Plen
Ședința Senatului din 12 septembrie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.128/21-09-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 12-09-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 12 septembrie 2002

18. Dezbaterea și adoptarea proiectului de Lege privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere  

Domnul Alexandru Athanasiu:

................................................

Trecem la ultimul punct în ordinea de zi, punctul 13: proiectul de Lege privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere.

Domnul Dumitru Badea (din sală):

Vă rugăm, listă cu votul!

Domnul Alexandru Athanasiu:

Listă pentru grupurile parlamentare, da.

Vă rog, domnul deputat Bivolaru, inițiatorul legii, vă rog să luați loc. De asemenea, domnul senator Novolan și domnul secretar de stat Oană.

Și acum, cu viteza de taxi, să trecem la examinarea acestei consistente și importante propuneri legislative.

Aveți cuvântul, domnule deputat, ca inițiator, să prezentați, în esență, propunerea legislativă adoptată și de Camera Deputaților.

Domnul Ioan Bivolaru - deputat:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

Am să încerc o scurtă prezentare, ca să folosim eficient timpul.

Prin Legea nr. 105/2000 de aprobare a Ordonanței Guvernului nr. 44/1997 privind transportul rutier se precizează în Anexa nr. 2 că activitatea de taximetrie se va reglementa printr-o lege specială.

Din 1990 până în prezent, acest sector al transportului public nu a beneficiat de reglementări, fiind lăsat la o abordare eterogenă, limitată la nivelul celor care s-au implicat în a realiza această activitate necontrolată, ale căror profituri au dus, în final, la o dezvoltare care impietează asupra dezvoltării durabile în transporturi și asupra mediului.

Dereglementarea în taximetrie atrage, în majoritatea cazurilor, abandonul în fața drepturilor consumatorilor, în primul rând, asupra respectării obligațiilor fiscale, asupra legalității și calității, precum și a siguranței consumatorilor.

Evaziunea fiscală a atins cote alarmante în acest sector, afectând, în prim rând, bugetele consiliilor locale, evaziune care se apreciază a fi între 1.500 și 2.500 miliarde, anual, sume care se redistribuie, într-o oarecare măsură, pe filierele subterane ale economiei de piață. Nu vă ascund că s-au făcut și se fac, în continuare, presiuni ca această lege să nu apară sau să fie amânată.

În multe cazuri, taximetria este un segment al activității lumii interlope, afectând imaginea acelor activități în taximetrie care sunt conforme cu legalitatea.

Costurile externe ale acestei activități vizând aglomerația și poluarea rezultă din excesul de mijloace auto implicate în acest mod de transport.

De asemenea, nu trebuie omis faptul că România are și trebuie să aibă și vocația de țară turistică. În acest context, taximetria este componentă importantă în asigurarea serviciilor de calitate și siguranță pentru dezvoltarea turismului național.

State ca Spania, Franța, Italia, Grecia, printre altele, și-au organizat taximetria după reguli, uneori chiar dure, asigurând prin aceasta servicii de calitate și contribuind, implicit, astfel la creșterea ponderii turismului în P.I.B.-ul național.

Domnule președinte,

Stimați domni senatori,

În dezbaterea începută, într-un fel, la sfârșitul sesiunii trecute, Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței, Ministerul Administrației Publice și Guvernul și-au exprimat adeziunea și aprobarea pentru ceea ce a rezultat în raportul Comisiei dumneavoastră economice. A fost o obiecțiune din partea Ministerului Finanțelor Publice, și cred că este corect ca să existe. S-a făcut un raport suplimentar pe cele 3 obiecțiuni ale Ministerului Finanțelor Publice și cred că este corect să se facă și o precizare în acest sens.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Vă rog, domnule secretar de stat Oană, din partea Ministerului Finanțelor Publice.

Domnul Gheorghe Oană - secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice:

Domnule președinte,

Vreau să vă spun că, pentru a asigura desfășurarea unei activități civilizate, suntem de acord cu reformulările de la Comisia economică și le susținem, pentru a închide problema cât mai repede, în acest fel... Și să apară legea cât mai repede.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Domnul senator Novolan, din partea Comisiei economice.

Domnul Traian Novolan:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

În urma observațiilor făcute de către Ministerul Finanțelor Publice și de către unii domni senatori, plenul Senatului a hotărât trimiterea spre examinare a proiectului de lege, în vederea întocmirii unui raport suplimentar.

Comisia economică a reanalizat proiectul de lege și a preluat, în anexa la raportul suplimentar, majoritatea propunerilor făcute de către Ministerul Finanțelor Publice.

Propunem plenului Senatului să adopte proiectul de lege, cu modificările prevăzute în anexă la raportul suplimentar.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă mulțumesc, domnule senator.

La dezbateri generale dacă sunt înscrieri la cuvânt?

Da, din partea Grupului parlamentar al Partidului Național Liberal.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Domnule președinte,

Pentru a face această declarație la dezbaterile generale, aș dori ca domnul inițiator, domnul deputat, să declare dacă își însușește amendamentele Comisiei economice pentru că este un lucru foarte important. Ajungem la mediere și după aceea nu știm cum...

Domnul Alexandru Athanasiu:

Și le-a însușit... a spus...

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

A declarat acest lucru...

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da... a spus...

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Domnule președinte,

De fapt, această lege a fost prelucrată la nivelul Senatului de la cap la coadă. Nu vreau să ating, mai am amendamente, câteva amendamente, 2-3, pe care le voi susține, dar, în marea majoritate, amendamentele noastre au fost admise și au transformat legea, dintr-o reglementare ultracentralistă, și care se baza pe o Cameră a taximetriștilor, care este deja organizată de domnul deputat, pe o lege care, într-adevăr, tinde să reglementeze activitatea taximetriștilor în țară.

Deci, noi vom vota, așa cum a fost modificată legea, cu amendamentele, câteva amendamente pe care le voi...

Domnul Alexandru Athanasiu:

Am reținut, da.

Din partea celorlalte grupuri parlamentare? Nu sunt luări de cuvânt. Vă propun, în acest context...

A, vă rog, poftiți!

Vârsta ne împiedică să vedem tot dintr-odată...

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte,

Aveți privire numai pentru o parte a sălii.

Dar, mă rog...

Domnilor senatori,

Domnule președinte,

Această lege a fost discutată timp de câteva luni în cadrul Comisiei economice a Senatului, împreună cu inițiatorii și cu diverse ministere.

S-au formulat, în total, deci, amendamente prezentate, astăzi, în plen, 462 de amendamente admise și 155 de amendamente respinse, la un text de lege care a venit de la Camera Deputaților doar cu 63 de articole.

Principala realizare a dezbaterilor este, așa cum a arătat și domnul senator Popa, desființarea Camerei naționale a taximetriștilor, care a fost înființată între dezbaterea din Camera Deputaților și dezbaterea din Senat.

Camera avea filiale deja în toate județele, și președintele Camerei naționale a taximetriștilor era domnul deputat, inițiatorul legii, domnul deputat Bivolaru.

Prin acea Cameră se încălca, se instituia un monopol asupra activității de taxi din țară și se încălca principiul constituțional al liberei asocieri.

Vreau să vă spun că dezbaterea de astăzi, aici, în Senat, a acestor articole, amendamente respinse... Deci, mă refer numai la cele 155... ia mult timp...

În plus, dacă cineva, care nu a participat la dezbateri, vrea să aibă o imagine asupra formei finale a legii, nu va reuși... nu va reuși pentru moment...

Fac o propunere care mi se pare că vine în ajutorul dezbaterii. Vreau să menționez că, în general, sunt de acord cu această lege, deci propunerea mea este următoarea: să fie retrimisă la Comisia economică și să fie prezentată senatorilor la casetă, în antiteză cu proiectul inițial al legii. Așa cum este prezentat astăzi textul inițial al legii, 462 de amendamente admise și 155 respinse, nu putem avea, nu se poate crea o imagine asupra textului final al legii.

Vă rog foarte mult să analizați această propunere și, pentru o dezbatere corectă, să fie retrimisă la Comisia economică.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da, vă mulțumesc, domnule senator.

Dacă mai sunt alte luări de cuvânt?

Da, vă rog!

Domnul Teodor Marius Munteanu:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Dacă, sigur, cu tot regretul, trebuie să vă amintim, domnule coleg, dacă ne aducem aminte, în primăvară, ce am stabilit atunci când am hotărât împreună să o retrimitem la comisie, un motiv a fost și să studiem, toți senatorii, acest lucru pe îndelete.

Eu, personal, am făcut-o. M-a interesat această lege, am făcut-o, știu foarte bine despre ce este vorba. Ce să facem noi acuma? Să dăm frâu, în continuare, acestei imense evaziuni fiscale, să nu încercăm să curmăm această fraudă care este la vedere pentru orice cetățean, inclusiv pentru noi?!

De ce să luăm această măsură? Nu avem nici un temei, domnule președinte. Noi susținem, eu susțin, discutarea astăzi, în plen, a proiectului de lege, pentru a fi dezbătut și aprobat.

Vă mulțumesc.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Și eu vă mulțumesc.

În legătură cu această cerere, din punct de vedere procedural ea nu se justifică. Nu există nici o nelămurire legată de conținutul amendamentelor și de concluziile raportului.

Dumneavoastră, înțeleg, domnule senator, doar că doriți să arătați că aveți o contribuție importantă în nașterea acestui proiect de lege, lucru pe care l-a spus într-o altă modalitate și domnul senator Popa și, în general, membrii comisiei, că au lucrat foarte mult la proiectul inițial venit de la Camera Deputaților și că trebuie să se știe care este diferența între textul actual. Deci, aici nu este o problemă, că există nelămuriri, că există o contradicție între textele respective.

Deci, problema este foarte clară. În acest moment avem aceste amendamente admise în Anexa nr. 1 la raport, avem o serie de o sută și ceva de amendamente în Anexa nr. 2, avem toți colegii senatori textul inițial de la Camera Deputaților. Nu există motive de retrimitere la comisie, întrucât comisia susține raportul, iar grupurile parlamentare susțin proiectul de lege, așa cum a fost amendat prin raportul comisiei.

Deci, nu există motive regulamentare pentru trimiterea la comisie.

Da, vă rog, pe scurt!

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte,

Țin să fac precizarea că nu am avut absolut nici o intenție să scot în evidență ceea ce ați numit dumneavoastră, deci, este departe de mine așa ceva. Am insistat doar asupra faptului că cineva, care nu a participat la dezbateri și are acum în față textul inițial al legii cu 63 de articole și cele 462 de amendamente admise nu poate să-și facă o imagine clară asupra legii. Sunt de acord cu dezbaterile, v-am rugat doar să supuneți la vot, este regulamentar, altceva nu doresc.

Mulțumesc.

Fără alte aprecieri.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Eu pot să supun la vot, dar singura problemă este că nu ne încadrăm în texul din regulament pentru retrimitere la comisie. Motivul pe care-l puneți dumneavoastră în discuție, și anume că toți colegii senatori care nu au participat la dezbatere nu pot înțelege textul proiectului de lege, mie mi-e jenă să-l supun la vot, pe acest motiv, să-l trimitem la comisie. Eu cred că toți colegii senatori au experiența, inteligența și înțelepciunea de a putea să-și configureze conținutul proiectului de lege.

Nu supun la vot retrimiterea la comisie, pe acest motiv, neregulamentar, pe de o parte, iar pe de altă parte, ușor ofensator, așa încât trecem acum la dezbaterea proiectului de lege.

În primul rând, Anexa nr. 2 conține un număr important de amendamente respinse. Îi întreb pe colegii senatori care le-au formulat dacă le mai susțin.

Da, vă rog, domnul senator Popa!

Care sunt cele 3 amendamente? Sunt mult mai multe ale P.N.L.-ului? Care sunt cele trei pe care doriți să le susțineți?

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Cele, trecute, ale P.N.L.-ului au fost primite, parțial. Eu le susțin numai pe aceste trei.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Spuneți-le!

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

La punctul 11...

Domnul Alexandru Athanasiu:

La punctul 11 din raport, da?

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Da, la punctul 11 din raport se definește lampa-taxi.

Este o greșeală, vă pot spune, și un număr important de taximetriști au relatat această chestiune. Deci, se vorbește despre "caseta luminată" montată pe cupola, pe axa longitudinală, în textul propunerii, iar noi am cerut axa transversală. Este o chestiune foarte importantă... transversal... caseta respectivă se vede din față și din spate... Longitudinal, într-adevăr, poate să poarte reclame sau alte, eu știu, inscripții, dar ce este important este că, longitudinal, trebuie găurită, asta este o declarație făcută de un număr foarte mare de taximetriști, trebuie găurită caroseria pentru a prinde această cupolă, prinsă longitudinal...

Deci, ideea este să... așa cum majoritatea taxiurilor din țară funcționează cu lampa-taxi pe axa transversală... să rămână în această modalitate...

Domnul Alexandru Athanasiu:

Am înțeles. Bun.

Din partea inițiatorului.

Domnule deputat, vă rog!

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnilor senatori,

În literatura de specialitate nu există noțiunea de axă transversală a autovehiculului, ci numai de axă longitudinală.

Montajul acestei casete, eu am înțeles acum de la domnul senator, de-abia acum am înțeles ce dorește Domnia sa, este ca aceste înscrisuri pe casetă să se vadă din față-spate și nu să se vadă pe părțile laterale, adică să nu fie întoarsă caseta de asemenea manieră încât să nu se vadă din față și spate. Există text în lege în care se spune, se precizează că aceste înscrisuri se fac ca să fie văzute din fața și din spatele taxiului.

Deci, este foarte clar. Caseta va fi așezată pe axa transversală, această axă longitudinală a autovehiculului, ca să fie simetrică, și este ea însăși pusă perpendicular pe această axă longitudinală a autovehiculului. Lucrurile sunt foarte clare.

Suntem de acord cu totul în ceea ce a spus domnul senator, numai că exprimarea trebuie să rămână axa longitudinală. Nu există axă transversală la autovehicule.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Păi, atunci treceți "perpendicular pe axa...", pentru că dacă rămâne axa longitudinală, este de-a lungul... Nu se poate...

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule senator,

Dar există alt articol care spune că exact aceste înscrisuri se fac să fie văzute față-spate... Deci, implicit se înțelege că este perpendicular pe axa longitudinală.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Mai stăruiți?

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Acest amendament este susținut de mine. El este, de fapt, predat de vreo 6 asociații de taximetriști, eu l-am susținut.

Dacă acei ingineri care funcționează, sunt șefi și manageri ai unor firme de taximetriști nu au știut o anumită definiție, eu cred că totuși dacă se menține axă longitudinală confuzia este evidentă.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da, am reținut.

Domnul Ioan Bivolaru:

Ceea ce propune domnul senator este evident în proiectul de lege, nici nu poate fi altfel, decât exact cum a spus Domnia sa.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da, vă rog!

Domnul senator Nicolescu.

Domnul Constantin Nicolescu:

Totuși domnul senator Popa are puțină dreptate și eu spun că trebuie să examinăm mai atent. Taximetriștii înțeleg prin longitudinală, cum se face în America. Dacă ați văzut, în America toate taximetrele au fixate pe axa longitudinală, îndeplinesc și condițiile pe care le puneți, se vede și din spate și din față această piramidă pe care o face, are în față taxi și în spate taxi și pe laterale se pun numerele și alte lucruri.

Deci, trebuie cât de cât o precizare.

Într-adevăr, pe axa longitudinală toți taximetriștii înțeleg genul America, și eu sunt de acord cu dumneavoastră, în termeni tehnici amândoi ne înțelegem, dar în limbajul public lucrurile așa se înțeleg, cum susține domnul Popa.

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Dacă-mi permiteți, atunci să introducem ceea ce dorește suplimentar, "sunt plasate perpendicular pe aria longitudinală."

Domnul Alexandru Athanasiu:

Bun, deci cu această precizare.

Din partea comisiei, domnul senator Traian Novolan, de acord?

Domnul Traian Novolan:

De acord, "perpendicular pe axa longitudinală"; de fapt așa se înțelege.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Deci, se completează textul în sensul arătat.

În raport cu aceasta, mai supun votului dumneavoastră acest amendament rezultat din acceptarea de către inițiator a amendamentului domnului senator Popa și cu precizarea respectivă.

Ca precizare, da.

Sunteți de acord cu această precizare?

Adoptată cu 85 de voturi pentru, 8 voturi împotrivă, nici o abținere.

Al doilea amendament, domnule senator.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Da, domnule președinte.

La punctul 42, art. 20, poziția 42. (Discuții în sală.)

Din sală:

Perpendicular. (Sala se amuză.)

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Domniile lor nu au stat luni de zile să studieze sau să citească această lege.

La art. 20 se vorbește despre faptul că nu se admite transportul persoanelor în regim de taxi pe trasee fixe, prestabilite de taximetrist, care depășesc localitatea de autorizare.

Eu am considerat acest text discriminator. Este vorba despre o îngrădire absolut nejustificată a activității taximetristului, lui nu i se poate interzice o anumită formă de exercitare a meseriei.

Solicit eliminarea textului.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Eliminarea textului.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Da.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Dacă aveți comentarii, domnule deputat.

Domnul Ioan Bivolaru:

Sigur, comentariile sunt necesare. A apărut un nou mod de transport, definit, destul de impropriu, maxi-taxi, nu are nici o legătură cu activitatea de taximetrie care se realizează; probabil că se va reglementa. Exact așa se realizează acest maxi-taxi, cu vehicule care nu sunt autoturisme, pe trasee fixe, prestabilite și care depășesc o anumită localitate.

Deci, pentru a nu suprapune această activitate a taximetriei reale, unde singurele trasee sunt cele comandate de client, nu prestabilite de taximetrist, și pentru a face demarcația clară între activitatea-zisă maxi-taxi și activitatea de taximetrie, care nu are nici o legătură cu această activitate de maxi-taxi trebuie ca acest text să rămână pentru că acesta este și textul de la care se va porni reglementarea privind activitatea de maxi-taxi care se va numi altfel, dar în orice caz va fi o reglementare.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da, vă mulțumim.

A fost edificator.

Cine este în favoarea amendamentului va vota da, cine e împotrivă, nu.

Amendament respins, întrucât a întrunit doar 37 de voturi pentru, 67 voturi împotrivă, 3 abțineri.

Ultimul amendament, domnul senator.

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Ultimul amendament se referă la punctul 43.

Din sală:

Renunțați!

Domnul Nicolae-Vlad Popa:

Nu renunț.

Este vorba de modul în care se organizează accesul în locurile de aștepare.

Am considerat că accesul în locurile de așteptare este gratuit, așa cum este în marea majoritate a orașelor civilizate. În textul inițial se vorbește despre o taxă generală plătibilă pentru fiecare taximetru autorizat.

Aceasta este diferența. Consider că dacă există un număr de locuri limitate de așteptare, acestea pot fi gratuite.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Am înțeles.

Din partea inițiatorilor, domnul deputat Bivolaru.

Domnul Ioan Bivolaru:

Vreau să-l informez pe domnul senator, cu toată simpatia, că în toate statele europene deja este instituită licența de așteptare, care este o taxă pe locul de așteptare, dar noi aici am introdus-o, domnule senator, opțional. Rămâne la latitudinea autorității locale dacă vrea să-și facă sursă de venit la bugetul local, poate să instituie această taxă, dacă are locuri suficiente de așteptare, unde nu vor avea locuri de așteptare, sigur că problema este mult mai complicată.

Părerea noastră este să rămână această prevedere, mai ales că este opțională.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Supun votului dumneavoastră amendamentul formulat.

Amendament respins, a întrunit 38 de voturi pentru,

60 voturi împotrivă, 8 abțineri.

Vă mulțumesc, domnule senator.

Dacă din amendamentele respinse se mai susține vreunul?

Întrucât nu se mai susțin alte amendamente din Anexa nr. 2, supun votului dumneavoastră raportul...

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte,

Aș vrea să iau cuvântul.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă rog!

Spuneți-mi la ce poziție, domnule senator.

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte,

În amendamentele respinse cred că este poziția 145.

Domnul Alexandru Athanasiu:

La poziția 145, da?

Domnul Constantin Bîciu:

Da.

Și nu se referă la art. 57, se referă la articolul...

Domnul Alexandru Athanasiu:

Nu, dar nu este la poziția 145 din raport.

Domnul Constantin Bîciu:

La poziția 145 din amendamente respinse.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Da, vă rog, de acord.

Domnul Constantin Bîciu:

La art. 49 din lege, pentru anumite încălcări, inițiatorul prevedea o amendă cuprinsă între 50 și 250 de milioane lei pentru nerespectarea prevederilor arti. 8, cu amendă între 50 și 250 de milioane lei și confiscarea taximetrului pentru nerespectarea art. 44 alin. b, lit. f), și menționa:

"Autovehiculul va fi valorificat în condițiile legii".

Deci, pentru ambele am reformulat: "amendă cuprinsă - pentru prima - între 1,5 și 2 milioane lei aplicabilă operatorului de transport pentru nerespectarea art. 8" și la a doua, "amendă între 2-5 milioane lei aplicabilă taximetristului pentru nerespectarea prevederilor art. 53".

Domnul Alexandru Athanasiu:

Pentru colegi, este vorba despre o scădere mai consistentă a cuantumului amenzii, plus înlăturarea unor pedepse complementare, cum ar fi "confiscarea specială a taximetrului, dacă s-a săvârșit o infracțiune". Deci, este o atenuare a pedepsei, în esență, așa cum propune domnul senator Constantin Bîciu.

Eu vă supun votului dumneavoastră acest amendament, dânsul solicitând o amendă mai mică și în general o pedeapsă mai blândă.

Cine este pentru, votează în favoarea acestui amendament, cine este împotrivă, va vota nu.

Amendamentul a fost respins, întrucât a întrunit doar 51 de voturi pentru...

Din sală:

Listă!

Domnul Alexandru Athanasiu:

Imediat!

53 de voturi împotrivă, nici o abținere, după care, evident, lista pentru grupurile parlamentare.

Întrucât nu se mai susțin alte amendamente din Anexa nr. 2, supun votului plenului Senatului raportul comisiei cu toate amendamentele cuprinse în Anexa nr. 1, însușite de inițiator.

Vă supun votului raportul comisiei cu amendamentele însușite de inițiator și propuse de comisie.

Raportul comisiei a fost adoptat cu 85 de voturi pentru, 8 voturi împotrivă și 3 abțineri.

Din sală:

Domnule președinte,...

Domnul Alexandru Athanasiu:

Un moment, nu am încheiat votul!

Vă rog, poftiți!

Domnul Constantin Bîciu:

Domnule președinte,

Încă o dată, nu ați observat și partea aceasta a sălii pentru că mai aveam la art. 72 un amendament care este destul de important.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Aveți dumneavoastră o problemă, vă ascult cu mare plăcere.

Păi, la 72 ați susținut la cele de la 145, acum... Am întrebat dacă mai aveți alte amendamente.

Domnul Constantin Bîciu:

După ce am susținut acel amendament, am revenit la locul meu pentru a-l supune la vot, îmi susțineam în continuare amendamentul următor.

Domnul Alexandru Athanasiu:

La punctul 72, după ce l-ați susținut pe cel de la 145.

Domnul Constantin Bîciu:

La punctul 155, art. 72 este amendamentul.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Punctul 145, da?

Domnul Constantin Bîciu:

Punctul 155 este ultimul din amendamentele respinse.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Cer scuze colegilor. Revenim. Revenim, vă rog susțineți-l! Este vorba de data intrării în vigoare, da?

Vă rog!

Domnul Constantin Bîciu:

Este cu totul altceva.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă rog!

Domnul Constantin Bîciu:

Ca prezenta lege să intre în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, discuțiile s-au purtat în felul următor: în cuprinsul legii se prevede ca legea să devină aplicabilă la data de 1 ianuarie 2004.

Am considerat, termenul fiind foarte scurt, și am propus ca această lege să intre în vigoare la 1 ianuarie 2005.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Vă mulțumesc.

Supun votului amendamentul domnului senator Constantin Bîciu. (Discuții la masa prezidiului.)

Amendamentul a fost respins, întrucât a întrunit doar 29 de voturi pentru, 70 de voturi împotrivă, 3 abțineri.

În aceste condiții, votul care s-a dat pe raport rămâne valabil exprimat, întrucât el nu a suferit modificări ca urmare a eventualelor amendamente respinse.

Supun votului dumneavoastră raportul suplimentar care s-a întocmit de către comisie și care modifică anumite aspecte. Vă rog să votați!

Adoptat și raportul suplimentar cu 92 de voturi pentru,

22 voturi împotrivă, o abținere.

Din sală:

La raportul suplimentar nu mai au loc discuții?!

Domnul Alexandru Athanasiu:

Supun votului dumneavoastră proiectul legii, cu precizarea caracterului ordinar al acesteia.

Adoptat cu 97 de voturi pentru, 22 voturi împotrivă, nici o abținere.

Din sală:

Listă!

Domnul Alexandru Athanasiu:

S-a și dat dispoziția pentru listă.

Întrucât a fost ultimul punct pe agenda de lucru a Senatului, încheiem acum ordinea de zi.

Pentru ședința din 17 septembrie ordinea de zi s-a transmis colegilor senatori.

Vă rog, din partea inițiatorului, dacă doriți să mai luați cuvântul?

Domnul Ioan Bivolaru:

Doresc să vă mulțumesc foarte mult domnilor senatori și domnului președinte pentru înțelegerea față de acest sector.

Domnul Alexandru Athanasiu:

Și noi vă mulțumim.

În acest moment încheiem lucrările ședinței de astăzi,

12 septembrie 2002.

Ne vedem marți, 17 septembrie 2002.

Bună ziua!

Ședința s-a încheiat la ora 12,15.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 28 noiembrie 2021, 17:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro