Plen
Ședința Camerei Deputaților din 25 octombrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.145/01-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 25-10-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 25 octombrie 2004

14. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea crescătoriilor de vânat și a complexurilor de vânătoare (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 556/2004

 

Domnul Constantin Niță:

  ................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.81/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea crescătoriilor de vânat și a complexurilor de vânătoare. Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice. Vă rog să prezentați.

Inițiatorul este aici? Avem inițiator? Avem.

Pe scurt.

Domnul Gheorghe Predilă (secretar de stat, Ministerul Agriculturii, Silviculturii și Dezvoltării Rurale):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

A fost nevoie să elaborăm acest act normative, întrucât, în ultimii ani, au apărut foarte multe solicitări de autorizare de către mai mulți gestionari de fonduri de vânătoare, și chiar societăți comerciale, ca să înființeze fonduri de vânătoare și, în același timp, crescătorii de vânat și complexuri de vânătoare.

Trebuie să existe totuși o linie de urmat, pentru că "inițiativele" în acest domeniu nu sunt recomandate și, de aceea, actul normativ vine să facă ordine în ceea ce privește înființarea, autorizarea, și funcționarea acestor complexuri și crescătorii de vânat, pentru a preveni o serie de lucruri care uneori nu se fac și se exagerează.

Pentru aceasta a fost creat actul normativ.

Domnul Constantin Niță:

Vă mulțumesc.

Comisia?

Domnul Mihai Nicolescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Doamnelor și domnilor invitați,

Comisia pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice a fost sesizată spre dezbatere de fond cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.81/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea crescătoriilor de vânat și a complexurilor de vânătoare, transmis cu Proiectul de Lege X.556 din 20 septembrie 2004 și înregistrat sub nr.24/382 din 30 septembrie 2004.

La întocmirea raportului, comisia a avut în vedere avizul Consiliului Legislativ, avizul Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități și avizul Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

Proiectul de ordonanță urmărește soluționarea într-un mod unitar a modului de înființare, organizare și funcționare a crescătoriilor de vânat și a complexurilor de vânătoare, problemă nerezolvată de Legea fondului cinegetic și a protecției vânatului nr.103/1996.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, potrivit prevederilor art.73 din Constituția României, republicată.

La lucrările comisiei au participat 30 de deputați, membri ai comisiei. Raportul comisiei a fost adoptat în unanimitate în ședința din 6 octombrie 2004. Proiectul de lege a fost adoptat și în Senat, în ședința din 16 septembrie 2004. Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

La dezbateri generale, dacă dorește cineva să ia cuvântul?

Vă rog, domnule deputat Hașotti, din partea Grupului parlamentar al P.N.L.

Domnul Puiu Hașotti:

Vă mulțumesc.

Stimați colegi,

Am venit în fața plenului Camerei, pentru a demonstra o chestiune altfel decât cum se știe până acum, anume că domnul prim-ministru este foarte atent cu vânatul țării.

De ce spun acest lucru? Pentru că expunerea de motive poartă înalta semnătură a domniei sale. Și vă voi spicui doar din expunerea de motive semnată, cum spuneam, de domnul prim-ministru Adrian Năstase, pentru a vedea și dumneavoastră că, dimpotrivă, domnia sa este foarte preocupat de conservarea vânatului țării.

Iată, așadar, se spune că, în conformitate cu prevederile art.21 din Legea fondului cinegetic și a protecției vânatului, republicată, crescătoriile de vânat destinate populării și celor destinate exclusiv consumului se pot înființa cu acordul autorității publice (păi, cum altfel?) centrale, care răspunde de silvicultură; spune domnul prim-ministru, mai departe, la art.24 lit.d) din Legea nr.103/1996 republicată, că înființarea de crescătorii de vânat și complexuri de vânătoare, inclusiv de interes comercial, este interzisă fără autorizare din partea autorității publice centrale (din nou "centrale" - cum altfel?) care răspunde de silvicultură.

Menționăm că în Legea nr.103/1996 republicată nu a fost prevăzut modul de înființare, organizare și funcționare a crescătoriilor de vânat (iată că acum este!) și a complexurilor de vânătoare - la fel - și nu au fost prevăzute nici sancțiunile care trebuie aplicate - aici este bine spus - în cazul încălcării reglementărilor. Vă mulțumim, domnule prim-ministru!

Având în vedere că s-au înregistrat solicitări de autorizare de către mai mulți gestionari de fonduri de vânătoare, precum și de către societăți comerciale, (au avut îndrăzneala!), a fost necesară stabilirea modului de înființare, organizare și funcționare a crescătoriilor de vânat și a complexurilor de vânătoare, în vederea constituirii și funcționării acestora într-un mod unitar.

Ce vă spuneam? Foarte atent domnul Adrian Năstase cu fondul nostru cinegetic. Îi mulțumim mult, mult de tot.

Domnul Constantin Niță:

Vă mulțumim, dacă ne mulțumiți.

Domnul deputat Brudașcu.

Domnul Dan Brudașcu:

Vă mulțumesc că mi-ați permis să vorbesc. Nu vă mulțumesc pentru mulțumirile adresate colegului nostru.

Domnul Constantin Niță:

Domnule, aveți norocul că vă cunosc de mulți ani.

Domnul Dan Brudașcu:

Și eu.

Eu voiam să spun că mă bucură această grijă deosebită manifestată de către autorități față de un domeniu în care, este adevărat, în ultima perioadă s-a constatat o adevărată debandadă, fondul cinegetic al României fiind supus, poate chiar și cu înaltul patronaj al unora dintre demnitarii actuali, unei situații pe care n-o mai întâlnim nicăieri în Europa. Poate că este necesară, deci, o reglementare în această materie, pentru ca, în sfârșit, și bietele animale ale pădurii să fie protejate de către puterea temporară umană.

Ceea ce mă surprinde pe mine este tendința, totuși, de revenire la centralismul democratic de altădată. Centralele industriale de altădată s-au dovedit a fi structuri ineficiente.

Din cuprinsul acestui act normativ nu reiese suficient de clar care sunt competențele în materie pentru instituțiile publice teritoriale, sau pentru administrațiile publice locale. Dacă vom merge cu heirupismul acesta legislativ de această manieră, poate că vom reveni, foarte curând, și vom reintroduce centralele ca formă de coordonare unitară și discreționară a diverselor activități socio-economice și umane.

Prin urmare, consider potrivită ideea, consider insuficient fundamentată și gândită forma în care se dorește materializată această preocupare pentru destinul fondului cinegetic românesc.

Domnul Constantin Niță:

Apreciem foarte mult cele spuse de dumneavoastră, dar noi trebuie să mergem la dezbaterea legii.

Dacă mai există, la dezbateri generale, colegi care doresc să ia cuvântul?

Trecem la dezbaterea pe fond a legii.

Titlul legii. La titlu, aveți observații, da? Vă rog.

Domnul Dan Brudașcu:

Domnule președinte, și din partea comisiei, și din partea Guvernului, s-a vorbit despre ideea de autorizare; s-a vorbit, de asemenea, despre fonduri de vânătoare.

Dați-mi voie, prin urmare, să încerc să vă propun o nouă formă de titlu al acestui proiect de lege: "Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.81/2004 privind autorizarea, înființarea și funcționarea crescătoriilor de vânat și a fondurilor de vânătoare".

Consider că, în momentul în care se dă o autorizație, această autorizație se dă și pe o anumită structură organizatorică pe care respectivele crescătorii sau fonduri de vânătoare urmează să le îndeplinească.

Domnul Constantin Niță:

Cred că propunerea dumneavoastră ar schimba total proiectul de lege. Este o chestiune de fond.

Să vedem comisia. Vă rog, domnule președinte.

 

Domnul Dan Brudașcu (din sală):

Eu am lucrat cu materialul clientului, să știți!

Domnul Constantin Niță:

Sunt convins că așa ați procedat. De când vă cunosc, numai cu materialul clientului lucrați.

Vă rog.

Domnul Mihai Nicolescu:

Eu cred că este acoperitoare; înființarea nu se poate face fără autorizare, presupune și autorizare organizarea și funcționarea crescătoriilor de vânat și a complexelor de vânătoare. Este acoperitoare și eu zic că nu sunt îndreptățite observațiile respective. Pentru că, într-adevăr, se vizează înființarea acestor crescătorii; dacă citim în cuprinsul proiectului de lege înființarea vizează și situații private, deci terenul respectiv; înființarea vizează inclusiv toate categoriile de teren, cu acordul proprietarului. Și, într-adevăr, referitor la titlu este clar: comisia propune să rămânem la structura respectivă, așa cum este prevăzută în ordonanța Guvernului, iar, legat de celelalte observații, de asemenea, cred că nu sunt îndreptățite să se facă. Trebuie să existe un control riguros. Chiar dacă acesta este centralizat, îl face autoritatea în domeniu și bineînțeles că acest lucru se adresează atât domeniului public, dar și domeniului privat.

Domnul Constantin Niță:

Vă rog.

 

Domnul Dan Brudașcu (din sală):

Atunci, vă rog să se accepte "complexelor", nu "complexurilor".

Domnul Constantin Niță:

"complexelor"; acesta este corect, cred că.

Domnule secretar de stat, sunteți de acord cu "complexelor de vânătoare", și nu "complexurilor"? Da. Corect.

Suntem de acord cu această chestiune.

Titlul legii. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Deci, cu modificarea propusă de domnul Brudașcu "și a complexelor de vânătoare", toată lumea este de acord.

Articolul unic. V-aș ruga să urmăriți pct.1, la pag.2 din raport. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Titlul ordonanței. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat.

Titlul Cap.I. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat.

Art.1 și art.2. Dacă aveți observații? Nu aveți.

Art.3. V-aș ruga să urmăriți pag.2, pct.2 din raport. Comisia propune modificarea art.3, respectiv a alin.2 lit.a) și lit.b). Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.4. Comisia n-a avut observații.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Art.5. La alin.1 al art.5, comisia nu a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La alin.2, comisia propune, la pag.3 pct.3 din raport, modificarea acestuia. Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta comisiei.

La alin.3, comisia n-a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La art.6. V-aș ruga să urmăriți pag.3 pct.4 din raport. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta comisiei.

Titlul Cap.II. Dacă sunt observații? Comisia propune modificarea acestuia; urmăriți la pag.3 pct.5 din raport. Nu sunt observații.

Votat varianta comisiei.

La art.7 alin.1. Urmăriți pag.4 pct.6. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta comisiei.

La alin.2. Comisia n-a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Alin.3 lit.a). Comisia propune modificarea lit.a, lit.b, lit.c, lit.d și lit.e. Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta comisiei.

La art.8. Comisia n-a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

La titlul Cap.III. Urmăriți pag.6 pct.8. Comisia propune modificarea titlului Cap.III. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.9 și art.10. Comisia n-a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Art.11. Urmăriți pag.6 pct.8 din raport. Comisia propune modificarea alin.1, alin.2, alin.3 și alin.4 lit.a) și lit.b). Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta comisiei.

Art.12. V-aș ruga să urmăriți la pag.7 pct.9 din raport. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta comisiei.

Titlul Cap.IV. Dacă aveți observații? Comisia n-a avut. Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Art.13. Urmăriți la pag.7 pct.10 din raport. Comisia propune modificarea alin.1, alin.2, alin.3 și alin.4. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.14. Comisia n-a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Art.15. Urmăriți la pag.9 pct.11. Comisia propune modificarea alin.1 și alin.2. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Titlul Cap.V. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat varianta Senatului.

Art.16 alin.1 și alin.2. Urmăriți la pag.10 pct.12 din raport. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.17, art.18 și art.19. Comisia n-a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Titlul Cap.VI. Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta Senatului.

Art.20 și art.21. Dacă aveți observații? Comisia n-a avut.

Votat varianta Senatului.

Vom supune proiectul de lege votului final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 3 decembrie 2021, 18:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro