Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.74/12-05-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 08-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 mai 2017

3. Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind adoptarea avizului motivat referitor la Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind piața internă a energiei electrice (reformare) COM (2016) 861 (PHCD 38/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PHC nr. 38/2017

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

2. Proiectul de Hotărâre privind adoptarea avizului motivat referitor la Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind piața internă a energiei electrice (reformare) COM (2016) 861 (PHCD 38/2017). Este vorba de COM 861.

Vicepreședintele Comisiei pentru afaceri europene.

Vă rog.

Domnul Gelu Tîlvăr.

Video in format Flash/IOS

Domnul Angel Tîlvăr:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

Raport privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului privind piața internă a energiei electrice COM (2016) 861.

Comisia pentru afaceri europene și-a întemeiat opinia pe: Proiectul de opinie al Comisiei pentru industrii și servicii, nota Ministerului Afacerilor Externe, fișa de informare a Direcției pentru Uniunea Europeană, Camera Deputaților, precum și pe analiza și contribuțiile secretariatului propriu.

Comisia pentru afaceri europene a constatat că stabilirea centrelor operaționale regionale, ca structuri decizionale ce combină operatorii de transport naționali, nu prezintă valoare adăugată, față de mecanismul actual de cooperare între operatorii naționali, mecanism ce nu implică transferul puterii de decizie. Acest mecanism s-a dovedit eficient și în situații de criză a furnizării de energie, astfel încât modificarea sa, prin stabilirea unor centre decizionale regionale, nu apare ca justificată.

Comisia pentru afaceri europene a constatat că introducerea dreptului centrelor operaționale regionale de a emite acte cu putere obligatorie este incompatibilă cu responsabilitățile statelor membre, în ceea ce privește securitatea în aprovizionarea cu energie, iar împărțirea responsabilităților între operatorii naționali și cei regionali induce un risc de conflict normativ, cu efecte asupra funcționării operative a sistemelor naționale de electricitate, fără ca prin acest drept nou introdus să genereze un avans în convergența pieței unice a energiei.

Totodată, Comisia pentru afaceri europene a constatat că obligația introdusă prin propunerea de Regulament pentru autoritățile de reglementare naționale, de a înainta spre aprobare propunerile de cooperare regională Agenției pentru cooperarea autorităților de reglementare din domeniul energiei, ACER, reprezintă o încălcare directă a principiului subsidiarității.

Comisia pentru afaceri europene a semnalat dificultățile de asigurare a coerenței și coordonării autorităților naționale, în cadrul mecanismului de decizie, întrucât prezintă mai multe centre decizionale, cu orizonturi de analiză diferite, și în mecanisme de transfer a puterii de decizie discreționare sau excesive, o multitudine de condiții de circumstanțiere și un grad ridicat de birocratizare, aspecte ce sunt de natură să afecteze puterea de decizie a statelor membre, fără ca prin aceasta să fie obținută o valoare adăugată la nivelul Uniunii.

În concluzie, Comisia pentru afaceri europene a hotărât că se impune emiterea unui aviz motivat pentru încălcarea principiului subsidiarității, întrucât propunerea de Regulament transferă nejustificat unor organisme ale Uniunii puteri de decizie a căror exercitare apar ca fiind mai eficiente la nivelul statelor membre, iar sub aspectul atingerii obiectivelor declarate nu au suficientă valoare adăugată.

În concluzie, avizul motivat a fost supus dezbaterii în ședința Comisiei pentru afaceri europene din data de 3 mai 2017, în prezența a 15 dintre cei 21 de membrii fiind adoptată în unanimitate.

Domnule președinte,

Supunem aprobării Camerei Deputaților avizul motivat, în forma prezentată.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare sunt observații sau dezbateri? Nu sunt.

Rămâne la votul final.

Următorul.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 8 decembrie 2019, 2:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro