Nicolae Giugea
Nicolae Giugea
Ședința Camerei Deputaților din 21 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.170/29-11-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 21-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 noiembrie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.35 Nicolae Giugea - declarație politică privind "Deviza Avocatului Poporului - «Nihil Sine PSD!»";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Nicolae Giugea:

"Deviza Avocatului Poporului - «Nihil Sine PSD!»"

Astăzi se văd, mai clar ca niciodată, efectele negative ale politizării excesive a unor instituții fundamentale ale statului român, instituții care, prin definiția lor, ar trebui să păzească cetățeanul de stat, de eventuale abuzuri ale acestuia sau de unele decizii care ies din matca Legii fundamentale.

De la preluarea puterii de coaliția roșie, PSD-ALDE, unul dintre obiectivele urmărite cu maximă consecvență a fost acela al populării majorității instituțiilor statului român cu membri de partid, preferabil cetățeni obedienți, slab instruiți și obligatoriu captivi unor interese partizane, care să răspundă instantaneu la deciziile partidului care i-a învestit.

Așadar, acuzațiile unor cetățeni la adresa PSD - "partid stat" - nu sunt nicidecum departe de adevăr, ci reflectă vechile obiceiuri ale fostului regim, de care PSD nu s-a descotorosit. Autoritatea Electorală Permanentă, Societatea Română de Televiziune, Societatea Română de Radiodifuziune, ANCOM, ANRE, Curtea de Conturi a României, Autoritatea de Supraveghere Financiară - sunt exemple concrete ale politizării excesive ale unor instituții publice, cu oameni care au carnete de partid, deși aceste instituții ar trebui să fie autonome și independente în deciziile lor. Înțelegem că s-a pus gând rău și Consiliului Concurenței, dar și structurilor cele mai importante ale justiției. În aceeași categorie intră și instituția constituțională a Avocatul Poporului, care ar trebui să medieze între cetățean și stat, pentru ca interesele legitime, constituționale ale cetățeanului să nu fie afectate, pentru ca cetățeanul să fie ferit de abuzuri și păzit de excese. Așa funcționează această instituție, străveche în majoritatea democrațiilor funcționale, iar orice individ se simte protejat în drepturile sale, deoarece știe că nu este singur și fără apărare.

Tot mai frecvent și tot mai plauzibil, din cauza comportamentului său, Avocatul Poporului din România este numit astăzi, pe bună dreptate, Avocatul PSD. Altfel spus, din cauza persoanei care nu se ridică la înălțimea funcției sale, din cauza obedienței și captivității sale patrimoniale, acesta a deturnat instituția în scop personal și de partid, nemaifiind apărătorul cetățeanului, ci apărătorul feroce al nelegiuirilor Guvernului.

Din păcate, titularul acestei funcții are și un nume, cu reverberații triste în istoria tranziției post-comuniste - Victor Ciorbea. De la "ungerea sa" în această funcție, nu o dată, nu de două ori, societatea românească s-a revoltat față de actele normative emise de Guvern și i-a solicitat lui Victor Ciorbea să-și îndeplinească rolul constituțional și să sesizeze Curtea Constituțională a României asupra unor ordonanțe de urgență, profund neconstituționale, care afectau drepturi legitime ale cetățenilor români. De fiecare dată, domnul Ciorbea și-a arătat recunoștința față de cei care l-au numit în funcție, față de liderii PSD, adică față de cei care l-au ajutat să scape de povara creditelor bancare uriașe și care i-au mai acordat și bonusul unei pensii speciale colosale. De fiecare dată când i s-a cerut să-și îndeplinească rolul, a desconsiderat strigătele de disperare ale cetățenilor și a dat o mână de ajutor călăilor.

De câteva săptămâni, Partidul Național Liberal, asociații profesionale, patronate și mai multe confederații sindicale i-au solicitat în mod expres domnului Victor Ciorbea, să sesizeze Curtea Constituțională asupra neconstituționalității vădite a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2017, prin care salariile a milioane de angajați din România vor fi diminuate consistent, de la 1 ianuarie 2018, prin pseudoreforma fiscală. Cine își va imagina că domnul Ciorbea se va "deranja", va fi chiar naiv!

În fapt, s-a și ante-pronunțat asupra acestor cereri, spunând că până când ordonanța nu produce efecte, va mai reflecta. Și un student care a citit, măcar o dată, textul Constituției sau Legea de funcționare a Curții Constituționale, știe că pronunțarea asupra constituționalității unor norme se poate face și înainte ca acestea să producă efecte, fiind sesizări sau obiecții de neconstituționalitate de lege lata, dar, mai ales, de lege ferenda.

Domnul Victor Ciorbea a demonstrat, pentru tineri, pentru generațiile viitoare, că povestea "cozii de topor" este încă de actualitate. Când spun acest lucru, mă gândesc la umilința cu care sindicatele s-au adresat Avocatului Poporului și modul disprețuitor în care acesta i-a tratat.

Pentru a nu uita, mi-am permis să extrag din Curriculum Vitae al domnului Ciorbea doar partea sa de activitate cuprinsă între anii 1990-1996: președinte și fondator al Federației Sindicatelor Libere din învățământ, FSLI; președinte și fondator al Confederației Naționale a Sindicatelor Libere din România, CNSLR; și apoi, după fuziunea cu Confederația "Frăția", președinte al Confederației Naționale a Sindicatelor Libere din România "Frăția", CNSLR -FRĂȚIA; președinte și fondator al Confederației Sindicatelor Democrate din România, CSDR; Membru al Comitetului Executiv al Confederației Internaționale a Sindicatelor Libere, ICFTU, și al Comitetului Executiv al Confederației Europene a Sindicatelor, ETUC, și negociator pentru FSLI, CNSLR/ FRĂȚIA și CSDR pe plan național și internațional.

Domnul Victor Ciorbea, acest fost lider de sindicat, și-a dat arama pe față și a arătat cât de implicat a fost în activitățile sale sindicale, în anii 90, dacă acum nu-i pasă nici cât o fărâmă de scăderile de salarii preconizate prin implementarea Ordonanței nr. 79. Mai mult decât atât, fiind beneficiarul unei pensii generoase speciale, pot să anticipez încă de acum care va fi reacția Domniei Sale față de tăierea pensiilor din Pilonul II, care s-a operat deja, de același Guvern abuziv, tot prin ordonanță de urgență.

Pentru cei mai mulți cetățeni, înaintarea în vârstă înseamnă mai multă înțelepciune și mai multă demnitate. Pentru domnul Ciorbea, procesul pare a fi invers.

Așadar, nu-i mai cereți domnului Ciorbea ceea ce nu are: nu are nici mai multă înțelepciune decât în anii ’90, iar demnitate nu cred că a avut vreodată!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 21:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro