Plen
Ședința Camerei Deputaților din 21 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.170/29-11-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
02-12-2019 (comună)
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 21-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 noiembrie 2017

5. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor (PL-x 369/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 369/2017

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

  ................................................

13. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor; procedură de urgență.

Comisia pentru transporturi?

Domnul Bode.

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc, domnule președinte.

În conformitate cu prevederile art. 95 și ale art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru transporturi și infrastructură a fost sesizată în fond cu dezbaterea și avizarea acestui act normativ, Camera Deputaților fiind Cameră decizională.

Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 16 octombrie 2017.

Proiectul de lege a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997, intervenția legislativă vizând transpunerea prevederilor Directivei Uniunii Europene nr. 719/2015 a Parlamentului European și a Consiliului, din 29 aprilie 2015, cu modificarea Directivei nr. 53/1996 a Consiliului, de stabilire pentru anumite vehicule rutiere care circulă în interiorul comunității a dimensiunilor maxime autorizate în traficul național și internațional și a greutății maxime autorizate în traficul internațional, precum și stabilirea unor derogări de la masele și dimensiunile maxime admise în circulație ale vehiculelor și ansamblurilor de vehicule prevăzute în Ordonanța Guvernului nr. 43/1997.

Potrivit prevederilor art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru transporturi și infrastructură a examinat proiectul de lege în ședința din 7 noiembrie.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege.

În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri? Nu.

Dezbateți!

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Stimați colegi,

Aș vrea să spun câteva cuvinte despre acest act normativ, pentru că avem foarte multe discuții pe transpunerea unor directive și trecem așa, poate, foarte, foarte repede, de multe ori, peste aceste transpuneri și efectele lor în legislația din România.

Actul normativ pe care ar trebui să-l dezbatem azi transpune în legislația națională Directiva nr. 719/2015.

Prin această armonizare de legislație se introduc noi prevederi referitoare la dimensiunile maxim autorizate în traficul național și internațional și la greutatea maxim autorizată în traficul internațional, precum și la stabilirea unor derogări de la masele și dimensiunile maxim admise în circulația vehiculelor și a ansamblurilor de vehicule, așa cum ele au fost prevăzute în Ordonanța nr. 43.

De asemenea, s-au prevăzut mecanisme de raportare. Astfel, o dată la doi ani se transmit Comisiei Europene informații referitoare la numărul de controale efectuate și la numărul vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule identificate ca fiind supraîncărcate. Este foarte importantă această precizare.

Grupul nostru parlamentar susține această lege și speră ca instituțiile responsabile cu implementarea noilor prevederi, în speță Ministerul Transporturilor, să se achite în mod onorabil de aceste noi responsabilități.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Alte intervenții?

Domnul Nechifor.

Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:

Domnule președinte,

Aș vrea să salut și eu faptul că astăzi discutăm despre Directiva nr. 719. Este, într-adevăr, un subiect important, un subiect legat de modul în care România încearcă să respecte cerințele europene, suntem pentru un stat cu foarte multă nevoie de infrastructură și dați-mi voie să profit de ocazie să salut prezența unui grup de studenți de la Suceava, de la Facultatea de Administrație Publică; sunt la balcon. Și vă mulțumesc foarte mult.

Succes! (Aplauze.)

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Alte intervenții? Nu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 5 decembrie 2019, 16:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro