Plen
Ședința Senatului din 12 septembrie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.128/21-09-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 12-09-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 12 septembrie 2002

11. Continuarea dezbaterilor și adoptarea proiectului de Lege privind trecerea unor terenuri forestiere în administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat

Domnul Alexandru Athanasiu:

................................................

Trecem la următorul punct de pe ordinea de zi a ședinței Senatului: proiectul de Lege privind trecerea unor terenuri forestiere în administrarea Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat.

Dezbaterile au avut loc în ședința din săptămâna trecută. Problema care s-a pus în discuție, și care a generat amânarea votării proiectului de lege, se referea la caracterul acesteia.

Reamintesc colegilor senatori, proiectul de lege adoptat, ca lege ordinară, de Camera Deputaților, în raportul comisiei apărea o mențiune privitoare la caracterul organic al legii. De aici, o întreagă discuție. Există o notă a Departamentului legislativ al Senatului cu privire la faptul că acest proiect de lege se încadrează, în mod categoric, în rândul legilor ordinare, din punct de vedere al cvorum-ului de vot necesar pentru adoptarea lor. Motivul principal, dacă-mi permiteți, fără a fi un comentariu de altă natură, ci unul strict tehnic, și citind această notă, principalul motiv vizează faptul că este vorba de o schimbare a dreptului de administrare, și nu a dreptului de proprietate.

Așa stând lucrurile, nu se încadrează acest proiect de lege în acelea unde caracterul organic este determinat de regimul general de proprietate, așa cum, în termeni expreși, Constituția prevede. Nefiind vorba decât de schimbarea administratorului asupra terenului, evident că nu se poate pune problema unei legi organice.

Pe de altă parte, întrucât Camera Deputaților a adoptat legea ca lege ordinară, cutuma spune foarte clar că, în aceste situații, legea se adoptă în forma, din acest punct de vedere, în care a fost adoptată de Camera sesizată întâi. Acestea sunt argumentele, în sinteză, din nota Departamentului legislativ al Senatului.

În raport cu aceste precizări, v-aș supune votului raportul comisiei, cu această precizare de esență, că ne aflăm în prezența unei legi cu caracter ordinar, așa cum a fost adoptată și de către Camera Deputaților.

Domnul senator Predescu, dacă aveți, suplimentar, de precizat anumite lucruri, vă rog!

Domnul Ion Predescu:

Vă mulțumesc, chiar suplimentar.

Solicit a se avea în vedere, la stabilirea categoriei căreia îi aparține acest proiect de lege, și prevederile art. 1 alin. 5 din Legea nr. 90 din 26 martie 2001 pentru organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, care spune așa: "Pentru realizarea Programului de guvernare, Guvernul exercită următoarele funcții" - lit. c) - "funcția de administrare a proprietății statului prin care se asigură administrarea proprietății publice și private a statului, precum și gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil", iar art. 27 din aceeași lege, alin. 1 prevede: "Guvernul adoptă hotărâri și ordonanțe în prezența majorității membrilor săi, hotărârile și ordonanțele se adoptă prin consens". Dacă nu se realizează consensul, hotărăște primul-ministru.

Actele juridice prin care Guvernul realizează funcțiile sale prevăzute la art. 1 din această lege sunt cele două categorii: hotărârile și ordonanțele. În această ipoteză, pe care o dezbatem, Guvernul a apărat la proiect de lege.

Foarte bine! Adică a înțeles să supună măsura controlului Parlamentului.

Prin urmare, să fie limpede. Guvernul putea să rezolve problema și prin hotărâre de Guvern, fiind un act de administrare, iar nu un act de dispoziție asupra dreptului de proprietate. Lucrurile fiind pe deplin lămurite, prin urmare, nu încape nici un dubiu că acest proiect de lege aparține categoriei legilor ordinare, iar nu legilor organice.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

Cred că lucrurile sunt, din punct de vedere juridic, lămurite, motiv pentru care vă supun votului raportul favorabil al comisiei noastre.

Adoptat cu 76 de voturi pentru, 44 voturi împotrivă și 5 abțineri.

Vă supun votului proiectul de lege în ansamblul său, cu precizarea că este vorba de o lege ordinară.

Adoptat cu 73 de voturi pentru, 53 de voturi împotrivă, nici o abținere.

Listă pentru grupurile parlamentare, vă rog!

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 1 decembrie 2021, 12:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro