Plen
Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.77/31-05-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 24-05-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 mai 2004

17. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2004 privind reglementarea unor măsuri financiare (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 277/2004

 

Domnul Constantin Niță:

  ................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.15/2004 privind reglementarea unor măsuri financiare. Suntem în procedură de urgență, vă rog să prezentați timpii.

Domnul Gheorghe Marin:

Da, domnule președinte.

Stimați colegi,

Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare a fost sesizată spre dezbatere și avizare în fond cu acest proiect de lege. Menționez că proiectul de lege a fost adoptat și de Senat.

La întocmirea prezentului raport, comisia a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ și al Comisiei juridice, de disciplină și imunități. Acest proiect de lege reglementează regimul unor obligații bugetare ale Societății Naționale a Petrolului, PETROM S.A. București, aflată în proces de privatizare, deoarece există obligația statului de a pune la dispoziția potențialilor investitori certificațiile de obligații bugetare în vederea depunerii ofertelor finale. Legea face parte din categoria legilor ordinare.

În urma dezbaterii, comisia a hotărât ca acest proiect să fie supus spre dezbatere și adoptare plenului Camerei Deputaților în forma adoptată de Senat.

Timp total de dezbatere 5 minute și 1 minut de intervenție.

Domnul Constantin Niță:

Mulțumesc. Fiind procedură de urgență, trecem la dezbaterea pe articole a legii.

Titlul legii dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în unanimitate.

Articolul unic dacă sunt observații? Vă rog domnule deputat.

Domnul Constantin Gheorghe Avramescu:

Amendamentul care l-am propus în comisie și care este inserat în raportul comisiei se referă la art.1 și 2 cu paragrafele respective.

Domnul Constantin Niță:

Dar noi vorbim de articolul unic, domnule deputat, la lege, când trecem la dezbaterea ordonanței, vă invit să luați cuvântul, da? Mulțumesc.

Deci, la articolul unic dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în unanimitate.

Trecem la titlul ordonanței de urgență dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în unanimitate.

Art.1 cu alin.1, 2, și 3 vă rog.

Domnul Constantin Gheorghe Avramescu:

Așa cum am spus, totalul datoriilor care sunt exonerate astăzi sau amânate la plată totalizează 15 mii 300 de miliarde de lei.

Prin amendamentul meu am propus ca să rămână în continuare de plată datoriile curate care însumează 510 miliarde lei, respectiv 3,33% din totalul datoriilor.

Menționez că, după cum se comentează că PETROM-ul va fi,... acțiunile care vor fi vândute se vor vinde la circa 500-600 de milioane de euro, suma aceasta înseamnă 12 milioane de euro, respectiv 4,70, mai puțin de 5%. Sigur că se pune întrebarea de ce pentru acest procent minor mai fac o intervenție. Fac intervenția din motive de principiu.

Trecând peste aceste dobânzi, penalități, majorări, eșalonări la plata dividendelor, scutirea de plată a dobânzilor și penalităților care sunt elocvente pentru un sistem fiscal împovărător, a exonera de la plată și datoria curată care nu a plătit-o, creează un precedent periculos care, după aceea, va fi cerut și în alte ocazii și chiar de către întreprinzători privați care nu și le plătesc.

De fapt, se zvonește că însuși Guvernul ar vrea să mențină acest principiu ca datoria curată, totuși să fie plătită. Prin respingerea în comisie s-a spus că amendamentul meu contravine reglementărilor în domeniul fiscal. De fapt, întreaga ordonanță de urgență contravine prevederilor Codului Fiscal.

Mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc. Comisia își păstrează punctul de vedere.

Supun votului dumneavoastră propunerea comisiei, conform Regulamentului.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Aprobat varianta comisiei.

Deci, art.1 alin.1, 2 și 3 aprobat varianta comisiei.

Art.2 alin.1, 2 și 3 dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta inițiatorului, implicit a comisiei.

Art.3, 4 și 5 de asemenea, dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta inițiatorului, implicit a comisiei.

Mulțumesc. Vom supune votului final de mâine acest proiect de lege.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 12:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro