Cristina-Ionela Iurișniți
Cristina-Ionela Iurișniți
Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.34/13-03-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
28-01-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 06-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 martie 2017

11. Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  
  11.2 Cristina-Ionela Iurișniți

   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnul deputat Daniel Olteanu.

Domnul deputat Robert-Ionatan Sighiartău? Nu este prezent.

Doamna Cristina-Ionela Iurișniți.

Vă rog.

Doar interpelare. Suntem la sesiunea de interpelări. Atât. Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Doamna Cristina-Ionela Iurișniți:

Este o interpelare adresată domnului Pavel Năstase, ministrul educației naționale.

Obiectul interpelării: "Clarificări privind curricula pentru învățământul gimnazial, pentru materia limba română".

Domnule ministru al educației,

Curricula pentru limba română, la nivelul învățământului gimnazial, s-a aflat în dezbatere publică și urmează a fi aprobată.

Supun atenției dumneavoastră câteva puncte de vedere care reflectă poziționarea cadrelor didactice și a asociațiilor profesionale direct interesate de un demers curricular coerent în sistem.

Asociația Profesorilor de Limba și Literatura Română "Ioana Em. Petrescu" este o organizație profesională care - în baza Protocolului de colaborare încheiat între Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Asociațiile profesionale din educație, în vederea ameliorării calității educației din România, prin elaborarea și punerea în practică a metodologiilor de aplicare a Legii nr.1 din 2011, bineînțeles, Legea educației naționale și a demersului de modernizare curriculară - susține de peste 17 ani, în mod constant și ferm, prin toate acțiunile sale, reforma învățământului românesc, oferind exemple de bune practici în proiecte naționale și europene.

Prin urmare, consider necesar să vă supun atenției câteva puncte de vedere pertinente față de acest proiect care s-a aflat în dezbatere, pentru scurt timp, de Institutul de Științe ale Educației.

Iată câteva dintre acestea:

  1. La nivelul activităților de învățare și evaluare se remarcă un dezechilibru care a generat una dintre cele mai profunde crize ale învățământului de azi, când programele de evaluare au înlocuit programele disciplinei;
  2. La nivelul modelului curricular, proiectul păstrează modelul anterior, comunicativ, căruia încearcă să i se adauge o componentă culturală, ignorând total modelul curricular al dezvoltării personale, mai actual și mai potrivit disciplinei;
  3. O altă componentă ar fi că, la nivelul conținuturilor, proiectul deschide granițele disciplinei prin integrarea unor elemente din alte arte sau domenii de cunoaștere și prezintă o coerență vizibilă prin abordarea tematică și studiul limbii început cu sintaxa.
  4. Un alt aspect este la nivelul discursului, proiectul fiind prolix, lectura textului fiind dificilă și din cauza utilizării unor termeni... aceștia nu au definiții clarificate.

Sunt mai multe puncte de vedere care pun în discuție această lipsă de coerență. Multe sunt primite din partea profesorilor vizați direct la clasă de aceste aspecte... acest nou demers curricular. Să sperăm că vor fi remediate și că veți furniza explicații pertinente asupra acestor îngrijorări.

Programa este încărcată. Sunt 36 de săptămâni de școală. Am văzut deja pentru anul viitor vor fi 35 de săptămâni, din care putem scădea acea săptămână pentru "Școala Altfel", deci este foarte multă materie, iar, mai mult, manualele vor fi culegeri de fragmente de texte, pentru că la o medie de 4 pagini de text rezultă cel puțin 60 de pagini de text de lectură din 224 de pagini.

Studierea egală a textului literar și nonliterar va produce o scădere dramatică a nivelului cultural, și așa foarte mic.

Renunțarea la studiul speciilor literare va duce la scăderea interesului pentru lectură, fiindcă profesorul nu mai poate cere elevului să citească integral un roman, de exemplu, întrucât va fi nevoit să se rezume la fragmentul din manual.

Mai sunt câteva erori științifice care sunt semnalate de profesori și pe care eu le evidențiez.

Video in format Flash/IOS

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă rog să vă apropiați de final...

Video in format Flash/IOS

Doamna Cristina-Ionela Iurișniți:

Da.

Enunțul nu este studiat...

Video in format Flash/IOS

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

... pentru că ați consumat timpul.

Video in format Flash/IOS

Doamna Cristina-Ionela Iurișniți:

... textul narativ apare greșit ...

Sunt mai multe aspecte pe care le-am menționat aici.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 29 ianuarie 2020, 1:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro