Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.153/13-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 08-11-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2004

12. Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență (retrimisă comisiei).
 
consultă fișa PL nr. 301/2004

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2004 privind Sistem Național de Management al Situațiilor de Urgență.

Domnule Florescu, din partea Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, vă rog să prezentați raportul comisiei.

Domnul Ion Florescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Prezentul proiect de lege a fost avizat și dezbătut în fond în procedură obișnuită în 26 octombrie.

Escaladarea antetatelor teroriste pe plan internațional și îndeosebi a celor îndreptate împotriva intereselor statelor membre NATO, cu efecte dramatice asupra vieții și sănătății unui număr din ce în ce mai mare de persoane, impune reglementarea și în România a unui sistem de management al situațiilor de urgență care să ofere un răspuns prompt și adecvat provocărilor de acest gen.

Pentru eficientizarea activității statului în managementul situațiilor de urgență, se impune elaborarea unei noi reglementări la nivel de lege prin care să se asigure în mod unitar monitorizarea factorilor de risc, intervenția unitară a structurilor statale pentru rezolvarea situațiilor de urgență, asigurarea resurselor umane, materiale și financiare necesare, precum și cooperarea cu structurile NATO și alte structuri internaționale. Astfel, se înființează în coordonarea primului-ministru și în subordinea ministrului administrației și internelor, ca organism de suport al deciziei, Comitetul Național pentru Situații de Urgență, iar ca organism tehnic de planificare, monitorizare și conducere Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

Având în vedere importanța acestui proiect de lege, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic propune plenului Camerei Deputaților aprobarea acestuia în forma adoptată de Senat.

Mai fac mențiunea că proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

Din partea Ministerului Administrației și Internelor, inițiatorul proiectului.

Domnul Mircea Alexandru (secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Având în vedere cererea de reexaminare a textului Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.21/2004 privind Sistem Național de Management al Situațiilor de Urgență, cerere formulată de Președintele României, față de forma adoptată de Parlament, au fost redefinite: tipurile de risc, la art.2 alin.2 lit.j), și măsurile care pot fi dispuse pentru timpul stării de alertă - art.4 alin.2, prevederile proiectului fiind corelate cu dispozițiile constituționale, cât și cu prevederile Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență.

De asemenea, a fost introdusă în mod expres în proiectul de lege la art.45 alin.2 posibilitatea ca unele dintre actele administrative emise pe timpul sau în legătură cu situațiile de urgență să poată fi atacate la instanțele judecătorești în condițiile Legii contenciosului administrativ.

Pentru toate aceste considerente, vă adresez rugămintea de a adopta textul proiectului în forma adoptată de Senat la 14 octombrie 2004 și însușită fără amendamente de către Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

Vă mulțumesc.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș (din sală):

Vă rog, domnule președinte.

Domnul Valer Dorneanu:

Aveți o problemă de procedură?

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș (din sală):

Nu, la dezbatere.

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog, domnule Bolcaș.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Îmi pare rău că nu s-a înțeles spiritul constructiv al scrisorii prezidențiale, spirit constructiv care se referă la sporirea haosului legislativ prin această lege ce ni se propune a fi adoptată.

Este vorba de împrejurarea că la această oră Constituția ne obligă iar noi nu ne-am îndeplinit această obligație constituțională de a reglementa prin lege cele două mari categorii de noțiuni. Este vorba de noțiuni legale, nu este vorba de tratate militare sau de tratate de apărare civilă. Este vorba de starea de urgență și de starea de asediu.

Avem o ordonanță dată în condițiile în care a fost dată, nici nu vreau să-mi mai aduc aminte, care în esența ei este proastă și nefuncțională. În condițiile în care nu avem aceste prevederi legale deocamdată, spune scrisoarea prezidențială, nu putem adopta acest proiect de lege.

În ceea ce privește incidența cu contenciosul, este o chestiune secundară și evident că sunt măsuri care nu în momentul luării lor pot să fie atacate pe calea contenciosului.

De aceea, în limita și în litera scrisorii prezidențiale, mă pronunț împotriva acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Bolcaș dorește să facă o altă propunere decât aceea de respingere.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Am încercat să mă dovedesc totdeauna constructiv mai ales în anumite domenii. Și de data aceasta, în urma consultărilor, îmi permit să îmi revizuiesc punctul de vedere radical de respingere și solicit ca acest proiect de lege să fie trimis Comisiei juridice, de disciplină și imunități pentru avizare.

S-ar părea că în această Comisie pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, care este puțin în afara Constituției, nu prea putem avea încredere.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Opresc reproșul dumneavoastră adresat Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic la mine.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș (din sală):

Este foarte bine, domnule președinte, pentru că veți lua măsuri, sper.

Domnul Valer Dorneanu:

Supun votului dumneavoastră propunerea de a solicita avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități cu privire la faptul dacă sensul cererii de reexaminare a fost înțeles, analizat și respectat.

Vom da termen până vineri, pentru a putea eventual lua în dezbatere luni acest proiect.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Deci, s-a trimis Comisiei juridice, de disciplină și imunități pentru un aviz.

S-a trimis având în vedere aspectul constituțional ridicat de către domnul deputat Bolcaș.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 12:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro