Napoleon Pop
Napoleon Pop
Ședința Camerei Deputaților din 9 martie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.27/18-03-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 09-03-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 martie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.6 Napoleon Pop - despre unele adevăruri ale Raportului instituției Avocatul Poporului;

 

Domnul Corneliu Ciontu:

  ................................................
Îi dau cuvântul domnului deputat Napoleon Pop. Va urma domnul Becsek Garda Dezideriu.

Domnul Napoleon Pop:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În declarația mea politică de astăzi am să vorbesc despre unele adevăruri ale raportului instituției Avocatul Poporului.

Recent am citit cu interes și votat cu plăcere Raportul pentru anul 2003 al instituției Avocatul Poporului. Nu pot să apreciez dacă cele 5.400 petiții înregistrate sunt multe sau puține, dar cred că pe toți trebuie să ne intereseze cazuistica acestora, întrucât structura lor, chiar pe acest eșantion, ne indică punctele nevralgice ale acestei țări.

Cel mai mare număr de petiții privind încălcările drepturilor și libertăților cetățenilor se referă la dreptul de proprietate privată (25 %), după care urmează dreptul la un nivel de trai decent (20 %). Orice discurs politic serios nu poate omite această realitate legată de reacția cetățeanului, chiar dacă cifrele statistice - reci și determinate prin metodologii discutabile - pot să indice chiar contrariul. Iată că sunt funcționari în acest stat pentru care proprietatea privată și garantarea acesteia prin constituție sunt un simplu moft. Iată că există cetățeni care nu beneficiază de avantajele unei protecții sociale, ceea ce poate fi tot efectul unui abuz.

Există petiții care privesc încălcări ale dreptului la muncă, la informație, dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică, dreptul la un proces echitabil, obstrucționarea dreptului de petiționare și de acces la justiție.

Iată cum, în mare, instituția Avocatul Poporului reflectă, prin activitatea sa, disfuncționalități prezente la scara întregii noastre societăți, disfuncționalități care nu pot fi trecute cu vederea numai pentru că sunt sesizate de prea puțini cetățeni.

Acest argument este subțire, dacă avem în vedere și alte aspecte, cum sunt:

  • Cultura de abia în formare a cetățeanului în exercitarea drepturilor sale;
  • Accesibilitatea teritorială, geografică, încă mică, a cetățeanului la instituția Avocatul Poporului;
  • Și, nu în ultimul rând, faptul că încă există autorități ale administrației publice care nu răspund nici la sesizările instituției Avocatul Poporului.

Cred că realitățile la scară mică ale unui astfel de raport merită cel puțin aceeași atenție ca și un sondaj de opinie, întrucât suferința celor care au ajuns să sesizeze nedreptățile cu care s-au confruntat impresionează mai mult decât orice cifră medie, rotunjită sau aproximată, care vrea să ne convingă, că, în mare sau în general, lucrurile pot fi bune sau sunt corecte.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc și pentru operativitate.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 9 decembrie 2021, 16:39
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro