Găvrilă Ghilea
Găvrilă Ghilea
Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.36/15-03-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 07-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.24 Găvrilă Ghilea - declarație politică cu titlul "Ministerul de Finanțe pune bomboana pe coliva Autostrăzii Transilvania";

   

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnul deputat Găvrilă Ghilea.

Video in format Flash/IOS

Domnul Găvrilă Ghilea:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Titlul declarației mele este: "Ministerul de Finanțe pune bomboana pe coliva Autostrăzii Transilvania".

Conform unui raport realizat de Direcția Generală de Inspecție Economico-Financiară din Ministerul Finanțelor, la finele anului 2016, în Contractul de proiectare și construire a Autostrăzii Brașov-Cluj-Borș s-au alocat sume, cu încălcarea prevederilor legale, fără a fi prevăzute în devizul general, care au fost utilizate pentru plata avansului, a cheltuielilor de mobilizare și a cheltuielilor indirecte de capital.

Documentul citat, diseminat de mass-media, estimează la peste 525 de milioane de euro prejudiciul înregistrat de statul român, ca urmare a modului în care s-a derulat și negociat, din 2003 și până în 2013, contractul cu antreprenorul Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania.

Controversatul proiect de infrastructură a fost aprobat în anul 2003, când Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a fost mandatată, prin lege, să semneze contractul de proiectare și execuție a viitoarei Autostrăzi A3 cu investitorul american, selecționat printr-o procedură de negociere cu o singură sursă, care a ridicat destule semne de întrebare încă de pe atunci.

Având un cost inițial de 2,2 miliarde de euro, care corespundea unui preț mediu de 5,3 milioane de euro pe kilometru, considerat la acea vreme destul de piperat, lucrările erau inaugurate cu surle și trâmbițe un an mai târziu, având ca termen de finalizare orizontul anului 2012, când cei 415 kilometri care despart Brașovul de Vama Borș trebuiau să fie parcurși pe patru benzi, în mai puțin de trei ore.

Astăzi, la 13 ani de la tăierea panglicii inaugurale a celui mai îndrăzneț proiect de infrastructură de la construirea Transfăgărășanului și a Canalului Dunăre - Marea Neagră încoace, după perindarea prin funcții a nu mai puțin de șase prim-miniștri și 17 miniștri ai transporturilor, Autostrada Transilvania are un singur tronson finalizat, 2B, Câmpia Turzii - Gilău, în lungime de 52 de kilometri, inaugurat cu chiu, cu vai, în toamna anului 2010, pentru a cărui realizare s-au cheltuit peste un miliard de euro, adică aproape jumătate din valoarea contractată inițial, deși nu reprezenta decât o optime din cei 415 kilometri proiectați în 2004.

Cei care au crezut că epopeea păguboasei investiții s-a încheiat în primăvara anului 2013, când fostul șef al Marilor Proiecte de Infrastructură a parafat acordul de încetare a contractului cu Bechtel, s-au înșelat amarnic. Deși nota de plată achitată atunci de statul român a depășit 87 de milioane de euro, reprezentând contravaloarea penalităților și a datoriilor la zi percepute de antreprenorul american, aceasta pare derizorie astăzi, când prejudiciul de peste 525 de milioane euro...

Video in format Flash/IOS

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă rog să încheiați! Ați depășit cele trei minute!

Video in format Flash/IOS

Domnul Găvrilă Ghilea:

... produs aceluiași stat român, din culpa CNADNR, evidențiat de Ministerul de Finanțe, reprezintă bomboana de pe coliva Autostrăzii Transilvania.

Vă mulțumesc.

Găvrilă Ghilea, deputat al PNL, Bihor.

Video in format Flash/IOS

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 9 decembrie 2019, 16:03
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro