Plen
Ședința Camerei Deputaților din 13 octombrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.137/20-10-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 13-10-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 octombrie 2004

  Informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente în termenele stabilite.

Ședința a început la ora 13,25.

Lucrările au fost conduse de domnii Valer Dorneanu, președintele Camerei Deputaților, și Constantin Niță, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistați de domnii Puiu Hașotti și Tudor Mohora, secretari.

 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog să vă luați locurile în sală! Îi rog pe colegii care sunt pe hol să poftească și dumnealor!

În aceste condiții, dați-mi voie să declar deschise lucrările ședinței de astăzi a Camerei Deputaților.

Stimați colegi,

Din cei 343 de deputați existenți și-au înregistrat prezența 262, 81 sunt absenți, 11 participă la alte acțiuni parlamentare.

Înainte de a intra în dezbaterea proiectelor înscrise pe ordinea de zi, o să vă prezint o Informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților și care urmează să fie înaintate Comisiilor permanente pentru examinare și întocmirea avizelor sau rapoartelor în termenele stabilite.

1. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului privind Statutul Organizației Tratatului Atlanticului de Nord, al reprezentanților naționali și al personalului internațional, adoptat la Ottawa la 20 septembrie 1951 și a Acordului privind statutul misiunilor și reprezentanților statelor terțe pe lângă Organizația Tratatului Atlanticului de Nord, adoptat la Bruxelles la 14 septembrie 1994.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională; pentru avize - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 18 octombrie 2004.

Cameră decizională: Senatul.

În conformitate cu prevederile art.107 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

2. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.215/2001, Legea administrației publice locale.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru aviz - Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 21 octombrie 2004.

Cameră decizională: Senatul.

3. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.66/2004 privind schimbarea destinației unor părți din imobilele situate în municipiul București, precum și trecerea unor părți dintr-un imobil proprietate privată a statului din administrarea Companiei Naționale de Investiții "C.N.I."-S.A. în administrarea Societății Comerciale "Compania Națională de Transporturi Aeriene Române - TAROM-S.A.".

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize - Comisia pentru industrii și servicii, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 18 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.290/2002 privind organizarea și funcționarea unităților de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare și a Academiei de Științe Agricole și Silvice "Gheorghe Ionescu-Șișești".

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice; pentru avize - Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 18 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

5. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.70/2004 privind instituirea unor măsuri post-privatizare la Societatea Comercială "Automobile Dacia"-SA.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare; pentru avize - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru industrii și servicii, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 18 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

6. Proiectul de Lege privind înființarea Institutului Revoluției Române din Decembrie 1989.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond urmând a elabora un raport comun - Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă, Comisia parlamentară a revoluționarilor din Decembrie 1989; pentru avize - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru muncă și protecție socială, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 18 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

7. Proiectul de Lege pentru completarea art.20 din Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii Fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize - Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 18 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

8. Proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri pentru realizarea Catedralei Mântuirii Neamului.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize - Comisia juridică, de disciplină și imunități, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă.

Termenul de depunere a raportului: 18 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

9. Propunerea legislativă privind notarii publici și activitatea notarială.

Cu această propunere legislativă a fost sesizată, în fond, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 28 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

10. Proiectul de Lege pentru modificarea art.41 din Legea nr. 111/1996 privind desfășurarea în siguranță a activităților nucleare.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru industrii și servicii; pentru avize - Comisia pentru sănătate și familie și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 28 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

11. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.68/2004 pentru modificarea și completarea Legii spitalelor nr.270/2003.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru sănătate și familie; pentru avize - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru muncă și protecție socială, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 28 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

12. Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.539/2003 privind Ordinul Meritul Sanitar și Medalia Meritul Sanitar.

Cu acest proiect de lege a fost sesizată: în fond - Comisia specială pentru elaborarea propunerilor legislative privind sistemul național de decorații al României.

Termenul de depunere a raportului: 25 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

13. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia juridică, de disciplină și imunități; pentru aviz - Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

Termenul de depunere a raportului: 28 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

14.Proiectul de Lege privind regimul juridic al activității electronice notariale.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia juridică, de disciplină și imunități; pentru aviz - Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor.

Termenul de depunere a raportului: 28 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

15. Proiectul de Lege privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru tehnologia informației și comunicațiilor; pentru avize - Comisia pentru industrii și servicii, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 28 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

16. Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.21/1992 privind protecția consumatorilor.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru industrii și servicii; pentru avize - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termenul de depunere a raportului: 28 octombrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

Primul proiect de act normativ înscris pe ordinea de zi de astăzi este Proiectul de Lege privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice. Suntem în procedură de urgență.

Comisia pentru tehnologia informației, domnul deputat Pambuccian, președintele comisiei sau cine este din partea acestei comisii?

E cineva din partea Comisiei pentru tehnologia informației?

Să înțeleg că doamna Paula Ivănescu, poftiți. (Doamna deputat Paula Maria Ivănescu comentează în bancă)

Vă rog să-l anunțați pe domnul Pambuccian sau pe altcineva din partea comisiei.

 
Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea articolului 170 din Legea învățământului nr. 84/1995 (amânarea votului final).

Până atunci, luăm următorul punct: Propunerea legislativă privind modificarea și completarea art.170 din Legea învățământului.

Suntem în fața unei inițiative populare cetățenești. Am înțeles că sunt prezenți trei reprezentanți ai comitetului care a derulat procedurile prevăzute de lege: domnii Cornea Aurel, Mihai Mihai, Pecic Maria Cornelia.

Cine dintre dumneavoastră dorește să prezinte inițiativa? Domnul Cornea. Poftiți, domnule profesor.

 

Domnul Aurel Cornea:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Cu emoție, cu profund respect și cu încredere, am prilejul să mă adresez astăzi forului legislativ al țării pentru a susține inițiativa cetățenească privind modificarea art.170 din Legea învățământului nr.84/1995.

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, cea mai mare federație sindicală din România, care are peste 170.000 de membri, a inițiat proiectul ce intră astăzi în dezbaterea Camerei Deputaților, prin care să se aloce pentru învățământ 6% din p.i.b. în anul 2005 și 7% în 2007, din convingerea că trebuie stopată, printr-un efort conjugat al tuturor partidelor parlamentare, subfinanțarea învățământului.

Doamnelor și domnilor deputați,

Din respect pentru timpul dumneavoastră, nu voi relua argumentele din expunerea de motive a prezentului proiect de lege. Doresc să exprim speranțele colegilor mei că veți reflecta profund, analizând avantajele României de a intra în Comunitatea Europeană cu un sistem național de învățământ consolidat, modernizat și compatibil cu cel european. Efectele subfinanțării sunt tot mai vizibile și adâncesc decalajul nu numai față de școlile țărilor dezvoltate, dar și față de cel al țărilor recent admise și al aspirantelor la intrarea în Comunitatea Europeană.

Noi, cei ce, zilnic, în școli, resimțim tot mai acut, alături de elevii noștri, calitatea condițiilor materiale, incoerența reformei ce induce o stare de neliniște și de nesiguranță în rândul copiilor și de îngrijorare în rândul părinților. Realitatea confirmă că subfinanțarea a atins deja pragul maxim al suportabilității. De aceea, Sindicatele Libere din Învățământul Preuniversitar au hotărât că trebuie să se implice în adoptarea unor măsuri radicale pentru ca sistemul de învățământ să nu intre în colaps.

Nu cerem, cum s-ar putea crede, în mod egoist, numai creșteri salariale, cerem mai mulți bani pentru școala românească, pentru a nu trăi drama și rușinea de a intra în Comunitatea Europeană cu prea multe școli insalubre, unele din chirpici, cu un număr insuficient de grădinițe, fără a putea asigura copiilor posibilitatea de studia și a servi masa de prânz la școală, cu unități de învățământ fără apă potabilă și încălzire conform standardelor stabilite prin legile țării. Cerem mai mulți bani pentru a oferi șanse egale tuturor copiilor și pentru a putea limita efectele sărăciei, prin condiții mai bune de studiu, prin alocarea unor facilități care să compenseze inegalitățile, să limiteze în mod real analfabetismul, tendința de abandon școlar care duce, inevitabil, la marginalizare socială, la creșterea numărului celor care nu se pot integra pe piața muncii, la proliferarea sărăciei.

Costurile pe termen lung ale subfinanțării învățământului sunt foarte mari și păgubitoare pentru întreaga comunitate. Trebuie îmbunătățită finanțarea pentru a crește atractivitatea și atașamentul față de profesia de dascăl, care implică tot mai multă muncă, pregătire continuă, adaptare la cerințele mereu în schimbare.

Doamnelor și domnilor deputați,

Școala românească are nevoie de autonomie reală, pentru a crea o autentică piață educațională, un climat de competiție, pentru a scoate din rutină unitățile școlare și a le conferi identitate. Prea mulți ani s-a amânat alocarea unor surse bugetare care, în mod normal, ar trebui să crească an de an, pentru a putea ajunge într-un orizont de timp previzibil la standardele europene asumate prin acquis-ul comunitar.

Noi, sindicatele știm că avem mult de lucru, că trebuie să avem răgazul să ne concentrăm efortul pe perfecționarea pregătirii profesionale, pe negocierea contractului de muncă, pe participarea la structurile create pentru dialog social. Am dobândit deja experiență în participarea la elaborarea unor documente normative, a legilor specifice domeniului nostru de activitate, a legislației muncii, ne preocupă creșterea contribuției la îmbunătățirea imaginii României și promovarea experienței noastre în dialogul sindicatelor europene și în mișcarea sindicală internațională.

Avem convingerea că centrul de greutate al activităților noastre viitoare trebuie să fie nu acțiunile revendicative, ci cele de dialog și cooperare, pentru îmbunătățirea condițiilor de învățământ și a sistemului salarial. Credem că, prin alocarea procentelor de 6 și respectiv 7% din p.i.b. de la bugetul de stat, se poate asigura și o motivare suficientă, prin salarii mai bune, a lucrătorilor din învățământ, pentru că pacea socială s-a dovedit că este fragilă, atunci când se bazează pe acorduri și promisiuni. Liniștea socială durabilă și stabilă nu se poate asigura decât prin echitate și dreptate socială, prin respect și dialog. Chiar faptul că astăzi mă aflu aici, pentru a susține o inițiativă legislativă cetățenească dovedește vocația constructivă a mișcării sindicale, dorința sinceră de a găsi soluții pentru numeroasele probleme...

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule Cornea, nu sunteți aici pentru a vă dezvolta mișcarea dumneavoastră sindicală, ci pentru a prezenta un proiect de lege. Deci vă rog să vă limitați la prezentarea proiectului de lege, pentru că, altfel, o să avem probleme cu celelalte confederații care o să ceară, și ele, dreptul la tribună, pentru a-și prezenta programele și a-și face popularitate. Nu vă supărați! Deci referiți-vă strict la argumentele pentru care ați promovat această propunere legislativă.

 
 

Domnul Aurel Cornea:

Da. Deci, ca un ultim argument, v-aș aminti experiența, în acest domeniu, a Japoniei postbelice, spectaculos renăscută din cenușa războiului mondial, în primul rând printr-o decizie vizionară a împăratului Hirohito. Dacă vreți să scăpați de sărăcie, investiți în învățământ!

Doamnelor și domnilor deputați,

De la tribuna forului legislativ al țării, în numele colegilor mei din învățământ, a celor peste 190.000 de semnatari ai inițiativei legislative, ca cetățean, ca dascăl, ca părinte, vă adresez rugămintea de a trece peste diferențele de opinii politice, peste adversitățile specifice începutului campaniei electorale, peste interese de partid și priorități de moment și să dați ascultare conștiinței, care, în mod sigur, vă va spune că, dincolo de toate acestea, se află interesul național, care astăzi poartă numele "Educație pentru toți".

Doamnelor și domnilor,

Votul dumneavoastră este un vot pentru viitorul României.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule Cornea.

Are cuvântul domnul profesor Stanciu, președintele Comisiei pentru învățământ.

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Domnilor miniștri,

Domnilor inițiatori,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile art.89 din Regulamentul Camerei Deputaților, cu modificările și completările intervenite din Hotărârea Camerei Deputaților nr.23/2003, prin adresa PLX nr.474/20 septembrie 2004, Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport a fost sesizată spre dezbatere și avizare pe fond cu Inițiativa legislativă cetățenească semnată de peste 134.000 de cetățeni pentru modificarea și completarea art.170 din Legea învățământului nr.84/1995. Inițiativa legislativă cetățenească a fost avizată favorabil de Consiliul Legislativ, precum și de Curtea Constituțională, prin Hotărârea nr.1/30 iunie 2004.

Punctul de vedere al Guvernului nu susține adoptarea propunerii legislative. Inițiativa legislativă cetățenească elaborată de un comitet de inițiativă, constituit în temeiul art.2 din Legea nr.189/1999 privind exercitarea inițiativei legislative de către cetățeni, are ca obiect de reglementare modificarea și completarea art.170 din Legea învățământului nr.84/1995 republicată, cu modificările și completările ulterioare. Inițiatorii propun alocarea de la bugetul de stat, pentru finanțarea învățământului de stat, a unui procent din produsul intern brut de cel puțin 6%, obținut cu prioritate din cotele de t.v.a. începând cu 1 ianuarie 2005 și respectiv de minimum 7%, asigurat, în principal, din cotele de t.v.a. începând cu 1 ianuarie 2007.

Se preconizează ca, printre cerințele pentru finanțarea învățământului de stat să fie prevăzute: dezvoltarea bazei materiale și dotarea unităților de învățământ cu material didactic performant la nivelul standardelor europene și asigurarea unei salarizări motivante pentru personalul didactic care să garanteze atragerea tinerilor cu vocație pentru cariera didactică, dar și menținerea în sistem a acestora.

În raport de obiectul și conținutul său, inițiativa legislativă face parte din categoria legilor organice, ca și legea asupra căreia se aduc modificări și completări.

La lucrările comisiei, au fost prezenți 17 deputați din totalul de 29 membri ai comisiei.

Camera Deputaților este prima Cameră sesizată.

În urma dezbaterilor din 6 octombrie 2004, comisia, cu 12 voturi pentru și 5 împotrivă, aprobă inițiativa legislativă, cu amendamentele care vor fi date și dezbătute în continuare.

Sperăm să aprobați textul, așa cum l-a propus comisia și care, în esență, modifică fondul de la bugetul de stat cu fonduri publice.

Vă mulțumesc pentru atenție.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dacă dorește cineva să se înscrie la dezbateri generale?

Poftiți, domnule deputat.

Stați puțin, iertați-mă. Vă pronunțați la urmă. După ce vorbesc toți reprezentanții grupurilor parlamentare care doresc, vă dau, și dumneavoastră, cuvântul să vă spuneți punctul de vedere. (Se adresează reprezentantului Guvernului)

 
 

Domnul Antal István:

Domnule președinte,

Domnule ministru,

Stimați colegi,

Atât în calitate de vicepreședinte al comisiei ca și de reprezentant al Grupului parlamentar UDMR, aș dori să vă spun că noi susținem această inițiativă legislativă. Argumentele susținerii sunt foarte simple. Avem convingerea că, dacă sistemul de învățământ rămâne în această subfinanțare, nu se poate asigura salarizarea motivantă pentru personalul didactic prin care să se garanteze atragerea tinerilor cu vocație pentru cariera didactică. În al doilea rând, cu o subfinanțare nu se poate asigura dezvoltarea bazei materiale și dotarea unităților de învățământ cu material didactic performant la nivelul standardelor europene și, nu în ultimul rând, nu se poate asigura profesionalizarea resurselor umane.

În ceea ce privește profesionalizarea resurselor umane, cu alte cuvinte pregătirea viitorilor profesori, aș dori să vă dau câteva explicații, pe baza unui material comparativ în ceea ce privește pregătirea profesorilor din România și din zona Europei. Din totalul obiectelor predate pe parcursul celor 4 ani, în Uniunea Europeană, obiectele privind specializarea dețin o pondere de de 60 - 65%, iar restul 35 - 40% sunt în ceea ce privește modulul psihopedagogic, deci materii cum sunt psihologia, pedagogia, matematica și practica pedagogică. Iar în momentul de față la noi, în România, această pondere a obiectelor privind specializarea strictă este de 85% și, în cel mai bun caz, modulul psihopedagogic deține o pondere de 15%. Cu alte cuvinte, în celelalte țări europene, pentru a deveni profesor, trebuie să asiști, să ții lecții de probă și lecții finale în jur de 200 de ore, iar la noi devii profesor doar cu 8 - 10 ore asistate și ținute. Deci este nevoie de o regândire, de o nouă filozofie privind pregătirea viitorilor dascăli, iar cu o subfinanțare existentă nu putem rezolva acest obiectiv. Datorită acestui fapt, noi susținem inițiativa legislativă.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, stimate coleg.

Dacă mai dorește cineva să intervină la dezbateri generale?

Domnul Stanciu, în dubla calitate pe care o are, reprezentant al Grupului PRM și președinte al comisiei. De data asta, va vorbi ca reprezentant al Grupului PRM, să înțeleg.

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

Da, domnule președinte, vă mulțumesc pentru că mi-ați dat fericita ocazie de a expune câteva gânduri, în primul rând în calitatea mea de dascăl și apoi de cea de vicelider al Grupului parlamentar al Partidului România Mare.

Stimați colegi,

Ne aflăm astăzi în fața unei decizii istorice, o decizie istorică, care va însemna un mic pas pentru bugetul României, în restructurarea acestuia, de la '90 încoace, dar un mare pas pentru România. Nu sunt cuvinte mari, ci exprim o realitate pe care, înaintea mea a confirmat-o Consiliul European, în ședința sa de la Lisabona, reafirmată și la Stockholm, și la Barcelona, în martie 2002 și care, în esență, spune un lucru pe care îl știm cu toții, îl înțelegem, îl respectăm, dar nu vrem să-l aplicăm: "Europa va deveni, până în anul 2010, cea mai competitivă și dinamică economie din lume, bazată pe cunoaștere și capabilă de a susține o creștere economică rapidă, cu locuri de muncă mai multe și mai bune". De asemenea, Consiliul European a ajuns la o concluzie a cărei vechime cred că este de când există România: "Oamenii reprezintă principalul bun al Europei și trebuie să constituie punctul central al politicilor Uniunii". Este evident pentru noi toți că, în afara acestor două precepte, nu mai există practic nimic, pentru că tot ceea ce vedem în jurul nostru, tot ceea ce simțim și existența acestei omeniri este dictată de om, nu de mașini, nu de utilaje care sunt, practic, făcute de om.

De aceea vin astăzi, în fața dumneavoastră, repet, în această dublă calitate, în primul rând de dascăl și apoi de membru al Partidului România Mare, să vă anunț oficial că, în momentul de față, pe băncile școlilor din România se găsesc peste 2.700.000 de elevi. În băncile facultăților, în amfiteatrele facultăților din România, se găsesc peste 520 de mii de studenți. Dacă adăugăm și unitățile particulare, ajungem la peste 3.800.000 de elevi. Dacă la 3.800.000 adunăm încă 500, ne aflăm la peste 4 milioane de tineri care reprezintă, de fapt, viitoarea societate românească, reprezintă viitorul acestei țări pe care noi, cu părul negru, cu părul încărunțit sau alb, fie că vrem, fie că nu vrem, va trebuie s-o încredințăm. Cu ce? Și aici aș vrea să vă spun că toate Guvernele, și înainte de 1989, dar și după 1989, au mers pe o subfinanțare crasă a școlii românești. Nu au investit în ceea ce era necesar: în educație, în instrucție, în inteligență. Nu au dat educației prioritatea numărul 1 care este stipulată în lege. Au dat la justiție, au dat la poliție, au dat la toate mijloacele coercitive. Astăzi este momentul în care să ne hotărâm: vrem pușcării sau școli?! Noi, Partidul România Mare optăm pentru școli, lucru pe care l-a făcut și Uniunea Europeană, pentru că, în acquis-ul comunitar, Uniunea Europeană a prevăzut ca țintă minimă, în 2007, să se aloce 6%. Noi credem că propunerea acestor cetățeni care consființește, de fapt, dorința domnului premier Adrian Năstase ca, în repartiția bugetului să se consulte și populația, pentru că, în fond, banii sunt ai ei, ai contribuabilului, iată că s-a îndeplinit: peste 134.000 au spus - dorim 6% pentru învățământ. Și această cerință a lor este bazată pe următoarele lucruri legale. Art.2 din Legea învățământului spune: "Învățământul este prioritate națională".

Este momentul ca, prin votul nostru, să consființim acest lucru, care este numai declarativ și numai electoral, de când a fost introdus, din 1995 până în momentul de față. Consiliul Europei, în 2002, precizează clar că Europa trebuie să devină mai dinamică. Vrem să ne plasăm la coada ei, să fim căpșunarii Europei? Nu investim în învățământ, ci investim în închisori, în pușcării! Alocația pentru învățământ să fie de minimum 6%, spune acquis-ul comunitar. Nu intrăm, nu ne primesc, analfabeți nu primesc cei din Uniunea Europeană, ci oameni motivați, oameni cunoscători, oameni care să se poată purta corect într-o societate evoluată.

De asemenea, Comisia de învățământ a aprobat, prin art.70 alin.11 din Legea învățământului, că pentru finanțarea învățământului de stat din fonduri publice se asigură anual o creștere a alocațiilor bugetare de până la minimum 6% din p.i.b. în anul 2007. Iată că cetățenii doresc urgentarea acestui lucru, pentru reabilitarea școlilor, construcțiilor noi, internate, cămine studențești, pentru modernizarea bazei materiale - biblioteci, laboratoare, rețele de calculatoare, conectarea la Internet, pentru apă curentă, centrale termice, canalizare, grupuri sanitare la școlile din mediul rural și nu în ultimul rând pentru dublarea salariilor personalului din învățământ.

Dumneavoastră ați avut curajul să dublați salariile profesorilor din învățământ, profesorilor universitari. Continuați acest drum și drumul va fi al viitorului. România va fi a acestor 4 milioane de elevi. Hotărâm acum ce facem din ei: facem "trupa de elită", care va cuceri Europa prin știință, educație, instrucție sau îi facem căpșunarii Europei? Partidul România Mare optează pentru a face din ei trupa care va cuceri Europa. Este singurul domeniu în care ne putem integra. Aveți forța să votați pentru!

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vă felicit pentru viteza de prezentare de care ați dat dovadă. Poftiți, domnule deputat.

 
 

Domnul Alexandru Mocanu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Grupul parlamentar al Partidului Democrat, în cadrul Alianței "Dreptate și Adevăr" susține fără rezerve inițiativa legislativă prezentată mai devreme și o susținem în forma în care a fost ea prezentată de către inițiator. Este inutil să reiau acum în fața dumneavoastră motivele pentru care declarăm această susținere fără rezerve, pentru că, după cum vă amintiți, am făcut-o în nenumărate rânduri de la această tribună, cu multe alte ocazii. De altfel, colegii care au vorbit înaintea mea și mai ales inițiatorul au reliefat în bună măsură întreaga motivație care privește susținerea acestei inițiative legislative.

De altfel, domnule președinte și doamnelor și domnilor deputați, veți fi observat de bună seamă că în prioritățile Programului de guvernare pe care Alianța "Dreptate și Adevăr" le-a prezentat opiniei publice în urmă cu 4-5 săptămâni, se regăsesc absolut în această formă, măsuri care vizează susținerea efectivă, reală și substanțială a dezvoltării învățământului în România.

Nu doresc să vă mai rețin mai mult și susțin încă o dată că membrii Grupului parlamentar al Partidului Democrat susțin fără rezerve inițiativa, în forma prezentată de inițiator. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Din partea Grupului minorităților naționale, domnul Varujan Pambuccian.

 
 

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Susținerea noastră este clară și totală, probabil că în momentul de față singura resursă pe care România poate conta serios este resursa umană. Calitatea resursei umane depinde în mod decisiv de cât de mulțumiți sunt cei care o formează, cât de bune sunt condițiile în care ei lucrează, cât de mult reușesc cei care formează resursa umană să fie la zi cu ceea ce se întâmplă în lume. Este un prim pas, pentru că, după părerea noastră, sistemul de învățământ va trebui să continue o restructurare, poate chiar o regândire a mecanismelor și a programelor, dar este un prim pas esențial, fără de care ceilalți pași nu ar putea să fie făcuți.

Repet, susținem fără absolut nici o rezervă această măsură. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Din partea Guvernului, poftiți, domnule ministru.

 
 

Domnul Radu Mircea Damian (secretar de stat, Ministerul Educației și Cercetării):

Domnule președinte,

Onorați deputați,

Finanțarea învățământului a fost încă de la învestire, din 2001, o preocupare constantă a Guvernului, a Ministerului Educației și Cercetării. În acest sens, menționez și vă reamintesc faptul că în acest Parlament s-a votat o lege publicată în Monitorul Oficial din 30 iunie 2004, Legea nr. 354, care a avut în vedere o prevedere importantă, respectiv creșterea finanțării etapizat până la 6% din produsul intern brut. Această lege aprobată de Parlament a fost elaborată de Guvern cu sprijinul partenerilor sociali și sigur că în acest mod ea a ieșit într-o formă corelată cu posibilitățile avute în vedere pentru bugetul de stat pentru anii care urmează.

Punctul de vedere al Guvernului este cel pe care, sigur, prin această lege, l-a exprimat și vreau să spun că Parlamentul are evident puterea și înțelepciunea de a decide. Dacă se va considera necesar vom putea avea și un punct de vedere legat de efortul financiar, pe care-l poate da reprezentantul Ministerul Finanțelor Publice. Vă mulțumesc foarte mult.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc. Trecem la dezbaterea textelor acestei propuneri legislative.

La titlul acesteia dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut.

Votat în unanimitate.

La articolul unic urmăriți vă rog preambulul acestuia, urmăriți amendamentul 2. Admis amendamentul 2, modificat preambulul articolului unic.

La pct.1 urmăriți vă rog amendamentul 3. Dacă aveți obiecțiuni la amendamentul 3? Adoptat amendamentul, modificat pct.1, cu privire la alin.1 al acestui articol.

Pct.2. Urmăriți amendamentul 4. Dacă aveți obiecțiuni? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Vă rog să constatați că am parcurs cele două puncte ale articolului unic; le-am parcurs, le-am dezbătut și le-am votat, urmează să supunem propunerea votului final, la sfârșitul acestei zile. Vă mulțumesc.

Pe locul 3, domnul președinte Stanciu dorește să...

Stimate coleg, dar vorba aceasta se spune la votul final, vă rog.

 
 

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

În numele comisiei noastre dorim să vă mulțumim, pentru că practic s-a adoptat în unanimitate și că toate formațiunile politice, de la stânga la dreapta, începând cu UDMR-ul, PNL-ul, PD-ul, PSD-ul și PRM-ul au același gând, prin investiții în școală să intrăm în Uniunea Europeană. Vă mulțumesc și în numele inițiatorilor, este cel mai bun gând pe care vi l-a dat Dumnezeu pentru ziua de miercuri. Vă mulțumesc. (Aplauze.)

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice (amânarea votului final).

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Revenim la Proiectul de Lege privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, care a fost amânat ca urmare a lipsei raportului ca și a președintelui comisiei. S-a prezentat și domnul președinte și ne-a adus și raportul înlocuitor.

Suntem în procedură de urgență, domnule deputat Pambuccian. Domnule președinte vă rog să propuneți timpii de dezbatere.

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Întârzierea s-a datorat faptului că astăzi am avut discuția în comisie, am și întocmit raportul, legea fusese retrimisă luni. Am găsit o soluție mediată pe care toate părțile o consideră în momentul acesta bună.

Prima chestiune era legată de modul de utilizare a unor interceptări făcute neautorizat. Am convenit că această chestiune este o chestiune de domeniul Codului Penal și este mai bine să o lăsăm acolo și atunci, am revenit la formula inițiatorului, care este 100% formula Directivei Europene.

A doua chestiune era legată de rolul consultativ al ANRC din punct de vedere al expertizei tehnice și modul în care partea de contravenții era împărțită între Avocatul Poporului și ANRC. Am găsit și aici o soluție și vă propun să votați raportul comisiei, cu acest raport suplimentar. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă sunteți de acord cu timpii de dezbatere?

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Vă rog să urmăriți în paralel raportul înlocuitor, împreună cu proiectul de lege, astfel cum a fost votat de către Senat.

La titlul legii dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut amendamente. Votat în unanimitate.

Art.1, dacă aveți obiecțiuni? Votat în unanimitate.

La art.1 nu au fost amendamente de la comisie până la alin.4, și dacă dumneavoastră nu ați avut obiecțiuni, aceste texte au fost votate în unanimitate în formula Senatului.

La alin.4 vă rog să urmăriți amendamentul 2 de la raportul suplimentar. Comisia propune modificarea alin.4, respectiv a literelor a) și b). Urmăriți, vă rog, finalul amendamentului 2. Nu aveți obiecțiuni. Adoptat amendamentul, modificate aceste texte.

La art.2 urmăriți amendamentul 3. Nu sunt obiecțiuni la acest amendament. Adoptat, modificat art.2

Pentru art.3 urmăriți amendamentul 4. Admis amendamentul, modificat art.3.

La art.4 există un amendament care se referă la două texte: lit.c) de la alin.2 și eliminarea alin.5. Dacă aveți obiecțiuni la amendamentul 5?

Admis amendamentul, se modifică în mod corespunzător art.4.

La art.5 urmăriți amendamentul 6. Admis amendamentul, modificat art.5.

La art.6 urmăriți amendamentul 7. Admis amendamentul 7, modificat art.6.

La art.8 urmăriți amendamentul 9. Admis amendamentul, modificat acest text.

La art.9 urmăriți amendamentul 10. Admis amendamentul, modificat art.9.

La art.10 urmăriți amendamentul 11. La pct.11 nu este amendament, comisia menține textul Senatului. Dacă aveți dumneavoastră obiecțiuni?

Adoptat art.10 în formula Senatului.

La art.11 urmăriți amendamentul 12. Admis amendamentul, modificat acest text.

La art.13 urmăriți amendamentul 14. Admis amendamentul, modificat art.13.

Art.14. Comisia nu a avut amendamente, dacă aveți dumneavoastră obiecțiuni? Adoptat art.14, în formula Senatului.

Dacă la art.15 în formula Senatului aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut amendamente. Votat în formularea Senatului.

Art.15 a fost și ultimul.

În ceea ce privește amendamentele respinse, dacă există cineva care susține vreunul? Nu. Mulțumesc.

Vă rog să constatați în aceste condiții că am parcurs textele proiectului, îl vom supune votului final la sfârșitul acestei zile.

 
Dezbateri asupra Proiectului de Lege privind organizarea și funcționarea instanțelor și parchetelor militare (amânarea votului final).

Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea instanțelor și parchetelor militare. Comisia juridică. Domnule Florin Iordache, vă rog să propuneți timpii de dezbatere.

 

Domnul Florin Iordache:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă propun ca timp total de dezbatere 10 minute, câte un minut pentru fiecare intervenție. Vreau să vă spun că această Lege privind organizarea și funcționarea instanțelor și parchetelor militare a fost dezbătută în cadrul Comisiei juridice, de disciplină și imunități și colegii mei au primit raportul suplimentar, iar acest raport a fost supus spre dezbatere plenului, cu amendamentele prezentate la anexa din raport.

Acest proiect de lege face parte din categoria legilor organice. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă sunteți de acord cu timpii de dezbatere propuși?

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Trecem în procedură de urgență, așadar, la dezbaterea proiectului.

La titlul legii dacă aveți obiecțiuni?

Votat în unanimitate.

Titlul Cap.I. Votat în unanimitate.

La art.1 dacă aveți obiecțiuni?

Votat în unanimitate.

La art.2 urmăriți amendamentul 4. Dacă aveți obiecțiuni? Admis amendamentul 4, modificat art.2.

La art.3 urmăriți amendamentul 5. Admis amendamentul, modificat art.3.

La art.4 urmăriți amendamentul 6. Admis amendamentul, modificat acest text.

La art.5 urmăriți amendamentul 7. Admis amendamentul, modificat textul.

La art.6 comisia nu a avut amendamente. Dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți. Votat textul inițial.

Titlul Cap.II. Votat textul inițial.

Art.7, urmăriți amendamentul 10. Admis amendamentul, modificat art.7.

La art.8 comisia nu a avut amendamente. Nu aveți obiecțiuni. Votat textul inițial.

Art.9. Nu sunt obiecțiuni. Votat textul inițial.

Art.10, urmăriți amendamentul 13. Admis amendamentul, modificat art.10.

Art.11. Dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți. Votat textul inițial. Comisia nu a avut amendamente.

Art.12. Nu sunt amendamente. Dacă aveți obiecțiuni? Nu. Votat în unanimitate.

Titlul Cap.III. Votat în unanimitate.

Art.13. Urmăriți amendamentul 17. Admis amendamentul 17, modificat art.13.

Art.14, amendamentul 18. Admis amendamentul 18, modificat art.14.

Art.15, amendamentul 19. Admis amendamentul, modificat art.15.

Art.16 și 17. Comisia nu a avut obiecțiuni, nici dumneavoastră. Nu sunt amendamente. Votat textele inițiale.

Titlul Cap.IV votat nemodificat.

Art.18. Dacă aveți obiecțiuni?

Votat textul inițial.

Art.19. Urmăriți amendamentul 24. Admis amendamentul, modificat art.19.

Art.20. Urmăriți amendamentul 25. Votat amendamentul, modificat acest text.

Art.21. Urmăriți amendamentul 26. Admis, modificat art.21.

Art.22 și 23 nu au amendamente. Dacă aveți dumneavoastră? Votate ambele texte în formula inițială.

Art.24. Urmăriți amendamentul 29. Votat amendamentul, modificat acest text.

Art.25. Urmăriți amendamentul 30. Admis amendamentul, modificat textul.

Art.26, amendamentul 31. Admis amendamentul, modificat textul.

Titlul Cap.V și art.27. Comisia nu a avut amendamente. Votate în unanimitate în forma inițială.

Art.28 și 29. Dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut amendamente. Votate în formula inițiatorului.

Titlul Cap.VI și art.30. Nu sunt amendamente. Votat și titlul și textul art.30 în forma inițială, care ni s-a prezentat, mai exact.

Art.31. Urmăriți amendamentul 38. Admis amendamentul, modificat art.31.

Art.32, amendamentul 39. Admis amendamentul, modificat textul art.32.

Art.33. Urmăriți amendamentul 40. Votat amendamentul, modificat textul.

Art.34. Urmăriți amendamentul 41. La art.34, prin poziția 41, comisia propune menținerea textului. Dacă aveți obiecțiuni? Votat textul, în formula care ni s-a prezentat.

Art.35, urmăriți amendamentul 42. Votat amendamentul, modificat art.35.

La art.36 și 37, comisia nu a avut amendamente, dacă aveți dumneavoastră obiecțiuni? Votate ambele, în formula care ni s-a prezentat.

Art.38. Comisia nu are amendamente. Votat textul inițial.

Art.39. Urmăriți amendamentul... (Domnul deputat Florin Iordache se consultă cu membrii prezidiului.)

La art.39 alin.1 are o intervenție domnul Florin Iordache.

 
 

Domnul Florin Iordache:

Domnule președinte, propun o reformulare a alin.1 al art.39. "Prevederile prezentei legi intră în vigoare la 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, partea I, cu excepția dispozițiilor referitoare la compunerea completelor de judecată, care intră în vigoare conform Legii nr.304/2004".

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Da, modificarea se impunea ca urmare a depășirii deja a termenului de 27 septembrie.

Supun totuși votului dumneavoastră această reformulare a alineatului 1.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Pentru alin.2 și 3 urmăriți vă rog amendamentul 46. Adoptat amendamentul, modificat corespunzător textul art.39.

Art.39 a fost ultimul, stimați colegi. Vă rog să constatați că am parcurs textele acestei legi. O să supunem votului final proiectul la sfârșitul acestei zile.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind redresarea financiară și falimentul societăților de asigurare (amânarea votului final).

Următorul proiect înscris pe ordinea de zi.

La pct.5 - Proiectul de Lege privind redresarea financiară și falimentul societăților de asigurare. Suntem în procedură de urgență. Comisia pentru buget, finanțe și bănci, vă rog să propuneți timpii de dezbatere și îl rog pe domnul vicepreședinte Niță să mă înlocuiască. (Domnul vicepreședinte Constantin Niță preia conducerea ședinței.)

 

Domnul Constantin Niță:

Vă rog, timpii!

 
 

Domnul Neculai Grigoraș:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru buget, finanțe și bănci a examinat proiectul de Lege privind redresarea financiară și falimentul societăților de asigurare, a întocmit raport favorabil pe varianta Senatului, cu două amendamente care există în raport. Fiind în procedură de urgență, vă propunem timp total de dezbaere 30 de minute, 2 minute pentru fiecare intervenție. Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Titlul legii. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.I. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.1 cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.2 cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.3 cu alin.a), b), c), d), e), f), g), h), i), j), k), l), m), n), o), p), r), s), t), u). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Titlul Cap.II. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.4 cu alin.1 și 2. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

Art.5 cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.6 cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.7 cu alin.a), b), c). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.8 cu alin.1, 2, 3 și 4. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

Art.9 cu alin.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.10, alin.1, 2, 3, 4 și 5. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.11 cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii 1. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.12 cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.13 cu alin.a) b) și c). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.14, alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.15 cu alin.a), b) și c). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii a 2-a. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.16. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.17 alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.18 și 19. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul secțiunii a 3-a. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.20. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.21 cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.22. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.23 cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.24, alin.1, 2, 3, 4, 5 și 6. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

Art.25 alin.1, 2, 3 și 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.26 și 27. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap. III. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii 1 din Cap. III. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.28 cu alin.1, 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.29 cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.30, 31, 32, 33. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Art.34, 35, 36, 37. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votate.

Art.38, 39, 40. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Art.41, 42, 43. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Secțiunii a 2-a. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

Art.44, 45, 46, 47. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Art.48, 49. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Secțiunii a 3-a. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

La art.50 comisia propune modificarea alin.1, pct.d). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

De asemenea, tot la art.50 alin.1 lit.h), comisia propune, modificarea acesteia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.51, 52, 53, 54. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Art.55. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap. IV. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

Titlul Secțiunii 1 a Cap. IV dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.56, 57, 58, 59, 60. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Art.61. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

Titlul Secțiunii a 2-a. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.62, 63. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Secțiunii a 3-a. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.64, 65, 66, 67, 68. Dacă sunt observații la aceste articole? Nu sunt. Votate.

Titlul Secțiunii a 4-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.69. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.V. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat.

Art.70, art.71.Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.VI. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.72, art.73, art.74, art.75, art.76, art.77.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Art.78, art.79, art.80, art.81.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Am parcurs întreg proiectul de lege. Îl vom supune votului final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate (amânarea votului final).

Proiectul de Lege privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate.

Comisia pentru politică externă; procedură de urgență.

Vă rog să prezentați timpii de dezbatere.

 

Domnul Radu Podgoreanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Având în vedere că suntem în procedură de urgență, vă propun să acordăm 30 de minute și două minute pentru fiecare intervenție.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Votat.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Titlul legii.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.I.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.1. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.2, cu alin.1 și alin.2.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.3, cu alin.1, alin.2, alin.3 și alin.4.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.4. V-aș ruga să urmăriți pag.1 din raport.

La alin.2, comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.2 din raport, comisia propune modificarea alin.3.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei, alin.1 rămânând în varianta Senatului.

Art.5. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.II. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.6 și art.7. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii a 2-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.8. La art.8, de la pct.a) până la pct.s), nu sunt observații, comisia nu a avut observații.

Dacă dumneavoastră aveți? Nu.

Votat în varianta Senatului.

La pct.d), urmăriți la pag.1 din raport, pct.3.

Comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.u), comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nabti.

Votat varianta Senatului.

La pct.v), de asemenea, urmăriți pct.4 din raport.

Comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Alin.2 rămâne în varianta Senatului.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

Art.9 și art.10.

Sunt observații? Comisia n-a avut. Nu sunt observații. Votat.

Art.11. V-aș ruga să urmăriți pag.2 din raport, pct.5, la alin.a) și b), comisia propune modificarea acestora.

Dacă sunt observații? Urmăriți pct.5 și pct.6 din raport. Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Alin.2 și alin.3 rămân nemodificate, rămân în varianta Senatului.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

Titlul Secțiunii a 3-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

La art.12, la pct.c), alin.a) și alin.b) rămân în varianta Senatului.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în varianta Senatului.

La pct.c), urmăriți pag.2, pct.7 din raport. Comisia propune modificarea.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Pct.d), pct.e), pct.f) și pct.g).

Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat în varianta Senatului.

Art.13, art.14.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Secțiunii a 4-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.15, art.16, art.17, art.18, art.19, art.20.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.21. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii a 5-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.art.22, art.23, art.24.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii a 6-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.25, art.26, art.27.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.III.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii 1.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.28, art.29, art.30.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.31. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.32, art.33. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Secțiunii a 2-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.34, art.35, art.36, art.37.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Secțiunii a 3-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.38, art.39, art.40, art.41, art.42, art.43, art.44.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.IV.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.45, art.46.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.47.

V-aș ruga să urmăriți pct.8 din raport, pag.2. La art.47, se propune reformularea cu două alineate - alin.1 și alin.2.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.48, art.49, art.50, art.51.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.V.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.52, art.53, art.54, art.55.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Vom supune proiectul de lege votului final de astăzi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind statutul asistentului social (amânarea votului final).

Proiectul de Lege privind Statutul asistentului social.

Comisia pentru muncă și protecție socială; procedură de urgență.

Vă rog, doamnă președinte, să prezentați timpii de dezbatere.

 

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă propunem 5 minute total dezbateri și un minut fiecare luare de cuvânt.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt. Votat.

Titlul legii.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Cap.I.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.1. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.3, art.4 și art.5.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Cap.II.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii 1.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.6, art.7, art.8, art.9 și art.10.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Art.11. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii a 2-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.12. V-aș ruga să urmăriți la pct.1 din raport, la lit.e), comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Celelalte puncte - a), b), c), d), e), f), g), h) rămân în varianta Senatului.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

Art.13. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Secțiunea a 3-a.

Titlul Secțiunii a 3-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.14, lit.a).

Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La lit.b), urmăriți pct.2, pag.2 din raport.

Comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Pct.c) și pct.d).

Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Art.15. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Titlul Secțiunii a 4-a.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.16, art.17 și art.18.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Cap.III.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.19, 20, art.21, art.22, art.23, art.24, art.25.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Cap.IV.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.26, art.27, art.28, art.29, art.30, art.31.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Titlul Cap.V.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.32, art.33, art.34.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Am parcurs proiectul de lege. Îl vom supune votului final.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.84/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.202/2002 privind egalitatea de șanse între femei și bărbați (amânarea votului final).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.84/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.202/2002 privind egalitatea de șanse între femei și bărbați.

Comisia pentru muncă și protecție socială; procedură de urgență.

Vă rog să propuneți timpii.

 

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Propunem 15 minute total dezbateri și un minut luări de cuvânt.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Titlul legii.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Articolul unic.

v-aș ruga să urmăriți pct.1 din raport.

Comisia propune modificarea articolului unic.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în varianta comisiei.

Titlul ordonanței.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.I. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Pct.1. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

V-aș ruga să urmăriți pag.3 pct.2 din raport, lit.a) și lit.b), de la pct.1. com n-a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului

La pct.c), comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.2, pct.3, pct.4, pct.5, pct.6 și pct.7.

Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți. Votate.

La pct.8, urmăriți pag.3, pct.3 din raport.

Comisia propune modificarea.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.9, pct.10, pct.11, pct.12, pct.13, pct.14, pct.15.

Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La pct.16, comisia propune modificarea acestuia; urmăriți pag.4, pct.4 din raport.

Comisia propune modificarea acestora.

Dacă sunt observații la modificarea propusă de comisie? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Aici, comisia propune introducerea a două noi articole - art.211, până la 239, iar comisia propune modificarea art.235, alin.1, alin.2 și alin.3.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Deci, art.235 va fi modificat conform modificării aduse de comisie.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La celelalte articole - art.236, art.237, art.238, comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră?

Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La art.239, urmăriți la pag.5 pct.5 din raport.

Comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.17, pct.18, pct.19, pct.20, pct.21, comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La pct.22, urmăriți pag.5, pct.6 din raport, respectiv art.33 alin.3.

Comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Celelalte alineate ale art.33, respectiv alin.1, 2, 4, 5 și 6, rămân în varianta Senatului.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

La pct.23, 24, 25, 26, 27, 28, comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Art.II. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.III. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.IV, art.V și art.VI.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votate.

Vom supune proiectul de lege votului final de astăzi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2001 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, stagiaturii și activității de cercetare medicală în sectorul sanitar (amânarea votului final).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.58/2001 privind organizarea și finanțarea rezidențiatului, stagiaturii și activității de cercetare medicală în sectorul sanitar.

Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport.

Este procedură de urgență.

Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport.

Cine este de la Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport?

Nu avem pe nimeni de la Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport?

Domnule deputat Petru Andea, v-aș ruga să nu mai vorbiți la telefon și să poftiți să vă susțineți raportul, cu mai multă vigoare.

Fiind procedură de urgență, v-aș ruga să propuneți timpii de dezbatere.

 

Domnul Petru Andea:

Comisia propune un timp de un minut pentru fiecare intervenție și un timp total de 10 minute.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă mulțumesc.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? Abțineri? Votat.

Trecem la dezbaterea legii.

Titlul legii.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.I. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat. Pct.1 al art.I și pct.2.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

La pct.3, v-aș ruga să urmăriți raportul, pct.1 din raport.

Comisia propune modificarea alin.4, alin.1 rămânând în varianta Senatului. Deci, alin.4 se modifică după propunerea comisiei.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.4. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat. La pct.5 din lege, v-aș ruga să urmăriți pct.2 din raport, respectiv modificarea art.6, alin.3, pag.2 pct.2 din raport.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei, celelalte alineate - alin.1, 2, 4 și 5 vor rămâne în varianta Senatului.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

Pct.6 din lege, 7 și 8.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.II. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.III. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Vom supune proiectul de lege votului final de astăzi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.300/2002 privind regimul juridic al precursorilor folosiți la fabricarea ilicită a drogurilor (amânarea votului final).

Proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr.300/2002 privind regimul juridic al precursorilor folosiți la fabricarea ilicită a drogurilor.

Comisia juridică, de disciplină și imunități; procedură de urgență. V-aș ruga să propuneți timpii.

Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Eu văd aici că este Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Da. Comisia pentru sănătate și familie. Eu văd aici că este Comisia juridică, de disciplină și imunități. Înseamnă că este o greșeală.

Comisia pentru sănătate și familie. Văd aici domnul profesor Mircea Ifrim.

 

Doamna Ana Florea:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Propun 5 minute pentru dezbateri generale, câte un minut pentru fiecare intervenție.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat.

La titlul legii, dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

La art.I, pct.1.Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Pct.2. Comisia propune modificarea acestuia, respectiv la alin.2 al art.4.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Pct.3. Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră?

Nu aveți. Votat varianta Senatului.

La pct.4, urmăriți pag.4, pct.2 din raport.

Comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei, respectiv alin.1, 2, 3.

La pct.4, de asemenea, comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Urmăriți, tot la această modificare a alin.5, care, în urma renumerotării, redevine alin.6.

Dacă sunt observații la modificările făcute de comisie? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.5, dacă sunt observații? Comisia n-a avut.

Votat varianta Senatului.

La pct.6, v-aș ruga să urmăriți la pag.7, pct.3 din raport, dacă sunt observații?

Comisia propune modificarea, reformularea, respectiv la pct.6 să se reformuleze alt fel.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.7, 8, 9, 10, 11, 12.

Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La pct.13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20.

Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

21, 22, 23. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

La pct.24, urmăriți pag.7, pct.4 din raport.

Comisia propune reformularea art.24, respectiv alin.1 de la pct.a), rămânând nemodificat.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

La alin.2, comisia propune modificarea acestuia.
Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.25, 26, 27, 28, 29, 30.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

Art.31, 32, 33, 34.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

Art.II. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta Senatului.

După art.II, comisia propune introducerea art.II1.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.III, IV, V.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Anexa nr.1.

Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată.

Anexa nr.2.

Nu sunt observații. Votată.

Anexa nr.3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată.

Anexa nr.4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată.

Vom supune proiectul de lege votului final de astăzi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea Legii nr. 196/2003 privind prevenirea și combaterea pornografiei (amânarea votului final).

Proiectul de Lege pentru modificarea Legii nr.196/2003 privind prevenirea și combaterea pornografiei.

Procedură de urgență.

Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă.

 

Domnul Mihai-Adrian Mălaimare:

Domnule președinte,

Noi vă propunem 10 minute, cu un minut pentru fiecare intervenție.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat.

Pe scurt, domnule președinte, câteva cuvinte despre raport.

 
 

Domnul Mihai-Adrian Mălaimare:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă transmite un raport suplimentar la proiectul de lege care a fost adoptat de Senat în ședința din 30 august 2004.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice și a fost dezbătut în ședința comisiei în ziua de 15 septembrie 2004 și la reexaminare în ședințele din 23, 28 septembrie și respectiv 5 octombrie 2004.

În urma dezbaterii, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă vă propune aprobarea proiectului, cu amendamentele admise anexate.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

La titlul legii, comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La art.1, comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat în varianta Senatului.

De asemenea, la Cap.II, comisia propune modificarea acestuia.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

De asemenea, comisia propune abrogarea la art.4, lit.c) a alin.1.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

De asemenea, la art.4, partea introductivă a alin.2, se va modifica.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

De asemenea, tot la art.4, lit.a) a alin.2, comisia propune abrogarea.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

După art.4, se introduce Cap.II1, cu titlul respectiv.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

La pct.6 comisia, la art.5, nu a avut observații, rămânând în continuare textul Senatului. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat textul Senatului.

La pct. 9 din raport urmăriți, comisia propune abrogarea art.6. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.10 din raport comisia propune abrogarea alin.3, la art.8. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.11 din raport, art.9, comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. votată varianta comisiei.

La pct.12 din raport, comisia propune modificarea art.11. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.13 din raport, comisia propune modificarea acestuia, respectiv lit.d) și h). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.14 din raport, respectiv la art.15 alin.1, comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct. 15 din raport, respectiv modificarea art.16, dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

Art.19, textul Senatului. Comisia propune ca acesta să rămână în varianta acestuia, a Senatului. Dacă sunt observații? Nu aveți. Votat.

La pct.17 din raport, respectiv art.II va avea o altă redactare. Comisia propune această redactare. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

Vom supune proiectul de lege votului final de astăzi. Dacă sunt observații? Nu sunt.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.69/2004 pentru completarea art.38 din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul (amânarea votului final).

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 69/2004 pentru completarea art.38 din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul. Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

 

Domnul Ion Florescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic reexaminând proiectul de lege propune spre dezbatere și adoptare forma inițială, adică cea adoptată deja de Senat.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da. Păi, prezentați câteva elemente din raport.

 
 

Domnul Ion Florescu:

așa cum spuneam, suplimentul la raport este exact ca raportul, deci reexaminând am rămas la poziția inițială, ne-am menținut aceeași poziție, adică cea reieșită din Senat, adică din Camera superioară. Dacă considerați că este nevoie, eu prezint tot raportul.

potrivit hotărârii plenului Camerei Deputaților în ședința de vot din 5 octombrie proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 69/2004 pentru completarea art.38 din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanism a fost trimis Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, în vederea reexaminării.

Ca urmare, în ședința din 6 octombrie 2004, comisia a reexaminat proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 69 pentru completarea articolului menționat și a hotărât menținerea raportului înaintat cu nr.2006/2008 din 22.09.2004, cu propunerea de adoptare acestuia, în forma prezentată.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da, e în regulă.

Deci proiectul fiind retransmis în aceeași formă, îl vom supune votului final de astăzi.

 
Dezbateri asupra Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii Societății Naționale de Cruce Roșie din România, nr.139/1995 (retrimis comisiei).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.139/1995 a Societății Naționale de Cruce Roșie din România.

Comisia pentru sănătate și familie?

 

Domnul Neculai Grigoraș:

Stimați colegi,

Domnule președinte,

Acest proiect de lege a fost în dezbaterea Camerei Deputaților săptămâna trecută, am intervenit și s-a aprobat retrimiterea și la Comisia pentru buget, finanțe și bănci pentru un punct de vedere cu privire la cele două alineate noi ale art.15 care introduc facilități fiscale pe impozit pe profit și taxă pe valoarea adăugată. Comisia pentru buget, finanțe și bănci a transmis amendamentele, ele însă au fost respinse. Având în vedere însă că în cadrul Conferinței de aderare de la Bruxelles din iunie 2003 s-a închis provizoriu Capitolul de negocieri cu Uniunea Europeană privind impozitarea, până la data aderării România trebuie să introducă numai măsuri fiscale noi care să fie în concordanță cu politicile comunitare și să le elimine pe cele dăunătoare, existente în prezent. redeschiderea capitolului de negociere ar conduce practic la imposibilitatea atingerii țelului propus, de aderare a României la Uniunea Europeană în anul 2007.

Menționez, de asemenea, că prevederile menționate ale Codului fiscal sunt în concordanță cu prevederile Directivei a VI-a Consiliului Comunității Economice Europene, cu care trebuie să se armonizeze legislația țării în acest sens.

Ministerul Finanțelor Publice a făcut o propunere, care a și fost preluată în text, care să acopere aceste necesități, însă nu au fost eliminate, așa cum a propus Comisia pentru finanțe, bănci, cele două prevederi ale art.15 alin.2 și 3 cu privire la facilități, motiv pentru care cerem o nou retrimitere și analiză în cele două comisii și definitivarea în cursul săptămânii viitoare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru propunerea făcută de comisie. Vă rog să votați. Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Retrimitem la comisie acest proiect de lege.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap (amânarea votului final).

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea autorității naționale pentru persoanele cu handicap.

Comisia pentru muncă. Vă rog să prezentați pe scurt raportul, doamnă președinte.

 

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Menționăm că prezentul raport înlocuiește forma depusă în 10 septembrie anul acesta, întrucât în ședința Camerei Deputaților s-a hotărât ca proiectul de lege să fie retrimis comisiei în vederea rediscutării lui, ținând cont de solicitarea Agenției Naționale pentru persoanele cu handicap de a introduce unele precizări necesare, care nu au fost cuprinse în textul inițial.

la întocmirea prezentului raport de înlocuire, comisia a avut în vedere propunerile Agenției Naționale pentru Persoanele cu handicap, și acest proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.14/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap, în vederea eficientizării activității acestei instituții, ținând cont și de observațiile reieșite din funcționarea autorității pe parcursul a mai mult de un an de zile.

Comisia vă propune dumneavoastră adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele propuse.

 
 

Domnul Constantin Niță:

La dezbateri generale, dacă dorește cineva să ia cuvântul? Nu dorește nimeni. Inițiatorul? Vă rog, pe scurt. Da, e în regulă? E în regulă.

Titlul legii. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.I. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

V-aș ruga să urmăriți la pct.1 din raport pag.2, pct.1, comisia propune introducerea, la pct.1..., respectiv modificarea alin.1 lit.b) la art.4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

După art.4 urmăriți pct.1 din lege. Se introduc 5 noi articole, respectiv 41, 46, urmăriți la pag.3, pct.2 din raport, comisia propune reformularea pct.2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

După pct.1, la pag.3, pct.3 din raport, comisia propune introducerea unui text nou, ca pct.3. V-aș ruga să urmăriți pag.3, pct.3 din raport, respectiv la art.8 alin.1. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.2 din lege urmăriți pag.3, pct.4, comisia propune reformularea textului. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.3 din lege urmăriți pag.5, pct.5. Comisia propune eliminarea acestui text. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.4 din lege urmăriți pag.5, pct.6, respectiv reformularea punctului. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.6 urmăriți pag.6, pct.8. Dacă sunt observații? Comisia propune reformularea acestuia. Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.7 v-aș ruga să urmăriți pag. 7, pct.9. De asemenea, comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

Urmăriți, de asemenea, la pct.10 din raport, pag.7, comisia propune introducerea aici a unui text nou, ca pct.8. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

La pct.8 din lege, urmăriți la pct.11 din raport, pag.8, comisia propune reformularea textului. Dacă sunt observații? Nu sunt. votată varianta comisiei.

De asemenea, urmăriți pct.12 din raport, pag.9, comisia propune introducerea unui text nou, ca pct.10. Dacă sunt observații? Vă rog.

 
 

Domnul Dumitru Bentu:

Domnule președinte,

Este aici o eroare materială, apărută probabil în timpul redactării textului: "Activitatea de secretariat a comisiilor județene și a comisiilor locale ale sectoarelor municipiului București este asigurată de un operator calculator", și nu "calcutor", cum apare în text.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Comisia este de acord? Da.

Deci corectăm textul, conform celor spuse de domnul deputat.

La pct.9 din lege urmăriți pag.10, pct.13. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

După pct.9 v-aș ruga să urmăriți pct.14 din raport. Comisia propune introducerea unui text nou, ca punct 12. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată varianta comisiei.

Art.II. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat. Urmează să supunem proiectul de lege votului final de astăzi.

Aș ruga șefii grupurilor parlamentare să invite colegii în sală. Până atunci v-aș propune să continuăm programul nostru și să luăm în discuție proiecte de lege, în așa fel încât să ne rămână cât mai puține.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.16 din 1996 a Arhivelor Naționale și Propunerea legislativă privind Legea Arhivelor Publice (amânarea dezbaterilor).

Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.16/1996 a Arhivelor Naționale și propunerea legislativă privind Legea Arhivelor Publice.

Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă? Nu avem nici inițiatorul aici. Propunem să o amânăm pe ordinea de zi de săptămâna viitoare. De acord? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Săptămâna viitoare.

Dezbateri asupra Propunerii legislative privind declararea ca oraș a comunei Voinești, județul Dâmbovița.

Propunerea legislativă privind declararea ca oraș a comunei Voinești, județul Dâmbovița. Aș ruga Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic? Inițiatorul, dacă este aici? Inițiatorul nu este aici? Atunci rugăm comisia să-și spună punctul de vedere.

 

Domnul Ion Florescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia a examinat propunerea legislativă deja menționată în ședința din 29 septembrie 2004 și a hotărât cu unanimitate de voturi susținerea acesteia și întocmirea unui raport favorabil. Fac mențiunea că această inițiativă face parte din categoria legilor organice. Între timp a sosit și inițiatorul.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da. A venit și inițiatorul?

 
 

Domnul Ion Stan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comuna Voinești, prin structura economică și funcția de urbanism, celelalte funcții care sunt necesare înființării unui oraș, îndeplinește condițiile ca să devină de mai mulți ani oraș. A fost amânată în legislatura trecută, eu cred că astăzi veți da votul ca această localitate cu o putere economică deosebită, rezultată din activitatea de pomicultură care a atins un nivel destul de puternic, și cei care treceți prin zonă puteți constata acest lucru. Sunt sigur că veți sprijini această inițiativă, ca localitatea Voinești să devină oraș.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da, ministerul, vă vedem ce spune? Vă rog, domnule ministru.

 
 

Domnul Mircea Alexandru (secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

În legătură cu propunerea legislativă care v-a fost prezentată, Guvernul nu susține această propunere legislativă, întrucât din analiza principalilor indicatori tehnico-economici, cantitativi și calitativi minimali care ar trebui să fie îndepliniți, deși aceia sunt minimali, nu sunt îndepliniți nici ei. Astfel, populația ocupată, ca exemplu, în activități neagricole este de numai 13%, față de minimum 75%.

De asemenea, echiparea edilitară este realmente insuficientă, sunt străzi modernizate doar 28%, față de un minim de 50
%, străzi cu rețele de distribuire a apei doar 22%, față de minimum 60%, străzi cu conducte de canalizare doar 3%, față de minimum... ș.a.m.d.

În condițiile date, Guvernul, am spus, nu susține această propunere legislativă.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da, și eu vă mulțumesc.

Comisia, dacă este de acord cu amânarea sau...

 
 

Domnul Ion Florescu:

Domnule președinte, vă rugăm să supuneți plenului, și pentru că și celelalte legi, încă 3-4, se încadrează la aceeași categorie, mă gândesc eu că pentru economie de timp am putea face propunerea ca toate aceste legi de astăzi să fie redirijate către comisie și analizate săptămâna următoare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Stimați colegi,

Având în vedere că mai avem încă 2-3-4-5 proiecte de lege care sunt în aceeași situație, v-aș propune ca și comisia, împreună cu ".. Da, vă rog.

 
 

Domnul Ion Stan:

Stimați colegi,

Cred că de la o vreme încoace reprezentanții Guvernului se joacă de-a regulile administrației și de a face sau a nu face, de a înființa anumite localități. La început a respins proiectul de lege pentru că a spus că vine Guvernul cu un act normativ în care să rezolve în mod unitar la nivel de țară. Nu a făcut-o până acum. Pe problema orașului Voinești am avut discuții cu domnul Țăgoran, i-am spus că datele cuprinse acolo n-au fost verificate în teren și, ca atare, eu vă rog să votați pentru admiterea proiectului de lege, și nu sunt de acord cu amânarea.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da. Guvernul?

 
 

Domnul Mircea Alexandru:

Mie îmi pare rău că domnul deputat s-a supărat. eu am pus în discuție o singură chestiune: dacă sunt îndeplinite sau nu sunt îndeplinite condițiile de lege. Este adevărat că s-a făcut aici, în alt context, nu cu privire la Voinești, afirmația că Guvernul are pregătit un proiect de lege ca să reglementeze unitar mai multe unități administrativ-teritoriale.

În ceea ce privește Voineștiul, intră în lege dacă întrunește indicatorii minimali cantitativi pe care Legea nr.351 însăși îi prevede. Or, după cum am arătat aici, în momentul de față acești indicatori nu sunt îndepliniți. Și pentru asta nu trebuie să se supere cineva.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Vă rog, domnule președinte.

 
 

Domnul Ion Florescu:

Domnule președinte,

Au fost făcute două propuneri, eu vă rog să le supuneți plenului, plenul este suveran și ne vom supune hotărârii lui.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Bun. De acord. O să supunem votului dumneavoastră amânarea discutării acestui proiect pentru data de luni. Eu supun aprobării amânarea.

Cine este pentru amânare? Vă rog să votați. 22 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 38 de voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Deci proiectul de lege îl dezbatem acum, regret foarte mult pentru Guvern, dar asta este situația.

Da, vă rog. Procedură. Da, problemă de procedură pentru domnul deputat Hașotti.

 
 

Domnul Puiu Hașotti:

Vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Eu solicit o pauză de consultări pentru că noi nu suntem în programul pe care l-am adoptat. Noi, la ora 15, trebuia să dăm votul final, și solicit această pauză de consultări să vedem ce facem și astăzi, să vedem ce facem și mâine. Și pentru programul de azi, eventual pentru vot final, și pentru programul de mâine. Cred că o consultare scurtă între liderii grupurilor parlamentare se impune pentru lămurirea acestei chestiuni, inclusiv pentru lămurirea acestei neînțelegeri care există la acest punct.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Da. Sunt obligat, conform regulamentului, sunt obligat să dau această pauză. Mulțumesc.

Pauză 5 minute.

 
 

Domnul Constantin Niță:

Stimați colegi,

Având în vedere că cvorumul nu există și având în vedere că mâine, la ora 9,00, avem activitate de grup parlamentar, la ora 10,00 vom avea plen și vot final. Așa încât v-aș ruga ca programul de mâine să fie respectat de toți colegii noștri.

Închidem ședința de astăzi. Vă mulțumesc.

 
 

Ședința s-a încheiat la ora 15,35.

 
     

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 6 decembrie 2021, 14:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro