Vasile Horga
Vasile Horga
Ședința Camerei Deputaților din 1 noiembrie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.156/07-11-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 01-11-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 1 noiembrie 2016

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.2 Vasile Horga - declarație politică referitoare la oportunitatea reducerii unor taxe;

   

Doamna Steluța-Gustica Cătăniciu:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Invit la cuvânt, din partea Grupului parlamentar al PNL, pe domnul deputat Vasile Horga.

Se pregătește domnul deputat Ion Eparu, din partea colegilor deputați neafiliați.

Video in format Flash/IOS

Domnul Vasile Horga:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Declarația mea politică de azi se referă la oportunitatea reducerii unor taxe.

Legea votată recent în Parlamentul României, cu unanimitatea voturilor tuturor forțelor politice reprezentate în Parlament, reprezintă expresia voinței cetățenilor pe care aceste forțe politice o reprezintă.

Anatema pusă de la cele mai înalte vârfuri ale administrației din România asupra oportunității acestei măsuri pentru cetățenii români și mediul de afaceri intern nu are nicio justificare, din oricare punct de vedere ai privi-o.

Dacă vorbim de necesitatea reducerii unor taxe, atunci trebuie să ne raportăm la așteptările cetățenilor care nu mai vor ca administrația publică să abuzeze la infinit de timpul lor, inventând alături de taxele și impozitele generale fiscale, pe care în mod obligatoriu le plătesc, o altă pleiadă de taxe inventate de toate instituțiile statului, așa-numitele taxe parafiscale fără număr și care îl agresează în mod continuu pe cetățeanul român.

Dacă ne raportăm la oportunitatea reducerii taxelor parafiscale, pentru că despre ele este vorba, atunci putem considera că sunt oportune doar acele taxe parafiscale puse pe servicii publice de care beneficiază cetățenii atunci când aceștia solicită un serviciu public care poate fi evitat de marea masă a populației, iar în acest caz nu ar fi corect față de majoritate să fie suportat din impozitele și taxele generale.

Dar atunci când este vorba despre taxe parafiscale care privesc întreaga populație a României, cum ar fi, de exemplu, taxa pentru emiterea actelor de identitate, taxa pentru obținerea permisului de conducere sau taxa de înmatriculare a autovehiculelor și multe altele, atunci oportunitatea nu mai poate fi pusă în discuție.

Dacă ne raportăm la predictibilitatea impozitelor și taxelor, atunci va trebui să avem în vedere strict principiul din Codul fiscal pe care l-am introdus începând cu anul 2016, care spune că niciun impozit, taxă sau contribuție socială obligatorie nu poate fi nou-introdusă sau cele deja existente nu pot fi majorate cel puțin un an, începând cu 1 ianuarie al fiecărui an fiscal, după ce în prealabil legea de impunere a intrat în vigoare cu cel puțin șase luni înainte de începerea fiecărui exercițiu bugetar.

Reducerea taxelor, după cum se poate vedea, nu are nicio legătură cu principiul predictibilității, pentru că, în sine, reducerea nu alterează echilibrul dintre venituri și cheltuieli, în sensul în care contribuabilul nu-și va putea realiza obiectivele prin majorarea cheltuielilor afectate de creșterea taxelor. Dimpotrivă, prin scăderea taxelor, cheltuielile diminuate îi vor ajuta pe contribuabili să folosească mai multe venituri pentru realizarea obiectivelor lor pe termen lung și, cu siguranță, nu vor fi nemulțumiți.

Ca liberal, am luptat și voi lupta în continuare pentru a promova principii precum libera inițiativă, statul de drept și statul minimal, alături de principiul suficienței impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale obligatorii și, de aceea, îmi este imposibil să critic o lege, indiferent care sunt inițiatorii ei, atunci când efectele ei asupra cetățenilor români și asupra mediului de afaceri intern se suprapun cu crezul meu politic.

De aceea, nu am avut nicio rezervă să votez această lege, lucru pe care l-aș repeta oricând și ori de câte ori mi s-ar ivi ocazia.

Concluzia care se desprinde din votul unanim al deputaților și senatorilor prezenți în Parlamentul României, la Legea privind reducerea unor taxe, este aceea că orice vot trebuie dat cu gândul, mintea și voința către cetățeanul și mediul de afaceri din România, lăsând în urmă jocurile și interesele politice, cele care ne-au otrăvit viața în ultimii ani, cei 26 care au trecut de la Revoluție.

Deputat Vasile Horga, Colegiul nr. 16, Dâmbovița.

Video in format Flash/IOS

Doamna Steluța-Gustica Cătăniciu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 17 februarie 2020, 23:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro