Plen
Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.77/31-05-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 24-05-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2004

14. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/1998 privind regimul zonelor defavorizate (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 290/2004

 

Domnul Constantin Niță:

  ................................................

Proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/1998 privind regimul zonelor defavorizate. Comisia economică, vă rog, este procedură de urgență, vă rog să propuneți timpii.

Domnul Gheorghe Marin:

Da, domnule președinte, mulțumesc.

Stimați colegi,

Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond în procedură de urgență cu proiectul de Lege pentru completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.24/98 privind regimul zonelor defavorizate.

Proiectul de lege a fost adoptat și de Senat. La întocmirea acestui raport, comisia a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ, al Comisiei juridice, de disciplină și imunități și al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci.

Acest proiect de lege a rezultat din necesitatea armonizării cu prevederile acquis-ului comunitar în domeniul ajutoarelor de stat, a măsurilor din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.24/98. În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. În urma dezbaterii, comisia a hotărât ca acest proiect să fie supus spre dezbatere și adoptare plenului Camerei Deputaților în forma adoptată de Senat. Având în vedere că este procedură de urgență, propunem 5 minute în total, un minut de intervenție. Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru timpii propuși? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Titlul legii. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Articolul unic, dacă sunt observații? Vă rog, domnule deputat, aveți observații la articolul unic? Articolul unic este cel care de altfel modifică art.14, deci, la articolul unic aveți o observație, vă rog.

Domnul Dan Brudașcu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Eu am citit cu atenție, de mai multe ori, alin.1 al art.14 prim și constat niște ambiguități. Eu nu am reușit să înțeleg foarte bine, de aceea rog pe inițiator, poate reușește să clarifice ce înțelege prin aceste noțiuni. "Agenții economici beneficiază de facilitățile fiscale prevăzute în legislația în vigoare până la atingerea intensității maxim admise ajutorului de stat, conform Regulamentului privind ajutorul de stat, ajutorul de stat regional aprobat de Consiliul Concurenței".

În primul rând, eu nu știu să existe stat regional în România; eu știu că este ajutorul regional de stat și nu "stat regional".

În al doilea rând, legislația în vigoare nu se referă și la Regulamentul privind ajutorul regional de stat? Deci, sunt niște ambiguități pe care v-aș ruga să mă ajutați să le rezolv.

De asemenea, apare și la alin.2 aceeași formulare ambiguă, "ajutorul de stat regional", eu știu că este "ajutorul regional", pentru că avem "dezvoltare regională" și "ajutor regional" pe cale de consecință. Nu introducem noțiuni care nu sunt prevăzute în nici una dintre legile în vigoare.

Pe de altă parte, la alin.3 eu cred că există un dezacord, întrucât cuantumul ajutorului de stat se calculează, nu și încadrarea în intensitate se calculează. Încadrarea, eventual, se stabilește, calculezi numai cuantumul, nu calculezi încadrarea. Deci, și aici sunt niște elemente care au fost parașutate în acest text și creează confuziile menționate. Eu insist pe ideea de a face modificarea respectivă pentru a nu induce în opinia publică ideea că România este un stat regional. Avem "ajutor regional de stat". Prin urmare, vă rog respectuos fie să se clarifice acest aspect de către inițiator, fie să se retrimită acest proiect de lege la comisie pentru o redactare cu toată atenția și o prezentare a unui raport pe măsură.

Domnul Constantin Niță:

Mulțumesc. Comisia sau inițiatorul puteți să dați niște explicații? Vă rog. Doamna Puwak vroia să intervină. Doamna Puwak, vă rog. Să o lăsăm pe doamna Puwak, pentru este o lady și trebuie să fim politicoși.

Doamna Hildegard-Carola Puwak:

Pentru că s-a cerut o explicație, îmi permiteți, domnule deputat, să v-o dau. Deci, noțiunea economică este de "ajutor de stat", el este un element așa cum este deja legiferat și în acquis-ul comunitar și în legislația noastră și este "ajutor de stat regional". Da, "ajutor de stat" este noțiunea, dacă vreți echivalentă fiabilității, dar se cheamă "ajutor de stat", că dumneavoastră faceți diferite asocieri, asta este, mă rog, treaba dumneavoastră. Noi, economiștii înțelegem foarte clar ce este "ajutorul de stat" și cum influențează concurența.

Pe de altă parte, intensitatea maximă a ajutorului de stat este o limită, deci, se încadrează într-o limită a intensității maxime a ajutorului de stat.

 

Domnul Dan Brudașcu (din bancă):

Aia se stabilește dinainte.

Doamna Hildegard-Carola Puwak:

Nu se stabilește dinainte, vă rog să luați legislația europeană și să vedeți cum se determină intensitatea maximă a ajutorului de stat. Deci, este o limită care trebuie să aducă ajutorul de stat la maxim 50% din investiția pe care agentul economic o face în domeniul respectiv.

Vă rog domnule președinte, să nu supuneți la vot retrimiterea la comisie, că nu există nici un fel de argumente în acest sens.

 

Domnul Dan Brudașcu (din bancă):

Dar în privința primului alineat nu mi-ați spus nimic. În legislația în vigoare nu este și acest regulament...

Domnul Constantin Niță:

Domnule profesor Brudașcu, economiștii au alte reguli de exprimare, ce să facem?

 

Domnul Dan Brudașcu (din bancă):

Dar trebuie claritatea textului.

Domnul Constantin Niță:

Bun. Aici, dacă trecem la analiză literară, s-ar putea să aveți dreptate, dar la analiza termenilor, este clar că economiștii au dreptate. (Doamna deputat Puwak se consultă cu domnul deputat Brudașcu.)

Domnule Brudașcu, ați înțeles care sunt... mai stă un pic doamna deputat lângă dumneavoastră și sunt convins că, sigur, o să înțelegeți. Mulțumesc domnule președinte, lăsați..., e-n regulă, s-a înțeles, sigur. (Se adresează domnului președinte Gheorghe Marin.)

Deci, la articolul unic nu mai sunt observații.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? 2 voturi împotrivă. Mulțumesc.

Abțineri? O abținere.

Adoptat.

proiectul de lege îl vom supune votului final de mâine.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 11:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro