Plen
Ședința Camerei Deputaților din 28 mai 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.91/08-06-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 28-05-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 mai 2002

9. Supunerea la votul final:

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................
 

Stimați colegi,

Vă rog să urmăriți lista votului final.

 
Proiectul de Hotărâre privind înființarea și funcționarea Forumului Constituțional; (adoptat).

Proiectul de Hotărâre privind înființarea și funcționarea Forumului Constituțional.

Cine este pentru?

Împotrivă?

230 de voturi pentru, 41 împotrivă.

Abțineri?

Cu 230 de voturi pentru, 41 împotrivă și nici o abținere, s-a adoptat proiectul de hotărâre.

Poftiți, domnule Moiș.

Doriți să vă explicați votul, bănuiesc.

 

Domnul Văsălie Moiș:

Da, domnule președinte, vă mulțumesc că mi-ați dat posibilitatea să explic votul împotrivă al Partidului România Mare.

Am fost mandatat de grupul partidului nostru să explic acest vot împotrivă. El se bazează pe trei considerente.

Primul: Partidul România Mare este împotriva modificării Constituției. Noi nu ducem lipsă, după părerea noastră, de prevederi constituționale, ci de seriozitatea aplicării Constituției.

Al doilea considerent: Forumul Constituțional este o structură a societății civile. Prin urmare, chiar dacă am accepta ideea necesității lui, ar trebui să lăsăm societatea civilă să se organizeze. Considerăm că Parlamentul nu trebuia să se amestece în organizarea unor activități ale societății civile.

În fine, al treilea considerent: așa cum este gândit Forumul Constituțional, el nu poate funcționa și nu poate să-și realizeze scopul propus. După părerea noastră, el poate fi apreciat, eventual, ca o acțiune propagandistică a unor inițiatori în criză de idei și de credibilitate.

Aceasta este rațiunea pentru care am votat împotrivă. (Aplauze în Grupul parlamentar al Partidului România Mare)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Duvăz dorește să explice votul Partidului Democrat.

 
 

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Fără prea multe explicații, vreau să mulțumesc tuturor care au avut încredere în acest proiect. Sper să reușim, împreună, să-l ducem la capăt.

Sunt convins că dialogul cu societatea civilă, cu presa și, în general, cu instituțiile civile este un lucru pozitiv, iar neîncrederea în acest dialog nu duce la stabilizarea democrației.

Vă mulțumesc încă o dată pentru vot.

(Aplauze în Grupul parlamentar al Partidului Democrat)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Ionel Olteanu, din partea PSD.

 
 

Domnul Ionel Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Grupul parlamentar al PSD din Camera Deputaților a votat pentru acest proiect de hotărâre, considerând că societatea românească are nevoie de mai multă comunicare, are nevoie de o dezbatere profundă, reală, în ceea ce privește modernizarea funcționării instituțiilor statului de drept și, bineînțeles, în ceea ce privește aplicarea legii.

Chestiunea cu privire la revizuirea Constituției este înscrisă ca un obiectiv prioritar al Guvernului Adrian Năstase și, ca atare, acest obiectiv prioritar înțelegem să-l dezbatem împreună cu toți parlamentarii, împreună cu toată societatea românească. Reprezentanții ONG-urilor și ai societății civile în general nu puteau, fără îndoială, să lipsească. Este o dezbatere într-un cadru, cred, promițător, pentru revizuirea Constituției, în condițiile așteptării cetățenilor.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.178/2001 pentru completarea anexei la Ordonanța de urgență a Guvernului nr.36/2001 privind regimul prețurilor și tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurenței; (adoptat).

Domnul Valer Dorneanu:

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.178/2001 - lege ce urmează a fi votată în condițiile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 271 de deputați.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.15/2002 privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

247 de voturi pentru, 24 împotrivă, nici o abținere.

Domnule deputat, vă rog să explicați votul PD-ului.

 

Domnul Mircea Nicu Toader:

Explic votul Grupului parlamentar al Partidului Democrat care a votat împotrivă, cu toate că această ordonanță se justifică prin adaptarea legislației naționale privind legislația europeană. modul de aplicare a acesteia, după părerea noastră, este incorect, deoarece nu se corelează cu Legea nr.180 privind fondul special al drumurilor care, se știe, acumulează o serie de fonduri pentru reabilitarea și întreținerea drumurilor.

Această Ordonanță nr.15/2002 vrea să instituie încă un tarif suplimentar, care duce inevitabil la creșterea costurilor de transport. Tariful acesta, denumit "rovinet" în această ordonanță, în mod cert va duce către utilizatorii de infrastructură la creșterea costurilor și, implicit, la prestatorii de servicii și utilizatori.

Din alt punct de vedere, necorelarea acestuia cu fondul special, care ar fi trebuit, în mod clar, să fie redus prin taxa de drum, va duce la acumularea unor fonduri, dacă în fondul special, în Legea nr.118 prevede cum se împart aceste fonduri, fiind distribuite atât la drumurile județene, cât și la drumurile naționale, prin această ordonanță, toate aceste sume se colectează la Administrația Națională a Drumurilor, iar utilizarea este în mâna acestei administrații, fără s-o împartă în mod special și către drumurile județene.

În al treilea rând, trebuie stabilit foarte clar că acest tarif de utilizare a infrastructurii este pus la nivelul maxim, la nivelul de utilizare pentru autostrăzi. Știți foarte bine că în România există o singură autostradă și încă o porțiune foarte mică între Cernavodă și Constanța și ne întrebăm de ce a fost nevoie să se pună un astfel de tarif foarte ridicat pentru utilizarea celui mai înalt grad de drum public.

Din aceste trei motive, Partidul Democrat a votat împotriva acestei ordonanțe. (Aplauze în Grupul parlamentar al Partidului Democrat)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc. Și pentru aplauze vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 79/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor; (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.79/2001; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 271 colegi prezenți.

Proiectul de Lege privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale; (adoptat).

Proiectul de Lege privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

265 voturi pentru, 6 abțineri, nici un vot împotrivă.

Proiectul de Lege privind înființarea comunei Iaslovăț, județul Suceava; (adoptat).

Proiectul de Lege privind înființarea comunei Iaslovăț, județul Suceava; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

270 de voturi pentru și o abținere.

Proiectul de Lege privind înființarea comunei Ciocănești, județul Suceava; (adoptat).

Proiectul de Lege privind înființarea comunei Ciocănești, județul Suceava; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

269 de voturi pentru, două abțineri, nici un vot împotrivă.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 50/2000 privind măsurile de colaborare între Ministerul Sănătății și autoritățile administrației publice locale în aplicarea reglementărilor din domeniul sănătății publice; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.50/2000; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

255 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, 16 abțineri.

Propunerea legislativă privind înființarea comunei Negreni, județul Cluj; (adoptată).

Propunerea legislativă privind înființarea comunei Negreni, județul Cluj; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

270 de voturi pentru, o abținere, nici un vot împotrivă.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 48/2002 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor; (adoptat).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.48/2002 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.158/2001; art.74 alin.2 din Constituție.

180 de voturi pentru.

Împotrivă? 62 de voturi împotrivă.

Abțineri? Două abțineri.

Unii nu votează.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.26/2002 privind organismele de plasament colectiv în valori mobiliare; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.26/2002; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? 186 de voturi pentru.

Împotrivă? 47 de voturi împotrivă.

Abțineri? Două abțineri.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2002 privind piețele reglementate de mărfuri și instrumente financiare derivate; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2002; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? 184 de voturi pentru.

Împotrivă? 47 de voturi împotrivă.

Abțineri? Nici o abținere.

Cu 184 de voturi pentru, 47 împotrivă, nici o abținere, s-a adoptat și acest proiect.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.25/2002 privind aprobarea Statutului Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.25/2002; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? 193 de voturi pentru.

Împotrivă? 45 de voturi împotrivă.

Abțineri?

Cu 193 de voturi pentru, 45 de voturi împotrivă și nici o abținere, s-a adoptat proiectul de lege.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investiții financiare și piețele reglementate; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.28/2002; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? 193 de voturi pentru.

Împotrivă? 45 de voturi împotrivă.

Abțineri? Nici o abținere.

193 de voturi pentru, 45 împotrivă, nici o abținere și multe voturi neexprimate.

Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat; (adoptat).

Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr.51/1995 pentru organizarea și exercitarea profesiei de avocat; art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

247 de voturi pentru, 24 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Cu 247 de voturi pentru, 24 împotrivă, s-a adoptat și acest proiect.

Proiectul de Lege privind calitatea apei potabile; (adoptat).

Proiectul de Lege privind calitatea apei potabile; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

270 de voturi pentru, o abținere, nici un vot împotrivă.

Proiectul de Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Române pentru Investiții Străine; (adoptat).

Proiectul de Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Române pentru Investițiile Străine; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? 186 de voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt împotrivă.

Abțineri?

186 de voturi pentru, nici un vot împotrivă, 57 de abțineri.

Domnul Moiș dorește să explice votul.

 

Domnul Văsălie Moiș:

Domnule președinte, în numele grupului parlamentar doresc să motivez votul.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Moiș dorește să explice votul Grupului parlamentar al PRM-ului.

 
 

Domnul Văsălie Moiș:

Vă mulțumesc pentru precizare.

N-aș dori să se interpreteze că Partidul România Mare se opune creării unui cadru instituțional pentru investițiile străine. De aceea n-am votat împotrivă. Ne-am abținut, însă, pentru că avem dubii cu privire la funcționarea acestui organism, pentru trei motive.

Primul dintre ele: noi considerăm că se concentrează în mâna primului-ministru domeniul investițiilor străine, încălcându-se, astfel, principiul liberei inițiative. Prin acest act normativ se creează bariere birocratice, în locul unui sistem juridico-economic permisiv. Traseul investițiilor străine, în loc să fie suplu, se va complica și mai mult.

Al doilea motiv: instituirea agenției va duce, volens nolens, la pesedizarea acestui sector economic de importanță vitală pentru economia românească. Experiența o avem din celelalte domenii.

Al treilea motiv: orice structură birocratică este generatoare de corupție, iar dacă această structură se află în subordinea Guvernului, există riscul corupției de stat.

Așadar, avem dubii cu privire la modul de funcționare a acestei agenții, datorită modului defectuos în care a fost conceput actul normativ, motiv pentru care ne-am abținut.

(Aplauze în Grupul parlamentar al Partidului România Mare)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 74/1995 privind execitarea profesiunii de medic, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Medicilor din România; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.74/1995 privind exercitarea profesiunii de medic, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Medicilor din România; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți - 271.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 81/1997 privind exercitarea profesiunii de farmacist, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Farmaciștilor din România; (adoptat).

Imi cer scuze.

Stimați colegi,

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.81/1997 privind exercitarea profesiunii de farmacist, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Farmaciștilor din România.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

269 de voturi pentru, două voturi împotrivă, nici o abținere.

Propunerea legislativă privind Ordinul Virtutea Maritimă și Medalia Virtutea Maritimă; (adoptată).

Propunerea legislativă privind Ordinul "Virtutea Maritimă" și Medalia "Virtutea Maritimă"; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate; 271 de voturi.

Propunerea legislativă privind Ordinul Virtutea Militară și Medalia Virtutea Militară; (adoptată).

Propunerea legislativă privind Ordinul "Virtutea Militară" și Medalia "Virtutea Militară"; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți; 271.

Propunerea legislativă privind Ordinul Virtutea Aeronautică și Medalia Virtutea Aeronautică; (adoptată).

Propunerea legislativă privind Ordinul "Virtutea Aeronautică" și Medalia "Virtutea Aeronautică"; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți; 271 de voturi.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii privind vânzarea spațiilor comerciale, proprietatea privată a statului, aflate în administrarea consiliilor județene, sau a consiliilor locale, precum și a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local; (adoptată propunerea de respingere).

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii privind vânzarea spațiilor comerciale proprietate privată a statului aflate în administrarea consiliilor județene sau a consiliilor locale. Comisia propune respingerea.

Cine este pentru respingere?

Stimați colegi, n-am înțeles cum a votat România Mare.

Cine este pentru respingere? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

270 de voturi pentru, unul împotrivă, nici o abținere.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea alin.(3) al art.5 din Legea nr.118/1996 privind constituirea și utilizarea Fondului special al drumurilor publice; (adoptată propunerea de respingere).

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea alin.3 al art.5 din Legea nr.118/1996 privind constituirea și utilizarea fondului special al drumurilor publice.

Se propune resingerea de către comisie.

Cine este pentru respingere? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 15 voturi împotrivă.

Sunt 260 de voturi pentru și 15 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului; (adoptată propunerea de respingere).

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.64/1995 privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului. De asemenea se propune respingerea.

Cine este pentru respingere? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Sunt 270 de voturi pentru, o abținere, nici un vot împotrivă.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzătorilor privați pentru înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii; (adoptată propunerea de respingere).

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.133/1999 privind stimularea întreprinzătorilor privați pentru înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii, comisia a propus respingerea acestei propuneri.

Cine este pentru? 260 de voturi pentru.Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 5 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind vânzarea spațiilor comerciale, proprietate privată a statului, aflate în administrarea consiliilor județene sau a consiliilor locale, precum și a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local; (adoptat).

Raportul comisiei de mediere la proiectul de Lege privind vânzarea spațiilor comerciale proprietate privată a statului, aflate în administrarea consiliilor județene sau a consiliilor locale precum și a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local, care se adoptă conform art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 256 pentru, 7 voturi împotrivă.

Abțineri? 4 abțineri.

sunt 256 voturi pentru, 7 voturi împotrivă, 4 abțineri.

Domnul Boc dorește să explice votul PD-ului.

Aveți cuvântul.

 

Domnul Emil Boc:

Partidul Democrat a votat împotriva acestui raport de mediere cu mențiunea că partidul democrat nu este împotriva acestei legi privind vânzarea spațiilor comerciale, dar este împotriva acestui raport de mediere. Și uitați de ce.

Prin adoptarea acestui raport de mediere, ne aflăm în fața unei sfidări fără precedent a Constituției și a procedurilor parlamentare. Pentru prima dată în istoria constituțională a României de după 1991 o comisie de mediere își permite să medieze ceea ce nu era de mediat. Potrivit Constituției, potrivit art.76 din Constituție, se mediază doar textele aflate în divergență.

Doamnelor și domnilor deputați,

La art.5 alin.4 din acest raport de mediere există două texte identice adoptate de Camera Deputaților și de Senat. Se pune întrebarea de ce a fost mediat acest text. Textul spune foarte clar: "În cazul Municipiului București, lista spațiilor supuse vânzării se aprobă de către consiliul general pe sectoare". Uitați forma Camera Deputaților și forma Senatului și apare un text de mediere. La ce? Textul de mediere sună așa, pentru a înțelege de ce: "În cazul municipiului București, lista spațiilor supuse vânzării se aprobă de către consiliul general pe sectoare la propunerea primarilor acestora". Deci pentru a da o competență primarilor PSD partidul de guvernământ sfidează Constituția, regulamentele, orice, doar pentru a da satisfacție unor primari de sectoare din București. Este un lucru inacceptabil, nemaiîntâlnit în istoria constituțională a României. Fraudă la Constituție, atac la fundamentele statului de drept, atentat la democrația parlamentară din România. Sunt puține aceste cuvinte pentru a exprima ceea ce s-a întâmplat în acest vot dat de către dumneavoastră astăzi.

În consecință, Partidul Democrat va utiliza toate căile parlamentare pentru a salva democrația parlamentară în această țară. Ne vom adresa "gardianului" Constituției pentru a opri ofensiva totalitară a partidului de guvernământ. Este singura instituție din această țară care mai poate opri această ofensivă la adresa Constituției, aceste atentate la adresa democrației parlamentare din România.

În consecință, doamnelor și domnilor, regretăm că în Parlamentul României a apărut a treia cameră. Aceasta a treia cameră este comisia de mediere, care, de dragul satisfacerii unei clientele politice, adoptă texte peste voința celor două Camere.

Vă mulțumesc. (Vociferări.)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Vă rog să întrerupeți discuțiile, suntem în anul Caragiale, cum ni l-a invocat acum cineva folosind "curat ".." dar, vă rog să vă păstrați calmul.

 
Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților; (adoptat).

Raportul Comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți, 271 de voturi.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției Organizației Internaționale a Muncii nr.183/2000 privind revizuirea Convenției (revizuită) asupra protecției maternității, din 1952, adoptată la cea de-a 88-a sesiune a Conferinței Generale a Organizației Internaționale a Muncii, la Geneva, la 15 iunie 2000; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției organizației internaționale a muncii nr.183/2000 privind revizuirea Convenției asupra protecției maternității din 1952, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Proiectul de Lege pentru aprobarea finanțării repatrierii personalului navigant, debarcat sau aflat la bordul unor nave maritime de transport, achitarea drepturilor restante și pentru menținerea în siguranță a navelor din patrimoniul Companiei de navigație maritimă ROMLINE - S.A. Constanța; (adoptat).

Proiectul de Lege pentru aprobarea finanțării repatrierii personalului navigant, debarcat sau aflat la bordul unor nave maritime de transport, achitarea drepturilor restante și pentru menținerea în siguranță a navelor din patrimoniul Companiei de navigație maritimă RomLine Constanța, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? 2 abțineri.

Cu 269 voturi pentru, nici un vot împotrivă, 2 abțineri.

Domnul Sassu vrea să motiveze votul Partidului Democrat.

 

Domnul Alexandru Sassu:

Da. Vă mulțumesc.

Este pentru a doua sau a treia oară, cred, când alocăm sume de bani pentru o situație pentru care statul român nu este responsabil.

 
 

Domnul Florin Georgescu:

Vinovat este Băsescu.

 
 

Domnul Alexandru Sassu:

Dinainte, se trage din guvernarea, dacă vreți, 1992-1996, dar nu asta este important și nici nu am votat pentru această chestiune, pentru că e problema unor cetățeni români. Totuși părerea noastră este că această situație care, periodic, se repetă trebuie rezolvată de fond și nu prin alocarea unor sume. Credem că este necesar ca Guvernul, comisiile de specialitate să discute acest lucru și să găsească o soluție astfel încât cei care sunt vinovați de astfel de chestiuni să plătească, iar pe de altă parte să nu se mai ajungă ca cetățeni români să ajungă în situația respectivă, destul de neplăcută și mai ales dureroasă. Am votat pentru, pentru că nu ne putem permite să lăsăm oameni, cetățeni români în situații de tipul acesta, dar repet, credem că e necesar ca să se discute o dată pentru totdeauna o soluție, astfel încât lucrurile să fie puse în sensul lor.

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.5/2002 privind instituirea unor interdicții pentru aleșii locali și funcționarii publici; (adoptat).

Domnul Valer Dorneanu:

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2002 privind instituirea unor interdicții pentru aleșii locali și funcționarii publici - art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 269 de voturi pentru, un vot contra, o abținere s-a votat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea și utilizarea Fondului special pentru produse petroliere; (adoptat).

Raportul comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.

Stimați colegi, mai sunt doar 5 proiecte, vă rog eu frumos să mai rămâneți în sală. 5 proiecte mai sunt. Raportul comisiilor de mediere pe care le-am votat astăzi, nu le-ați comunicat în sală? Nu ați comunicat?

Stimați colegi, sunt rapoartele de mediere de astăzi care, potrivit regulamentului, le-am anunțat eu la votul final astăzi la sfârșitul listei. Deci sunt 5 proiecte, vă rog să aveți puțină răbdare.

Raportul comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea și utilizarea fondului special pentru produse petroliere, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

3 voturi împotrivă, 268 voturi pentru, nici o abținere.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 40/2000 privind acreditarea agențiilor de credit în vederea administrării fondurilor pentru acordarea de microcredite; (adoptat).

Raportul comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 40/2000 privind acreditarea agențiilor de credit în vederea administrării fondurilor pentru acordarea de microcredite, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

5 abțineri, 260 de voturi pentru, nici un vot împotrivă.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 36/2000 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activităților din domeniul jocurilor de noroc; (adoptat).

Raportul comisiei de mediere la proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 36/2000 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activităților din domeniul jocurilor de noroc, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 14 abțineri.

Cu 260 de voturi pentru, 14 abțineri, 1 vot împotrivă s-a aprobat.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.117/1999 privind salarizarea personalului Agenției Naționale pentru Locuințe; (adoptat).

Raportul comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/1999 privind salarizarea personalului Agenției Naționale pentru locuințe, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Nici un vot împotrivă.

Abțineri? 8 abțineri.

Cu 258 de voturi pentru, 8 abțineri, nici un vot împotrivă.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 169/2001 privind utilizarea unor sume destinate restructurării și reorganizării agenților economici din sectorul producției de apărare (adoptat).

Raportul comisiei de mediere la proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 169/2001 privind utilizarea unor sume destinate restructurării și reorganizării agenților economici din sectorul producției de apărare, care se adoptă conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 260 de voturi pentru, 10 abțineri, un vot contra a fost adoptat proiectul de lege.

Vă mulțumesc.

   

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 1 decembrie 2021, 20:19
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro