Mircea Ciopraga
Mircea Ciopraga
Ședința Camerei Deputaților din 9 noiembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.155/15-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 09-11-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 noiembrie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.3 Mircea Ciopraga - comentariu critic la adresa hotărârii Guvernului prin care se aprobă proiectul de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul;

 

Domnul Corneliu Ciontu:

  ................................................

Domnul Mircea Ciopraga are cuvântul.

Domnul Mircea Ciopraga:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Ca să nu fie plictisitor în campania electorală, după două trei acțiuni mai mult anunțate decât neanunțate ale premierului la casa de pensii sau la un birou al administrației publice. văzând aglomerația specifică acestor locuri, care credeți că a fost reacția celor din apropierea conducerii statale?

S-au strâns domniile lor, actualii guvernanți, reprezentați de șeful Cancelariei primului ministru, secretarul de stat - ministru delegat pentru administrația publică și un secretar de stat de la finanțe și au hotărât să aprobe, printr-o minunată hotărâre de guvern, Programul de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul.

S-a publicat și, în plină campanie electorală, pe data de 16 noiembrie, va intra în vigoare primul set de măsuri ce trebuie luate de către ministere și celelalte autorități ale administrației publice centrale și locale.

Adică, lucruri normale pe care orice primar ar trebui să le facă, chiar și fără instrucțiuni din partea Guvernului. Respectiv, afișarea programului de lucru cu publicul, modele de completare a cererilor, numele persoanelor cu funcții de conducere, cu model de ecuson de purtat la vedere etc. Lucruri cât se poate de firești. Există și termene precise de aplicare a măsurilor pe termen scurt, mediu și lung, a căror nerespectare conduce la răspunderea disciplinară sau contravențională, cu amenzi de la 1 la 30 milioane lei.

Dacă primăriile nu se vor încadra în acest program, de unde vor proveni banii plătiți de către acestea? tot din taxe și impozite, tot din banii contribuabilului?

După ce că birocrația ne sufocă administrația, articolul 5 al acestei hotărâri impune ca, în prima lună a anului, primarii să comunice fiecărui contribuabil, în scris, activitățile de interes desfășurate în anul încheiat, dar și obiectivele pentru anul în curs, după un anumit model. Nu vorbim acum despre costurile unei asemenea indicații guvernamentale, pentru că este puțin probabil ca o localitate de mici dimensiuni să-și poată permite din bugetul votat o asemenea acțiune. Important este faptul că actualii primari, care au migrat dinspre partidele de opoziție către partidul de guvernământ, au încă o pârghie de care se pot folosi pentru a-și întări imaginea la nivel local. După cum se exprimă cunoscutul baron local gorjean, "Puterea și banii stau în pixul meu", poate ca așa ar trebui să se încheie orice scrisoare adresată contribuabilului român. Să se înțeleagă odată pentru totdeauna cine împarte banii.

Vă mulțumesc.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc și eu.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 11:59
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro