Dezső-Kálmán Becsek-Garda
Dezső-Kálmán Becsek-Garda
Ședința Camerei Deputaților din 19 octombrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.142/26-10-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 19-10-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 octombrie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.5 Becsek-Garda Dezideriu Coloman - considerații privind atitudinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale față de aplicarea Legii nr.120/2004;

 

Domnul Corneliu Ciontu:

  ................................................

Dau cuvântul domnului deputat Becsek-Garda Dezideriu.

Domnul Becsek-Garda Dezideriu Coloman:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Ne-am obișnuit că inițiativele legislative ale deputaților sunt blocate în Camera Deputaților atât de punctele de vedere ale Guvernului, cât și de voturile aparținând colegilor de la partidul de guvernământ.

Dacă, eventual, o asemenea inițiativă legislativă primește votul celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul refuză să o aplice făcând referire la alte legi, hotărâri de Guvern sau ordinele ale miniștrilor.

Cazul cel mai concret în acest sens îl reprezintă atitudinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale față de aplicarea Legii nr.120/2004 privind regimul silvic și gospodărirea pădurilor. Deci, art.10 și art.43 alin.2 din Legea nr.120/2004, precizează că pentru pădurile proprietate privată cantitatea de masă lemnoasă ce se recoltează este egală cu posibilitatea amenajamentului silvic, iar cota de tăiere se aprobă de Guvern numai pentru pădurile proprietate publică, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale refuză să aplice prevederile legii.

În ultimele cinci luni am făcut mai multe demersuri atât la domnul ministru Petre Daia, cât și la domnul secretar de stat Adam Crăciunescu, aceștia însă au refuzat să renunțe la cotele de tăiere aprobate prin hotărârile de Guvern. Pentru ca o administrație forestieră să fie eficientă, aceasta trebuie să valorifice superior și integral posibilitățile pădurilor de care se ocupă, iar din încasările obținute înainte de a însuși profitul net propriu, trebuie să asigure condițiunile prevăzute de studiile de amenajament și de alte cerințe cu caracter investițional, executarea lucrărilor de regenerare și operațiuni culturale de deschidere a arboretelor cu instalații de transport, paza și protecția pădurii și alte lucrări de bună gospodărire.

Întrucât după evenimentele din decembrie 1989, când datorită unei necompetente organizări a activității de exploatări forestiere la nivel național, veniturile Regiei Naționale a Pădurilor, care după aplicarea Legii nr.18/1991 administra circa 6.005.000 hectare fond forestier, s-au diminuat simțitor prin nevalorificarea integrală a resurselor pădurii, reducându-se la nivele inadmisibile și corect criticabile lucrările de deschidere a arboretelor cu instalații de transport, drumuri forestiere, lucrări de împădurire, de protecție etc., pentru echilibrarea în condițiuni date a balanței de venituri și cheltuieli, și ROMSILVA a recurs la elaborarea unei legi inutile, dezbătute în mod demagogic și derutant politic, prin care, neținându-se cont de posibilitățile stabilite prin amenajamentele silvice, s-au aprobat cote de tăiere anuală la nivelul a circa două treimi din posibilitatea reală a țării, acestea cu scopul justificării unor neîncasări de către Regia Națională a Pădurilor, inclusiv admiterea neexecutării unor lucrări cu caracter investițional, din lipsă de resurse bănești.

În concluzie, considerăm că elaborarea unei hotărâri de Guvern privind cota anuală de tăiere a pădurilor, cu referire și la pădurile private, este o prestare inutilă, neavenită, contrară principiilor de gospodărire și amenajare a fondului forestier național, și contrară cerințelor Uniunii Europene. Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc și eu.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 29 noiembrie 2021, 19:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro