Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 iunie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.99/07-07-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 29-06-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 iunie 2004

40. Supunerea la votul final:  
  40.12 Proiectul de Lege privind instituția prefectului (adoptat);
 
consultă fișa PL nr. 418/2004

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

12. Proiectul de Lege privind instituția prefectului - lege organică.

Am înțeles că există o intervenție. Domnule președinte al comisiei, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Deși legea a fost votată pe articole, între timp - în urma discuțiilor purtate cu reprezentanții unor grupuri parlamentare la nivelul comisiei - se impune o intervenție la două articole, domnule președinte, la art.7 și la art.8, și comisia a întocmit un raport suplimentar, pe care cu îngăduința dumneavoastră l-aș supune atenției colegilor noștri. La art.7...

Domnul Valer Dorneanu:

Stați puțin, să obținem aprobarea, totuși, a colegilor.

Stimați colegi, vă propun să reluăm punctele pe care ni le semnalează domnul președinte Oltean, ca urmare a unei reexaminări a textelor, împreună și cu Guvernul, și cu mai multe grupuri parlamentare.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă se împotrivește cineva?

Abțineri? Mulțumesc.

Vă rog, domnule președinte.

Domnul Ioan Oltean:

În acest text, domnule președinte, art.7 alin.1 va avea următoarea formulare: "Prefectul este ordonator de credite", restul textului se elimină.

Deci "Pentru serviciile publice deconcentrate, stabilite prin hotărârea Guvernului, prefectul poate fi ordonator de credite". Acest text se elimină.

Domnul Valer Dorneanu:

Supun votului dumneavoastră textul art.7 în formularea prezentată de domnul președinte Ioan Oltean.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Celălalt articol.

Domnul Ioan Oltean:

Pentru a pune de acord textul eliminat cu alin.3 se impune și eliminarea alin.3, care are următoarea formulare: "Prefectul aprobă efectuarea cheltuielilor de către serviciile publice deconcentrate, în condițiile stabilite potrivit alin.1". Din moment ce s-a eliminat partea finală a alin.1, se impune în mod evident și eliminarea alin.3 al art.7.

Domnul Valer Dorneanu:

Supun votului dumneavoastră această propunere.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Domnul Ioan Oltean:

Următoarea completare: la art.9, unde sunt enumerate condițiile pentru care trebuie să fie îndeplinite de către o persoană care să fie numită prefect sau subprefect, la lit.d) s-a considerat să se aducă următoarea completare. Am să citesc litera în întregime, și pe urmă completarea.

Deci: "a absolvit programe de formare și perfecționare în administrația publică, organizate - după caz - de către Institutul Național de Administrație sau de alte instituții specializate din țară sau străinătate, ori a dobândit titlul științific de doctor în științe juridice sau administrative". Acesta era textul nemodificat.

La acest text am adăugat următoarea formulare: ". " " sau a fost parlamentar cel puțin un mandat", apreciindu-se că toate persoanele care au trecut, au un mandat de parlamentar ar putea să îndeplinească condițiile de a putea fi numite în funcția de prefect sau de subprefect. Acesta este textul pe care raportul suplimentar îl cuprinde.

Domnul Valer Dorneanu:

Am o întrebare de la un coleg de-al meu din prezidiu. De ce faceți "cel puțin un mandat"? pentru că dacă spuneți "a fost parlamentar", se înțelege lucrul acesta. Vreți să aibă un mandat întreg?

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte,

Comisia a apreciat în raport cu celelalte condiții impuse pentru a putea obține funcția de prefect, că se impune cel puțin un mandat de 4 ani pentru a putea beneficia de ..., cu atât mai mult cu cât în textul art.9, un alineat distinct prevede obligativitatea unei vechimi de minimum 5 ani în specialitatea absolvită pentru a îndeplini funcția de prefect, și de 3 ani pentru subprefect. S-a apreciat că atunci "cel puțin... "

Domnul Valer Dorneanu:

S-a înțeles, dar atunci v-aș propune să spuneți "un mandat întreg", ca să nu existe nici un fel de dubiu.

Domnul Ioan Oltean:

Bun, ca să nu fie nici un fel de discuție, atunci textul să sune "cel puțin un mandat întreg de parlamentar".

Domnul Valer Dorneanu:

Supun votului dumneavoastră această propunere.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Supun legea în ansamblul ei votului dumneavoastră, în formularea rezultată din aceste intervenții. Este o lege cu caracter organic. Vă rog să votați.

 

Domnul Dan Brudașcu (din sală):

Mandatul complet, nu întreg.

Domnul Valer Dorneanu:

Colegul dumneavoastră spunea să punem "complet întreg", dacă nu-i suficient "mandat întreg".

Cine este pentru? 214 voturi pentru.

Împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 16:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro