Plen
Ședința Senatului din 12 septembrie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.128/21-09-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 12-09-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 12 septembrie 2002

13. Dezbaterea și adoptarea proiectului de Lege privind stimularea industriei de tehnologia informației

Domnul Alexandru Athanasiu:

................................................

Trecem la următorul punct din ordinea de zi: proiectul de Lege privind stimularea industriei de tehnologia informației.

Rog, din partea inițiatorului.

Din partea comisiei, domnul senator Novolan.

Vă rog, dacă aveți amabilitatea să vă prezentați Senatului și, de asemenea, să prezentați conținutul proiectului de lege.

Domnul Radu Cernov - secretar de stat în Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informațiilor:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori,

Mă numesc Radu Cernov, sunt secretar de stat pentru comunicații la Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informațiilor și am venit să supun aprobării dumneavoastră un proiect de Lege privind stimularea investițiilor în domeniul tehnologiei informației.

Strategia națională de dezvoltare a sectorului de tehnologie a informației cuprinde ca prioritate susținerea industriei naționale și stimularea exporturilor, în vederea pregătirii României pentru trecerea la societatea informațională.

Pentru a atinge acest obiectiv se impune adoptarea acelor măsuri care să încurajeze mărirea semnificativă a volumului investițiilor străine în România, dat fiind specificul domeniului care presupune atât transfer de tehnologie, cât și un flux constant de capital care poate fi generat de piața regională și globală a echipamentelor și tehnicii de calcul.

Prezentul proiect de lege introduce ca facilitate menită să atragă în România marii investitori din domeniul tehnologiei informației, scutirea de la plata impozitului pe profit pentru acele societăți comerciale care realizează o cifră anuală de cel puțin un miliard de dolari S.U.A.

Această facilitate se aplică până la data aderării României la Uniunea Europeană, și numai pentru acele societăți comerciale care au ca obiect principala activitate fabricarea calculatoarelor și a altor echipamente electronice, activitate prevăzută în clasificarea activităților din economia națională la poziția 3002.

Față de cele prezentate mai sus, vă rog să aprobați acest proiect de lege cu toate amendamentele propuse de comisie, cu care și noi suntem de acord.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă mulțumim.

Din partea comisiei, domnul senator Novolan.

Domnul Traian Novolan:

Domnule președinte,

Onorat Senat,

Analizând pe text proiectul de lege, Comisia economică consideră pertinente unele din observațiile făcute de Consiliul Legislativ, pe care le-a preluat ca amendamente în anexa la raport.

În legătură cu formularea art. 3 din proiectul de lege, menționăm că, după intrarea în vigoare a Legii nr. 390/2002, s-au aprobat noile atribuții în structura organizatorică a Ministerului Dezvoltării și Prognozei, eliminându-se orice paralelism cu activitatea Agenției Române pentru Investiții Străine în domeniul investițiilor.

Față de cele prezentate, Comisia economică consideră oportună amendarea corespunzătoare a textului prin înlocuirea în lege a sintagmei "Ministerul Dezvoltării și Prognozei" cu sintagma "Agenția Română pentru Investiții Străine".

Propunem plenului Senatului adoptarea proiectului de lege cu amendamentele din anexă.

Vă mulțumesc.

Domnul Alexandru Athanasiu:

La dezbateri generale, din partea grupurilor parlamentare, dacă sunt înscrieri la cuvânt.

Din sală:

Da.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da, vă rog, domnule senator Vasile Horga.

Domnul Vasile Horga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vreau să spun de la început faptul că Grupul parlamentar al Partidului România Mare este de acord cu această inițiativă, cum de altfel este de acord cu orice inițiativă care ar aduce un plus de dezvoltare în țara noastră, în aceste momente dificile, dar trebuie să atragem atenția asupra unor aspecte pe care acest proiect de lege le scapă din vedere.

În primul rând, mi se pare că textul este mult prea condensat pentru prevederile și pentru consecințele pe care acest proiect de lege le va avea în viitorul economic al României.

Totodată, acest proiect de lege devine tentant pentru agenții economici care vor beneficia de prevederile sale, dar nu pentru valoarea exorbitantă a nivelului vânzărilor pe care acest proiect de lege îl prevede pentru un singur producător sau comerciant, ci, mai ales, prin formularea pe care o are art. 1 al acestui proiect în care, de fapt, se prevede că producătorul respectiv trebuie să aibă în obiectul de activitate această activitate de fabricare și nu îl obligă ca din activitatea de fabricare să facă veniturile respective. Pentru că, mai departe, spune că acest comerciant poate să înregistreze venituri din vânzarea acestor produse.

Deci, de aici se poate foarte lesne subînțelege că, dacă în obiectul de activitate principal se prevede producerea de astfel de echipamente, acest producător nu este obligat să-și vândă, să-și realizeze această cifră de afaceri din producția lui proprie, poate să importe foarte bine aceste echipamente și să facă acel miliard de dolari, și iată că este scutit de impozitul pe profit pentru perioada anului care realizează această cifră de afaceri și ne vom trezi în viitor că vom avea foarte multe asemenea întreprinderi în România care au în obiectul principal de activitate producerea dar în schimb importă din alte țări unde această producție este mai ieftină și vor revinde această producție în România sau în altă parte și își va realiza cu certitudine acest miliard, iar noi, bugetul de stat, vom fi frustrați de impozitul pe profit și nu vom avea nici locuri de muncă, nu vom avea nici taxe, nici impozite și nici celelalte contribuții colaterale.

De aceea, trebuie să se aibă în vedere, în momentul în care normele de aplicare vor fi făcute, să se prevadă foarte clar că numai din producția făcută în România să se realizeze aceste venituri.

Mulțumesc.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da, vă mulțumesc.

Dacă mai sunt și alte intervenții în cadrul dezbaterilor generale? Înțeleg că nu sunt.

Inițiatorul și-a însușit amendamentele cuprinse în raport, motiv pentru care vă supun votului dumneavoastră raportul comisiei, cu amendamentele cuprinse în anexă.

Din sală:

S-a stricat!

Domnul Alexandru Athanasiu:

Merge, merge! Mai greu, dar merge.

Raportul este adoptat cu 102 voturi pentru, 8 voturi împotrivă, 4 abțineri.

Vă supun votului proiectul de lege în ansamblul său, cu precizarea caracterului ordinar al proiectului de lege.

Adoptat cu 102 voturi pentru, 4 voturi împotrivă,

9 abțineri.

Vă mulțumim.

Domnul Radu Cernov:

Mulțumim.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 28 noiembrie 2021, 16:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro