Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 ianuarie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.9/18-01-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
12-12-2019 (comună)
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 16-01-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 ianuarie 2017

5. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților pe anul 2017 (PHCD 5/2017).  

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

3. La punctul 3 al ordinii de zi este înscris Proiectul de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților pe anul 2017.

Domnul chestor Mircea Drăghici, pentru prezentarea proiectului de hotărâre.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mircea-Gheorghe Drăghici:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților pe anul 2017

În temeiul prevederilor art. 64 alin. (1) și ale art. 67 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 252 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. Bugetul Camerei Deputaților pe anul 2017, finanțat de la bugetul de stat, se stabilește la suma de 245.617 mii lei, din care 235.764 mii lei la Capitolul "Autorități publice și acțiuni externe", 9.853 mii lei la capitolul "Asigurări și asistență socială".

Art. 2. Structura cheltuielilor curente, în sumă de 222.615 mii lei, necesare în vederea funcționării Camerei Deputaților și întreținerii și administrării Palatului Parlamentului este următoarea: cheltuieli de personal, 177.320 mii lei; cheltuieli cu bunuri și servicii, în sumă de 44.035 mii lei; cheltuieli pentru transferuri - contribuții și cotizații la organisme internaționale -, în sumă de 1.260 mii lei.

La titlul "Cheltuieli curente" sunt prevăzute și sumele necesare pentru cabinetul medical din Palatul Parlamentului.

Art. 3. Cheltuielile de capital sunt în sumă de 11.494 mii lei, din care 3.746 mii lei pentru active fixe și 7.748 mii lei pentru reparații capitale aferente activelor fixe.

Detalierea cheltuielilor de capital este prevăzută în anexă.

Art. 4. Bugetul de venituri și cheltuieli pentru activitățile finanțate integral din venituri proprii desfășurate pe lângă Camera Deputaților în anul 2017 cuprinde atât resurse, cât și cheltuieli în sumă totală de 20.900 mii lei.

Veniturile realizate în Camera Deputaților vor fi reținute integral de către aceasta, pentru acoperirea unor cheltuieli curente și de capital aferente activităților finanțate din venituri proprii, organizate cu aprobarea Biroului permanent. Disponibilitățile de la sfârșitul anului se vor reporta în anul următor, pentru a fi cheltuite cu aceleași destinații.

Biroul permanent al Camerei Deputaților poate aproba utilizarea încasărilor în lei sau în valută și pentru alte destinații, în condițiile legii.

Organizarea activităților finanțate din venituri proprii, tarifele și cotele de adaos comercial aferente acestora se aprobă de Biroul permanent al Camerei.

Numărul de personal salarizat din venituri proprii se aprobă de Biroul permanent al Camerei Deputaților, în funcție de necesități și de veniturile realizate.

Art. 5. Biroul permanent al Camerei Deputaților va lua măsuri pentru încadrarea în alocațiile bugetare prevăzute în prezenta hotărâre.

Art. 6. Anexele fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Și, doar ca precizare, bugetul Camerei este cu 17,9% mai mic decât bugetul Camerei pe anul 2016.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Comisia? Raport.

Domnul președinte Badea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Leonardo Badea:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Cu adresa nr. 102 BP din 16 ianuarie 2017, secretarul general al Camerei Deputaților a transmis, pentru examinare și avizare în fond, Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, Proiectul de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților pe anul 2017, aprobat de Biroul permanent al Camerei Deputaților, în ședința din 16 ianuarie 2017.

În urma examinării Proiectului de Hotărâre privind bugetul Camerei Deputaților pe anul 2017, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună spre dezbatere și aprobare plenului proiectul de hotărâre în forma prezentată.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Dezbateri generale?

Domnul Voicu.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor deputați,

Partidul Național Liberal consideră că Parlamentul României este cea mai importantă instituție a democrației. De aceea, orice fel de discuție despre bugetul acestei instituții trebuie făcută din perspective care țin de transparență, de corectitudine, argumente care să se refere la orice altceva în afară de argumente populiste de genul tăierilor de buget.

Partidul Național Liberal nu a participat la elaborarea acestui proiect, pentru că în această sesiune nu deține în Biroul permanent niciun post de chestor.

Am studiat însă proiectul de buget al Camerei. Vom vota în favoarea acestui proiect de buget, avem de făcut însă câteva precizări.

În primul rând, lucruri care țin de transparența, și corectitudinea, și controlul cheltuirii banului public. Ne dorim mai multă transparentizare în ceea ce privește execuția bugetului Camerei Deputaților.

În al doilea rând, trebuie să nu uităm că ne raportăm în permanență la alegătorii noștri, la cei care ne-au acordat votul pentru a veni aici. Foarte mulți dintre ei doresc să știe ce se întâmplă aici și foarte mulți dintre ei, pe bună dreptate, sunt nemulțumiți de procesul prin care noi aducem la cunoștința publicului activitatea noastră.

Pentru că am menționat despre eficiența cheltuielilor, o să dau un exemplu.

Ne-am fi dorit ca suma cheltuită anul trecut - o sumă destul de mare, nu spun nejustificată, dar mare - pentru sistemul de vot electronic al Camerei Deputaților să aibă astăzi consecințe practice.

În continuare... (Aplauze.)

În continuare noi votăm prin ridicare de mână. Nu că n-ar fi o modalitate de vot prevăzută în Regulament, dar să nu uităm că, inclusiv în Regulamentul nostru, votul deschis prin mijloace electronice este cel care ar trebui să aibă prioritate.

În consecință, acele câteva sute de mii de lei pe care în bugetul de anul trecut le-am cheltuit pentru acest sistem de vot, pentru refacerea acestui sistem de vot, ne dorim și solicităm, nu doar că ne dorim, să fie cât mai repede transpuse în practică prin votul electronic.

Banii prevăzuți în buget pentru informatizare, pentru transmisiile în direct ale lucrărilor de plen sau de comisii sunt importanți, îi acceptăm și votăm pentru, însă dorim să nu rămână doar niște simple cifre trecute pe hârtie.

Cu aceste amendamente și solicitări, menționez încă o dată, Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota în favoarea proiectului de buget depus la secretariat și comisie.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Alte intervenții la dezbateri generale?

Vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Claudiu-Iulius-Gavril Năsui:

Bună ziua!

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Este inacceptabil ca un proiect de buget, într-o țară europeană, într-o țară care se vrea democratică, să fie prezentat greșit pe site. Pe site-ul Camerei Deputaților a fost prezentat un proiect de buget total diferit față de cel care a fost prezentat în Comisia pentru buget, finanțe, astăzi.

Nu este normal pentru un parlament al unei țări democratice, să trebuiască să voteze un proiect de complexitatea bugetului, de pe un minut pe altul.

Prin urmare, USR se va abține, pentru că nu avem timpul și posibilitatea să analizăm acest buget.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc și eu.

Alte intervenții la dezbateri generale?

Vă rog.

Apăsați pe microfon, pe butonul acela din fața dumneavoastră.

Video in format Flash/IOS

Domnul Corneliu Bichineț:

Dacă îmi permiteți, o să fac câteva considerații.

Într-adevăr, bugetul e prezentat într-un fel pe site, la comisie este în alt fel, dar asta n-ar fi o problemă, pentru că ține de istoria noastră.

Vreau să vă comunic că Grupul nostru parlamentar al PMP va susține bugetul, însă pentru a face economii și activitatea noastră să fie mai eficientă, v-aș ruga să reglați, prin cei care sunt la tehnic și la administrativ, temperatura în Camera Deputaților și Senat, pentru că este o toropeală îngrozitoare și cei care sunt mai în vârstă - nu mă refer la mine, că sunt viguros - riscă să fie adormiți înainte de vreme, și eu știu cum sunteți dumneavoastră acolo, sus, să n-aibă cine să vă trezească la urmă.

De asemenea, v-aș ruga, stimați colegi, ca toate economiile care se fac la bugetul Camerei Deputaților să fie transferate automat la SRI și la Direcția Națională Anticorupție și să avem pentru fiecare parlamentar, pe cap de om, câte un procuror. (Aplauze. Rumoare.)

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Alte intervenții la dezbateri generale? Nu mai sunt.

Mulțumesc.

Începem dezbaterea pe articole a proiectului de hotărâre.

La titlul proiectului de hotărâre. Dacă sunt obiecții? Nu. Adoptat.

La preambul. Obiecții? Adoptat.

La art. 1? Adoptat.

Art. 3? 2... pardon, mă scuzați? Adoptat.

3? Adoptat.

4? Adoptat.

5? Adoptat.

6? Adoptat.

Dacă sunt obiecții la Anexa nr. 1? Adoptată.

La Anexa nr. 2? Adoptată.

La Anexa nr. 3? Adoptată.

Dezbaterile au fost finalizate.

Supun votului proiectul de hotărâre, în ansamblul său.

Cine este pentru? 221.

Împotrivă? Nu.

Abțineri? 19.

Mulțumesc.

Cu majoritate, hotărârea a fost adoptată.

Ordinea de zi este epuizată.

Mulțumesc, stimați colegi.

Plen comun imediat, nu știu... în 10 minute, pentru că sunt încă în plen la Senat.

   

Ședința s-a încheiat la ora 16,06.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 15 decembrie 2019, 21:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro