Plen
Ședința Camerei Deputaților din 1 noiembrie 2016
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.156/07-11-2016
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2016 > 01-11-2016 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 1 noiembrie 2016

24. Prezentarea Raportului privind activitatea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții, pe semestrul I al anului 2016.  

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Și ultimul punct pe ordinea de zi. Este vorba de...

24. Raportul privind activitatea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții, pe semestrul I al anului 2016.

De la Comisia pentru abuzuri?

A fost distribuit, da...

Domnule deputat, vă rog.

Vă dau eu raportul, domnule deputat.

A fost distribuit.

Domnule deputat, câteva concluzii, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Paul Dumbrăvanu:

Raport privind activitatea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții, pe semestrul I al anului 2016.

Pe parcursul primului semestru al anului 2016, respectiv în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2016, comisia și-a desfășurat activitatea atât în cadrul celor 40 de ședințe în plen, cât și în cadrul subcomisiilor sale de analiză.

S-au adresat comisiei în primul semestru un număr de 337 de petiții, au avut loc 5 audieri în plenul și subcomisiile de analiză ale acesteia.

Și în acest semestru, majoritatea petițiilor înregistrate în evidența comisiei - 74 - sunt din domeniul activității autorităților judecătorești, reprezentând mai mult de 22% din numărul total.

Din totalul celor 337 de petiții înregistrate la comisie în perioada de referință, 14% au vizat probleme din aria protecției sociale, în sensul strict al termenului.

Comisiei i s-au adresat 31 de petiții conținând trimiteri la aspecte din domeniul administrației publice. Petiționarii se referă, în marea lor majoritate, la conduite abuzive manifestate de aleși locali și funcționari aparținând aparatului de lucru al administrației publice locale.

Din totalul celor 337 de petiții înregistrate la comisie în primul semestru, un număr de 20 sunt pe rol în continuare la această dată, urmând să se acționeze pentru rezolvarea acestora.

În ceea ce privește relația comisiei noastre cu autoritățile competente cu analiza pe fond a aspectelor sesizate în petiții, s-a constatat că există un număr de 76 de petiții la care nu s-a primit răspuns în termenul de 30 de zile, prevăzut de Regulamentul Camerei Deputaților și de Legea nr. 233/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.

Ca o concluzie, având în vedere complexitatea activității Comisiei pentru petiții, cred eu că a fost o activitate fructuoasă în acest semestru și absolut tot ce se discută despre soluționarea petițiilor ar trebui să se încadreze și într-o viitoare reglementare care să fie în concordanță cu puterea Comisiei pentru abuzuri.

Aveți în vedere că în acest moment o persoană care este chemată în cadrul comisiei poate să răspundă sau nu acestei chemări din partea plenului comisiei. Deci, comisia nu are o mare putere în a controla anumite comportamente abuzive din partea unor instituții.

Deci, se impune în viitor, în viitorul Parlament, în viitoarea legislatură, să se modifice și regulamentul comisiei, pentru a avea o mai mare forță în cadrul statului român, așa cum așteaptă de fapt și cetățenii.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Da. Mulțumesc.

Alte intervenții dacă sunt? Nu mai sunt.

Mulțumesc.

În aceste condiții, suspendăm ședința.

Ne vedem la ora 12,00, la ședința de vot final.

   

După pauză

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Rog colegii să ia loc în sală și, în același timp, liderii grupurilor parlamentare să-și invite colegii, pentru a putea începe ședința de vot final.

Invit la prezidiu, invit liderii grupurilor parlamentare - domnul Pâslaru, domnul Nicolăescu... (Consultări.)

Rog colegii să ia loc în sală...

Stimați colegi,

Mi-au comunicat colegii mei, domnii secretari, suntem în acest moment 105 deputați prezenți. Nu putem începe ședința de vot final.

Declar ședința închisă.

Rog membrii Biroului permanent să ne vedem în ședința Biroului permanent.

Săptămâna viitoare...

Vă anunțăm programul de activitate în urma ședinței de astăzi a Biroului permanent.

   

Ședința s-a încheiat la ora 12,00.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 12 decembrie 2019, 18:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro