Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.34/13-03-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 06-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 2017

10. Răspunsuri orale la întrebările adresate membrilor Guvernului și altor conducători ai organelor administrației publice.

     

După o scurtă pauză

 
     

(În continuare ședința a fost condusă de doamna deputat Carmen-Ileana Mihălcescu, vicepreședinte al Camerei Deputaților.)

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Continuăm cu partea a doua a ședinței noastre, care este consacrată primirii răspunsurilor orale la întrebările adresate membrilor Guvernului sau altor conducători ai organelor administrației publice, după care vom avea partea în care se vor putea prezenta interpelările adresate membrilor Guvernului.

 
Video in format Flash/IOS Natalia-Elena Intotero

Și, prima întrebare, de la care sigur așteptăm răspuns din partea Ministerului Muncii și justiției sociale, este întrebarea adresată de colega noastră Intotero Natalia, de la PSD, referitoare la majorarea contribuției lunare de întreținere a persoanelor cu handicap, asistate în centrele rezidențiale publice.

Dacă domnul Mihai Tomescu este prezent?

Vă rog, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Mihai Tomescu (președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități):

Mulțumesc foarte mult.

Numele meu este Mihai Tomescu.

Sunt președintele Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități.

Întrebarea face referire la mărirea pragului de stabilire a valorii contribuției în centre, datorat de susținătorii legali sau de adulții din centrele pentru persoanele cu handicap.

În 2016, prin Ordinul nr. 1884 a fost stabilită această valoare la suma de 902 lei. Suma a fost majorată cu aproximativ 300 de lei, acest lucru datorându-se, pe de o parte, creșterii cheltuielilor de hrană pentru persoanele din centre, deci aceste cheltuieli s-au mărit de la 6,3 lei la ... s-au dublat ... la 12,6 lei și, bineînțeles, s-au corelat cu valoarea inflației, cu indicele inflației pentru perioada 2009-2015. Totodată, s-a extins obligația de susținere legală către frații și surorile persoanelor din centre.

Întrebarea doamnei deputat face referire, de asemenea, la măsurile pe care le are în vedere Guvernul pentru a modifica acest ordin sau pentru a îmbunătăți cadrul normativ și vreau să menționez că în momentul de față se află în avizare un proiect de act normativ prin care se modifică Ordinul privind contribuția în centre, acesta urmărind următoarele aspecte: pe de o parte, stabilirea pragului minim de contribuție, calculat pe membru de familie, în cazul susținătorilor legali, prin raportare la salariul minim brut pe economie, deci 1.450 de lei, iar în situația în care există un unic susținător, deci o persoană singură care susține beneficiarul din centru, această valoare să nu depășească 25% din venitul pe care îl are persoana susținătoare.

Acestea sunt modificările și aș vrea să menționez și proiectul de act normativ, proiectul de lege prin care noi încercăm să scutim de la plată persoanele cu handicap grav și, de asemenea, persoanele cu handicap fizic și mintal. În momentul de față acest proiect de lege se află în avizare la Ministerul Muncii, urmând, în scurt timp, probabil în două-trei săptămâni, să fie în consultare publică. Orice scutire se poate face doar prin modificarea Legii nr. 448 și, bineînțeles, având în vedere acest demers, corelat cu modificarea Ordinului nr. 1884.

Mulțumesc foarte mult.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc frumos.

Dacă autorul întrebării dorește să facă precizări?

Vă rog. Doamna deputat Intotero.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Natalia-Elena Intotero:

Vreau să vă mulțumesc, domnule președinte... domnule secretar de stat.

În 2016 s-a produs o nedreptate pentru aceste persoane și mă bucur că vă dați tot interesul dumneavoastră, Ministerul Muncii, pentru rezolvarea acestei situații.

Vă doresc succes în activitate și mulțumesc încă o dată pentru răspuns!

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Laurențiu-Dan Leoreanu

Din partea Ministerului Afacerilor Interne, domnul secretar de stat... răspuns la întrebarea adresată de colegul nostru Leoreanu Laurențiu-Dan.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Domnul Mihai Dan Chirică (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne):

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Stimate domnule deputat,

În legătură cu întrebarea dumneavoastră, având ca obiect înființarea unui punct de lucru al UPU - SMURD din cadrul Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț în sediul Spitalului Municipal Roman, vă precizăm următoarele:

În anul 2015, Spitalul Municipal Roman a solicitat Comisiei Interministeriale pentru suport tehnic, înființarea Structurii SMURD, în cadrul Compartimentului de Primiri Urgențe al Spitalului. În cadrul ședinței care a avut loc în data de 25 ianuarie 2016, comisia a analizat solicitarea respectivă în baza dispozițiilor legale în vigoare, art. 92 lit. u) și v) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 1 pct. 1 și 2, art. 7 pct. 1 și 2, respectiv art. 96 din Ordinul ministrului sănătății publice nr. 1706/2007 privind conducerea și organizarea unităților, compartimentelor de primire a urgențelor, cu modificările și completările ulterioare.

Potrivit cadrului legal menționat, comisia nu a avizat favorabil solicitarea Spitalului Municipal Roman, întrucât Compartimentul de primiri urgențe nu poate avea în structură unități SMURD și a decis ca ambulanța de terapie intensivă mobilă C1, operaționalizată, fără informarea și avizul Ministerului Sănătății, respectiv a Departamentului pentru Situații de Urgență, să rămână în coordonarea UPU-SMURD din cadrul Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț.

În scopul asigurării asistenței medicale de urgență în municipiul Roman și în zonele limitrofe, cu respectarea condițiilor impuse de legislația în domeniu, Comisia a analizat situația, în diverse ședințe, și a hotărât ca ambulanța de terapie intensivă C1, pusă la dispoziție de Inspectoratul pentru Situații de Urgență "Petrodava" Neamț să funcționeze în UPU-SMURD al Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț, iar personalul care deservește ambulanța TIM C1 să fie reprezentat de medicii și asistenții medicali angajați cu normă de bază în cadrul Spitalului Municipal Roman. De asemenea, Departamentul pentru Situații de Urgență a fost informat de conducerea Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț cu privire la demersurile întreprinse pentru obținerea aprobării Ministerului Sănătății în ceea ce privește modificarea structurii UPU-SMURD din cadrul spitalului, fiind întocmită o notă de fundamentare ce cuprinde și prevederile bugetare aferente finanțării activității desfășurate de echipajul SMURD, care urmează a fi prezentate spre aprobare Consiliului de administrație al spitalului și Consiliului Județean Neamț, care este și ordonatorul principal de credite.

Așadar, data la care ambulanța va începe să deservească punctul de lucru Roman depinde de momentul finalizării acestor demersuri, conducerea spitalului menționând faptul că va depune diligențele necesare pentru rezolvarea cu celeritate a acestei situații.

În acest context, precizăm că Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, este de acord cu privire la oportunitatea și necesitatea funcționării unei ambulanțe de terapie intensivă la nivelul municipiului Roman.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

 
Video in format Flash/IOS Nechita-Adrian Oros

Și ultimul răspuns va fi pentru întrebarea adresată de colegul nostru de la PNL, Oros Nechita-Adrian.

Dacă din partea Ministerului Educației Naționale, domnul secretar de stat este prezent?

Vă rog.

Video in format Flash/IOS  

Doamna Magda Ștefania Bîrlibescu:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Numele meu este Ștefania Bîrlibescu, de la Ministerul pentru Relația cu Parlamentul.

Din păcate, domnul secretar de stat de la Ministerul Educației Naționale este la Senat. Până la final sper să revină, eventual să răspundă la întrebări.

Referitor la întrebarea dumneavoastră, domnule deputat, având ca obiect probleme ale aplicării Ordinului ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 6156 din 22 decembrie 2016, vă comunicăm următoarele:

În conformitate cu prevederile art. 3 din Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 6156 din 2016 privind organizarea și desfășurarea anului pregătitor de limba română pentru cetățenii străini, examenul de finalizare a anului pregătitor se desfășoară în instituțiile de învățământ superior care au organizat programul de studii, în conformitate cu regulamentul aprobat de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice, la propunerea Institutului Limbii Române, după consultarea cu instituțiile de învățământ superior acreditate și în conformitate cu metodologia proprie aprobată de Senatul instituției organizatoare.

Institutul Limbii Române constituie registrul național de evaluatori, din care vor fi selectați membri externi în comisiile de evaluare pentru examenul de finalizare a programului, prin consultare cu instituțiile de învățământ superior acreditate. Totodată, instituțiile organizatoare de an pregătitor de limba română eliberează candidaților care au promovat examenul final un certificat de absolvire a anului pregătitor de limba română și un supliment descriptiv, în conformitate cu normele în vigoare.

Așadar, responsabilitatea organizării și desfășurării examenului de finalizare a anului pregătitor de limba română revine instituțiilor de învățământ superior, care organizează acest tip de program universitar.

În cadrul Consiliului Național al Rectorilor din 9 februarie 2017, cu ocazia discuțiilor legate de implementarea ordinului la care am făcut referire mai devreme, poziția Ministerului Educației Naționale a fost de deschidere pentru dialog, invitând universitățile să comunice toate aspectele care ridică probleme de ordin lingvistic și practică academică.

În urma sesizărilor scrise primite de la instituții de învățământ superior, Ministerul Educației Naționale a demarat un proces de consultare cu departamentele de specialitate proprii, urmând ca aceste aspecte să fie analizate împreună cu Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior.

Mulțumesc frumos.

 
Video in format Flash/IOS  

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Dacă autorul întrebării dorește să facă precizări? Nu.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 11:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro