Raj-Alexandru Tunaru
Raj-Alexandru Tunaru
Ședința Camerei Deputaților din 28 septembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.126/05-10-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 28-09-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 septembrie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.9 Alexandru Raj Tunaru - despre beneficiile aplicării cotei unice de impozitare;

 

Domnul Corneliu Ciontu:

  ................................................
Dau cuvântul domnului Alexandru Raj Tunaru, va urma domnul Gurzău Adrian. Am rugămintea, mai multă concentrare că la 9.20 oprim ședința. Domnii deputați Mircea Costache și Ioan Oltean au depus la secretariat declarațiile.

Domnul Alexandru Raj Tunaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

declarație mea politică de astăzi se referă la mult mediatizata cotă unică sau impozitarea progresivă.

Eu, deputatul Tunaru Raj Alexandru, și Partidul Tineretului Democrat al cărui președinte sunt, suntem într-un procent de 100% pentru cota unică de impozitare și propun o cotă între 10 și 15%, așa cum se regăsește încă din 3 august 2002 în programul politic al partidului nostru. Pentru că în PTD, pe care am onoarea să îl conduc, sunt foarte foarte mulți pragmaticieni și în urma unei ședințe pe această temă am fost toți de acord că dacă s-ar introduce o cotă unică de 10-15% la buget s-ar colecta mai mulți bani decât în prezent când se folosește impozitarea progresivă. Și să vă dau un exemplu concret: atât angajații cât și patronii cad la o înțelegere și trec în contractul de muncă un salariu mai mic, dar în realitate le dau pe lângă acest salariu o completare la negru cu toate riscurile ce decurg din această înțelegere. Dacă s-ar impozita omenește, să zicem cu 15%, atunci patronii nu ar mai risca aceste combinații și salariații ar fi corecți și ar plăti cu siguranță impozitul real către stat, astfel încât colectările vor fi dublate ca și în celelalte state, foste comuniste, care au trecut la cota unică, iar aici vă dau un singur exemplu: Rusia care a redus mult mai drastic această cotă, și anume de la 30% la 13%, iar colectările la buget s-au dublat în 2 ani.

Vreau să vă spun că românilor nu le plac artificiile pe care le fac astăzi, dar sunt obligați să le facă pentru a supraviețui, iar în secunda 2, când va intra în aplicare cota unică de 15% va fi plătită de toți, pentru că ei vor să doarmă noaptea liniștiți.

De asemenea, muncitorii care lucrează în acord sau în regim de lohn vor munci mult mai mult pentru a câștiga mai mult, știind că nu vor mai fi impozitați progresiv. Astăzi, la un salariu de 30 de milioane, jumătate merge la stat. Nu este corect ca pe cel care muncește mai mult să-l impozităm mai mult, iar pe cel care muncește mai puțin să-l impozităm mai puțin.

Domnilor și doamnelor,

Referitor la zvonurile că cei cu salarii mai mici, de aproximativ 3 milioane, vor pierde, pentru că ei vor fi impozitați ca și cei cu salarii mai mari cu 15%. Nu suntem de acord, aceste știri nu sunt adevărate.

Partidul Tineretului Democrat, împreună cu mine, susținem în continuare neimpozitarea salariilor mici și mai mult decât atât, propunem ca în viitor, valoarea salariilor scutite de impozit să fie de 6 milioane lei, repet, 6 milioane lei, sumă pe care eu am declarat-o de nenumărate ori ca fiind o sumă minimă necesară pentru o persoană care muncește, încercând să-și asigure un trai minim decent.

În concluzie, dacă noi am introduce urgent această cotă între 10 și 15%, coroborată cu susținerea scutirii impozitelor salariale până la 6 milioane de lei, aceste două măsuri ar conduce la creșterea nivelului de trai pentru toți muncitorii din România, dar și la creșterea colectării taxelor la buget, ceea ce ar duce la un p.i.b. mai mare. Deci, va fi bine și pentru oameni și pentru stat, adică pentru țară și vă spun cu toată răspunderea, ca un om care am fost practician și care am dovedit până acum că am luat decizii bune în politica financiară pe care am dus-o.

Așa că nu înțeleg de ce unii politicieni încearcă să convingă populația țării că nu ar fi benefică cota unică de impozitare și să-i învrăjbească pe cei cu salarii mici împotriva celor cu salarii mai mari. De fapt, eu înțeleg și de ce și care ar fi câștigul lor la alegerile generale din 28 noiembrie 2004 și vă promit că voi reveni.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 1 decembrie 2021, 1:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro