Sigla Camerei Deputaților

Camera Deputaţilor

Langue:
  • RO
  • EN
  • FR
  • Organes parlementaires
    • Président
    • Bureau permanent
    • Commission des chefs des groupes parl.
    • Groupes parlementaires
    • Les commissions parlementaires
    • Députés
      • Liste alphabétique
      • Circonscriptions électorales
    • Les organismes communs
      • Commissions parlementaires
      • Groupes parlementaire d'amitié
      • Délégations parlementaires
      • Autres groupes
    • Autres législatures
      • 2016 - 2020
      • 2012 - 2016
      • 2008 - 2012
      • 2004 - 2008
      • 2000 - 2004
      • 1996 - 2000
      • 1992 - 1996
      • 1990 - 1992
  • Travaux parlementaires
    • Suivi le projet de loi
    • Contrôle parlementaire
      • Questions et interpellation
      • Motions
      • Contrôle de subsidiarité de l'UE
      • Autorités sous contrôle parlementaire
    • Travaux en séance
      • Ordre du jour
      • Débats (texte intégral)
      • Vidéo et audio
      • Vote électronique
    • Travaux en commissions
      • Réunions
      • Documents
      • Vidéo et audio
  • Information publique
    • Secrétariat Général
      • Attributions
      • Leadership
    • Relations publiques
    • Internship la Camera Deputaților
    • Pétitions et audiences
    • Marchés publics
    • Déclarations de patrimoine et d'intérets
    • Recettes et dépenses
    • Recrutement
    • Logo
  • Mentions légales
  • Historique
  • Contact
Cătălin Cherecheș
Cătălin Cherecheș

Parliamentary debates

  • Interogare stenograme
  • Inregistrari video ale sedintelor in plen
  • Monitorul Oficial - Partea a II-a

Sittings of the Chamber of Deputies of September 28, 2010

  • Abstract of the sittings
  • Full-text of the sittings
  • Video in format Flash/IOS Video - Flash & IOS
Vous etes ici: Prima pagina > Parliamentary debates > Sittings of the Chamber of Deputies of September 28, 2010

Sittings of the Chamber of Deputies of September 28, 2010

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.6 Cătălin Cherecheș - declarație politică: "Infrastructura e la pământ";

 

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

  ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Dacă din partea minorităților naționale?

Domnule deputat, după domnul Cherecheș, vă rog frumos. Nu vă supărați, dumneavoastră sunteți un tip răbdător, așa că... (Domnului deputat Ștefan Buciuta.)

Domnule deputat, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin Cherecheș:

Domnule președinte de ședință,

Declarația mea politică de azi este intitulată "Infrastructura e la pământ".

Doamnelor și domnilor deputați,

Nu trebuie să ai studii de specialitate ca să știi că orice investiție pornește de la infrastructură: să fie drum de acces, să existe legături de transport, să ai utilitățile la îndemână. Dacă luăm în calcul doar aceste elemente, realizăm ușor de ce nu vin investitorii, de ce România nu este atractivă pentru cei care au bani și vor să investească.

Poate că doamna Anca Boagiu s-a bucurat mult că a fost învestită la Ministerul Transporturilor. Bănuiesc că oricui i-ar plăcea această postură. Dar cred că atunci când accepți, trebuie să ai și o strategie cu ajutorul căreia să realizezi ceva. Mai ales într-un domeniu în care nu s-a întâmplat nimic bun în ultimii 20 de ani. Altfel, rămâi doar cu imaginea că iubești puterea și... atât.

Dacă însuși președintele României, care susține necondiționat actuala putere, recunoaște că Ministerul Transporturilor stă cel mai prost la orice capitol, e clar că doamna Boagiu nu are zile ușoare. Și nu mă refer aici la minunile care s-ar putea numi autostrăzi, ci la micile dezastre, care tocesc nervii și omoară răbdarea celor care sunt nevoiți să circule pe drumuri, pe calea ferată, cu avionul sau pe apă. Fiindcă niciun capitol care aparține domeniului transport nu e ca lumea.

Companiile feroviare au ajuns praf și pulbere, de vină nefiind altceva decât dezinteresul, furtul și incompetența celor care ar fi trebuit să le facă rentabile, să atragă fonduri pentru investiții. Cum se poate comenta faptul că de la Constanța la Baia Mare, unde locuiesc eu, îți trebuie cel puțin 18 ore, dacă nu sunt evenimente nedorite pe calea ferată. Cei în vârstă spun că nici pe vremea războiului nu se circula astfel. Vreți să vorbim și de CFR Marfă? A fost distrusă, cu ajutorul statului, și apoi va fi vândută cu siguranță pe bani foarte puțini.

Ministerul Transporturilor, deși avea atâtea oportunități de finanțare europeană, a atras cele mai puține fonduri. Deși ar fi putut să fie vreo 5,5 miliarde de euro de la Uniunea Europeană, însă așa-zișii "competenți" din minister abia au reușit să atragă 36 de milioane de euro în trei ani.

Dar nu doar din această cauză nu sunt bani nici măcar pentru peticirea drumurilor, cu care românii s-au obișnuit, iar străinii refuză să vină în România în această perioadă. Nopțile friguroase ne anunță că iarna nu e departe și odată cu ea, revin din nou la modă gropile, unele adevărate cratere.

Revenind la autostrăzi, aproape totul e blocat. Nu se mai lucrează decât la limită de avarie pe ici pe colo. Iar dacă facturile nu vor fi achitate, se vor opri lucrările și așa făcute cu...încetinitorul. Cine mai știe de ce s-au blocat lucrările la tronsonul București - Ploiești, sau proiectul de concesiune pe Comarnic - Brașov? Unii spun că românilor li se mai pregătește ceva și pentru Deva - Orăștie.

Ni se tot spune că nu sunt bani, dar în același timp se pregătește un alt tun cu rovinieta electronică, pe care unii ar vrea să dea (sau să primească, depinde din ce unghi privești) vreo 30 de milioane de euro, când sistemul costă cam 100.000 de euro.

Despre aeroporturi ce să spunem? Autoritățile județene din Maramureș se chinuie de ani buni să facă investiții la aeroportul din Tăuții Măgherăuș, care doar în titulatură se numește internațional. Altfel, funcționalitatea lui lasă clar de dorit. Cauza? Tot banii. 156 de milioane de euro, atât scrie în programul pentru modernizarea aeroporturilor din țară, dar se aud voci care afirmă că Aeroportul Baia Mare nu e prioritate în dezvoltarea României. Este unul la Cluj, iar distanța e doar de 160 de kilometri. Și ne întoarcem din nou la calea terestră, care, vai mama ei cum arată.

Dacă nu mai avem drumuri ca lumea, cale ferată sau aeroporturi, ne mai rămân apele. Dar nici aici lucrurile nu stau bine. Pe vremea cealaltă, canalul Dunăre - București era la 15 km de București. A venit capitalismul și s-a furat aproape tot fierul de pe maluri.

În rest, ce să mai vorbim despre străzi, parcări, sufocarea orașelor. Sunt doar... mărunțișuri. Și în tot acest timp, negocierile cu sindicatele s-au blocat, oamenii sunt tot mai nemulțumiți de perspectiva ce-i așteaptă, iar alternativele lipsesc.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule deputat, vă mulțumesc și eu.

Chambre des Députés

Chambre des Députés

Adresse postale

Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucarest, Roumanie

Liens

  • President de la Roumanie
  • Sénat
  • Gouvernement de la Roumanie
  • Cour Constitutionnelle
  • Conseil Législatif
  • Monitorul Oficial - Journal Officiel

Camera Deputaților

HTTPS access
  • Plan du site
  • Organes parlementaires
  • Travaux parlementaires
  • Information publique
  • Archive

Copyright © Chambre des Députés