fac obiectul proprietății particularilor.

Comisia juridică și Comisia pentru administrație propun respingerea.

Cine este pentru?

Vă rog să votați, să poată să numere. Păi, domnul Buican nu poate număra, vă rog.

Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? 7. 7 abțineri.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 128 pentru, 59 împotrivă și 7 abțineri, propunerea de respingere a fost adoptată.

Explicarea votului, domnul Dumbrăvanu. Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Vreau să exprim punctul de vedere al Partidului Național Liberal, care a votat împotriva respingerii dintr-un motiv întemeiat, și anume că necesită o reglementare aceste terenuri care sunt focare de infecție în toate localitățile din România, și în momentul de față nu există o reglementare foarte clară despre modalitatea în care se poate face curățenie pe aceste terenuri și mai departe proprietarii să-și asume până la urmă această sarcină. Și atunci această lege venea și clarifica modalitatea în care se pot face aceste lucrări de către primărie, primăria urmând să impute prin instanța de judecată acele lucrări proprietarului.

Noi o să revenim, la nivelul Partidului Național Liberal, pentru că toți primarii din România sunt convins că așteaptă o reglementare în această materie.

Și îmi pare foarte rău, ieri s-a cerut retrimiterea la comisie. Grupul PSD, într-un mod total neîntemeiat, a respins cu 10 voturi împotrivă.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Da. Vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

A, domnul Ganț, îmi pare rău.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Ovidiu Victor Ganț:

Stimate domnule președinte,

Stimate colege,

Stimați colegi,

Și eu cred că, pe fond, demersul este unul util. Situația reală ne îndeamnă să apreciem așa. Dacă e suficient să circuli numai prin București sau prin alte orașe ca să constați că peste tot există astfel de situații care ar presupune intervenția autorităților pe terenuri private, pot să accept în egală măsură obiecțiile de formulare din text care au apărut în raportul comisiei. Și de aceea cred că ar fi fost util să retrimitem la comisie pentru corectarea textului.

De aceea m-am abținut și voi susține orice astfel de inițiativă în perspectivă care revine, pentru că problema de fond persistă.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

Mergem mai departe.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru completarea art.20 din Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare (PL-x 557/2014) (respins)

22. Proiectul de Lege pentru completarea art. 20 din Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare.

Comisia juridică și Comisia pentru drepturile omului propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 207 voturi pentru, propunerea de respingere a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de mediator (Pl-x 818/2015) (respinsă)

23. Propunerea legislativă privind organizarea și exercitarea profesiei de mediator.

Comisia juridică propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

A, un vot împotrivă, da.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

206 voturi pentru și...

(Domnul deputat Petru Movilă solicită explicarea votului.)

... un vot împotrivă. A fost adoptată propunerea de respingere.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Acest proiect de lege era necesar, deoarece a fost realizat în parteneriat cu Colegiul Mediatorilor din România, pentru că actuala legislație în domeniu nu și-a atins scopul, pentru că medierea nu a reușit să degreveze cetățenii, cât și instanțele de judecată, de litigiile care pot fi soluționate cu celeritate pe cale amiabilă și, prin urmare, medierea nu a devenit o metodă alternativă a justiției clasice.

De altfel, președintele Consiliului de Mediere al Mediatorilor din România, Mugur-Bogdan Mitroi, ia act cu nemulțumire de acest vot și își exprimă speranța că în viitorul apropiat vom relua această lege care implementează și Directiva 2008/52/CE.

Mulțumesc mult.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Și eu mulțumesc.

Alte intervenții? Nu.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea art. II din Legea nr.144/2012 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere în rețeaua de drumuri naționale din România (Pl-x 233/2014) (respinsă)

24. Propunerea legislativă pentru modificarea art. II din Legea nr. 144/2012 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere în rețeaua de drumuri naționale.

Comisia pentru transporturi și Comisia pentru industrii propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 204 voturi pentru, a fost adoptată propunerea de respingere.

Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru completarea art.51 din Legea nr.29/2000 privind sistemul național de decorații al României (PL-x 145/2014) (respins)

25. Proiectul de Lege pentru completarea art. 51 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații.

Comisia juridică și Comisia pentru cultură propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? 1.

Cu 203 voturi pentru și un coleg care nu și-a exprimat votul, a fost adoptată propunerea de respingere.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea art.7 alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăți care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 și pentru modificarea art.2 din Legea nr.36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură (Pl-x 676/2015) (respinsă)

26. Propunerea legislativă pentru modificarea art. 7 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2015.

Comisia pentru agricultură propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 203 voturi pentru, a fost adoptată propunerea de respingere.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.12/2006 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței pe filiera cerealelor și a produselor procesate din cereale (Pl-x 276/2015) (respinsă)

27. Propunerea legislativă privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 12/2006 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieței pe filiera cerealelor.

Comisia pentru agricultură propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 203 voturi pentru, a fost adoptată propunerea de respingere.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice Gheorghe Ionescu-Șișești și a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii și industriei alimentare (Pl-x 678/2015) (respinsă)

28. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 45/2009 privind organizarea și funcționarea Academiei de Științe Agricole și Silvice.

Comisia pentru agricultură, Comisia pentru învățământ propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? 1.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 202 voturi pentru și un vot împotrivă, propunerea de respingere a fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.4/2016 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011, reexaminată la cererea Președintelui României (PL-x 66/2016/7.06.2016) (nu a fost întrunită majoritatea calificată pentru adoptare)

Trecem la categoria legi organice, adoptări.

29. Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 4/2016 privind modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, reexaminată la cererea Președintelui României.

Comisia pentru învățământ propune adoptarea, cu amendamente.

Cine este pentru?

124 de voturi pentru.

Împotrivă? 59.

Abțineri? Abțineri? Una.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Nu a fost întrunit numărul de voturi pentru...

Explicarea votului, imediat, doamna Turcan.

Nu a fost întrunit numărul de voturi pentru... Suntem prima Cameră sesizată. Proiectul va merge la Senat. Nu a fost întrunit numărul de voturi, trebuia 178.

Explicarea votului, doamna Turcan.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Raluca Turcan:

Doamnelor și domnilor colegi,

Domnule președinte,

Partidul Național Liberal a votat împotriva raportului Comisiei pentru învățământ și pentru susținerea cererii de reexaminare a Președintelui. Astăzi a fost supus votului raportul comisiei.

Ordonanța de urgență nr. 66/2016 a fost emisă pentru a găsi soluții prompte, ferme, instituționale la un fenomen cu care a început să se confrunte România, fenomenul plagiatelor.

Plagiatul este un malpraxis academic și a adus foarte multe deficite de imagine României, cercetătorilor și profesorilor care au muncit corect pentru un titlu de doctorat.

Considerăm că universitățile trebuie să ridice ștacheta și să-și câștige locuri în topurile internaționale prin calitate și performanță, și nu prin topuri rușinoase de plagiat.

Această ordonanță a produs efecte și au existat răspunsuri și soluții pe cazuri notorii de plagiat.

Între timp s-a mai întâmplat un lucru foarte grav și important. Un articol din Legea educației naționale, care a fost de câteva ori prorogat, dar uitat în ultima perioadă, a produs efecte și școlile doctorale neevaluate își pierd acreditarea.

Iată, așadar, două motive care au dus la o adevărată descindere de forță pentru a mutila această ordonanță care țintea spre etică, integritate și calitate.

Deci, am avut o ordonanță care a produs efecte, care a adus niște criterii clare de evaluare a școlilor doctorale, criterii de transparență în funcționarea acestora și niște obligații de calitate și integritate. Între timp, a fost trecut total cu vederea acest proces care trebuia să se întâmple în învățământul superior și cercetare, fenomenul de evaluare a școlilor doctorale, care să ducă la acreditarea școlilor doctorale.

De aceea, am înțeles cu toții ce s-a întâmplat la Senat și Partidul Național Liberal este total împotriva modificărilor aduse la Senat pe această ordonanță de urgență, pentru că noi urmărim autonomie universitară, dar însoțită de reguli clare și criterii unitare și transparente pentru toate universitățile. Țintim și noi, așa cum țintește întreaga societate, spre calitate, etică și integritate peste tot în școala românească.

De aceea, Partidul Național Liberal a votat împotriva raportului comisiei și considerăm că într-adevăr cererea de revizuire a Președintelui este justificată și ar fi trebuit susținută pe fond, temeinic, pentru a exista responsabilitate peste tot acolo unde avem efecte în societatea românească.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții dacă sunt? Nu mai sunt alte intervenții.

Mergem mai departe.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind unele măsuri necesare pentru implementarea proiectelor de importanță națională în domeniul gazelor naturale (Pl-x 315/2016) (adoptată)

30. Propunerea legislativă privind unele măsuri necesare pentru implementarea proiectelor de importanță națională în domeniul gazelor naturale.

Comisia pentru industrii și Comisia juridică propun adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 200 de voturi pentru, a fost adoptată. Niciun vot împotrivă.

Explicarea votului, vă rog, domnule Bode, vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă mulțumesc pentru votul dumneavoastră, atât în calitate de inițiator, cât și în numele Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal, care a votat pentru adoptarea acestui proiect de lege.

Dincolo de reglementarea cadrului juridic privind măsurile necesare implementării proiectului de dezvoltare pe teritoriul României a sistemului de transport de gaze naturale pe coridorul conductei de transport Bulgaria-România-Ungaria-Austria, implicațiile strategice pentru România cred eu că merită menționate aici.

În primul rând, după o serie de eșecuri răsunătoare pentru România - Nabucco, AGRI, Cablul submarin România-Turcia, ca să dau doar câteva exemple de proiecte de interconectare și transport energie dintre România și statele din regiune, soldate cu zeci de milioane de euro cheltuiți și zero rezultate -, prin adoptarea acestui proiect de lege, toate proiectele de interes comun, stabilite la nivelul Uniunii Europene, ce urmează a fi implementate în România, inclusiv proiectele de transport gaze naturale extrase din Platoul Mării Negre beneficiază începând de azi de o legislație clară și predictibilă.

Gazoductul BRUA este un proiect 100% românesc, un proiect implementat, gestionat de către operatorul național de transport gaze naturale Transgaz.

Implementarea Gazoductului BRUA înseamnă garanția că toate țările din Europa Centrală și de Sud-Est vor avea acces la cel puțin trei surse diferite de energie, înseamnă creșterea nivelului de securitate energetică a României, prin diversificarea surselor și rutelor de aprovizionare cu gaze naturale.

Cred că cu toții suntem de acord, așa cum azi am votat în unanimitate, că securitatea energetică a României trebuie să reprezinte un element central al securității naționale a României.

Din punct de vedere tehnic, respectiv din punct de vedere financiar, Gazoductul BRUA înseamnă printre altele: 550 de milioane de euro investiți până în anul 2020, din care 179 de milioane de euro asigurați deja de Comisia Europeană; conectarea rețelelor de gaze naturale din Europa Centrală și de Sud-Est la rezervele de gaze naturale din Regiunea Caspică; înseamnă 528... și închei, domnule coleg, 528 de kilometri de traseu între Giurgiu și Arad și, nu în ultimul rând, realizarea Gazoductului BRUA creează premisele interconectării conductelor care vor avea ca sursă potențială de gaze naturale...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule coleg.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Lucian Nicolae Bode:

... Marea Neagră.

Doamnelor și domnilor colegi, azi, Parlamentul României a pus o cărămidă la definirea intereselor României în regiune.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Domnule Iulian Iancu, vă rog.

Hai să ne respectăm, stimați colegi, să ne încadrăm totuși în două minute. 7... e cam mult, domnule Bode.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Aș vrea doar să apreciez că este primul proiect în care deopotrivă toate formațiunile politice au participat, făcând... practic punând în operă ceea ce reprezintă rolul nostru esențial, al Parlamentului, acela de a legifera, și oferind Guvernului posibilitatea de a participa și a susține o inițiativă legislativă a parlamentarilor. Ea este, în afara acestei normalități a procesului legislativ pe care aș vrea să-l subliniez, este de fapt o intervenție în ceea ce se numește securitate și siguranță energetică națională.

Aș vrea, față de tot ceea ce s-a spus, să subliniez două elemente: vulnerabilitatea regiunii noastre, respectiv sud-est europeană, este cea a lipsei interconectărilor în rețelele de transport gaze naturale și energie electrică.

Prin urmare, această zonă este o zonă de prioritate zero pentru Uniunea Europeană în susținerea proiectelor de interes comun.

Unul dintre proiectele vizate astăzi este proiectul BRUA, proiect de interes comun european.

Pentru România însă este extrem de important, pentru că este primul proiect care creează alternativă la alimentarea cu gaze naturale, față de unica sursă pe care o avem astăzi, respectiv Rusia, și cea mai mare vulnerabilitate a noastră.

Aș vrea însă să subliniez faptul că el, acest proiect, este parte din Strategia de dezvoltare a sistemului național de transport gaze naturale care permite pentru toate zăcămintele - cele din Marea Neagră sau oriunde ar fi pe uscat - să fie interconectate în sistemul național de transport și să-l facă interconectat în ceea ce Uniunea Europeană, în politicile redesenate la domeniul energetic înseamnă piață comună, interconectare la un procent mai mare de 15% și preț, formare de preț în mod transparent, fără intervenție politică.

În aceste condiții, stimați colegi, practic astăzi am făcut posibilă o primă intervenție a Parlamentului.

Vă subliniez că mai avem încă două intervenții, pe care aș vrea să le realizăm în această sesiune...

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Iulian Iancu:

... respectiv biomasa și infrastructura pentru combustibili alternativi, gaz natural comprimat și energie electrică pentru transportul în comun.

Vă mulțumesc, și felicitări tuturor partidelor pentru decizia de astăzi.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

Următorul.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale (PL-x 332/2016) (adoptat)

31. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice.

Comisia juridică propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

197 de voturi...

Imediat, domnule Drăghici, explicarea votului.

197 de voturi. Cu unanimitate de voturi, a fost adoptat.

Domnul Mircea Drăghici, explicarea votului.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Mircea-Gheorghe Drăghici:

Foarte puțin, domnule președinte.

Stimați colegi,

Dacă cineva s-ar fi gândit acum un an jumătate că în România se vor implementa 12 din recomandările GRECO vizavi de campaniile electorale, probabil că ar fi râs. Iată că împreună am reușit prima dată la alegerile locale să avem o campanie electorală transparentă, cu fluxuri financiare cu trasabilitate foarte clar vizibilă și fără echivoc, fără ca unul dintre noi să tremure de frică, dacă a greșit sau nu a greșit în campanie, în vreun fel.

Vă mulțumesc.

Nicio lege nu poate fi perfectă.

Noi am perfecționat astăzi ceea ce la locale am văzut, ca procedură de control, că mai scârțâie această lege.

Vă mulțumesc tuturor.

 
Video in format Flash/IOS  

Domnul Florin Iordache:

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

Mai departe.

 
Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind unele măsuri în domeniul asigurării unor categorii de persoane în sistemul public de pensii (Pl-x 382/2012) (adoptată)

32. Propunerea legislativă privind unele măsuri în domeniul asigurării unor categorii de persoane în sistemul public de pensii.

Comisia pentru muncă propune adoptarea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

198 de voturi pentru. A fost adoptată.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(1) al art.24 din Legea nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997 (Pl-x 744/2010) (respinsă)

33. Propunerea legislativă pentru modificarea alin. (1) al art. 24 din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, lege organică.

Cine este pentru? Nu, nimeni.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? 1.

196 de voturi pentru... împotrivă. A fost respinsă.

Următorul.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.3/2000 (Pl-x 210/2013) (respinsă)

34. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 3/2000. Lege organică.

Cine este pentru? Nimeni.

Voturi împotrivă? 197.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul.

Cu 197 de voturi împotrivă, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind unele măsuri în domeniul asigurării unor categorii de persoane în sistemul public de pensii (Pl-x 560/2011) (respinsă)

Trecem la Secțiunea legi organice, respingeri.

35. Propunerea legislativă privind unele măsuri în domeniul asigurării unor categorii de persoane în sistemul public de pensii.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul. Nu.

Cu 198 de voturi pentru, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (Pl-x 300/2015) (respinsă)

36. Propunerea legislativă pentru completarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.

Comisia pentru muncă propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 196 de voturi pentru, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind modificarea art.3 alin.(1) din Legea nr.108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice (Pl-x 414/2015) (respinsă)

37. Propunerea legislativă privind modificarea art.3 alin.(1) din Legea nr.108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice.

Comisia juridică și Comisia pentru agricultură propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 196 de voturi pentru, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr.268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului (Pl-x 553/2015) (respinsă)

38. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr.268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului.

Comisia juridică și Comisia pentru agricultură propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 196 de voturi pentru, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind completarea Art.118 al Ordonanței de Urgență 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Pl-x 314/2014) (respinsă)

39. Propunerea legislativă privind completarea art.118 al Ordonanței de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Comisia juridică, Comisia pentru industrii și Comisia pentru transporturi propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul?

Cu 196 de voturi pentru, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență nr.195 din 2002 privind circulația pe drumurile publice (Pl-x 296/2015) (respinsă)

40. Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență nr.195 din 2002 privind circulația pe drumurile publice.

Comisia juridică, Comisia pentru industrii și Comisia pentru transporturi propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul?

A fost respinsă.

Este ultima. Da, este vorba de 39.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă privind răspunderea ministerială (Pl-x 485/2015) (respinsă)

41. Propunerea legislativă privind răspunderea ministerială.

Comisia juridică propune respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

A fost respinsă cu 197 de voturi.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.71 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Pl-x 31/2015) (respinsă)

42. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.71 din Ordonanța de urgență nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Comisia juridică, Comisia pentru industrii și Comisia pentru transporturi propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Abțineri? Nu.

Cu 195 de voturi, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Pl-x 419/2015) (respinsă)

43. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Comisia juridică, Comisia pentru industrii și Comisia pentru transporturi propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 196 de voturi, a fost respinsă.

Propunerea legislativă privind completarea art.118 al Ordonanței de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Comisia juridică, Comisia pentru industrii și Comisia pentru transporturi propun respingerea.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

192 de voturi pentru, a fost respinsă.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice (Pl-x 225/2014) (respinsă)

44. Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Comisia juridică, Comisia pentru industrii și Comisia pentru transporturi propun respingerea.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

192 de voturi, a fost respinsă.

Și ultima:

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea Legii 115/1999 privind responsabilitatea ministerială, cu modificările și completările ulterioare, republicată (Pl-x 584/2015) (respinsă)

45. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministerială, cu modificările și completările ulterioare, republicată.

Comisia juridică propune respingerea.

Da, cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

A fost respinsă.

Înțeleg că mai este și... Da, într-adevăr.

Video in format Flash/IOS Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(2) și (5), al art.90 din Legea nr.188/1999, republicată, privind Statutul funcționarilor publici (Pl-x 219/2014) (respinsă)

46. Propunerea legislativă pentru modificarea alin.(2) și (5) al art.90 din Legea nr.188/1999, republicată, privind Statutul funcționarilor publici.

Comisia juridică, Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru muncă propun respingerea.
Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu.

Abțineri? Nu.

Colegi care nu-și exprimă votul? Nu.

Cu 192 de voturi pentru, a fost respinsă.

Cu acestea fiind spuse, vă mulțumesc, stimați colegi.

Declar ședința închisă.

Invit membrii Biroului permanent în sala de Birou permanent.

     

Ședința s-a încheiat la ora 14,25.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 21 noiembrie 2019, 3:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro