Plen
Ședința Camerei Deputaților din 14 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.165/23-11-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
24-11-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 14-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 14 noiembrie 2017

10. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.6/2017 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind realizarea investițiilor finanțate din fonduri publice (PL-x 153/2017). (rămas pentru votul final)

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

12. Următorul, Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2017 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind realizarea investițiilor finanțate din fonduri publice; PL-x 153/2017; caracter ordinar; procedură de urgență.

Guvernul? Vreți să interveniți? Vă rog. Nu. Bun.

Comisia pentru buget?

Vă rog, domnule vicepreședinte.

Raport comun - Comisia pentru buget, pentru muncă și pentru administrație.

Domnul Sorin Lazăr:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 și art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru muncă și protecție socială și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au fost sesizate, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2017 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind realizarea investițiilor finanțate din fonduri publice.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 28 februarie 2017.

Proiectul supus dezbaterii are ca obiect de reglementare modificarea și completarea unor acte normative: Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/2013, Ordonanța Guvernului nr. 25/2001, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2009, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010, Legea nr. 76/2002, Legea nr. 299/2017.

În conformitate cu prevederile art. 61 și art. 63 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru muncă și protecție socială și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului și-au desfășurat lucrările în ședințe, astfel: membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci au examinat proiectul de lege menționat mai sus în ședințele din zilele de 24 octombrie 2017 și 13 iunie 2017; membrii Comisiei pentru muncă și protecție socială și-au desfășurat lucrările în ședința din 5 septembrie 2017; iar membrii Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului și-au desfășurat lucrările în ședințele din zilele de 19 septembrie 2017 și 21 martie 2017.

În urma examinării proiectului de lege, membrii comisiilor prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2017 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri privind realizarea investițiilor finanțate din fonduri publice, cu amendamentele admise prezentate în anexă.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Dezbateri generale?

Domnul deputat Neagu, Grupul PNL. Vă rog.

Domnul Nicolae Neagu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

A venit momentul să discutăm o ordonanță de urgență extrem, extrem de importantă, așa cum era ea motivată în ianuarie 2017.

Și vă reamintesc, pe fond, urgența.

Modificăm prin Ordonanța nr. 9 Legea nr. 500 a finanțelor publice, intervenim în Ordonanța nr. 6 cu un amalgam de modificări a unor legislații și a unor legi foarte importante, pentru a crea, în Ministerul Dezvoltării, un fond de 30 de miliarde de lei, gestionabil în timp de 4 ani - 2017-2020 -, ca și credite de angajament, încercând a respecta niște articole din Legea finanțelor publice, în limita creditelor bugetare.

Atât de urgent a fost să avem Ordonanța nr. 6, 9, ulterior 13... Vă reamintiți de Ordonanța nr. 13, care probabil că "împacheta" edificiul economic financiar, construit prin Ordonanțele nr. 6, 9, încât Senatul, primă Cameră sesizată, o adoptă în 28 februarie, iar Camera Deputaților, ca și Cameră decizională, ajunge astăzi a o discuta, după rapoarte făcute de trei comisii de specialitate.

Este corect! Colegul nostru de la Comisia pentru buget, finanțe, spunea - "o majoritate de voturi".

Dragi colegi ai majorității PSD-ALDE,

Este limpede că, în definitiv, timpul scurs din ianuarie, februarie, adoptat în Senat și până în prezent nu a făcut nimic altceva decât să încerce să așeze în pagina, în special a MDRAP, anumite obiective investiționale pe care să le regăsim probabil în rectificări bugetare ulterioare, inclusiv cea care urmează, înspre un final de an prin care închideți un exercițiu bugetar. Dar unde sunt obiectivele de investiții publice? Sau, cumva, ulterior - și nu fac o declarație politică - așezăm pe același principiu și aceeași bază și construcția bugetului de stat din 2019?! Pentru că, e limpede, amalgamul de problematici trasate în Ordonanța nr. 6 este extrem, extrem de larg, de vast.

Mie mi se pare corect sau mi s-ar fi părut corect dacă intram în succesiunea lor, a problemelor din Ordonanța nr. 6. Adică nu aveam nimic împotrivă să discutăm pe fond Ordonanța nr. 28, care reglementa investiții publice sau cele referitoare la anumite chestiuni legate de muncă și de plata unor servicii, cum ar fi, știu eu, salarizare sau chiar și alocația pentru copii, dar cuprinse toate într-o ordonanță care atunci clama necesitatea construcției bugetului de stat și să ne trezim astăzi a vota la Camera Deputaților, spre finalul exercițiului bugetar, mi se pare complet neproductiv.

Este motivul de fond pentru care Partidul Național Liberal a atras atenția atunci, la începutul anului, la sfârșitul lunii ianuarie, când pe fond, în Comisia pentru buget, discutam bugetul de stat pe 2017 și același motiv pentru care spunem "venit întârziat", chiar dacă pe parcursul anului exercițiului bugetar ceva... s-au corelat din cadrul Ordonanței nr. 6...

Domnul Florin Iordache:

Vă rog, concluzionați!

Domnul Nicolae Neagu:

...cu modificări legislative, nu putem susține această ordonanță.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 27 noiembrie 2020, 13:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro