Napoleon Pop
Napoleon Pop
Ședința Camerei Deputaților din 23 martie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.37/01-04-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 23-03-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 martie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.5 Napoleon Pop - declarație referitoare la "abuzul împotriva CEC-ului";

 

Domnul Corneliu Ciontu:

  ................................................

Dau cuvânt domnului deputat Napoleon Pop. Va urma domnul Becsek-Garda Dezideriu.

Domnul Napoleon Pop:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea politică se referă la abuzul împotriva CEC-ului.

Un nou act guvernamental din nou făcut peste capul Parlamentului și cu pretenția de urgență, prin care CEC-ul poate să împrumute altor instituții de stat - ANL și CNI - peste 6.500 de miliarde de lei, ne ridică aceeași problemă a statului de drept a egalității șanselor în România, în care legile par să fie făcute nu pentru toți, ci ca excepții în favoarea unora.

În loc să construim instituțiile economiei de piață și să ne ocupăm de privatizare, am mai creat două companii de stat pentru care competiția și transparența nu există.

Statul atotputernic, pentru că pretinde că este proprietar la CEC, produce acestei instituții o expunere la risc de nebănuit, în condițiile în care legea obișnuită prevede cu totul altceva, întrucât în toate cazurile în care este vorba de capitalul social nu este problema proprietății statului, ci este vorba de fondurile pe care le gestionează.

În cazul CEC-ului, este vorba de marea majoritate a populației cu venituri mici care, sub protecția depozitelor cu o garanție de 100% din partea statului, încearcă să adune economii pentru zile negre.

Ne-a deranjat pe toți atunci când CEC-ul, tot sub presiune politică, a garantat fondurile unui joc piramidal cu mistere neelucidate nici până astăzi.

Acum, FNI se poate chema ANL sau CNI întrucât avantajele sunt de data aceasta și mai mari - avem două instituții de stat sub oblăduirea unui minister; deponenții sunt foarte mulți, care se mulțumesc ca banii lor măcar să nu se erodeze din cauza inflației; toate fondurile sunt garantate de stat indiferent ce face CEC-ul cu ele; iar un ANL sau un CNI nu are grija rambursărilor de credite.

Se mai adaugă două elemente asupra cărora parlamentarii, cu toate insistențele, nu au fost informați: credibilitatea ANL și CNI în executarea de locuințe sociale pentru tineri, când presa abundă în știri că ANL se ocupă cu locuințe de lux care revin clientelei politice locale, și întrebarea de ce CEC, după cinci ani de zile de când a apărut legea transformării într-o bancă, acest lucru nu s-a întâmplat.

Iar dacă ANL și CNI intră în faliment după ce vor consuma fondurile CEC, este bine să reamintim cetățenilor toți că ei vor fi buni de plată din nou, ca și în cazul Bancorex, după regula binecunoscută că unii iau credite de care uită, iar toți ceilalți trebuie să plătească.

Iată că o bună intenție de a face locuințe sociale și pentru tineri, cu bani care ar trebui să respecte regulile generale de piață - de împrumut și expunere a creditorului și de risc al debitorului, face apel la un abuz într-un an electoral, când este nevoie de voturile tuturor acelor săraci angajați de promisiuni și a celor a căror finalitate trebuie neapărat cumpărată periodic.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 16:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro