Plen
Ședința Senatului din 7 februarie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.9/16-02-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 07-02-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 7 februarie 2002

5. Dezbaterea și adoptarea proiectului Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2001 privind achizițiile publice

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

Stimați colegi, oricum, mai avem 20 de minute de ședință. În situația în care acceptați ca modalitate de vot, sigur, este votul deschis, în continuare, prin ridicare de mână. Îi rog pe domnii senatori să nu iasă din sală.

Vă propun să luăm în dezbatere proiectul de lege înscris la pct. 4 în ordinea de zi, respectiv proiectul Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2001 privind achizițiile publice. Caracterul legii, lege ordinară.

Vă rog, inițiatorul, domnul secretar de stat Gherghina, să prezentați punctul de vedere al Guvernului.

Domnul Gheorghe Gherghina:

Prin proiectul de lege se propune aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2001 privind achizițiile publice. Aș dori să reamintesc că achizițiile publice, prima reglementare privind achizițiile publice în România a fost realizată prin Ordonanța nr. 12 din 1993. Această ordonanță nu era, la momentul respectiv, armonizată cu solicitările și cu practicile Uniunii Europene. În 1990 a fost elaborată Ordonanța nr. 118, care armoniza, parțial, practicile de achiziții publice cu procedurile și cu solicitările din Directivele Uniunii Europene, însă această ordonanță nu a fost aplicată, întrucât presupunea proceduri destul de complicate și greu de aplicat. Din aceste considerente, anul trecut, deci în luna mai, a intrat în vigoare această ordonanță de urgență a Guvernului nr. 60/2001, care se aplică din mai 2001, și i s-au adus și toate completările necesare. Avem deja, putem spune, aproape un an experiență de aplicare a ei. În această perioadă, a fost în septembrie aprobată de către Camera Deputaților, în forma în care a fost elaborată și aprobată de Guvern. După această dată, noi am avut discuții, în continuare, cu Comisia Uniunii Europene. Comisia Uniunii Europene a solicitat o armonizare totală, până la definiții, până la ultimele proceduri.

Aceste lucruri noi le-am prezentat Comisiei pentru buget, finanțe și bănci. Comisia pentru buget, finanțe și bănci a lucrat mai mult la această ordonanță și, prin raportul propus, se realizează o armonizare totală a acestei reglementări cu cerințele Uniunii Europene.

Noi vă propunem ca Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 60/2001 privind achizițiile publice să fie aprobată, cu amendamentele Comisiei pentru buget, finanțe și bănci. Cu acest prilej, mulțumim membrilor comisiei pentru sprijinul care ne-a fost dat pentru a reuși să o armonizăm în totalitate.

Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Sunteți de acord cu toate amendamentele?

Domnul Gheorghe Gherghina:

Da.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Vă rog, domnule președinte Viorel Ștefan.

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

Comisia noastră, sesizată în fond cu prezentul proiect de lege, a reținut, în principal, următoarele.

Proiectul de lege vizează construirea unui cadru legislativ nou, pentru atribuirea și monitorizarea contractului de achiziție publică, în scopul îmbunătățirii sistemului de alocare a resurselor publice, al asigurării participării în condiții de concurență, transparență, tratament egal și confidențialitate a oricărui potențial contractor, precum și al accesării sumelor nerambursabile de către România.

Obiectul de reglementare al proiectului de lege îl constituie stabilirea principiilor, cadrului general și procedurilor pentru atribuirea contractului de achiziție publică, precum și căile de atac ale actului sau deciziei autorității contractante, care aplică una din procedurile de atribuire a unui astfel de contract. Atribuirea contractului se bazează pe principiul liberei concurențe, eficienței utilizării fondurilor publice, transparența, tratamentul egal, confidențialitatea.

Procedurile pentru atribuirea contractului de achiziție publică sunt: licitația deschisă, licitația restrânsă, negocierea, cererea de ofertă. Contractele de achiziție publică se atribuie în condiții de transparență și publicitate, prin respectarea regulilor generale de participare la procedura pentru atribuirea contractului.

Autoritatea contractantă are obligația de a încheia contractul cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită ca fiind câștigătoare de către comisia de evaluare în perioada de valabilitate a ofertelor.

Pentru evitarea concurenței neloiale, nu au dreptul de a fi ofertant, ofertant asociat sau subcontractant persoanele fizice și juridice care au participat la întocmirea documentației și care fac parte din comisia de evaluare.

Am detaliat aceste principii pentru că ele fac obiectul, în principal, al amendamentelor, pe care comisia noastră vi le propune, amendamente care au fost construite având în vedere necesitatea de armonizare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2001 privind achizițiile publice cu directivele Uniunii Europene. În spatele amendamentelor există și o corespondență pe care, în perioada de analiză la comisie, inițiatorul a avut-o cu Bruxellesul. Și, așa cum spunea și domnul secretar de stat Gheorghe Gherghina, credem că forma care va rezulta, prin aprobarea amendamentului, înseamnă, de fapt, o armonizare totală cu directivele Uniunii Europene.

Fac suplimentar precizarea că proiectul a primit aviz favorabil din partea Comisiei juridice, de numiri, disciplină și imunități, de asemenea, din partea Consiliului Legislativ, fapt pentru care comisia noastră vă supune spre dezbatere și adoptare proiectul în forma adoptată de Camera Deputaților cu amendamentele prezentate în anexa la raport.

Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, vă mulțumesc.

Declar deschise dezbaterile generale. Dacă doriți să interveniți în numele grupurilor parlamentare sau în nume propriu?

Dacă nu sunt intervenții, îl consult pe domnul senator Ștefan Viorel dacă sunt amendamente respinse.

Domnul Viorel Ștefan:

Nu sunt amendamente respinse.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

În această situație, este de discutat dacă să luăm în dezbatere toate amendamentele care sunt agreate de toată lumea.

Din sală:

Raportul, raportul!

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Stimați colegi, sigur că nu este nici un amendament respins. În această situație supun votului raportul comisiei sesizate în fond.

Cine este pentru?

Rog pe domnii secretari să numere.

64 de voturi pentru.

Cine este contra? Un vot.

Cine se abține? Rog pe colegii din Grupul parlamentar P.R.M. să voteze, pentru că n-au votat "pentru".

Cu 64 de voturi pentru, unul contra și 9 abțineri, raportul comisiei este aprobat de plenul Senatului.

Supun votului plenului Senatului proiectul de lege în ansamblu. Cine este pentru?

67 de voturi pentru.

Cine este contra? Cine se abține?

Cu 67 de voturi pentru și 9 abțineri, proiectul de lege este adoptat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 14:53
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro