Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of September 27, 2016
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.136/04-10-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
14-10-2019
08-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2016 > 27-09-2016 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 27, 2016

13. Dezbaterea Proiectului de Lege privind denunțarea Convenției pentru unificarea anumitor reguli cu privire la daunele cauzate de către aeronave terților pe pământ, adoptată la Roma la 29 mai 1933, semnată de România la Roma la 29 mai 1933 (PL-x 309/2016) (rămas pentru votul final)
 
see bill no. 309/2016

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

15. Proiectul de Lege privind denunțarea Convenției pentru unificarea anumitor reguli cu privire la daunele cauzate de către aeronave terților pe pământ, adoptată la Roma la 29 mai 1933, semnată de România la Roma la 29 mai 1933, PL-x 309/2016.

Guvernul. Domnule secretar de stat, vă rog.

Și apoi, domnule președinte Lupu, vă rog să prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS

Domnul George-Dan Vușcan (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc, domnule președinte.

Dispozițiile Convenției sunt aplicabile unui număr restrâns de state, și anume: Belgia, Brazilia, Guatemala, România, Rwanda și Spania, iar la nivelul Organizației Aviației Civile Internaționale au fost adoptate instrumentele juridice care reglementează regimul răspunderii transportatorilor aerieni.

Convenția limitează răspunderea transportatorilor, în cazul producerii unor daune terților la sol, la valoarea de 2.000.000 de franci/avion, sumă care, după cum rezultă din estimările avute în vedere la elaborarea Regulamentului nr. 785, nu mai corespunde contextului actual.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul președinte Lupu. Și apoi...

Domnule președinte Lupu, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mihai Lupu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Raport asupra Proiectului de Lege pentru denunțarea Convenției pentru unificarea anumitor reguli cu privire la daunele cauzate de către aeronave terților pe pământ, adoptată la Roma la 29 mai 1933, semnată de România la Roma la 29 mai 1933.

În conformitate cu prevederile art. 95 al Regulamentului Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru transporturi și infrastructură a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond.

Potrivit art. 75 din Constituția României, Camera Deputaților este prima Cameră sesizată.

La întocmirea prezentului raport, comisia a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ nr. 708 din 19 iulie 2016.

Potrivit art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru transporturi și infrastructură a examinat proiectul de lege în ședința din 14 septembrie 2016.

La lucrările comisiei au fost prezenți 21 de deputați, din totalul de 21 de membri ai comisiei.

Proiectul de lege are ca obiect denunțarea Convenției pentru unificarea anumitor reguli cu privire la daunele cauzate de către aeronave terților pe pământ, adoptată la Roma la 29 mai 1933, având în vedere că la nivelul Uniunii Europene a fost adoptat Regulamentul nr. 785/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 aprilie 2014 privind cerințele de asigurare a operatorilor de transport aerian și a operatorilor de aeronave, prin care s-a introdus obligativitatea pentru operatorii de aeronave de a încheia polițe de asigurare, de acoperire a răspunderii față de terți, stabilindu-se totodată și cerințele minime de asigurare.

La dezbaterile comisiei a participat, în calitate de invitat, din partea Ministerului Transporturilor, domnul George-Dan Vușcan, secretar de stat.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii Comisiei pentru transporturi și infrastructură au hotărât, cu majoritate de voturi, adoptarea Proiectului de Lege pentru denunțarea Convenției pentru unificarea anumitor reguli cu privire la daunele cauzate de către aeronave terților pe pământ, adoptată la Roma, 29 mai 1933, semnată de România tot în aceeași dată, în forma prezentată de Guvern.

În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc frumos.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul PSD.

Domnule Rădulescu, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin-Marian Rădulescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Convenția pentru unificarea anumitor reguli cu privire la daunele cauzate de către aeronave terților pe pământ, adoptată la data de 29 mai 1933 a fost semnată de România la Roma...

Dispozițiile Convenției de la Roma sunt aplicabile unui număr restrâns de state, și anume: Belgia, Brazilia, Guatemala, România, Rwanda și Spania.

La nivelul Uniunii Europene, din 21 aprilie 2004 a fost introdusă obligativitatea pentru operatorii de aeronave de a încheia polițe de asigurare pentru acoperirea răspunderii față de terțe părți, stabilindu-se și cerințele minime de asigurare. Astfel, sumele minime pentru care se încheie polițele de asigurare sunt cuprinse între 750.000 și 7.000.000 DST, în funcție de masa maximă de decolare a aeronavei.

Convenția de la Roma limitează răspunderea transportatorilor aerieni în cazul producerii unor daune terților la sol, la valoarea de 2.000.000 de franci/avion, sumă care nu mai corespunde contextului actual.

Prin denunțarea Convenției de la Roma este evitată limitarea răspunderii unui operator de aeronave, în cazul unor daune importante produse unor părți terțe pe teritoriul României. În acest fel, răspunderea operatorilor de aeronave din cauza daunelor provocate terțelor părți pe teritoriul și în spațiul aerian român va fi reglementată, în lipsa altor instrumente juridice internaționale aplicabile României, de legislația națională în domeniul răspunderii civile și penale.

Grupul PSD susține denunțarea acestei convenții.

Mulțumesc, domnule președinte.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. Alte intervenții?

Vă rog. Grupul PNL, domnul Dan Simedru.

Vă rog, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Dan Coriolan Simedru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Prin denunțarea acestei Convenții sunt practic recunoscute limitele regulamentelor și reglementărilor respective.

Prevederile acestei convenții nu mai răspund contextului actual internațional, motiv pentru care se impune denunțarea acestei Convenții.

Colegii mei au detaliat înainte motivele pentru care este cazul să denunțăm, nu mai revin și eu asupra lor.

Vreau doar să spun că răspunderea operatorilor de aeronave pentru daunele provocate terților pe teritoriul României se va face, așa cum s-a spus și înainte, prin aplicarea legislației naționale în domeniul răspunderii civile și penale.

Grupul Partidului Național Liberal va vota acest proiect de lege care contribuie la sistematizarea reglementărilor în domeniul răspunderii transportatorilor aerieni și pentru daune produse terților la sol, precum și la o responsabilizare a celor care produc asemenea accidente.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da.

Alte intervenții? Nu mai sunt alte intervenții.

Rămâne la votul final.

Următorul.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 15 october 2019, 0:14
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro