Plen
Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.153/13-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 08-11-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 8 noiembrie 2004

21. Dezbaterea Proiectului de Lege privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 613/2004

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

Mai putem, până la 18,30, lua un proiect de lege - cel privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației.

Rog inițiatorul să prezinte acest proiect.

Domnul Eugen Dogariu (secretar de stat, Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informațiilor):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

În vederea furnizării rețelelor sau serviciilor de comunicații electronice, spectrul de frecvențe radioelectrice reprezintă una dintre resursele esențiale.

Administrarea și gestionarea spectrului de frecvențe radioelectrice trebuie să asigure utilizarea eficientă a acestuia, promovarea concurenței și încurajarea investițiilor.

Acestea sunt principii care sunt prevăzute în Directivele europene nr.20/2002 și 21/2002, fiind preluate în legislația românească prin Ordonanța nr.79/2002 aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.591/2002.

Având în vedere însă că structura instituțională conturată de ordonanța de urgență nu reflectă în totalitate finalitatea dorită de către normele comunitare, s-a relevat necesitatea realizării unei depline conformări cu cerințele integrării europene.

În acest sens, managementul spectrului de frecvențe radioelectrice trebuie să fie realizat de către o autoritate independentă în raport cu furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice și, în mod deosebit, de acei operatori la care statul este acționar majoritar.

Iată de ce este nevoie de o nouă intervenție, de un act normativ care să realizeze această independență, având în vedere faptul că Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației continuă să fie acționar majoritar la unul dintre operatorii semnificativi din cadrul pieței comunicațiilor.

În acest spirit, vă propunem spre aprobare Legea privind reorganizarea Inspectoratului General în Comunicații și Tehnologia Informației.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Comisia pentru tehnologia informațiilor să prezinte raportul.

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia noastră propune plenului aprobarea proiectului, cu un număr semnificativ de amendamente care au fost adoptate în cadrul comisiei și care considerăm noi că îmbunătățesc acest proiect.

Am avut suficient de mult timp pentru a face aceste amendamente și considerăm că ele sunt bine cumpănite și corecte și realiste.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

Dacă dorește cineva să intervină la dezbateri generale? Nu.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Vă rog să urmăriți raportul, în paralel cu proiectul de lege.

La titlul acestuia, dacă aveți obiecțiuni?

Votat forma inițială.

La titlul Cap.I.

Votat în formula Senatului.

La art.1, urmăriți amendamentul nr.3.

Votat amendamentul nr.3, modificat art.1.

La art.2, amendamentul nr.4.

Votat amendamentul, modificat textul.

Titlul Cap. II. Dacă aveți obiecțiuni?

Votat în formula Senatului.

La art.3, amendamentul nr.6.

Votat amendamentul, modificat art.3.

La art.4, urmăriți amendamentul nr.7.

Aveți amendamente la amendamentele proprii, domnule Pambuccian?

Aveți dumneavoastră amendament respins, personal? Și acum susțineți respingerea respingerii, sau cum susțineți?

 

Domnul Varujan Pambuccian:

Nu, susțin amendamentele noastre.

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog. Deci, după art.3? Păi, acum, dacă sunteți numai doi din comisie, faceți ce vreți.

Domnul Varujan Pambuccian:

La art.3, împreună cu domnul Sassu, am propus amendamentul care sună în felul următor: "I.G.C.T.I. administrează spectrul de frecvențe radio și monitorizează benzile de frecvențe."

Am pus acest amendament, pentru că spectrul de frecvențe radio în momentul de față este împărțit în două categorii: în spectrul de frecvențe radio cu alocare guvernamentală și în spectrul de frecvențe radio cu alocare neguvernamentală.

În momentul în care vorbim de administrarea spectrului, însă, ar trebui să avem în vedere faptul că această disjuncție pe care noi o facem din punct de vedere teoretic, pe teren poate să creeze probleme foarte mari tehnice.

Au existat întotdeauna obiecțiuni, în special din zona sistemului de apărare în ceea ce privește administrarea spectrului de frecvențe radio care sunt alocate domniilor lor.

Aici nu este vorba de o monitorizare în nici un caz a conținutului a ceea ce se întâmplă acolo, ci doar a parametrilor tehnici în care zona din spectru este utilizată și a modului în care ea este utilizată din punct de vedere al tehnologiilor folosite de către utilizatori. Or, noi credem că este bine. Și sunt multe țări în care lucrul acesta așa se întâmplă, exemplul cel mai clasic fiind Statele Unite ale Americii, în care întregul spectru este gestionat și monitorizat de către o singură agenție guvernamentală care este, în cazul Statelor Unite, Federal Communication Committee.

Deci, propunerea noastră ar fi să adoptăm acest model, pentru a avea coerență atât din punct de vedere administrativ, cât și din punct de vedere tehnic.

Știm că există o dificultate de acceptare, în special din partea celor care reprezintă sistemul național de apărare, a acestei idei. Din această cauză, și comisia a respins această propunere a noastră, dar noi o reformulăm aici în plen; dacă plenul o va aproba, bine, dacă nu, cel puțin știm că, undeva, în stenogramă, ideea aceasta a fost prinsă.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Aștept reformularea.

Domnul Varujan Pambuccian:

V-am spus reformularea. Reformularea este: "I.G.C.T.I. administrează spectrul de frecvențe radio și monitorizează benzile de frecvențe." Adică am eliminat ...

Domnul Valer Dorneanu:

Numai puțin, ca să ne înțelegem. Dumneavoastră, la art.2, ați mai avut un amendament, la lit.e).

Domnul Varujan Pambuccian:

La art.3 alin.2.

Domnul Valer Dorneanu:

Bun. Deci, art.2 a rămas în formularea ...

Domnul Varujan Pambuccian:

Nu, art.2 este în ordine.

Domnul Valer Dorneanu:

La art.3, deci.

Domnul Varujan Pambuccian:

Art.3 alin.2.

Domnul Valer Dorneanu:

Am înțeles.

Doriți și dumneavoastră, domnule Sassu, să interveniți? Poftiți. Al doilea inițiator, sau primul inițiator al amendamentului.

Domnul Alexandru Sassu:

Domnule președinte,

Ca să fie foarte, foarte clar și pentru că, într-adevăr, pare un lucru ușor hilar, este ceea ce ar trebui să se facă. Este normal ca spectrul de frecvențe să fie administrat de un singur administrator. Pentru că nu se poate să se lucreze pe o anumită zonă de frecvență fără să se influențeze restul spectrului. Este clar că acest lucru trebuie făcut la un moment dat. L-am respins, pentru că suntem conștienți de faptul că în acest moment, din păcate, o astfel de discuție naște discuții mult mai mari și suspiciuni mult mai mari. Și l-am lăsat și l-am susținut în plen, pentru că trebuie atrasă atenția că, așa cum s-a demilitarizat poliția, așa cum se tinde spre toate aceste structuri civile de control, asupra organismelor de tip militar, așa trebuie făcut și în acest spectru de frecvențe. Nu se poate să existe o zonă de frecvențe pe care nimeni să nu poate s-o controleze, în care cei de acolo să facă ceea ce vor și ceea ce cred cu aparatură care influențează restul utilizatorilor și așa mai departe.

Deci, este, dacă vreți, un amendament care atrage atenția asupra unei probleme, fără a avea pretenția ca în acest moment să poată fi adoptat, creând o grămadă de probleme în interiorul societății.

De aceea, noi l-am și respins, deși suntem absolut convinși că altă soluție nu există și ea va trebui adoptată în viitor.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Rog inițiatorul să se pronunțe cu privire la acest amendament, care a fost respins de comisie.

Domnul Eugen Dogariu:

Domnule președinte,

Ne exprimăm opinia că acest amendament într-adevăr ar trebui respins, rămânând la formularea inițială: "I.G.C.T.I. administrează spectrul de frecvențe radio și monitorizează benzile de frecvențe cu utilizare neguvernamentală."

Credem că modificarea lui naște o discuție mult mai mare și nu face neapărat obiectul modului în care noi am dorit s-o reorganizăm, pentru care am inițiat acest act normativ.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Este un amendament al comisiei cu privire la alin.2, agreat de Guvern și este amendamentul domnilor deputați Sassu și Pambuccian. Nefiind vorba de respingere, sau de un amendament nou, ci de același text, sunt obligat să supun întâi votului amendamentul comisiei.

Urmăriți, vă rog ...

Nu vă supărați, eu, deocamdată, sunt sesizat cu un document scris, semnat de toți și votat cu majoritate.

Deci, supun votului dumneavoastră, pentru alin.2, textul din amendamentul nr.6 al comisiei, agreat de Guvern.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

În consecință, celălalt amendament a căzut.

Dacă la art.3, mai sunt alte obiecțiuni? Nu.

Votat în unanimitate.

La art.4, urmăriți amendamentul nr.7.

Votat amendamentul în unanimitate. Se modifică textul.

Art.5. Urmăriți amendamentul nr.8.

Votat amendamentul, modificat art.5.

Art.6, amendamentul nr.9.

Votat amendamentul, modificat art.6.

La art.7, urmăriți amendamentul nr.10.

Votat amendamentul, modificat acest articol.

La art.8, amendamentul nr.11.

Votat, modificat textul.

Art. 9 rămâne nemodificat.

La art.10, comisia propune eliminarea, prin amendamentul nr.13.

Admis, eliminat textul.

Art.11, amendamentul nr.14.

Admis, modificat textul.

Art.12, urmăriți amendamentul nr.16.

Admis amendamentul nr.16, modificat art.12.

Art.13, urmăriți amendamentul nr.17.

Comisia propune eliminarea.

Admis, eliminat textul.

Art.14, urmăriți amendamentul nr.18.

Admis, modificat textul.

La art.15, urmăriți amendamentul nr.19.

Admis, modificat art.15.

Titlul Cap. III rămâne în formula care ni s-a prezentat.

Art.16, urmăriți amendamentul nr.21.

Admis amendamentul, modificat art.16.

Art.17. Comisia nu are amendamente.

Dacă aveți obiecțiuni?

Votat textul inițial.

Art.18, urmăriți amendamentul nr.23.

Admis amendamentul, modificat art.18.

Am parcurs textele proiectului de lege. Îl vom supune mâine votului final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 8 decembrie 2021, 9:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro