Scarlat Iriza
Scarlat Iriza
Ședința Camerei Deputaților din 18 mai 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.74/27-05-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 18-05-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 18 mai 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.35 Scarlat Iriza - intervenție legată de lansarea "Strategiei în reforma administrației publice";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Scarlat Iriza:

Intervenția mea de astăzi se referă la: "Strategia în reforma administrației publice"

La recentul seminar cu prilejul lansării strategiei în reforma administrației publice, primul-ministru al României, domnul Adrian Năstase a definit obiectivele privind accelerarea reformei în acest domeniu și anume: debirocratizarea, descentralizarea și modernizarea printr-o mai mare eficiență.

Realizarea cu succes a acestor obiective este strâns legată de acțiunile care trebuie să fie întreprinse în privința transparenței, asigurării predictibilității și, de asemenea, a responsabilității la nivelul fiecărui segment al administrației publice.

Acționând în baza Programului Social Democrat, Guvernul Adrian Năstase a depus eforturi constante pentru desfășurarea procesului de reformă în administrația publică prin descentralizarea unor servicii publice, reglementarea unitară și echitabilă a salarizării funcționarilor publici, reglementarea instituției prefectului, asigurarea pregătirii și selecției funcționarilor publici, precum și prin îmbunătățirea organizării administrativ-teritoriale a României.

Procesul de modernizare a infrastructurilor și a managementului acestora început în anii 2001-2002, a continuat prin adoptarea unor reglementări adecvate privind descentralizarea unor servicii publice în domeniile de apă-canal, iluminat public și administrarea domeniului public. Ele au fost însoțite de programe de investiții cu finanțare externă, precum și prin înființarea Fondului Român de Dezvoltarea Socială destinat îmbunătățirii condițiilor de viață ale locuitorilor satelor sărace și ale persoanelor aparținând grupurilor sociale dezavantajate.

Realizări importante au fost obținute, de asemenea, prin revizuirea Statutului funcționarilor publici având ca obiectiv principal asigurarea unui serviciu public profesionist, responsabil și imparțial, bazat pe merit, precum și prin activitatea Institutului Național de Administrație în domeniul formării și perfecționării pregătirii profesionale a întregului personal din administrația publică centrală și locală.

Tot în domeniul modernizării serviciilor publice în ultimii ani s-au depus eforturi deosebite pentru dotarea acestora cu calculatoare electronice și programe de informatizare.

Cu toate eforturile depuse în acești ani pentru modernizarea serviciilor publice, în județul Gorj putem constata că : există cozi la serviciile publice; mulți cetățeni se plâng că sunt purtați pe drumuri pentru obținerea diverselor acte administrative, iar informarea opiniei publice privind prevederile legislației în vigoare este deficitară. Informatizarea serviciilor publice încă nu și-a adus contribuția pentru soluționarea mulțumitoare a acestor probleme, cu toate eforturile financiare efectuate.

Premierul Adrian Năstase sublinia că textele legilor adoptate ca și strategia în reforma administrației publice, elaborate în colaborare cu Uniunea Europeană, Comisia Europeană, Națiunile Unite, Banca Mondială, Fondul Monetar Internațional, etc. sunt deosebite și de o valoare excepțională.

Problema fundamentală constă însă în punerea în aplicare a legilor și a prevederilor programelor adoptate, precum și a controlului modului de respectare a prevederilor acestora de către toți factorii.

Ca deputat de Gorj mă simt responsabil să depun un efort sporit pentru urmărirea modului în care se pun în aplicare măsurile din "Strategia în reforma administrației publice" și îndeosebi pentru recrutarea și pregătirea viitoarelor cadre de funcționari publici competenți în județul Gorj și să-mi aduc contribuția pentru apropierea de cerințele acquis-ului comunitar în România.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 30 noiembrie 2021, 21:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro