Iosif Armaș
Iosif Armaș
Ședința Camerei Deputaților din 1 iunie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.85/09-06-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 01-06-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 1 iunie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.22 Iosif Armaș - evocări: Tratatul de la Trianon, 4 iunie 1920; Gheorghe Lazăr - întemeietorul învățământului românesc;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Iosif Armaș:

Domnule președinte

Stimați colegi

În intervenția mea de astăzi vreau să mă refer la două evenimente importante pentru istoria și cultura româneasca, pe care le comemorăm săptămâna aceasta.

In primul rând aș dori să aduc în atenția dumneavoastră un eveniment istoric ce a marcat evoluția României moderne. Pe data de 4 iunie 1920 s-a încheiat la Trianon, Tratatul de pace între Puterile Aliate și Ungaria. Acest tratat a însemnat recunoașterea pe plan internațional a Unirii Transilvaniei, Banatului, Crișanei si Maramureșului cu România, împlinindu-se astfel un ideal național la care au visat generații întregi de români.

Tratatul de la Trianon nu a făcut decât să respecte voința unei națiuni suverane si independente care a hotărât la 1 decembrie 1918, la Alba Iulia, ca toți cei care vorbesc și simt românește să fie uniți sub același drapel, simbol al României Mari.

In al doilea rând, in partea a doua a intervenției mele de astăzi, as dori sa aduc un omagiu celui care a fost Gheorghe Lazăr, întemeietorul învățământului modern romanesc. Gheorghe Lazăr s-a născut la data de 5 iunie 1779 la Avrig, în județul Sibiu. Comemoram anul acesta 225 de ani de la nașterea celui care si-a dedicat întreaga viata si activitate întemeierii si dezvoltării învățământului național.

Programul de studii propus de Gheorghe Lazăr se desfășura în patru trepte, ultima, cea superioara, incluzând dreptul si filosofia. A desfășurat un program de învățământ realist si a asigurat elevilor o pregătire multilaterala punând astfel bazele viitorului corp profesoral de excepție. Prin programul sau școlar, a impus învățământului românesc un caracter laic, prioritate având discipline ca limba romana, istoria naționala si, ca element de noutate absoluta, matematica.

Prin tot ceea ce a făcut pentru școala românească si pentru îndeplinirea idealurilor naționale, Gheorghe Lazăr va rămâne pentru eternitate în memoria noastră ca vizionar, om de cultura si patriot.

Va mulțumesc pentru atenție

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 1:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro