Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of February 10, 1997
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 1997 > 10-02-1997 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 10, 1997

Adoptarea ordinii de zi și a programului de lucru pentru perioada 10-14 februarie 1997.

Ședința a început la ora 16,20.

Lucrările au fost conduse de domnul Andrei Ioan Chiliman, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii Konya Hamar Alexandru și Miron Tudor Mitrea, secretari.

 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Doamnelor și domnilor deputați, vă rog să luați loc în sală.

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților, anunțându-vă că din totalul celor 343 de deputați și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 259. Participă la alte acțiuni parlamentare un număr de 6 deputați iar 84 sunt absenți. Un număr de 17 deputați sunt membri ai Guvernului.

Pentru început urmează să dezbatem proiectul ordinii de zi al programului de lucru ale Camerei Deputaților pentru această săptămână, două puncte care nu au putut să fie definitivate în sfârșitul ședinței de joi, din lipsa cvorumului.

Dacă la ordinea de zi sunt observații sau comentarii?

Vă rog. O să vă rog să vă spuneți numele.

Domnul deputat Iliescu.

 
 

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Există un proiect de lege, o propunere legislativă venită de la Senat din septembrie 1994, trecută prin Comisiile de muncă și protecție socială și sănătate, despre care s-a mai discutat și săptămâna trecută și acum două săptămâni, proiectul Legii privind asigurările sociale de sănătate.

Doresc să vă informez că în cursul săptămânii trecute, domnul ministru Alexandru Athanasiu a fost prezent la lucrările comisiei și nu a formulat amendamente majore față de acest proiect de lege.

Având în vedere că este o lege care va reforma acest domeniu, că va produce o motivație superioară în domeniul sanitar, v-aș propune ca acest proiect de lege să fie trecut pe locul imediat următor, după Codul circulației rutiere.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă rog, domnule deputat Munteanu.

 
 

Domnul Mircea Mihai Munteanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Suntem nevoiți să reluăm argumentele pe care am încercat să le expunem joi.

Din nou recunosc că proiectul de lege la care s-a referit colegul nostru este un proiect de lege important, mai ales că pe el se bazează în bună parte reforma în domeniul sănătății, dar va fi și un proiect de lege care, stârnind interesul multora dintre noi, sunt convins că va suscita discuții ampl, în mod justificat. Contez că o să îi dedicăm destule zile pentru dezbaterea sa.

Pe de altă parte vreau să vă amintesc că, prin proiectul de lege pe care l-am aprobat și care a devenit lege, a fost promulgat, în mica sesiune parlamentară din toamna trecută, am hotărât ca să se dea prioritate dezbaterii ordonanțelor emise de Guvern în perioada vacanței noastre. Mi se pare că ordinea de zi pe care în această săptămână ne-a propus-o Biroul permanent este judicios întocmită și, în consecință, sugerez ca să păstrăm în această săptămână ordinea de zi așa cum o vedem și în care observați, au prioritate, după proiectul de Lege privind Codul circulației rutiere, care este început și trebuie finalizat, exact ordonanțele emise de Guvern.

Dar, dacă îmi permiteți, ținând cont de experiența bună pe care am avut-o în legislatura trecută, îmi permit sa sugerez Biroului permanent ca să ia măsura ca pentru viitoarele săptămâni să ne propună, de la bun început, ca ordonanțele, acordurile internaționale, în general proiectele de lege care, în principiu, sunt examinate cu mai multă rapiditate, prin natura actului legislativ respectiv, lor să le fie dedicată o anumită zi pe săptămână. Țin minte că în sesiunea trecută, de obicei lunea era dedicată acestor acte legislative.

Sugerez Biroului permanent să aibă în vedere că ne-a mers bine în legislatura trecută, să procedăm în același fel.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Zoner.

 
 

Domnul Constantin Șerban Rădulescu Zoner:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor,

De fapt, în sfârșit, puteam să mă retrag, dar aceasta am vrut să spun: colegii din legislatura trecută, inclusiv domnul vicepreședinte al Camerei Deputaților, și care în legislatura trecută a condus Camera Deputaților își amintesc că se crease o cutumă ca în fiecare luni să dezbatem ordonanțele. Și eu cred că este bine să păstrăm acest obicei, pentru că dacă începem o asemenea discuție pe baza legii care s-a propus și care va fi de lungă durată, înseamnă că aceste ordonanțe nu le vom mai discuta decât peste vreo două, trei săptămâni, încât și eu susțin, ca și domnul deputat Munteanu, să rămânem la acest obicei și să păstrăm, în felul acesta, deci să aprobăm ordinea de zi așa cum a fost stabilită de Biroul permanent. Că dacă ar fi vorba să venim fiecare, pot să spun și eu ca să punem pe locul 3 Legea privind exercitarea profesiei de farmacist, că este deosebit de importantă, mai ales când știm în ce situație se află farmaciile. Și aș avea argumente. Nu vin!

Și eu vă propun, doamnelor și domnilor, să votăm ordinea de zi așa cum a fost stabilită de către Biroul permanent.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Berciu.

 
 

Domnul Ion Berciu:

Domnule președinte,

Stimați deputați

Stimate doamne deputate,

În numele Comisiei pentru sănătate și familie, noi considerăm ordinea de zi foarte judicios întocmită, considerăm că Legea asigurărilor sociale de sănătate este, într-adevăr, o prioritate, dar neavând încă avizul Guvernului, neavând avizul celor două ministere, în scris și nu vorbit, așa cum spunea domnul președinte Iliescu, credem că peste două săptămâni, odată cu redactarea în comun cu Comisia de muncă și protecție socială, o să facem un raport comun suplimentar al acestei legi și atunci de abia vom putea, în mod normal, să discutăm această lege și să face o lege bună.

Deci, rămânem la ideea întocmirii judicioase a ordinii de zi. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Acsinte Gaspar:

Domnule președinte,

În legătură cu proiectul ordinii de zi, vreau să vă pun în discuție două probleme.

Pe ordinea de zi a sesiunii anterioare, încheiate la 20 decembrie, figura la poziția 30 proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 47 pe 1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale. Acest proiect de lege nu se mai regăsește în proiectul ordinii de zi care a fost difuzat pentru această săptămână. Consider că este o scăpare, probabil, la calculator, și, de aceea, v-aș ruga ca acest proiect de lege să fie trecut pe ordinea de zi la poziția la care m-am referit.

O a doua chestiune, de principiu, ca, într-adevăr, în ziua de luni, ordinea de zi să fie de așa manieră ordonată încât să fie dezbătute proiectele de legi pentru aprobarea ordonanțelor, precum și proiectele de legi pentru ratificarea unor acorduri și convenții internaționale, practică care a fost folosită cu rezultate bune în legislatura anterioară.

Ca atare, pentru ziua de astăzi vă rog să intervertiți ordinea de zi, în sensul că proiectul de Lege privind Codul circulației rutiere să fie discutat mâine iar astăzi să fie luate în dezbatere proiectele de legi pentru aprobarea ordonanțelor, care sunt prezentate în acest proiect.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Domnule deputat Tabără, vă rog.

 
 

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

În primul rând, îmi exprim, de asemenea, nemulțumirea că sala aceasta, fiind cu o rază prea largă, ne vedem mai puțin cei de pe colțuri, dar probabil că așa este cel mai bine.

Eu am ascultat și acum și data trecută argumentele împotriva aducerii Legii asigurărilor de sănătate pe un loc de frunte. Părerea mea este că argumentele nu stau în picioare și ceea ce spun acum nu vine de la deputatul Tabără, vine din lumea medicală. Și vine, dacă vreți, dintr-o necesitate. Nu stă în picioare nici argumentul că Guvernul nu a dat încă avizul sau nu are dat încă avizul, pentru această lege, și a fost suficient timp ca ea să fie analizată, mai ales că ea a fost analizată și în legislatura trecută în comisie, așa cum a fost analizată, și să se vină cu acest raport.

Nu trebuie să așteptăm cu un proiect de lege de maximă importanță după Legea pensiilor. O spun din nou și cer ca acest proiect de lege să fie pus imediat după poziția a treia, deci după proiectul de Lege privind Codul circulației rutiere, măcar joi să putem face discuțiile generale. Nu știu dacă este o lege de dezbatere lungă, aceasta depinde numai de noi.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă mai este cineva? Da. Vă rog. Doamna deputat Dobrescu.

 
 

Doamna Smaranda Dobrescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Permiteți-mi să nu vă mai reamintesc toate argumentele pe care le-am adus joi, pentru că această lege, în mod logic, să nu apară într-o manieră distorsionată, necorelată cu Legea pensiilor, deci să nu apară discutată în avans. Să nu ne pripim.

Aș vrea să mai aduc un singur argument. În acest moment, când știm că pentru prima oară după cinci ani de zile bugetul asigurărilor sociale la capitolul pensii de asigurări sociale are un deficit, trebuie să vă spun că această lege a asigurărilor de sănătate se bazează, ca sursă de finanțare, pe preluarea unei cote părți din fondul de pensii. Ne putem permite în acest moment să facem acest lucru sau îl vom face în momentul când corelăm noile contribuții pe care le punem asupra contribuabililor, adică patroni și salariați? O putem face altfel decât corelat? Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă mai e cineva care dorește să ia cuvântul? Da. Vă rog.

 
 

Domnul Ioan Gavra:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Eu cred că discutăm prelungit și artificial o chestiune de ordine de zi.

Noi am stabilit în Biroul permanent, și sper că nu s-a modificat și sper că este o greșeală de la secretariat, că lunea discutăm ordonanțele, așa cum foarte bine spunea domnul deputat Munteanu. Deci, astăzi intră ordonanțele și ratificările și, începând de mâine, intră acele legi pe fond, respectiv Codul rutier, continuitate, și mai departe propunerile pe care le-au avansat colegii noștri astăzi.

Argumentele care s-au pus aici în discuție de către unii colegi, că este mai bine așa să facem astăzi, nici nu mai trebuiesc discutate. Astăzi discutăm ordonanțele. Iar ceea ce a propus domnul deputat Iliescu, cu acea lege, poate fi trecută nu pe locul 3 sau 4, pentru mâine la capitolul 2, după Codul rutier intră Legea privind aceste asigurări pentru sănătate.

Vreau să-i spun domnei deputat Dobrescu că nu are dreptate. Noi nu facem legi după alte legi ca să apară peste cinci luni de zile. Această lege, de doi ani a fost votată de către Senatul României. De doi ani de zile! Și Camera Deputaților încă nu a reușit să o pună în dezbatere. Probabil, când vor muri oamenii o vom pune în dezbatere!?

Deci, nu aveți deloc dreptate, să nu venim cu pachete de legi, că pachetele trebuiesc date altfel, nu sub formă de legi, populației României.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Márton.

 
 

Domnul Márton Arpad Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor,

Într-un interval de timp destul de scurt, de mai multe ori se cere cu insistență, de la acest microfon, de către membrii foștilor aliați la guvernare să se urgenteze votarea unei legi sau a altei legi.

Domnul Gavra chiar a afirmat că de doi ani această lege a stat bine mersi în această Cameră, aceasta Cameră care a avut majoritatea dumneavoastră, în mână ...

 
 

Domnul Ioan Gavra (din sală):

La comisie!

 
 

Domnul Márton Arpad Francisc:

Comisia care a avut iarăși majoritatea dumneavoastră în mână ... Întrebarea logică: de ce n-ați urgentat-o atunci?

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Vă rog domnule ... Vă rog să spuneți și numele.

 
 

Domnul Aurel Miloș:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Sunt deputat de Timiș, Miloș Aurel mă numesc.

Consider că domnul Gavra vine aici cu demagogie. (Rumoare în sală) Pur și simplu insistă asupra unor probleme care nici nu încap în discuție. Cum să pui o lege, un proiect de lege în dezbatere atâta timp cât nu s-au clarificat problemele în comisii? Cine v-a oprit atâția ani, câți ați fost la conducere, să faceți?

 
 

Domnul Ioan Gavra (din sală):

Era vot în comisie!

 
 

Domnul Aurel Miloș:

Nu este adevărat! Puteați să o puneți atunci, dacă este de doi ani aprobată de Senat. Așa că vă rugăm să ne lăsați să ne rezolvăm problemele în comisie. Dumneavoastră în comisia din care faceți parte vă rezolvați problemele. Și noi, în comisia noastră, ni le vom rezolva și o vom pune în cursul săptămânii viitoare, sau celeilalte, când se vor termina discuțiile în ședință.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Ioan Gavra:

Pentru domnul deputat Márton. Într-adevăr, probabil că era nevoie să discutăm această lege în ultimii doi ani de zile. Vreau să vă spun, domnule Márton, că președintele comisiei a fost ministrul actual al muncii și protecției, domnul Athanasiu. Dânsul a blocat legea și nu altcineva. Prima chestiune.

A doua chestiune. Domnule deputat, raportul comisiei există, deci ministerul nu a avut obiecții. Dacă sunt obiecții, vreau să vă spun că, indiferent că avem sau nu avem aviz de la Guvern, noi, Camera Deputaților, putem pune în discuție orice proiect de lege și vine aici onor ministerul sau Guvernul și-și exprimă punctul de vedere prin amendament.

Dacă trimitem însă acest proiect înapoi la două comisii, vreau să vă spun că experiența ne arată că în patru ani de zile, cu două comisii nu am reușit să punem în dezbatere nici un proiect de lege. Să lăsăm acest raport la comisia de specialitate a Parlamentului României. Nu este nici un impediment, să știți!, nici procedural și nici sub aspectul punerii în discuție a acestui proiect de lege.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc, domnule Gavra.

Domnul deputat Kerekes și pe urmă domnul deputat Berciu.

 
 

Domnul Kerekes Karoly:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Sunt nevoit să apăr demnitatea domnului ministru Athanasiu, care în legislatura trecută a fost președintele Comisiei pentru muncă și protecție socială. Nu domnia sa a blocat această lege. Vreau să vă reamintesc că de fapt, totdeauna comisia reprezintă structura parlamentară. Atât am vrut să vă spun. Deci, majoritatea a votat.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat Berciu, vă rog.

 
 

Domnul Ion Berciu:

Domnule președinte,

Îmi pare foarte rău că am revenit, dar susținerea domnului Gavra mi se pare foarte departe de adevăr.

În primul rând, acest raport a fost mult mai vechi întocmit, era guvernarea din care făcea și dânsul parte, din puterea veche. La ora actuală, din opoziție este normal să vorbești pe undeva, mai ales făcând parte din cel mai mic partid parlamentar, în modul acesta, să faci zgomotul cel mai mare și, ca atare, găsesc cu cale că este absolut ... (Câteva aplauze) e absolut inutil a continua discuțiile acestea și vă rog, domnule președinte, să supuneți la vot ordinea de zi.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Intenția mea era tocmai să supun la vot acest ...

Domnule Iliescu, vă rog. Bine, vă rog însă foarte scurtă intervenția, pentru că trebuie să supunem la vot chestiunea aceasta.

 
 

Domnul Valentin Adrian Iliescu:

Domnilor colegi,

Din păcate, am ajuns la concluzia că încercând să promovezi o lege de la care sistemul sanitar așteaptă soluții urgente, politicul s-a răsfrânt extrem de negativ și riscăm ca o problemă de care este nevoie acum să o amânăm pentru prea mult timp.

V-aș face propunerea concretă ca acest proiect de lege să rămână, totuși pe locul doi, după Codul circulației rutiere, urmând ca, în cursul acestei săptămâni, cele două comisii să revadă raportul și să întocmească un raport suplimentar.

În măsura în care cele două comisii ajung la concluzia că acest raport poate fi prezentat dezbaterii, joi să începem dezbaterea generală.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule deputat Lepșa.

 
 

Domnul Sorin Victor Lepșa:

Domnule președinte,

Și stimați colegi,

El poate să rămână pe locul pe care este acum propus în proiectul ordinii de zi, iar în momentul în care acest raport, să-i spun un raport suplimentar pe care comisia l-ar prezenta împreună cu reprezentanții ministerului, să se pună de acord, din momentul respectiv el poate fi adus pe primul loc chiar în ordinea de zi.

Deci, cred că nu are rost să mai discutăm ordinea de zi, supuneți-o la vot și propunerile respective, evident.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Sunt două propuneri în esență, prima este ca poziția 18 din ordinea de zi să fie trecută pe poziția 4. Această propunere este făcută de domnul deputat Iliescu și susținută de domnii deputați Tabără și Gaspar. Deci, aceasta este prima propunere.

A doua propunere este ca să menținem ordinea de zi așa cum este și să inversăm doar ordonanțele, să le discutăm astăzi, urmând ca Codul rutier să începem să-l discutăm de mâine.

Sunt obligat să supun la vot în ordinea în care au fost făcute propunerile.

Deci, prima dată vă supun la vot dacă sunteți de acord ca proiectul legii de pe poziția 18 să fie trecut pe poziția 4 a ordinii de zi.

Cine este pentru? Vă rog să numărați. Sunt 80 de voturi pentru. (Aplauze din partea stângă a sălii)

Cine este împotrivă? Vă rog să numărați. Sunt 108 voturi împotrivă.

Abțineri? 5 abțineri.

Cu 108 voturi împotrivă a fost respinsă această propunere.

Supun la vot ordinea de zi așa cum a fost ea propunsă ... (Nemulțumire în sală)

Domnule Gaspar, eu vă supun și cu introducerea acelui proiect care ...

 
 

Domnul Acsinte Gaspar:

Așa da!

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

... nu mai apare, evident.

Este vorba de un proiect care dintr-o eroare, probabil, de dactilografie, nu a mai apărut.

Deci, supun la vot ordinea de zi, așa cum a fost ea propusă, cu completarea acelui proiect care dintr-o eroare văd că nu mai apare și cu mențiunea că luni, astăzi, se vor discuta ordonanțele și ratificările.

Cine este pentru? E o majoritate.

Cine este împotrivă?

Abțineri? 2 abțineri.

Vă mulțumesc.

A fost adoptată ordinea de zi.

Dacă la programul de lucru propus sunt observații sau comentarii?

Da, vă rog, domnule Gaspar.

 
 

Domnul Acsinte Gaspar:

Domnule președinte,

Vă propun ca pentru ziua de joi, programul să fie corelat în ceea ce privește începerea ședințelor cu celelalte zile, adică de la 8,30.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Deci pentru ziua de joi? Să înceapă la ora 8,30. Da.

Dacă mai sunt alte comentarii? Vă mulțumesc.

Nemaifiind alte comentarii, supun la vot propunerea domnului deputat Gaspar ca joi, programul să înceapă la ora 8,30 în loc de ora 9,00.

Cine este pentru? Vă rog să numărați.

Vă rog frumos, repetăm încă o dată.

Cine este pentru? Țineți mâinile sus ca să fie clar, da? Este o majoritate clară.

Cine este împotrivă? 10 voturi împotrivă.

Cine se abține? 11 abțineri.

Vă mulțumesc.

A fost adoptată această propunere.

Supun la vot programul de lucru al Camerei Deputaților pentru perioada 10 - 14 februarie 1997, cu amendamentul propus de domnul deputat Gaspar.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Cine este împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Se abține cineva? 1 vot.

Cu majoritate de voturi a fost adoptat programul de lucru al Camerei Deputaților pentru perioada 10 - 14 februarie 1997.

 
Aprobarea unor modificări în componența nominală a unor comisii permanente.

Înainte de a intra în ordinea de zi, există o solicitare a Grupului parlamentar al Partidului România Mare privind unele modificări în componența comisiilor permanente ale Camerei Deputaților, solicitare care a fost analizată astăzi în Biroul permanent al Camerei Deputaților și care a fost aprobată spre a fi supusă plenului.

În esență, este vorba despre niște modificări între comisii în cadrul grupului.

Aceste modificări sunt următoarele: doamna deputat Daniela Buruiană a afost aleasă în Comisia permanentă comună a Camerei Deputaților și Senatului pentru controlul parlamentar asupra activității S.R.I.-ului și în locul rămas vacant în Comisia pentru sănătate și familie se propune alegerea domnului deputat Florea Buga, care în prezent este membru al Comisiei pentru buget, finanțe, bănci.

Se propune ca în Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare să fie ales domnul deputat Constantin Bălălău, membru al Comisiei pentru industrie și servicii și alegerea în Comisia pentru industrie și servicii a domnului deputat Luca Ștefănoiu, membru actualmente în Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare.

Se propune alegerea în Comisia pentru agricultură, silvicultură, industria alimentară și servicii a domnului deputat Gheorghe Ariton, membru al Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare, în locul domnului deputat Toma Năstase, și alegerea în Comisia pentru buget, finanțe, bănci a domnului deputat Toma Năstase, care acum este membru al Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, în locul domnului deputat Florea Buga, membru al Comisiei pentru buget, finanțe, bănci.

Deci, aceste propuneri au fost aprobate de Biroul permanent și vi le supun aprobării.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nici un vot.

Abțineri? 2 abțineri.

Vă mulțumesc.

Adoptarea raportului Comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției europene pentru reprimarea terorismului, adoptată la Strasbourg la 27 ianuarie 1977.

Intrăm acum în ordinea de zi și o să luăm în dezbatere raportul Comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției europene pentru reprimarea terorismului, adoptată la Strasbourg, la 27 ianuarie 1977.

În raportul Comisiei de mediere apare textul propus pentru adoptare de către Comisia de mediere.

La art.1 alin.3, deci articol unic, alin.3. "România, în temeiul art.13 paragraful 1 al Convenției europene pentru reprimarea terorismului, declară că-și rezervă dreptul de a refuza extrădarea în legătură cu orice infracțiune enumerată în art.1, pe care o consideră ca infracțiune politică, ca o infracțiune comisă la o infracțiune politică, sau ca o infracțiune determinată de scopuri politice, și se angajează că va lua în considerație, în mod corespunzător, în momentul clarificării infracțiunii, gravitatea deosebită a acesteia, mai ales dacă:

a) a creat un pericol colectiv pentru viața, integritatea corporală sau libertatea persoanelor; sau,

b) a adus o atingere unor persoane străine de mobilurile care au deteriminat-o; ori,

c) s-au folosit mijloace crude sau perfide pentru comiterea ei".

Dacă sunt comentarii la acest text? Cum nu sunt, vă propun spre aprobare textul, așa cum este el, în întregimea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Cine este împotrivă?

Abțineri? Vă mulțumesc.

Textul a fost aprobat în unanimitate.

Art.2. Se propune eliminarea art.2, art.1 devenind articol unic.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Vă mulțumesc. O abținere.

Cu o abținere, s-a adoptat varianta Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

Raportul în întregime o să-l supunem la vot.

Supun la vot raportul Comisiei de mediere în întregimea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Vă mulțumesc.

În unanimitate, a fost adoptat raportul Comisiei de mediere.

Adoptarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr. 8/1996 privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției de apărare.

Vom trece, în continuare, la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.8/1996 privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției de apărare.

Potrivit prevederilor art.102 alin.3 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență. Conform art.105 și 106 din Regulament, urmează să aprobăm timpul afectat luărilor de cuvânt la articole, cât și ca durată de timp afectată dezbaterii acestui proiect de lege.

Invit biroul Comisiei pentru muncă și protecție socială, sesizată în fond, să facă propuneri pentru timpul dezbaterilor.

Vă rog, domnule Iliescu.

 

Domnul Valentin Iliescu:

Comisia pentru muncă și protecție socială propune termen pentru dezbaterea acestui proiect de lege 10 minute.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

10 minute? Vă mulțumesc. Și durata de timp pentru luările de cuvânt? Vă rog, propuneți.

 
 

Domnul Valentin Iliescu:

Propunem ca luările de cuvânt pe tema acestui proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței, să fie de cel mult un minut.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Vă supun spre aprobare cele două propuneri, ca luările de cuvânt la articole să nu depășească un minut și durata de timp afectată dezbaterii acestui proiect de lege să nu depășească 10 minute.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri?

Voturi împotrivă?

În unanimitate, s-au adoptat cele două propuneri.

Biroul Comisiei pentru muncă și protecție socială a hotărât ca proiectul de lege mai sus menționat să fie supus spre dezbatere și aprobare în forma prezentată.

Vă rog, dacă sunt observații?

Domnule președinte, vă rog. Domnul Iliescu.

 
 

Domnul Valentin Iliescu:

Este o mică scăpare în formula de redactare. V-aș propune ca în finalul articolului unic să fie adăugat: "publicată în Monitorul oficial al României, Partea I, nr.236 din 30 septembrie 1996".

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă mai sunt alte propuneri?

În cazul în care nu mai sunt alte propuneri, vă supun spre aprobare titlul legii: "Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.8/1996 privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției de apărare".

Inițiatorul? Domnul general Diaconescu.

 
 

Domnul Gheorghe Diaconescu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Mă numesc Diaconescu Gheorghe și sunt consilier principal al ministrului pentru activitatea legislativă și relația cu Parlamentul.

Supun atenției domniilor voastre un proiect de aprobare a unei Ordonanțe de urgență, care are drept scop, care are drept menire asigurarea protecției personalului din industria de apărare.

Situația precară din acest sector de activitate este, sunt convins, bine cunoscută domniilor voastre, motiv pentru care, în mod succesiv, s-au operat anumite retușuri prin acte legislative, unul dintre acestea, cel mai important, fiind chiar creația Camerei Deputaților, care a inițiat o asemenea lege.

Prin Ordonanța de urgență nr.8 s-a statuat ca personalul din industria de apărare să beneficieze de drepturile prevăzute în art.6 din Legea nr.78/1995, pe întregul an 1996.

Vă supunem atenției și grației dumneavoastră acest proiect de lege, acest proiect de Ordonanță, și vă solicităm, în numele Guvernului, aprobarea acestuia.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc, domnule general.

Mai sunt luări de cuvânt?

În cazul în care nu mai sunt, vă supun spre aprobare titlul legii: "Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.8/1996 privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției de apărare".

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Vă mulțumesc.

În unanimitate, a fost adoptat titlul legii.

Acum, o să trecem la textul Ordonanței.

Titlul Ordonanței este "Ordonanță de urgență privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției de apărare".

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Vă mulțumesc.

În unanimitate, a fost adoptat titlul Ordonanței.

Textul Ordonanței.

Articol unic: "Personalul agenților economici din sectorul producției de apărare, aflat la dispoziția unităț, ca urmare a întreruperii activității, beneficiază de drepturile stabilite prin art.6 la Legea nr.78/1995 privind protecția personalului și a patrimoniului din sectorul producției de apărare pe întreg anul 1996".

Vă supun spre aprobare acest text.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri?

Cu un vot împotrivă, a fost adoptat textul Ordonanței.

Vă supun spre aprobare Ordonanța de urgență a Guvernului, în ansamblul ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? Două abțineri .

Cu două abțineri și un vot împotrivă, s-a adoptat Ordonanța de urgență privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției de apărare.

Vă supun spre aprobare articolul unic al textului legii.

Articol unic. "Se aprobă Ordonanța de urgență nr.8/1996 privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției militare ..."

Nu, a fost o propunere a comisiei, ca să se completeze.

Vă supun spre aprobare mai întâi propunerea comisiei, să se completeze cu textul: "publicată în Monitorul Oficial, Partea I-a, nr.236, din 30 septembrie 1996".

Cine este pentru completarea textului cu această propunere? Vă mulțumesc.

Cine este împotrivă? Nici un vot împotrivă.

Abțineri? Nici o abținere.

Vă mulțumesc. În unanimitate, s-a adoptat propunerea comisiei.

Vă supun spre aprobare articolul unic, completat cu propunerea comisiei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitate, s-a adoptat textul legii, al articolului unic.

Vă supun spre aprobare legea, în în întregimea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nici un vot.

Abțineri?

În unanimitate, s-a aprobat Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.8/1996 privind unele măsuri de protecție socială a personalului din sectorul producției de apărare.

Vă mulțumesc, domnule general.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 24/1996 privind impozitul pe venitul reprezentanțelor din România ale societăților comerciale și organizațiilor economice străine.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/1996 privind impozitul pe venitul reprezentanțelor din România ale societăților comerciale și organizațiilor economice străine.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul? Din partea Guvernului, da? Vă rog.

 

Domnul Eugen Clinciu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Sunt Eugen Clinciu, secretar de stat la Ministerul pentru relațiile cu Parlamentul.

În numele Ministerului Finanțelor, susținem raportul comisiei sesizate în fond, referitor la Ordonanța nr.24 din 1996 privind impozitul pe venitul reprezentanțelor din România ale societăților comerciale și organizațiilor economice străine.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Din partea comisiei? Domnul președinte, domnul Dan Constantinescu. Vă rog.

 
 

Domnul Dan Constantinescu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a reluat, în actuala sa componență, analiza proiectului de lege și l-a propus supunerii pentru dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților, cu un singur amendament, care privește actualizarea cuantumului normelor de venit din anexă, ținând cont de modificarea cursului de schimb al monedei naționale, mai precis de cursul de la 31.XII.1996.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul în cadrul dezbaterilor? Vă mulțumesc.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Vă supun spre aprobare titlul legii: "Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.24/1996 privind impozitul pe venitul reprezentanțelor din România ale societăților comerciale și organizațiilor economice străine".

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitate, s-a aprobat titlul legii.

Trecem la aprobarea Ordonanței.

Titlul Ordonanței: "Ordonanță privind impozitul pe venitul reprezentanțelor din România ale societăților comerciale și organizațiilor economice străine".

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

În unanimitate, s-a aprobat textul.

Art.1. Dacă sunt observații la art.1 al Ordonanței?

Dacă nu sunt, supun în întregime art.1 aprobării dumneavoastră.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nici una. Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat.

Art.2. Dacă sunt observații? Dacă nu sunt, supun art.2 în întregime aprobării dumneavoastră.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat art.2.

Art.3. Dacă sunt observații?

Dacă nu sunt, vă supun spre aprobare, în integralitate, art.3.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt nici voturi împotrivă, nici abțineri .

În unanimitate, s-a aprobat articolul.

Trecem la art.4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Vă mulțumesc.

Supun art.4, în integralitatea lui, aprobării dumneavoastră.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nici una.

În unanimitate, s-a aprobat art.4.

Art.5. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă supun aprobării dumneavoastră art.5.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat art.5.

Art.6. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă supun aprobării art.6, în întregime.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Vă mulțumesc. A fost aprobat art.6, în unanimitate.

Art.7. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă supun art.7, în integralitatea lui, aprobării.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Art.7 a fost adoptat în unanimitate.

Art.8. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă supun aprobării art.8 în întregime.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat art.8.

Art.9. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă supun aprobării art.9 al Ordonanței.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat art.9.

Art.10. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă supun aprobării art.10.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Cine este împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Art.10 a fost adoptat în unanimitate.

Art.11. Observații? Nu sunt.

Vă supun aprobării art.11.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat.

Art.12. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Vă supun aprobării art.12, în integralitate.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat art.12.

Art.13. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Cine este pentru aprobarea art.13 al Ordonanței? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat.

Vă supun aprobării Anexa, amendamentul propus de comisie. Se modifică tabelul din anexă, aducându-l la cursul de la 31.XII.1996.

Cine este pentru amendamentul propus de comisie? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat amendamentul comisiei.

Vă supun votului Anexa la Ordonanță, în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat.

Vă supun aprobării Ordonanța, în întregimea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Textul Ordonanței a fost aprobat în integralitate.

Vă supun aprobării articolul unic al proiectului de lege.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat articolul unic.

Vă supun aprobării legea în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat proiectul de lege.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 28/1996 privind scutirea de la plata taxelor prevăzute la art. 71 alin. 3 din Legea fondului funciar nr.18/1991 pentru realizarea obiectivului de investiții Piața de GROS București.

Urmează să discutăm proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.28/1996 privind scutirea de la plata taxelor prevăzute la art.71 alin.3 din Legea fondului funciar nr.18/1991 pentru realizarea obiectivului de investiții "Piața de GROS București".

Din partea inițiatorului, dacă dorește cineva să ia cuvântul? Vă rog.

 

Domnul Eugen Clinciu:

În numele inițiatorului, Ministerul Agriculturii, susținem proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.28 din 1996 privind scutirea de la plata taxelor prevăzute la art.71 alin.3 din Legea fondului funciar nr.18 din 1991 pentru realizarea obiectivului de investiții "Piața de GROS București".

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Din partea comisiei sesizate în fond? Domnul Dan Constantinescu, președintele comisiei. Vă rog.

 
 

Domnul Dan Constantinescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia, în actuala ei componență, menține propunerea din raportul comisiei precedente, de a supune spre dezbatere și adoptare plenului Camerei Deputaților forma adoptată de Senat pentru prezenta lege.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc. În raportul comisiei, s-a strecurat o greșeală. Se spune că: "În urma examinării în ședința din data de 22 octombrie 1996, Comisia pentru buget, finanțe și bănci a hotărât să supună spre dezbaterea și aprobarea plenului Camerei Deputaților legea în forma adoptată de Senat". Ea nu a fost adoptată în Senat. Deci, trebuie să fie trecută: "în forma prezentată".

Dacă dorește cineva să ia cuvântul în cadrul dezbaterilor?

Vă mulțumesc. Nimeni.

Vă supun spre aprobare titlul legii: "Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.28/1996 privind scutirea de la plata taxelor prevăzute la art.71 alin.3 din Legea fondului funciar nr.18/1991, pentru realizarea obiectivului de investiții "Piața de GROS București.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat titlul legii.

Vă supun spre aprobare titlul Ordonanței: "Ordonanță privind scutirea de la plata taxelor prevăzute la art.71 alin.3 din Legea fondului funciar nr.18/1991 pentru realizarea obiectivului de investiții "Piața de GROS București".

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat titlul Ordonanței.

Vă supun aprobării art.1 al Ordonanței.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat art.1.

Art.2.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri?

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat art.2 al Ordonanței.

Vă supun spre aprobare Ordonanța, în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Textul Ordonanței a fost adoptat în integralitate.

Vă supun spre aprobare articolul unic al legii: "Se aprobă Ordonanța Guvernului nr.28 din 6 august 1996 privind scutirea de la plata taxelor prevăzute la art.71 alin.3 din Legea fondului funciar nr.18/1991 pentru realizarea obiectivului de investiții "Piața de GROS București, adoptată în temeiul art.1 lit.f) din Legea nr.65/1996 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial nr.183, din 8 august 1996, Partea I-a".

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nici una.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat articolul unic.

Vă supun aprobării legea, în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

A fost adoptată, în unanimitate, Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 28/1996.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 21/1996 privind completarea și modificarea unor reglementări referitoare la taxa pe valoarea adăugată.

Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.21/1996 privind completarea și modificarea unor reglementări referitoare la taxa pe valoarea adăugată.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul?

 

Domnul Eugen Clinciu:

Ministerul de Finanțe susține raportul comisiei sesizate în fond, referitoare la Ordonanța nr. 21 din 1996 privind completarea și modificarea unor reglementări referitoare la TVA.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Dacă din partea comisiei sesizate în fond sunt observații?

Da, domnule deputat Dan Constantinescu, președinte al Comisiei pentru buget, finanțe-bănci, vă rog.

 
 

Domnul Dan Constantinescu:

Cu amendamentul propus de către Consiliul Legislativ la art.2, în vederea respectării tehnicii legislative, comisia a hotărât supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților a proiectului de lege.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Vă mulțumesc.

Vom trece la adoptarea legii.

Vă supun spre aprobare titlul legii - Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 21/1996 privind completarea și modificarea unor regelementări referitoare la taxa pe valoare adaugată.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat titlul legii.

Vom trece la titlul ordonanței - Ordonanță privind completarea și modificarea unor reglementări referitoare la TVA.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate s-a adoptat titlul ordonanței.

Art.1.

Cine este pentru art.1 al ordonanței, în integralitatea lui? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt nici voturi împotrivă.

În unanimitate, a fost adoptat.

Art.2, în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

În unanimitate, a fost adoptat art.2.

Art.3.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt voturi împotrivă.

A fost adoptat în unanimitate.

Art.4, în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt nici voturi împotrivă.

Art.5, în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat.

Art.6. Îl supun în integralitatea lui aprobării dumneavoastră.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat.

Art.7, în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Vă supun aprobării art.I, în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

La art.II amendamentul propus este textul ...comisiei.

Vă supun aprobării textul propus de comisiei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat textul propus de comisie.

Vă supun spre aprobare textul ordonanței în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Textul ordonanței a fost adoptat în unanimitate, în integralitatea lui.

Vă supun spre aprobarea articolul unic al legii.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat articolul unic al legii.

Vă supun spre aprobare legea în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

A fost adoptat proiectul de lege.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20/1996 privind modificarea Listei - anexă nr.1 la Legea nr.42/1993 privind accizele la produsele din import și din țară, precum și impozitul la țițeiul din producția internă și gazele naturale, republicată.

Trecem la punctul următor, proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20/1996 privind modificarea Listei - anexă nr.1 la Legea nr. 42/1993 privind accizele la produsele din import și din țară, precum și impozitul la țițeiul din producția internă și gazele naturale, republicată.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul?

Da, vă rog, domnule secretar de stat Clinciu.

 

Domnul Eugen Clinciu:

În numele inițiatorului, Ministerul de Finanțe susține proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20 din 1996 privind modificarea Listei anexă nr.l la Legea nr. 42 din 1993 privind accizele la produsele din import și din țară, precum și impozitul la țițeiul din producția internă și gazele naturale, republicată.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă din partea comisiei sesizate în fond...

Da, domnul deputat Dan Constantinescu, președintele Comisiei pentru buget, finanțe-bănci,

 
 

Domnul Dan Constantinescu:

În urma examinării în ședința din data de 5 februarie a.c. Comisia pentru buget, finanțe-bănci a hotărât supunerea proiectului de lege spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da. Vă mulțumesc.

Fac remarca și aici că în raportul comisiei apare "în forma adoptată de Senat" și, de fapt, el nu a trecut prin Senat, deci este "în forma prezentată".

Dacă dorește cineva să ia cuvântul la acest proiect? Dacă nu, atunci vom trece la aprobarea titlului legii. Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/1996 privind modificarea Listei - anexă nr. 1 la Legea nr. 42/1993 privind accizele la produsele din import și din țară, precum și impozitul la țițeiul din producția internă și gazele naturale, republicată.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat titlul.

Vom trece la aprobarea titlului ordonanței - Ordonanță privind modificarea Listei - anexă nr.1 la Legea nr. 42/1993 privind accizele la produsele din import și din țară, precum și impozitul la țițeiul din producția internă și gazele naturale, republicată.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat titlul ordonanței.

Vă supun spre aprobare articolul unic al ordonanței.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Vă supun aprobării ordonanța în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat textul ordonanței.

Vă supun aprobării articolul unic al legii.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat articolul unic.

Vă supun spre aprobare legea, în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Legea a fost aprobată în unanimitate.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.23/1996 privind repartizarea profitului la regiile autonome.

Trecem la următorul punct al ordinii de zi, proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 23/1996 privind repartizarea profitului la regiile autonome.

Dacă din partea inițiatorului dorește să ia cuvântul cineva?

Da, doamna... da, vă rog de la microfon, ca să vă poată nota în stenogramă.

Da, vă rog, doamnă.

 

Doamna Ianda Elena:

Ianda Elena - director general în cadrul Ministerului de Finanțe.

Ca inițiator, Ministerul de Finanțe susține raportul Comisiei de buget, finanțe-bănci, sesizată pentru examinarea și avizarea în fond a proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței nr.23/1996 privind repartizarea profitului la regiile autonome.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da, vă mulțumesc, doamna directoare.

Dacă din partea comisiei sesizate în fond? Da, domnul deputat Constantinescu - președintele comisiei.

Vă rog.

 
 

Domnul Dan Constantinescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Și în cazul acestui proiect de lege, Comisia pentru buget, finanțe-bănci a hotărât supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerei Deputaților în forma prezentată.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da. Vă mulțumesc.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul la acest proiect de lege? Dacă nu, atunci vom trece la aprobare.

Vă supun spre aprobare titlul legii - Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 23/1996 privind repartizarea profitului la regiile autonome.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat titlul legii.

Vă supun spre aprobare titlul ordonanței - Ordonanță privind repartizarea profitului la regiile autonome.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost adoptat titlul ordonanței.

Vă supun spre aprobare art.1 al ordonanței.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat art.1.

Art.2 al ordonanței. Vi-l supun spre aprobare.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat art.2 al ordonanței.

Vă supun spre aprobare textul ordonanței în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Vă supun aprobării articolul unic al legii.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat articolul unic.

Vă supun spre aprobare legea în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobată și această lege.

 
Adoptarea proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.35/1996 privind completarea Legii nr. 18/1995 privind abilitarea Ministerului Finanțelor și Băncii Naționale a României de a efectua împrumuturi externe pe termen mediu și lung, precum și aprobarea plafonului de îndatorare publică externă.

Vom trece la următorul punct al ordinii de zi și anume proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 35/1996 privind completarea Legii nr. 118/1995 privind abilitarea Ministerului Finanțelor și Băncii Naționale a României de a efectua împrumuturi externe pe termen mediu și lung, precum și aprobarea plafonului de îndatorare publică externă.

Dacă din partea inițiatorului dorește cineva să ia cuvântul?

Domnul secretar de stat Clinciu, vă rog.

 

Domnul Eugen Clinciu:

În numele Ministerului de Finanțe, inițiatorul susține proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 35/1996 privind completarea Legii nr. 118/1995 privind abilitarea Ministerului Finanțelor și Băncii Naționale a României de a efectua împrumuturi externe pe termen mediu și lung, precum și aprobarea plafonului de îndatorare publică externă.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da. Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Din partea comisiei sesizate în fond?

Domnule deputat Dan Constantinescu, vă rog.

 
 

Domnul Dan Constantinescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Analizând proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 35/1996 comisia, în ședința sa din 5 februarie a.c., a hotărât supunerea spre dezbaterea și adoptarea plenului Camerelor a formei prezentate.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, voi supune spre aprobare titlul legii - Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 35/1996 privind completarea Legii nr.118/1995 privind abilitarea Ministerului Finanțelor și Băncii Naționale a României de a efectua împrumuturi pe termen mediu și lung, precum și aprobarea plafonului de îndatorare publică externă.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, s-a aprobat titlul legii.

Vă supun spre aprobare titlul - Ordonanță pentru completarea Legii nr.118/1995 privind abilitarea Ministerului Finanțelor și Băncii Naționale a României de a efectua împrumuturi externe pe termen mediu și lung, precum și aprobarea plafonului de îndatorare publică externă pe anul 1996.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat titlul ordonanței.

Vă supun spre aprobare art.I al ordonanței.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat.

Vă supun aprobării art.II al ordonanței, în integralitatea lui.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat.

Vă supun aprobării ordonanța în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Un vot împotirvă.

Vă supun aprobării articolul unic al proiectului de lege.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat articolul unic al legii.

Vă supun spre aprobare legea în integralitatea ei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Nu sunt.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

În unanimitate, a fost aprobat și acest proiect de lege.

 
Interpelări adresate Guvernului.

În continuare, da, vă rog, domnule deputat Dan Constantinescu.

 

Domnul Dan Constantinescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Pentru proiectele de lege de la pct.11 și pct.12 din ordinea de zi nu avem încă raportul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci în actuala ei componență. Aceste proiecte se află pe ordinea de zi a ședinței comisiei de miercuri, săptâmăna aceasta și propunem amânarea dezbaterii în plenul Camerei.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă propun spre aprobare propunerea făcută de domnul deputat Dan Constantinescu, președintele Comisiei de buget,finanțe-bănci, pentru amânarea discutării acestor două proiecte care se află pe pozițiile 11 și 12 ale ordinii de zi pentru ca să dăm posibilitatea comisiei să întocmească un raport revizuit la aceste două proiecte de legi.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Abțineri? Două abțineri.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Cu două abțineri, s-a aprobat amânarea discutării celor două proiecte de legi.

Vă propun să luăm o pauză de o jumătate de oră, după care să continuăm discuțiile. Având în vedere că celelalte materiale nu sunt pregătite pentru ședință, deci punctele 13, 14 etc. eu vă propun două variante. Fie ne întâlnim la ora 19,30 și pentru 30 de minute prezentați pe scurt interpelările pe care le aveți de adresat Guvernului, așa cum am avut programul, fie ne întâlnim peste o jumătate de oră, la 18,15 sau trei sferturi de oră, la 18,30 și prezentăm aceste interpelări mai devreme. (Vociferări în partea stângă a sălii)

Există o listă întocmită. (Din partea stângă a sălii se cere suspendarea pauzei) Păi, da, dar nu știu dacă sunt aici cei care au făcut interpelările.

Bun, vă rog, treceți la microfon, vă spuneți numele și vă rog să faceți propunerea.

 
 

Domnul Neculai Grigoraș:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Întrucât în program avem doar prezentarea pe scurt a conținutului interpelărilor, nefiind vorba și de a se da răspunsuri la aceste interpelări care să reclame prezența oamenilor din Guvern, eu vă propun, și cred că este posibil să se desfășoare această fază a programului nostru în continuare, fără nici o pauză.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da, sunt totuși o serie de colegi care nu sunt de față și probabil ca sunt și unii dintre cei care... Eu vă citesc pe cei care s-au înscris la prezentarea de interpelări: domnul deputat Adrian Tudor Moroianu Geamăn, domnul deputat Munteanu Mircea, domnul deputat Neculai Popa, domnul deputat Miron Mitrea, domnul deputat Eugen Nicolicea, domnul deputat Petre Naidin, domnul deputat Mitică Bălăeț.

Eu totuși vă propun să luăm o jumătate de oră pauză ca să putem să îi anunțăm și pe ceilalți. Ne vedem la ora 18,15.

 
 

După pauză:

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Doamnelor și domnilor deputați,

O sa vă rog să luați loc ca să putem trece la prezentarea interpelărilor. Vă mulțumesc.

Rog pe domnul Adrian Tudor Moroianu Geamăn să prezinte interpelările pentru Guvern. Vă rog, poftiți la microfon.

Am rugămintea să prezentați foarte pe scurt aceste interpelări și textul lor să-l predați secretariatului.

Nu este. Următorul, domnul deputat Mircea Munteanu.

Vă rog, poftiți.

 
 

Domnul Mihai Mircea Munteanu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Interpelarea este formulată în numele Grupului parlamentar PNȚCD și Civic-Ecologist, adresată Guvernului, dar îl privește în mod special pe domnul ministru al apelor, pădurilor și protecției mediului, Ioan Oltean.

Regia Autonomă a Apelor Române a fost înființătă prin Hotărârea Guvernului nr. 196/1991, modificată și completată în 1993. Conform acestor acte normative, activitatea regiei menționate de aplicare a strategiei naționale în domeniul gospodăririi apelor de suprafață și subterane se efectua prin 14 filiale teritoriale, Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie și alte 4 subunități.

Printre filialele teritoriale se număra și Filiala Ploiești, una dintre cele mai importante din țară, care asigură apa de calitate pentru 600 000 de locuitori și pentru marile platforme industriale de interes național - Brazi, Teleajen, Câmpina și Vălenii de Munte - gestionează și exploatează importantele acumulări - Paltinu și Mâneciu - care însumează peste 100 de milioane mc de apă, 4 prize de apă pentru un debit de 17 mc pe secundă, 3 stații de tratare a apei, puțuri de captare a apei subterane cu debitul total de 200 de l/s, peste 150 km de conductă de aducțiune cu diametrul de 800-1200 mm etc. Dar, în mod abuziv, prin Ordinul nr. 655/nov.1994 ministrul apelor, pădurilor și protecției mediului de atunci a desființat Filiala Ploiești, pe care a transformat-o în exploatare pe lângă Filiala Buzău. Această măsura ilegală se menține până în prezent, deși în Legea apelor nr. 107/1996, promulgată între timp, se prevede că activitatea de gospodărire unitară națională și complexă a apelor se organizează și se desfășoară pe bazine hidrografice. Or, bazinul hidrografic Prahova-Ialomița este diferit de bazinul hidrografic al râului Buzău.

Alături de argumentele tehnice și juridice menționate, trebuie semnalat că în organizarea actuală, profitul realizat de exploatarea Prahova - Ploiești, care numai în anul 1994 și 1995 s-a cifrat la 1 197 000 000 lei, respectiv 1 827 000 000 lei, a fost virat în totalitate la Filiala Buzău, care l-a folosit pentru acoperirea propriilor cheltuieli, în loc să-l utilizeze, așa cum se impunea, pentru retehnologizare și dotări, absolut necesare în vederea funcționării optime a instalațiilor exploatării Prahova - Ploiești.

Pentru motivele semnalate și având în vedere, mai ales, buna deservire a populației și a unităților economice interesate...

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă rog mai scurt, domnule deputat.

 
 

Domnul Mircea Mihai Munteanu:

... solicităm anularea Ordinului ministrului Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului, nr. 655 din 1994, și readucerea Exploatării Prahova - Ploiești, în rândul filialelor Regiei Autonome "Apele Române".

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Neculai Popa.

Vă rog. O să vă rog, domnule deputat, să fiți mai scurt, pentru că materialul nu trebuie prezentat complet aici. Vă rog...

 
 

Domnul Neculai Popa:

Mă numesc Popa Neculai - deputat P.D.S.R. de Alba.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă rog să-mi permiteți să fac o interpelare adresată domnului minstru Dinu Gavrilescu - ministrul Agriculturii și Alimentației, din partea grupului parlamentar P.D.S.R.

În urma întâlnirilor pe care le-am avut în ultima perioadă, cu reprezentanții agenților economici din agricultură și industria alimentară, privată sau de stat, individual sau asociativ, s-a putut constata existența unei situații extrem de grave în agricultură, cu consecințe deosebite privind realizarea producției agricole animale și vegetale necesare consumului populației în acest an și până la noua recoltă a anului 1998.

Astfel, deși timpul, la începutul acestui an, este destul de favorabil pentru executarea unor lucrări agricole și efectuarea unor reparații, totuși agenții economici din agricultură nu au posibilitatea să execute aceste lucrări, deoarece nu dispun de lichidități sau fonduri proprii, iar actualul Guvern, împreună cu Banca Națională a României și cu celelalte bănci comerciale nu au stabilit o strategie privind creditarea agriculturii în acest an. În plus, băncile comerciale nu dispun de resurse bănești, pentru acordarea de credite la dobânda pieții pentru agenții economici.

Această stare de lucruri a dus la stagnarea, și respectiv, la neînceperea lucrărilor agricole de sezon: arat, tăiat în plantațiile de vii și pomi, reparațiile la întregul parc de mașini, tractoare și utilaje agricole, împiedicând în același timp, aprovizionarea cu produse de strictă necesitate și urgență, cum ar fi îngrășăminte chimice, piese de schimb, combustibil, semințe etc.

După cum se știe, lucrările agricole nu pot aștepta până la obținerea fondurilor financiare necesare lucrărilor, orice întârziere având consecințe grave asupra cantității și calității produselor agricole. De exemplu, numai neexecutarea la timp a lucrărilor agricole la cultura grâului și nefertilizarea acestuia, poate duce la o diminuare a producției între 1.500 - 2.000 kg. de grâu la hectar.

Actualul Guvern afirmă că a alocat sau că va aloca pentru agricultură circa 315 miliarde de lei credite cu dobândă subvenționată, pentru îngrășăminte și semințe, totuși până în prezent nu a fost derulat prin băncile comerciale nici un leu pentru agricultură, în condițiile în care, chiar și aceste fonduri promise sunt total insuficiente pentru acoperirea nevoilor producătorilor agricoli.

Rog pe domnul ministru al Agriculturii să ne explice: cum domnia sa și Guvernul României transpun în practică promisiunile făcute în campania electorală pentru alegerile parlamentare, locuitorilor satelor și lucrătorilor din agricultură, cum că sunt cunoscute problemele agriculturii, că au soluții pentru rezolvarea acestora, în condițiile în care situația acestora este mult mai gravă decât în perioada guvernării P.D.S.R.?

Nu cumva, acum, și Guvernul Ciorbea, sfios supus al Fondului Monetar Internațional și Băncii Mondiale, înțelege să aplice o strategie în agricultură, alta decât cea promisă în campania electorală, prin care să pună pe butuci agricultura românească și să fim obligați să importăm produse agricole, animale și vegetale, așa cum România a fost obligată în timpul guvernării dezastruoase a F.S.N.-ului, în perioada 1990-1992?

Dacă guvernarea P.D.S.R. a reușit prin măsurile luate, să revigoreze agricultura românească, să obțină produse agricole suficiente consumului populației, chiar și pentru export, strategia Ministerului Agriculturii și a actualului Guvern C.D.R.-U.S.D.-U.D.M.R. de ce nu cuprinde măsuri, care să ducă la sprijinirea, în mai mare măsură, a producătorilor agricoli?

De asemenea, este cunoscută de domnul ministru situația complexelor de creștere a porcilor și păsărilor, care sunt încă în proprietatea statului, și care, dacă nu sunt sprijinite, riscă să ducă la decimarea totală a efectivelor și închiderea lor, cu consecințe grave pentru aprovizionarea populației cu carne, dar și a unor unități cu regim special: spitale, unități militare, cantine etc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă rog, nu dezvoltați textul...

 
 

Domnul Neculai Popa:

... Nu cumva, ministerul de resort și actualul Guvern înțeleg să administreze avuția statului prin distrugerea și lichidarea acestora?

Aștept, domnule ministru, să ne prezentați măsurile concrete luate și, mai ales, aplicarea lor în beneficiul populației, care este pusă în situația de a nu mai găsi produse agricole pe piață și de a plăti prețuri exorbitante pentru procurarea acestora, în condițiile în care actualul Guvern se dovedește incapabil să oprescă prăbușirea leului în raport cu dolarul și celelalte valute și să ia măsuri reale de protecție socială.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da. Vă mulțumesc.

Predați materialul aici, vă rog... Materialul.

Domnul deputat Adrian Tudor Moroianu Geamăn.

O să vă rog, însă, să fiți scurt, pentru că nu trebuie să dezvoltați tot materialul, Deci, prezentați interpelarea, și, succint un rezumat, care este, de fapt, scopul acesteia.

 
 

Domnul Adrian Tudor Moroianu Geamăn:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor deputați,

Trei interpelări adresate Guvernului României și domnului ministru de Finanțe.

Prima se referă la oportunitatea și motivația Hotărârii guvernamentale nr. 1279 din 22 noiembrie 1996, dată în ultima clipă de fostul Guvern, și publicată în Monitorul Oficial nr. 319, prin care, anumite bunuri de import sunt exceptate temporar de la plata taxelor vamale, în limita unui contingent tarifar valoric de 10,7 milioane dolari. Se pare că este vorba de un post de televiziune privat și vrem să deslușim motivația exactă a acestei Hotărâri guvernamentale.

O a doua, este vorba de oportunitatea și motivația Hotărârii guvernamentale nr. 1185 din 15 noiembrie 1996, semnată de fostul premier Nicolae Văcăroiu și contrasemnată de Florin Georgescu și Lazăr Comănescu, ce completează Hotărârea guvernamentală nr. 685 din 1990, modificată prin Hotărârea guvernamentală nr. 269/1994, privitoare la acordarea unor facilități personelor cu domiciliul în România, trimise în misiune permanentă în străinătate.

Deci, este vorba de scutirea de taxe vamale, de la mașini de lux până la alte bunuri de întrebuințare familială.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da.

Domnule deputat,

Trebuie să vă informez că într-o singură ședință, nu aveți dreptul să depuneți decât o singură interpelare.

 
 

Domnul Adrian Tudor Moroianu Geamăn:

Sunt depuse din 16 decembrie 1996, cele trei...

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Ați depus deja trei.. Deja două.

 
 

Domnul Adrian Tudor Moroianu Geamăn:

Sunt cu aceeași destinație și temele sunt foarte apropiate.

 
 

Doamna Viorica Afrăsinei (din sală):

Respectați Regulamentul!

 
 

Domnul Adrian Tudor Moroianu Geamăn:

Regulamentul dacă este încălcat, o să așteptăm peste o săptămână.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă rog să le depuneți pe toate trei aici, și vor fi transmise toate trei.

 
 

Domnul Adrian Tudor Moroianu Geamăn:

Bun. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Domnul deputat Miron Mitrea.

Din sală:

Lipsește!

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Domnul deputat Eugen Nicolicea. Vă rog.

 
 

Domnul Eugen Nicolicea:

Am să adresez o întrebare domnului Remus Opriș, secretar general al Guvernului.

După cum se știe, la inițiativa Președintelui României, s-a înființat Comisia județeană de acțiune împotriva corupției și a crimei organizate și în județul nostru.

În mod expres, domnul Emil Constantinescu a hotărât ca funcția de președinte al acestei comisii să fie deținută de președintele fiecărui consiliu județean.

Într-un interviu televizat, șeful statului și-a reafirmat și susținut această hotărâre, atrăgând atenția asupra faptului că, indiferent de culoarea politică, președinții consiliilor județene au fost aleși în mod democratic, deci, sunt cei mai reprezentativi pe plan local.

În Județul Mehedinți s-a petrecut un fapt deosebit de grav: prefectul județului, Viorel Paleașcă - P.N.L., și-a permis să încalce flagrant hotărârea Președintelui României, solicitându-le membrilor comisiei sprijin pentru a se înscăuna președinte în mod abuziv. Bazându-se pe faptul că aceștia nu-și pot menține funcțiile de conducere în cadrul serviciilor descentralizate, decât cu avizul său, aviz pe care domnia sa îl acordă selectiv, în funcție de obediența manifestată.

Încălcând hotărârea Președintelui României, prefectul Paleașcă, cu o vastă experiență de conducere la cârma unui obscur S.R.L., comite un act de insubordonare și sfidare față de Președintele Emil Constantinescu, abuzând de funcția pe care o deține pe moment. Abuzul de funcție și presiunile morale asupra subordonaților se încadrează în sfera actelor de corupție, fapt pentru care vă adresez următoarea întrebare: ce măsuri veți lua împotriva prefectului Viorel Paleașcă?

Din partea dreaptă a sălii:

Nici una.

 
 

Doamna Viorica Afrăsinei (din sală):

Normal, că doar e de-al lor...

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Urmează domnul deputat Petre Naidin. Vă rog.

 
 

Domnul Petre Naidin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Este o interpelare adresată domnului prim ministru Victor Ciorbea, pentru o problemă deosebită, ca să poată fi justificată ca interpelare.

Deci, în rezumat, arăt că cea mai bună veste din acest an, prezentată de către domnul ministru Dinu Gavrilescu, privind creditarea pe termen scurt a agriculturii, nu privește un sector important - zootehnia și această indecizie privind reabilitarea sectorului zootehnic devine alarmantă, pentru că, lipsește vocația la credit, fără susținerea statului, prețurile sunt scăzute, sau neliberalizate, sunt nealineate costurilor, inclusiv primele de la buget sunt nereale, pentru noua situație financiară a sistemului economic. Se suprapune și dublarea prețului de achiziție a furajelor și alte ingrediente.

Organizația patronală ROCARD ne prezintă o prognoză și arată că consumul o să scadă, evident, la prețuri de circa 22.000 lei/kg., plus TVA pentru parizer.

În plus, la Modelu și Ulmeni, complexe republicane din Județul Călărași, au loc masive decimări - porci morți efectiv de foame, ceea ce nu poate fi o bucurie.

În consecință, domnule prim ministru, dorim a ne prezenta, conform prevederilor constituționale, intențiile în plan decizional sau legislativ, cât și strategia, dincolo de prevederile din programul de guvernare - putem să-l citim - privind susținerea și restructurarea acestui important sector, cu aplicații la cele două societăți călăreșene.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Vă rog să depuneți textul. L-ați depus, da?

Urmează domnul deputat Mitică Bălăeț. Vă rog.

 
 

Domnul Mitică Bălăeț:

Domnule președinte,

Stimați colegi deputați,

Interpelarea mea se adresează domnului Victor Ciorbea și are următorul obiect:

Domnule prim ministru,

Ca deputat de Călărași, am fost sesizat asupra unor grave nereguli în aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social.

Normele metodologice aprobate de Hotărârea de Guvern nr. 565/1995, împart într-un mod neadecvat, atribuțiile în aplicarea Legii ajutorului social, la nivelul municipiilor, între direcțiile de muncă și protecție socială, subordonate Ministerului Muncii și Protecției Sociale și primării, împiedicând ambele categorii de instituții să-și facă până la capăt și cum se cuvine, datoria.

La constituirea "Federației municipiilor din România", care a avut loc în octombrie 1996, la Baia Mare, ca președinte al federației respective și ca primar general al municipiului București, v-ați pus semnătura pe o scrisoare adresată vechiului Guvern, în care cereați "...preluarea tuturor atribuțiilor de aplicare a Legii nr. 67/1995 de către direcțiile abilitate" ale Ministerului Muncii și Protecției Sociale.

Primăriile municipiilor așteaptă de la dumneavoastră, în calitatea nouă, pe care o aveți, de prim ministru, o rezolvare cât mai rapidă, în sensul de mai sus, a acestei probleme.

Cerem răspuns scris și oral, în fața Camerei Deputaților, pentru a fi receptat cum se cuvine, în teritoriu.

Anexăm acestei interpelări, cererea semnată în acest sens, chiar de dumneavoastră, la 10 octombrie 1996.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Vă mulțumesc.

Vă rog să depuneți textul aici.

Urmează domnul deputat Vasile Vetișanu. Vă rog...

 
 

Domnul Vasile Vetișanu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Interpelarea mea se adresează domnului minstru Ioan Olteanu, ministrul Apelor, Pădurilor și Protecției Mediului, care, într-un interviu recent, a afirmat că "... nu are în vedere modificări de esență ale Legii fondului funciar".

Această afirmație a căzut într-un moment când, datorită imperfecțiunii Legii nr. 18 din 1991, de 7 ani tribunalele și judecătoriile sunt pline de procese.

Îl rog pe domnul ministru să-și clarifice acest punct de vedere și să-l facă explicit și pentru noi: ce are în vedere atunci când consideră că "... nu se impun modificări de esență ale Legii fondului funciar"?

De pildă, restituirea pădurilor proprietarilor de drept, pe vechile amplasamente, este o problemă de fond, și ea presupune modificări de esență.

Îl rog pe domnul minstru să ne spună dacă are în vedere această problemă, a restituirii pădurilor în zonele colinare, pe vechile amplasamente.

Sunt și alte probleme legate de Legea fondului funciar, care sunt așteptate în teritoriu, de unde noi venim, și unde suntem, într-un fel sau altul, aș spune, asaltați pur și simplu, de aceste probleme, care se cer puse în discuție aici, în Parlament, în regim de urgență.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Andrei Ioan Chiliman:

Da. Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Miron Mitrea a depus în scris interpelarea dânsului. Deci, practic lista s-a închis.

Anunțându-vă că mâine, începând de la 8,30 și până la 9,20 este timpul afectat pentru intervențiile deputațiilor, în cadrul programului aprobat, vă mulțumesc, și declar închisă ședința.

Ședința s-a încheiat la ora 18,43.

 
   

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 24 august 2019, 10:33
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro