Domnul Vasile-Cristian Achiței: Mulțumesc, domnule președinte. În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, Comisia pentru transporturi și infrastructură, Comisia juridică, de disciplină și imunități, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională și Comisia pentru industrii și servicii au fost sesizate în fond cu dezbaterea și avizarea acestui act normativ, Camera Deputaților fiind Cameră decizională. Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege, în ședința din 4 septembrie 2019. Proiectul de lege a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ. Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, în sensul reglementării posibilității conducătorilor de vehicule cu dizabilități de auz de a monta un semn distinctiv pe autovehiculele proprii. În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii celor 4 comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea actului normativ, cu amendamentele admise prevăzute în anexa care face parte integrantă din raportul depus. În raport cu obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor ordinare. Menționăm faptul că, dintr-o eroare materială, descrierea grafică a semnului distinctiv a fost redactată greșit. Ca urmare, vă propunem ca preambulul alin. (3) al art. 25 să aibă următoarea formulare: "Conducătorii de vehicule pot monta pe autovehiculele proprii semnul internațional distinctiv pentru conducătorul de autovehicul cu dizabilități de auz, sub forma unui pătrat de culoare albastră, cu latura de 100 mm, având în centru reprezentarea grafică, folosită la nivel internațional, de culoare albă, după cum urmează..." - și apoi textul curge. Vă mulțumesc.
|