Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 noiembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.162/26-11-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 22-11-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 noiembrie 2004

  Informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente în termenele stabilite.  

Ședința a început la ora 16,05.

Lucrările au fost conduse de domnul Valer Dorneanu, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii Nicolae Leonăchescu și Tudor Mohora, secretari.

   

Domnul Valer Dorneanu:

Începem lucrările ședinței de astăzi în plenul Camerei Deputaților. Din cei 344 de deputați și-au înregistrat prezența 243 deputați, 102 deputați sunt absenți, 12 deputați participă la alte acțiuni parlamentare.

Înainte de a intra în dezbaterea proiectelor înscrise pe ordinea de zi de astăzi, permiteți-mi să vă prezint o informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților și care urmează să fie înaintate Comisiilor permanente pentru examinare și întocmirea avizelor sau rapoartelor în termenele stabilite.

La Biroul permanent al Camerei Deputaților au fost înregistrate următoarele inițiative legislative:

1. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.98/2004 pentru modificarea Legii nr.1/1998 privind organizarea și funcționarea Serviciului de Informații Externe, primit de la Guvern.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională; pentru avize: Comisia juridică, de disciplină și imunități, Comisia specială a Camerei Deputaților și Senatului pentru exercitarea controlul parlamentar asupra Serviciului de Informații Externe.

Termen de depunere a raportului: 25 noiembrie 2004.

Cameră decizională: Senatul.

În conformitate cu prevederile art.107 alin.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

2.Proiectul de Lege pentru ratificarea Tratatului de la Nairobi privind protecția simbolului olimpic, primit de la Guvern.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii:în fond - Comisia pentru învățământ, știință, tineret și sport; pentru avize - Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 29 noiembrie 2004.

Cameră decizională: Senatul.

3. Propunerea legislativă privind înființarea comunei Valcani, județul Timiș, inițiată de domnul senator Viorel Matei, membru al Grupului parlamentar al P.S.D.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii:în fond - Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 30 noiembrie 2004.

Cameră decizională: Senatul.

4. Propunerea legislativă privind înființarea comunei Pesac, județul Timiș, inițiată de domnul senator Viorel Matei, membru al Grupului parlamentar al P.S.D.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii:în fond - Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; pentru avize: Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 30 noiembrie 2004.

Cameră decizională: Senatul.

5. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.84/2004 privind modificarea art. II din Legea nr.149/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.64/1995 privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului, precum și a altor acte normative cu incidență asupra acestei proceduri, adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii:în fond - Comisia juridică, de disciplină și imunități; pentru aviz - Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

Termen de depunere a raportului: 25 noiembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 alin.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.85/2004 privind modificarea art.15 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.18/2004 pentru finalizarea vânzării unor pachete de acțiuni ale Băncii Comerciale Române - S.A. către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Corporația Financiară Internațională, precum și către Asociația Salariaților Băncii Comerciale Române - S.A., adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii:în fond - Comisia pentru buget, finanțe și bănci; pentru avize -Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 25 noiembrie2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 alin.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2004 pentru modificarea art.1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.162/1999 privind instituirea prețului național de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate, precum și pentru acordarea de ajutoare bănești pentru categoriile defavorizate ale populației, adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru buget, finanțe și bănci; pentru avize - Comisia pentru industrii și servicii, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 25 noiembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

În conformitate cu prevederile art.107 alin.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

8. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.630/2002 privind cinematografia, adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă: pentru aviz - Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 6 decembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

9. Proiectul de Lege privind Ordinul Meritul Diplomatic și Medalia Meritul Diplomatic, inițiat de Comisia specială pentru elaborarea propunerilor legislative privind sistemul național de decorații al României, adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege a fost sesizată,în fond - Comisia specială pentru elaborarea propunerilor legislative privind sistemul național de decorații al României.

Conform prevederilor art.93 alin.2 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, amendamentele se vor depune la această Comisie în termen de 5 zile de la anunțarea în plen, după care Comisia urmează să întocmească în următoarele 5 zile un raport asupra amendamentelor.

Termen de depunere a raportului: 2 decembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

10. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.104/2002 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim de duty - free, inițiat de domnul senator Sergiu Nicolaescu, membru al Grupului parlamentar al P.S.D., adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, pentru aviz - Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 6 decembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

11. Proiectul de Lege pentru modificarea art.6 alin. 2 din Legea nr.356/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Cultural Român, inițiat de domnul senator Kereskényi Alexandru, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R., adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă; pentru aviz - Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 6 decembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

12. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, inițiată de domnul senator Németh Csaba, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R., respinsă de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru muncă și protecție socială; pentru avize - Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 9 decembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

13. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.105/2001 privind frontiera de stat a României, inițiată de domnul senator Sergiu Nicolaescu, membru al Grupului parlamentar al P.S.D., respinsă de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu această propunere legislativă au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională; pentru aviz - Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 9 decembrie 2004.

Cameră decizională: Camera Deputaților.

14. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.238/1998 privind conferirea Semnului onorific pensionarilor militari, veterani de război, inițiat de domnul senator Ionel Alexandru, membru al Grupului parlamentar al P.R.M., adoptat de Senat în ședința din data de 15 noiembrie 2004.

Cu acest proiect de lege au fost sesizate următoarele comisii: în fond - Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională; pentru avize - Comisia pentru muncă și protecție socială, Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 6 decembrie 2004.

 
Informare cu privire la demisia domnului Baciu Mihai, deputat PD în Circumscripția electorală nr.24 Iași.  

Dați-mi voie, de asemenea, să vă anunț că domnul deputat Baciu Mihai, deputat de Iași, și-a prezentat demisia.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Spania privind recunoașterea reciprocă a permiselor de conducere auto ale cetățenilor români și spanioli, în scopul preschimbării, semnat la București la 1 septembrie 2004.  

La pct. 1 de pe ordinea de zi privind dezbaterea proiectelor normative, Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului dintre România și Spania privind recunoașterea reciprocă a permiselor de conducere auto ale cetățenilor români și spanioli.

Să se pregătească Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic și domnul ministru Alexandru să prezinte pe scurt proiectul de lege.

   

Domnul Mircea Alexandru (secretar de stat, Ministerul Administrației și Internelor):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

În textul acordului supus ratificării se stabilește faptul că cele două părți contractante, respectiv Spania și România, recunosc reciproc permisele de conducere național, emise de autoritățile competente, atunci când acestea sunt în vigoare, potrivit clauzelor pomenite în anexa la acord, precum și toate drepturile titularilor acestor permise, așa cum sunt ele menționate în text.

Totodată se stabilesc reguli clare privind preschimbarea acestor permise, fără ca titularul acestui document să susțină o nouă examinare teoretică sau practică, precum și modalitățile concrete de cooperare.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule vicepreședinte Bara, vă rog să prezentați raportul Comisiei pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic.

 
   

Domnul Radu Liviu Bara:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic ținând cont de avizul Comisiei juridice, de disciplină și imunități și avizul Consiliului Legislativ a dezbătut și avizat în fond în procedură obișnuită, în ședința din 16 noiembrie proiectul de Lege privind ratificarea Acordului între România și Spania.

În urma discuțiilor avute în comisie, se propune plenului Camerei aprobarea acestuia sub forma prezentată. Proiectul de lege a fost aprobat cu unanimitate de voturi.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc. Dacă dorește cineva să intervină în dezbateri generale? Nu dorește nimeni.

La titlul legii, dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți. Votat în unanimitate.

Cuprinsul articolului unic, care conține dispoziția de ratificare a acordului, acord pe care îl aveți anexat. Dacă sunt obiecțiuni? Nu sunt. Votat în unanimitate. Vom supune votului final proiectul de lege la sfârșitul acestei zile.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2003 privind finalizarea procesului de privatizare la Societatea Comercială TEPRO - S.A. Iași.  

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2003 privind finalizarea procesului de privatizare la Tepro - S.A. Iași. Procedură de urgență.

Comisia economică, domnule vicepreședinte Gheorghe Marin, vă rog să propuneți timpii de dezbatere.

   

Domnul Gheorghe Marin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Având în vedere că trebuie să susținem ordonanța în procedură de urgență, propun 5 minute pentru dezbaterea legii și un minut de intervenție.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Întreb dacă sunteți de acord cu acești timpi de dezbatere?

Dacă e cineva împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Trecem la dezbaterea proiectului, vă rog să urmăriți în paralel amendamentele comisiei și proiectul Guvernului.

La titlul proiectului de lege de aprobare a ordonanței, dacă aveți obiecțiuni? Votat în unanimitate.

Cuprinsul articolului unic? Nu sunt amendamente, dar semnalez comisiei și staff-ului tehnic să pună în concordanță acest articol cu faptul că unele din punctele din ordonanță vor fi modificate.

Ca atare, dispoziția de aprobare a ordonanței trebuie completată: "Se aprobă cu următoarele modificări și completări", dacă nu mă înșel. Se introduce... Nu, completări. De acord, stimați colegi, da? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

La titlul ordonanței de urgență, dacă sunt obiecțiuni? Votat în unanimitate.

La art.1 din ordonanță, vă rog să urmăriți amendamentul 1. Domnul vicepreședinte are o intervenție.

 
   

Domnul Gheorghe Marin:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

După pct.5 al art. 1 prin amendamentele admise de comisie se introduc două noi puncte, pct.6 și pct.7.

În legătură cu formularea din textul respectiv, vreau să fac o modificare, și anume: la pct.6, deci în final, spunem așa: "...calculate la data transferului dreptului de proprietate asupra acțiunilor și până la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe...", în loc de "intrării în vigoare a legii". Deci formularea standard. Iar la alin.7 putem să spunem: "de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe". Nu se mai calculează, și textul curge mai departe. Deci, sunt două modificări de formă care fac parte din tehnica legislativă.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă sunt observații la această intervenție?

Supun votului dumneavoastră amendamentul 1 și art.1 în formula pe care a prezentat-o domnul Gheorghe Marin prin amendamentele 1 și 2 și cu intervenția pe care a formulat-o.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri? O abținere.

S-a votat.

La art.2 dacă sunt observații? Nu sunt. Votat cu o abținere.

Art.3. O abținere, nici un vot contra, majoritatea celorlalți prezenți.

Am votat pe texte acest proiect, îl vom supune votului final la sfârșitul acestei zile.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu locuințele de serviciu pe care acestea le au în administrare.  

Proiectul de Lege privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu locuințele de serviciu pe care acestea le au în administrare.

Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională să își ia locul și Ministerul Administrației și Internelor să prezinte proiectul... Da, e o propunere legislativă.

Vă rog să prezentați raportul și apoi punctul de vedere al Guvernului.

   

Domnul Marcu Tudor:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

E un raport suplimentar asupra Proiectului de Lege privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu locuințele de serviciu pe care acestea le au în administrare.

În conformitate cu prevederile art.89 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a fost sesizată spre dezbatere și avizare, în fond, în procedură obișnuită cu proiectul de lege amintit anterior.

Plenul Camerei Deputaților în ședința din 16 noiembrie, a hotărât să retrimită proiectul de lege la comisie, în vederea întocmirii unui raport suplimentar.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil acest proiect, cu unele propuneri și observații.

Comisia juridică, de disciplină și imunități, de asemenea, a aprobat proiectul de lege în forma adoptată de Senat.

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a propus să se respingă acest proiect de lege.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare autorizarea instituțiilor publice din întregul sistem al apărării, ordinii publice și securității naționale de a vinde personalului propriu unele locuințe de serviciu pe care acestea le au în administrare. Face parte din categoria legilor ordinare și se adoptă în conformitate cu art.76 din constituția României.

La lucrările comisiei au participat, în calitate de invitați, din partea Ministerului Apărării Naționale, Ministerului de Interne și serviciilor secrete, reprezentanții acestora.

La lucrări au fost prezenți un număr de 25 de deputați din totalul de 27 de membri ai comisiei.

Senatul a adoptat acest proiect de lege în ședința din 24 iunie, deci acum 6 luni.

Proiectul de lege este de competența decizională a Camerei Deputaților.

În urma reexaminării acestuia, în ședința din 19 noiembrie, cu unanimitate de voturi pentru, comisia a hotărât să supună Proiectul de Lege privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu locuințele de serviciu pe care acestea le au în administrare plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare, cu următoarele amendamente; și amendamentele urmează.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc. Dacă dorește cineva să intervină?

Punctul de vedere al Guvernului?

 
   

Domnul Mircea Alexandru:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Guvernul susține această propunere legislativă. Fac precizarea că în ordinea de zi de astăzi, la următoarele puncte: 5, 6, 7 se prevedea să se discute separat proiectele de lege pentru fiecare din elementele de structură, proiecte de lege care au fost respinse de Senat tocmai în virtutea faptului că se va discuta astăzi o lege... propunerea legislativă a domnilor Nicolaescu și alți senatori, ...și să se adopte în forma..., o reglementare pentru toate elementele din structură.

Deci, Guvernul susține această propunere legislativă, cu precizarea că la unele amendamente are un alt punct de vedere, față de cel adoptat de comisie. Este vorba, în principal, de amendamentul de la pct.4.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Vă rog să urmăriți raportul înlocuitor al comisiei, care cuprinde practic noua formulare a legii.

 
   

La titlul legii, stimați colegi, urmăriți pct.1 din raport. Dacă aveți obiecțiuni la acest titlu? Votat în unanimitate.

La art.1 urmăriți amendamentul 2. Votat amendamentul 2, modificat art.1.

La art.2 urmăriți amendamentul 3. Dacă sunt observații la amendament, care cuprinde o nouă formulare a întregului art.2? Nu sunt obiecțiuni. Votat amendamentul și modificat textul.

La art.3 urmăriți amendamentul 4. Dacă sunt obiecțiuni la amendamentul 4? Da, domnul Răzvan Ionescu sau cine?

 
   

Domnul Răzvan Ionescu:

Domnule președinte și stimați invitați,

Mă adresez în special dumneavoastră, că unii dintre colegii mei n-au înțeles importanța acestei legi. De aceea, vreau să vă spun că nu am avea nimic împotriva variantei venite de la Senat, însă dacă tot am hotărât ca să vindem aceste locuințe cu plata în rate, cu un avans minim de 20% și cu o dobândă de 8%, vreau să spun că paragraful trei ne pune în imposibilitatea de a realiza practic acest lucru.

Pentru că, paragraful trei spune că "Vânzarea locuințelor de serviciu se efectuează prin structuri proprii, abilitate prin ordin al conducătorilor instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională". Aici avem o primă problemă legată de înființarea acestor structuri, pentru că în discuțiile pe care noi le-am avut, unele instituții nu au aceste structuri abilitate - nici măcar nu sunt, decât prin ordin al ministrului - să facă evaluările acestea.

Iar a doua problemă este modul cum evaluăm locuința. Că dacă facem o evaluare cum este în textul inițial, "prin evaluatori persoane fizice sau persoane juridice". Evaluatorul ne va da un preț de piață, care va fi diferit de valoarea contabilă a locuinței în sine, și atunci vă întreb care este facilitatea pe care o creăm angajaților acestor instituții? Eu sunt de acord să vindem în varianta dumneavoastră, însă dacă vreți într-adevăr să creăm o facilitate pentru angajați, haideți să vindem la valoarea contabilă, nu la valoarea de piață. Și vă spun și de ce. Am aici, stimați colegi, stimați invitați, peste 600 de pagini în care instituțiile prezente astăzi aici au prezentat fiecare locație în parte cu adresă și titular de contract. Ne este foarte greu să creăm în momentul de față un echilibru, dacă vreți, o echidistanță față de proprii noștri angajați în instituții, atâta timp cât o garsonieră la una din instituții costă un miliard două sute, iar patru camere la Unirii în București costă 380 de milioane. Deci eu vorbesc de valoarea contabilă.

O altă inechitate este aceea că avem, de exemplu, în orașul Arad, la o altă instituție, a cărui nume nu-l pronunț acum, 4 locuințe cu câte două camere achiziționate în ani diferiți și bineînțeles cu prețuri diferite. Astfel că prețul variază de la 60 de milioane la 600 de milioane. Și atunci, vă întreb care este formula prin care noi va trebui să ne achităm față de angajații care unii pleacă peste 2-3 ani la pensie, sau vin cadre tinere care au familie și au nevoie de o locuință. Care este formula? Îmi pare rău că timp de 2 luni, în dezbaterile acestei legi, Ministerul Finanțelor și reprezentanții acestor instituții nu mi-au dat un răspuns clar. Eu sunt de acord cu forma dumneavoastră, vreau să-mi prezentați, în fața Camerei Deputaților, care este formula prin care suntem corecți cu toți angajații și nu avem privilegiați în aceste instituții. Pentru că numai oamenii care câștigă bine în aceste instituții își pot cumpăra locuințe. Ce facem pentru ceilalți?

Vreau să vă spun că există la Ministerul Apărării Naționale un apartament care costă 2 milioane. A fost achiziționat în 1960. Aceasta este valoarea lui contabilă. Două milioane. Îl vindem cu 2 milioane, la valoarea contabilă? Sau îl vindem după ce un evaluator autorizat îmi face evaluarea?

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul vicepreședinte Tudor și apoi l-aș ruga pe reprezentantul Ministerului de Interne.

 
   

Domnul Marcu Tudor:

Domnule președinte,

Pornesc de la ideea că fiecare dintre noi suntem de bună- credință atunci când analizăm impactul unei asemenea legi asupra celor din subordinea instituțiilor amintite care vor să-și cumpere locuințele în care stau de zeci de ani. Dar când pornim de la un impact cu caracter generalizat, dând niște exemple de greșeli de menținere a evidenței contabile a unor apartamente din evidența Ministerului Apărării Naționale, eu, în locul ministrului Pașcu, aș da afară imediat pe cei care au ținut o asemenea evidență. Pentru că este inadmisibil ca în momentul actual, prin corelarea prețurilor vechi cu inflația, să ai un apartament de 2 milioane, când inflația a fost de o asemenea manieră calculată, încât - eu am calculat - cel mai simplu apartament costă peste 250 de milioane de lei. Și nu 2 milioane! Dacă este dat ca un exemplu de către un funcționar al Ministerului Apărării Naționale care vrea să scape de grija de a derula ministerul contracte de vânzare-cumpărare, cum a făcut, de altfel, până acum, vă amintesc cazul generalului Degeratu și alți mulți generali care, prin intermediul Ministerului Apărării Naționale și-au cumpărat locuințele de serviciu, iar acum dintr-o dată nu mai pot, pentru că unul dă un exemplu nefiresc de scăpare din evidență practic a unui apartament care a ajuns să coste ca acum nu știu cât timp... Deci, nu putem de asemenea exemple.

În mod normal, dacă se face o corelare corectă a prețului actual față de inflația de până acum, nici un astfel de apartament nu va avea o asemenea aberație. Este o greșeală pe care nu o pot invoca într-o susținere de lege.

De altfel, mă întreb cum au putut până acum Ministerul Apărării, Ministerul de Interne și alte structuri ale siguranței statutului să vândă apartamente aflate în serviciul lor la clientela politică de moment, în regimurile trecute, nu mai știu dacă și acum s-a făcut, și acum dintr-o dată nu mai pot. Eu găsesc că este perfect viabilă varianta Senatului și, ca atare, socotesc că art.3, acela pe care l-am votat în comisie cu unele probleme și foarte multe discuții, nu vreau să le pornesc acum, deoarece nu este în avantajul nimănui dintre cei care susțin contrariul a ceea ce susțin eu acum, și vă spun în cunoștință de cauză, și, ca atare, propun, pentru buna desfășurare a lucrării, ca art.3, în varianta propusă de Parlament, de Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, adică: "Instituțiile publice care vând locuințe de serviciu derulează contracte de vânzare-cumpărare cu plata integrală a valorii acestora...", să fie eliminată, așa cum dorește de fapt și Guvernul, și să rămână varianta Senatului, pentru că Senatul a analizat timp de multe luni această propunere, a căzut de acord că este corectă și noi susținem că este că este corectă această variantă, chiar și Guvernul, și ca atare, invocarea unor exemple minore de greșeli în menținerea evidenței valorii contabile a unor apartamente aflate în dotarea Ministerului Apărării Naționale, pentru care greșeală așa da afară imediat, eu, în locul lui Mircea Pașcu, pe cel care ține o astfel de evidență, și care n-o ține de fapt, nu se pot invoca într-o bună-credință.

Vă rog, ca atare, să acceptați propunerea pe care a făcut-o domnul chestor: să rămână varianta Senatului și să fie eliminată varianta comisiei aprobată, aceea pe care v-am enunțat-o.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Poftiți, domnule deputat Mitu.

 
   

Domnul Octavian Mitu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Eu vreau să vă spun că am studiat aceste proiecte de lege, am studiat varianta Senatului, sunt favorabil variantei Senatului și vă spun că întregul text aprobat de către Senat, practic dă formula pe care o solicita colegul meu Răzvan Ionescu.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Bun.

Stimați colegi,

 
     

Domnul Marcu Tudor:

Am o remarcă, am datoria morală să fac acest lucru.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Dar nu aveți și o datorie morală să votăm legea?

 
   

Domnul Marcu Tudor:

Domnule președinte,

Vă mulțumesc, dar vreau să pun la punct o ordine, o problemă cu care ne frământăm noi în Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională.

Domnul Mitu n-a mai venit de 3-4 luni la ședință niciodată. Nu-l mai știm nici cum arată. Acum preia din zbor o idee, ca să de impresia că participă la ședință, și susține ceva despre care habar nu are, pentru că nu a fost la nici una din ședințele anterioare.

Vă rog, ca atare, dumneavoastră, colegii noștri, să nu țineți cont de asemenea aberații de comportament legislativ al unora dintre colegii noștri.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

S-a propus... surprinzătoare situație, la sfârșitul unei legislaturi, la Comisia pentru apărare. Și din punct de vedere al cooperării cu instituțiile respective...

 
   

Domnul Răzvan Ionescu:

Îmi pare rău, poate nu ne-am gândit noi să facem această lege și trebuie să-i reproșați lui Sergiu Nicolaescu. E inițiativa lui, nu a noastră. El a făcut-o acum 4 ani. Dar vreau să vă mai dau câteva exemple de la Ministerul de Interne, așa, accidental: Brăila - str.Viziru, bloc D4, scara 5, et.9, valoare contabilă 253.069 lei, 269.076 lei în același bloc. Deci exemple nu sunt numai la Ministerul Apărării Naționale. Sunt peste tot.

Și-mi pare rău că nu este Ministerul Finanțelor aici, pentru că propunerea a fost...

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule ministru Encuțescu, v-aș ruga să răspundeți și dumneavoastră...

Domnul Alexandru, din punctul de vedere al Ministerului Administrației și Internelor a spus. Ministerul dumneavoastră, pe ce punct de vedere merge? Al Senatului sau pe care din punctele de vedere....

 
   

Domnul Răzvan Ionescu:

Întrebarea e care... cum stabilim procedura de vânzare? Cum se realizează acest lucru, la ce preț vindem celor care dețin în momentul de față contractele de închiriere. Vreau să ascult punctul dumneavoastră de vedere.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule Encuțescu, v-aș ruga să răspundeți pe ce variantă propuneți dumneavoastră să mergem și dacă există din punct de vedere organizatoric și logistic, structurile care să asigure punerea în aplicare a acestei legi.

 
   

Domnul Sorin Aurel Encuțescu (secretar de stat, Ministerul Apărării Naționale):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Noi susținem varianta Senatului, iar la nivelul Ministerului Apărării Naționale există o structură de domenii și infrastructuri care exact gestionează acest domeniu, dar, sigur pentru partea de evaluare, există evaluatori abilitați și noi vom apela la aceștia în aceeași măsură în care am apelat și până în prezent pentru evaluarea unor clădiri care pe Legea nr. 10 au fost revendicate ministerului nostru.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

În aceste condiții, supun votului dumneavoastră, la art.3, varianta Senatului.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 14 voturi împotrivă.

Abțineri?

Cu 135 voturi pentru, 14 împotrivă, 3 abțineri s-a votat.

La art.4 dacă sunt obiecțiuni la varianta Comisiei pentru apărare?

 
   

Domnul Marcu Tudor:

Domnule președinte,

Comisia pentru apărare a căzut de acord că propunerea pe care am analizat-o anterior - și atunci au fost discuții - a Senatului, îmbracă mai multe posibilități de evaluare, cele la care s-a referit și domnul Encuțescu decât propunerea noastră, pe care - eu spun - am trecut-o prin comisie cu mai puțină atenție.

Și, de aceea, propun ca la art.4, așa cum a trecut prin Comisia pentru apărare, să eliminăm propunerea Comisiei pentru apărare și să rămână varianta Senatului. Adică, propun eliminarea frazei următoare: "Prețul de vânzare se stabilește pe baza unui raport ..."

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule coleg, haideți că ne zăpăciți total! Deci, mergem pe varianta Senatului, lăsați varianta așa cum este la Senat și nu mai adăugați tot felul de texte, că nu mai înțelegem ce facem.

 
   

Domnul Marcu Tudor:

Am înțeles. Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Deci, pentru art.4 s-a propus varianta Senatului, textul Senatului.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? 6 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Cu marea majoritate a celor prezenți s-a votat textul Senatului.

La art.5, varianta comisiei sau varianta Senatului? Varianta comisiei.

 
   

Domnul Răzvan Ionescu:

Domnule președinte,

Vă rog să vă uitați și în punctul de vedere al Guvernului.

La art.4, peste care am trecut, se spune la un paragraf că "... în prețul de vânzare se include și valoarea terenului aferent locuinței, precum la prețul de vânzare se va aplica și TVA-ul potrivit prevederilor legale". Haideți să nu uităm acestea.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog, comisia să precizeze în mod clar ce text doriți să pun la vot.

Domnul Nicolăescu, vă rog!

 
   

Domnul Eugen Gheorghe Nicolăescu:

Domnule președinte,

Constatăm că între comisie și restul există discrepanțe mari. Nu prea se știe ce se întâmplă cu acest proiect de lege, drept pentru care cred că mai corect este să-l retrimitem la comisie. (Rumoare.)

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Bolcaș.

 
   

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Regret, însă nu este cazul retrimiterii la comisie a acestui proiect de lege, întrucât lucrurile sunt absolut clare și bine stabilite. Avem două variante și ne pare rău că s-a încurcat acest art.4 prin necitirea lui. Taxa pe valoarea adăugată există și într-o variantă și în cealaltă, a fost menținută. Așa că, să nu încurcăm degeaba, în interesul nostru personal, anumite texte. A trecut art.4.

În ceea ce privește art.5, varianta propusă de comisie mi se pare cea corectă. Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Reprezentanții Guvernului, dumneavoastră ați fost de acord cu textul comisiei?

Supun la art.5 textul propus de către comisie.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? 6 voturi împotrivă.

Abțineri? 4 abțineri.

majoritatea celor prezenți pentru textul comisiei.

La pct.7, art.6 în compunerea comisiei. Dacă sunt obiecțiuni? Nu sunt.

Votat textul comisiei.

La art.6 comisia a propus eliminarea.

 
     

Domnul Marcu Tudor (din banca comisiei):

Acum rămâne ...

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

La art.6, deci, dacă aveți obiecțiuni la text?

Supun votului dumneavoastră textul Senatului la art.6.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? 6 voturi împotrivă.

Abțineri? 3 abțineri.

Cu 6 voturi împotrivă, 3 abțineri, și majoritatea pentru, s-a adoptat textul Senatului.

La art.7, textul Senatului.

Inițiatorii, textul Senatului la art.7. Textul comisiei înseamnă că se elimină la art.7.

 
   

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Este o propunere de eliminare, pentru că în textul Senatului se vorbește despre instituirea unei penalități de 15% pe an, care este absolut nelegală și neîntâlnită în alte raporturi. Deci, eliminarea propusă de comisie se justifică.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Mi-ați ușurat sarcina, pentru că, în condițiile astea, dacă ne referim la raport, comisia a propus eliminarea textului. Dacă aveți obiecțiuni?

 
     

Domnul Lucian Augustin Bolcaș (din sală):

Este bună propunerea domnului Răzvan Ionescu și sunt de acord cu ea.

 
   

Domnul Răzvan Ionescu:

Domnule președinte,

Deci, art.7 se elimină, în varianta în care am fi fost de acord cu art.3 în varianta Camerei Deputaților, dar în varianta aprobată deja a Senatului se menține.

 
     

Domnul Marcu Tudor (din banca comisiei):

Este bine așa.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Cum este bine, domnilor?

 
     

Domnul Marcu Tudor (din banca comisiei):

Varianta Senatului.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Câte legi a avut comisia asta în legislatura asta? (Rumoare.)

 
     

Domnul Eugen Gheorghe Nicolăescu (din sală):

Nu este corect.

 
   

Domnul Marcu Tudor:

Îmi dați voie, domnule președinte.

Treceți-o cu varianta Senatului, este corectă, iar intervențiile noastre vă rog să le luați, dintr-un moment în altul, în nume personal, pentru că atâta timp cât la comisie unii dintre noi nu sunt, vin ulterior și susțin niște puncte de vedere, nu știu din ce motive, nu înțeleg deloc reacția celorlalți.

Eu zic, acest articol este nesemnificativ. Ori plătim 15% penalizare, ori nu plătim, nu este nici o nenorocire. În ansamblul ei, legea nu trebuie terminată, pentru că încontinuu cineva bagă bețe în roate, cum este și domnul Nicolăescu acum, care mă întrerupe. Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

A făcut-o cu simpatie.

 
   

Doamna Paula Ivănescu. Vă rog pe dumneavoastră să aveți o intervenție constructivă.

 
   

Doamna Paula-Maria Ivănescu:

Da, este chiar constructivă. Eu cred că nu putem acum, la sfârșit de mandat, să ne batem joc de ceea ce a mai rămas în administrarea sau ce este în posesia celor care dirijează ministerele militarizate, într-un fel.

Deci, vă rog insistent, domnule președinte, nu putem să ascultăm cearta dintre doi membri ai Comisiei pentru apărare, care nu ne lămuresc cu nimic, și nu vrem să greșim chiar acum la sfârșit de mandat, cu ceea ce înseamnă banii țării și banii oamenilor și situația oamenilor. Eu nu știu ce interes are domnul Ionescu sau ce interese personale are domnul Marcu Tudor.

Așa că, vă rog, trimiteți înapoi la comisie această lege, să vină cu o părere unitară, în așa fel încât să putem vota noi sau următorul Parlament în cunoștință de cauză.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Bolcaș.

 
   

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Iertați-mă, dar această forțare a retrimiterii este împotriva intereselor oamenilor, și împotriva intereselor oamenilor care compun forțele armate, or așa ceva nu vom face niciodată.

Într-adevăr, este de discutat, și de aceea ne-am strâns aici, ca să discutăm, nu să plecăm ca să prindem avionul de șase după-amiază. Se poate discuta foarte simplu și foarte frumos pe acest text.

Este art.7, care nu este condiționat de nimic și care prevede penalități în caz de întârzieri de plată. Or, fiind vorba de un contract de vânzare-cumpărare, care îmbracă toate caracterele unui contract civil, penalitățile nu pot să fie concomitente cu daunele interese reprezentate de dobânzile aferente sumelor neachitate.

Deci, propunerea la care domnul Răzvan Ionescu - nu știu de ce - renunță, este reală și, întâmplător, pentru domnia sa, profund juridică. Așa că, punctul nostru de vedere este menținerea propunerii comisiei la eliminarea art.7, care este nejuridic. Este ceva complicat ca să stabilim aici dacă-i juridic sau nu să adăugăm penalități la dobânzi contractuale? Mi se pare un lucru elementar și de competența plenului. Vă mulțumesc. Eu vă rog s-o puneți la vot.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

S-a propus, totuși, de două ori restituirea la comisie de către reprezentanții Partidului Național Liberal și ai Partidului Democrat și nu pot să nu supun această propunere votului dumneavoastră.

 
     

Domnul Marcu Tudor (din banca comisiei):

Am rugămintea să-mi dați voie ...

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

V-aș semnala cu respect că mai avem încă vreo 3 proiecte, inclusiv unul care privește Academia.

 
   

Domnul Marcu Tudor:

Vă mulțumesc.

Eu tocmai de aceea vreau să pun punct discuțiilor acestea, deoarece noi am mai retrimis-o de două ori la comisie, Senatul a mai făcut de câteva ori astfel de retrimiteri; de șase luni o discutăm și am căzut de acord asupra unei formule corecte.

Nu înțeleg de ce acum din nou se dorește să fie retrimisă la comisie. Se dorește cumva să se perpetueze o situație de incertitudine pentru noua guvernare? Eu sunt împotrivă. Nu o mai luăm în discuție, cel puțin în ce mă privește. Eu nu mai particip la nici o astfel de comisie.

Vă rog să luați în considerare, să o votăm, că nu mai avem decât două articole, care nu prezintă nici o problemă.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule coleg, am înțeles, dar dacă nu renunță colegii noștri la propunerea de retrimitere, eu trebuie s-o supun votului. Și din gesticulația celor doi colegi care știu să spună și nu, nu numai da, supun votului dumneavoastră propunerea de retrimitere la comisie.

Cine este pentru? 16 voturi pentru.

Dacă sunt voturi împotrivă? Le mai număr? Marea majoritate a celorlalți colegi se opun restituirii.

Da, domnule Bolcaș, vă rog!

 
   

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Față de expresia dumneavoastră "le mai număr?", vă rog să vedeți că aveți doi secretari pe care regulamentul îi obligă să numere. Vă rog să-i obligați pe dânșii.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

O să-i oblig la următorul vot.

La art.7, așadar, supun votului textul Senatului. Comisia a spus eliminarea. Aveți obiecțiuni la textul comisiei, care sugerează eliminarea? Nu sunt obiecțiuni.

Votat textul comisiei.

La art.8, textul comisiei, care devine art.7. Dacă aveți obiecțiuni?

Votat textul comisiei.

La art.9, care devine prin renumerotare art.8, textul comisiei.

Votat în unanimitate.

Art.10, care va devine 9 prin renumerotare, textul comisiei.

Votat în unanimitate, nefiind obiecțiuni.

Vom supune proiectul de lege votului dumneavoastră final.

Trecem la pct.6.

Proiectele cu propunere de respingere le lăsăm, nu le mai luăm în dezbatere, ca să nu le mai votăm.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind autorizarea Ministerului Justiției de a vinde locuințele de serviciu pe care le are în administrare.  

Proiectul de lege privind autorizarea Ministerului Justiției de a vinde locuințe de serviciu pe care le are în administrare. Urmăriți raportul suplimentar.

Dau cuvântul Ministerului Justiției, foarte succint, să ne sugereze care este textul pe care să-l supun votului.

Rog Comisia juridică, de disciplină și imunități să prezinte raportul suplimentar, care conține de fapt un nou proiect.

   

Domnul Florin Iordache:

Comisia juridică, de disciplină și imunități a analizat și aprobat cu unanimitate de voturi să supună spre dezbatere și adoptare - în forma adoptată de Senat -, iar membrii comisiei au hotărât să mențină punctul de vedere inițial transmis prin raportul favorabil nr.634.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă dorește cineva să intervină la dezbateri generale? Nu.

Trecem la dezbaterea proiectului. Urmăriți, vă rog, raportul suplimentar al comisiei.

 
   

La titlul proiectului de lege în forma Senatului, stimați colegi, dacă aveți obiecțiuni?

Doamna Mona Muscă, vă rog!

 
   

Doamna Monica Octavia Muscă:

Am o întrebare: dacă acum se vând toate locuințele de serviciu, ce se întâmplă în viitor cu cei care vor fi mutați în București și au nevoie de locuințe de serviciu? Doresc foarte mult să îmi răspundeți, cei care au elaborat acest act normativ, ca să știm și noi ce se întâmplă cu cei care, încă o dată spun, vor veni în București transferați și vor avea nevoie de locuință de serviciu.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimată colegă, vă referiți la cei din Ministerul Justiției, sau la cine vă referiți?

Domnul Tudor Marcu.

 
   

Domnul Tudor Marcu:

Permiteți-mi să răspund, domnule președinte.

Întrebarea, era bine dacă o punea doamna Mona Muscă atunci când generalul Degeratu, care era șeful Statului Major pe vremea Convenției Democrate, și și-a cumpărat locuința de serviciu, și n-a intervenit nimeni din PNL, nici din PD, nici din PNȚ. Dar, îi răspund, totuși, chiar dacă ..., pentru că-mi este și simpatică și este și o femeie de tot respectul.

Noi ne-am gândit că oricum nu avem cum să facem cu locuințele acestea de serviciu, care sunt în mare parte în unitățile dezafectate, care nu mai au unități militare acolo unde se află pensionarii acum, sau urmașii acestora, în locuințele odinioară de serviciu, și care nu mai trebuie să fie ocupate ulterior, că nu mai sunt militari acolo. Asta e în cea mai mare măsură.

În București, nu putem în câteva zeci de astfel de locuințe, să-i dăm afară pe cei care le ocupă acum. Și atunci chiar mă întreb ce fac cu ei, că sunt pensionari și sunt oameni în vârstă și care au o pensie așa cum le-am stabilit-o noi, guvernele '96-2000, 2000-2004, nu au bani să-și construiască locuințe și sunt și bătrâni. Și atunci ne-am gândit așa: nu sunt de vină aceștia pentru că au stat în locuințe de serviciu făcute în 1960, pentru că s-a schimbat sistemul în '89. Dar acum, un locotenent care vine într-o locuință de serviciu poate fi atenționat că aceasta este chiar locuință de serviciu, care nu poate fi cumpărată, și în perioada în care el este activ are un salariu suficient de bun încât să-și poată face prin ANL-ul, cum zice domnul Encuțescu, sau prin alte mijloace, o locuință în care atunci după ce a terminat, sau mai devreme, să se poată muta și s-o elibereze.

Cu banii obținuți, puțini cât sunt, pentru că sunt foarte puține locuințe, în unitățile unde sunt nou-create forțe ale armatei sau ale serviciilor secrete, și unde chiar nu sunt locuințe, se creează noi structuri și cu fonduri în plus, ca să fie chiar locuințe de serviciu, pentru că acestea nu erau locuințe de serviciu. În ele stăteau ofițerii care habar nu aveau că se întâmplă Revoluția din '89, și nu pot să-i năpăstuiesc.

Dar întrebarea, revin, mai mult retoric, trebuia s-o puneți atunci când generalul Degeratu și alți generali au cumpărat locuințele de serviciu după ce în prealabil și-au vândut locuințele proprietate personală din Timișoara, la preț mai mare decât cele la care au cumpărat locuințele de serviciu sub regimul trecut.

Vă rog frumos să analizați și comportamentul dumneavoastră ca guvernanți și după aceea să acuzați pe cei care acum vor să repare greșelile de atunci. Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Drept la replică are doamna Mona Muscă.

 
   

Doamna Monica Octavia Muscă:

Eu nu știu cum a cumpărat domnul Degeratu locuința; pe de altă parte, însă, dacă vi se pare că atunci s-a făcut o greșeală, nu înțeleg de ce faceți acum un act normativ ca să se legifereze o asemenea greșeală.

Trei: dați-mi voie să vă spun că eu personal nu înțeleg nimic. Pe de o parte, principiul nondiscriminării trebuie să-l ținem bine în brațe și cu el intrăm în Uniunea Europeană, și pe de altă parte continuăm discriminările prin legi.

Deci, pentru unii sunt locuințe de serviciu; pentru alții sunt locuințe care se pot cumpăra. Dacă dumneavoastră înțelegeți ceva, trebuie că sunteți foarte inteligenți, pentru că eu personal cred că este o mare porcărie ceea ce faceți.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Remarc eleganța exprimării dumneavoastră. Vreau să vă spun că, ceea ce spuneți dumneavoastră acum, trebuia să spuneți acum o jumătate de oră, când s-au votat legile respective. Dacă dumneavoastră credeți că atunci când veniți în sală, indiferent ce s-a întâmplat până atunci, nu are importanță ...

 
   

Domnul Tudor Marcu:

Drept la replică!

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog.

 
   

Domnul Tudor Marcu:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte.

Stați un pic să vă spun, doamna Mona Muscă. Dacă erați la timp aici, în ședință, înțelegeați. Dar chiar și în condițiile astea eu v-am explicat: sunt locuințe care nu mai sunt de serviciu acum, pentru că s-au desființat unitățile militare în care ei erau ofițeri activi.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule coleg, vă atrag atenția că suntem la Legea cu privire la Ministerul Justiției. Deci, vorbim în afara subiectului de o jumătate de oră.

La titlul legii în forma adoptată de Senat, dacă aveți obiecțiuni?

Votat în unanimitate.

Art.1. Nu sunt obiecțiuni.

Art.2. Nu sunt obiecțiuni.

Art.3. Nu sunt obiecțiuni.

Art.4. Nu sunt obiecțiuni.

Art.5. Nu sunt obiecțiuni.

Art.6. Nu sunt obiecțiuni.

Art.7. Nu sunt obiecțiuni.

Art.8. Nu sunt obiecțiuni.

Art.9. Nu sunt obiecțiuni.

Vom supune votului final această lege la sfârșitul acestei zile.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea anexelor nr.1 și nr.2 la Legea nr.342/2004 privind trecerea Regiei Autonome Administrația Zonei Libere Constanța Sud și a Zonei Libere Basarabi la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime - S.A. Constanța.  

Proiectul de lege pentru modificarea anexelor nr.1 și nr.2 la Legea nr.342/2004 privind trecerea Regiei Autonome "Administrația zonei libere Constanța-sud și a zonei libere Basarabi" la Compania Națională "Administrației Porturilor Maritime".

Rog inițiatorul să-l prezinte foarte pe scurt acest proiect.

   

Domnul Dan Banciu (consilier, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului):

În aplicarea Legii nr.342, MInisterul Transporturilor a dispus inventarierea patrimoniului public al statului, care corespundea necesității trecerii administrației zonei libere Constanța și zonei libere Basarabi, la administrația porturilor maritime Constanța.

Constatându-se, cum este și normal, în domeniul naval diferite diferențe care apar pe parcursul lucrărilor care se execută în perimetrul portuar, s-au corectat aceste anexe și proiectul de lege de față vine să schimbe cele două anexe, în conformitate cu situația de pe teren. Vă mulțumim.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule Bivolaru, vă rog să prezentați raportul comisiei.

 
   

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Acest proiect de lege a fost aprobat de comisie în raportul său, în forma adoptată și de Senat. Vă rugăm să supuneți aprobării Camerei acest raport.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

La titlul legii, stimați colegi, dacă aveți obiecțiuni?

Votat în unanimitate.

Cuprinsul articolului unic.

Votat în unanimitate.

Anexa I. Votată în unanimitate.

Anexa II. Votată în unanimitate.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.630/2002 privind cinematografia.  

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.630/2002 privind cinematografia.

Domnule ministru Hidegcuti, vă rog să prezentați proiectul foarte pe scurt.

   

Domnul Ioan Hidegcuti (secretar general, Ministerul Culturii și Cultelor):

Doamnelor și domnilor,

Acest proiect de lege pe care vi-l supunem aprobării vizează două aspecte în esență.

În primul rând, aducerea unei reparații actualei legi a cinematografiei, care, într-un mod bizar, la aprobarea ei, cinematografele și grădinile pentru film au trecut la o instituție publică, devalizând astfel regia care le administra; iar pe de altă parte, asigură consolidarea procesului de reformă în cadrul cinematografiei, proces care - în sfârșit - are un sens pozitiv.

De aceea, am rugămintea respectuoasă de a-l aproba.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Raportul comisiei.

 
   

Domnul Márton Francisc Árpad:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Comisia noastră a așteptat de mult să se nască acest proiect de lege. Este un pas important. Comisia propune acceptarea proiectului în forma venită la noi, și vă solicităm să votați pentru. Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă dorește cineva să intervină?

La titlul proiectului de lege, în forma Senatului, dacă aveți obiecțiuni?

Votat în unanimitate.

Preambulul articolului unic. Votat în unanimitate.

Punctele 1 și 2. Votate în unanimitate.

Punctele 3 și 4. Votate în unanimitate.

Anexa nr.I. Votată în unanimitate.

De fapt, anexele II și III n-au făcut obiectul modificării. Ceea ce se supune votului este doar Anexa nr.I, pentru care încă o dată vă întreb dacă aveți obiecțiuni? Nu.

Votată în unanimitate.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind acordarea unui ajutor lunar pentru soțul supraviețuitor.  

Proiectul de lege privind acordarea unui ajutor lunar pentru soțul supraviețuitor.

Stimați colegi,

Vom merge până la pct.13, ca să votăm și proiectul de hotărâre pentru modificarea Regulamentului Camerei Deputaților cu privire la denumirile "alianță politică" și "alianță electorală".

Cine este inițiatorul? Vă rog frumos.

   

Domnul Ion Giurescu (secretar de stat, Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei):

Mulțumesc, domnule președinte,

Prezentul proiect de lege are ca obiect de reglementare acordarea unui ajutor lunar, instituit pentru soțul supraviețuitor al unei persoane care la data decesului avea calitatea de pensionar în sistemul public, în fostul sistem al asigurărilor sociale de stat sau în fostul sistem al asigurărilor sociale pentru agricultori, și care este de 25% din cuantumul pensiei soțului decedat.

În înțelesul acestui proiect de lege, soțul supraviețuitor este pensionarul din sistemul public a cărui durată a căsătoriei soțului decedat a fost de cel puțin 15 ani și nu s-a recăsătorit după decesul soțului, sau a cărui durată de căsătorie a fost mai mică de 15 ani, dar cel puțin 10 ani, caz în care ajutorul lunar se diminuează cu 0,5% pentru fiecare lună.

Ajutorul lunar se suportă din bugetul de stat prin Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Familiei.

Față de cele prezentate, susținem adoptarea acestui proiect în forma adoptată de Camera Deputaților. Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Din partea comisiei, doamna președintă Smaranda Dobrescu.

 
   

Doamna Smaranda Dobrescu:

Stimați colegi,

Membrii Comisiei pentru muncă au apreciat prevederile acestui proiect de lege și au propus adoptarea lui cu un amendament, ceea ce facem și în fața dumneavoastră. Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

Vă rog să urmăriți, stimați colegi, proiectul de lege.

La titlul acestuia, în forma Senatului, dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut amendamente.

Votat în unanimitate.

La art.1 urmăriți amendamentul nr.1 (de fapt este unul singur și se referă doar la alin.1). Dacă aveți obiecțiuni?

Admis amendamentul nr.1 și se modifică alin.1. Celelalte 6 rămân în formula Senatului.

Art.2. Votat în unanimitate în formula Senatului.

Art.3, 4, 5, 6. Votate în unanimitate.

Art.7, 8, 9. Votate în unanimitate.

Vom supune proiectul votului final astăzi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind Ordinul Meritul Diplomatic și Medalia Meritul Diplomatic.  

Proiectul de lege privind Ordinul "Meritul Diplomatic" și Medalia "Meritul diplomatic".

Îl rog pe domnul președinte al comisiei speciale să prezinte foarte pe scurt acest proiect.

   

Domnul Dorel Bahrin:

Domnule președinte,

Stimate și stimați colegi,

Prin Legea nr.50/2004 a fost amendată Legea nr.29/2000, creând un ordin și o medalie nouă, Ordinul și Medalia "Meritul Diplomatic". pe cale de consecință, comisia a emis spre dezbatere parlamentară propunerea legislativă cu titlul prezentat.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Comisia a aprobat, fără amendamente, raportul Senatului. Mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

La titlul legii, stimați colegi, dacă aveți obiecțiuni?

Votat în unanimtate?

Art.1, 2, 3. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Art.4, 5, 6, 7, 8. Nu sunt obiecțiuni.

Votate în unanimitate.

Articolele 9, 10, 11, 12. Nu sunt obiecțiuni. Votate în unanimitate.

Articolele 13, 14, 15, 16, 17. Nu sunt obiecțiuni. Votate în unanimitate.

Articolele 18, 19, 20. Votate în unanimitate.

Anexa nr. 1. Titlul. Votat în unanimitate.

Articolele 1, 2, 3, 4, 5. Votate în unanimitate.

Articolele 6, 7, 8, 9. Votate în unanimitate.

Articolele 10, 11, 12. Votate în unanimitate.

Articolul 13. Votat în unanimitate.

Anexa 2. Titlul. Votat în unanimitate.

Articolele 1, 2, 3. Votate în unanimitate.

Articolele 4, 5, 6, 7, 8. Votate în unanimitate.

Articolele 9, 10, 11, 12. Votate în unanimitate.

Anexa 3, care cuprinde modelul desenat al ordinului. Votată anexa în unanimitate.

Anexa 4, modelul destinat al medaliei "Meritul diplomatic". Votat în unanimitate.

Vă mulțumesc.

Vom supune proiectul votului final astăzi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.190/2000 privind regimul metalelor prețioase, aliajelor acestora și pietrelor prețioase în România, aprobată prin Legea nr.261/2002, republicată în Monitorul Oficial al României nr.77 din 29 ianuarie 2004.  

La pct. 11, Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor prețioase.

Rog inițiatorul să-l prezinte foarte pe scurt.

   

Domnul Kerekes Karoly:

Mulțumesc, domnule președinte.

Această inițiativă legislativă aduce o îmbunătățire a art. 26 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 190/2002 privind regimul metalelor prețioase.

Actualul text al ordonanței prevede reparația numai în acele cazuri în care preluarea metalelor prețioase au avut loc în mod abuziv prin încălcarea legilor în vigoare în perioada 1946 - 1990.

Trebuie să remarcăm faptul că acest mod de reparație este golit de conținut și ineficient.

Față de această situație, inițiativa legislativă asigură o reparație justă, integrală, considerând abuzivă acea preluare și confiscare care s-a făcut în baza legilor respective, pentru că însăși ele au fost abuzive și îngrădeau dreptul de proprietate.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a adus câteva îmbunătățiri acestei inițiative legislative, ținând cont de propunerile Consiliului legislativ.

Mulțumesc pentru atenție.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule Florin Iordache, vă rog să prezentați tot așa de scurt raportul.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Consiliul legislativ a avizat favorabil, Guvernul, de asemenea, susține adoptarea propunerii legislative, Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat această inițiativă legislativă. Membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au analizat și supun plenului Camerei Deputaților, cu amendamentele prezentate în anexă.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

La titlul legii dacă aveți obiecțiuni, la amendamentul 1? Votat în unanimitate, modificat titlul.

Preambulul art. I. Votat în unanimitate.

La pct. 1, urmăriți amendamentul 3. Votat în unanimitate, modificat pct. 1.

La pct. 2, urmăriți amendamentul 4. Votat amendamentul, modificat textul.

La pct. 3, urmăriți amendamentul 5. Comisia propune eliminarea. Votat amendamentul.

Domnule Florin Iordache, la pct. 3 din lege rămâne pct. 3 ca în formula Senatului?

 
     

Domnul Florin Iordache (din sală):

Nemodificat!

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă aveți obiecțiuni? Votat pct. 3 în formularea Senatului.

Articolul II, nemodificat. Dacă aveți obiecțiuni? Votat textul Senatului.

Mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea articolului 4 din Legea nr. 752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române.  

Proiectul de Lege pentru completarea art. 4 din Legea nr. 752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române.

Aveți cuvântul, domnule președinte.

   

Domnul Ion Neagu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia juridică, de disciplină și imunități a dezbătut acest proiect de lege, a primit amendamente formulate în scris de către deputații Marian Ianculescu, Florin Iordache, Mihai Nicolescu și Alexandru Sassu și cu unanimitate de voturi supune dumneavoastră acest raport suplimentar, cu amendamentele admise, care sunt în anexă.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi, pentru că noi am parcurs acest proiect, vă propun să discutăm doar amendamentul 3, așa cum vi l-a prezentat domnul profesor Neagu.

Dacă aveți obiecțiuni? Poftiți. Se pare că începem ca la Comisia de apărare.

 
   

Domnul Marian Ianculescu:

Nu, domnule președinte, nu începem.

Domnule președinte,

În calitate de autor al amendamentelor care fac obiectului Raportului suplimentar, de comun acord cu distinsul președinte al Academiei Române, academicianul Eugen Simion, care ne onorează și prin prezența excelenței sale la aceste dezbateri, după sintagma "domeniile statului" propun să se elimine sintagma "și vor deveni ferme agrozootehnice de referință pentru produse agroalimentare, ecologice, cu următoarele precizări..." Nu are sens, fiindcă această sintagmă nu este de lege și este corect să rămână textul închis după sintagma "administrația domeniilor statului".

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul profesor Neagu de acord.

Cu această precizare, dacă mai sunt obiecțiuni? Nu sunt.

 
   

Domnul Marian Ianculescu:

Domnule președinte,

Dacă se supune votului în totalitate amendamentele de la poziția 3 din Raportul suplimentar, atunci vă fac propunerea ca lit. a), să fie eliminată deoarece distinsul președinte, al Academiei Române, academicianul Eugen Simion dorește să-l eliminăm, pentru că este o chestiune a Academiei, cu veniturile nete obținute, este o chestie de reglementare a Adunării Generale a Academiei Române și nu este nici o problemă dacă se acceptă eliminarea acestui amendament.

De asemenea, tot domnul președinte al Academiei Române, academicianul Eugen Simion este de acord cu eliminarea lit. d), de la poziția 3 din Raportul suplimentar, pe care propun să o eliminăm, deoarece reglementarea respectivă este în primul rând de competența Adunării generale a Academiei Române.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule președinte Neagu, vă rog să propuneți dumneavoastră textele care ne-au mai rămas, după atâtea propuneri și contrapropuneri, ca să știm ce facem.

 
   

Domnul Ion Neagu:

Domnule președinte,

După "domeniile statului" - cred că aveți rubrica a doua, la text adoptat de comisie și autorul amendamentului - se elimină "și vor deveni ferme agrozootehnice de referință pentru produse agroalimentare, ecologice, cu următoarele precizări"... Se elimină și "precizările", în consecință.... Mă urmăriți, domnule Ianculescu, da?

După aceea, la b) se elimină finalul: "modalități concrete de retrocedare vor fi aprobate prin Hotărâre a Guvernului" și se înlocuiește, așa cum am scris și pe raportul pe care-l aveți dumneavoastră: "Administrarea bunurilor silvice, retrocedate "... și continuă textul; îl aveți și dumneavoastră în raport.

La pagina 4, domnule președinte, la lit. b), ipoteza finală, în loc de "Modalități concrete de retrocedare vor fi aprobate prin Hotărâre a Guvernului", deci aceasta, se înlocuiește cu: "Administrarea bunurilor silvice, retrocedate "... și textul curge.

Continuăm. La pagina 4 rămâne lit. c), se elimină d), domnule președinte. Apoi, la pagina 5 apare d) eliminat, apoi se elimină ce avem la amendamentul 4. Scrie pe rubrica 2: "Se elimină pentru înlăturarea unei erori materiale. Prevederile acestui text se regăsesc la pct. 2 al art. 1 din prezenta lege". Acesta este argumentul pentru eliminare. Deci, ar fi o reglementare paralelă, în cadrul aceluiași act normativ.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Bun, mulțumesc.

 
   

Domnul Ion Neagu:

V-ați edificat, da?

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Da.

La pct. 3. Dacă aveți obiecțiuni la acesta, așa cum a rămas după precizările domnului Neagu? Nu sunt obiecțiuni. Votat în unanimitate.

Punctul 4 din raport. Nu sunt obiecțiuni.

Punctul 5. Nu sunt obiecțiuni. Votat în unanimitate.

Punctul 6. Nu sunt obiecțiuni. Votat în unanimitate.

Vom supune legea votului final, dar v-aș ruga să-i permiteți domnului președinte al Academiei, Eugen Simion, să facă câteva precizări cu privire la această lege, ca beneficiar al acesteia.

 
   

Domnul Eugen Simion:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Vroiam doar să vă mulțumesc foarte mult pentru că ați acceptat acest proiect. Vreau să vă spun un singur lucru: este poate cel mai important proiect de lege care privește Academia Română. Îl așteptăm de foarte multă vreme, de foarte mulți ani, ne bucurăm că ați avut timp acum, înainte de a încheia sesiunea, să-l votați și vă mulțumesc dinainte că veți vota legea în totalitate.

Dați-mi voie ca, înainte de a părăsi această tribună, să vă spun că Academia Română apreciază foarte mult ceea ce dumneavoastră ați făcut pentru noi și vă felicită pentru legile bune pe care le-ați scos.

Mulțumesc în special partidelor parlamentare care în proiectul inițial au fost toate de acord că Academia Română merită să-și primească bunurile care au fost donate de oamenii de bine, de-a lungul celor 140 de ani de existență a Academiei Române.

Vă mulțumesc foarte mult. (Aplauze)

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumim, domnule președinte, și vă dorim succes. Apreciem, la sfârșit de legislatură, asemenea cuvinte, pentru că sunt foarte rare.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre de modificare a art. 13 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Proiectul de Hotărâre pentru modificarea art. 13 din Regulamentul Camerei Deputaților. V-aș ruga să trecem direct la parcurgerea acestui proiect de hotărâre, pentru că aveți raportul comisiei.

Dacă dorește cineva, totuși, să intervină? Nu.

La titlul hotărârii dacă aveți obiecțiuni? Votat în unanimitate.

Preambulul articolului unic. Nu sunt obiecțiuni. Votat în unanimitate.

Articolul 13, astfel cum a fost modificat. Votat în unanimitate.

Stimați colegi, am parcurs și Proiectul de Hotărâre pentru modificarea Regulamentului Camerei Deputaților.

Aș ruga șefii grupurilor parlamentare să-și invite colegii în sală.

  Supunerea la votul final:  

Începem votul final.

  Proiectul de Lege privind înființarea Institutului Revoluției Române din Decembrie 1989 (adoptat);

1. Proiectul de Lege privind înființarea Institutului Revoluției Române din Decembrie 1989. Lege ordinară.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Nu sunt.

  Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut (Primul împrumut de ajustare programatică - PAL 1) dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 27 septembrie 2004 (adoptat);

2. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, semnat la București la 27 septembrie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți.

  Proiectul de Lege privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Naționale a Petrolului PETROM S.A. București (adoptat);

3. Proiectul de Lege privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Naționale a Petrolului "PETROM" S.A. București. Lege ordinară.

Voturi împotrivă? 20 voturi împotrivă.

Abțineri? 1 abținere.

173 pentru, 20 împotrivă, 1 abținere.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.115/2003 privind privatizarea Societății Comerciale Roman - S.A. și constituirea parcului industrial pe platforma Societății Comerciale Roman - S.A. (adoptat);

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.115/2003 privind privatizarea Societății Comerciale "Roman" - S.A. și constituirea parcului industrial pe platforma Societății Comerciale "Roman" - S.A. Lege ordinară.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Împotrivă? 20 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

174 pentru, 20 împotrivă, nici o abținere.

  Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea cooperației (adoptat);

5. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea cooperației. Lege organică.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă? 174 pentru, 18 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt abțineri.

Domnul Vida dorește să explice, pe scurt, votul U.D.M.R.-ului.

   

Domnul Iuliu Vida:

Cred că este o mare realizare a actualului Parlament adoptarea Proiectului de Lege privind organizarea și funcționarea cooperației.

Opt ani de zile s-a desfășurat o activitate susținută pentru a rezolva această problemă de mare importantă pentru prezentul și viitorul țării și vreau să mulțumesc tuturor partidelor care au sprijinit acest proiect de lege.

Vă mulțumesc. (Aplauze)

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

 
  Raportul Comisiei de mediere la Proiectul Legii cooperației agricole (adoptat);

6. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul Legii cooperației agricole.

Cine este pentru? 174 voturi pentru.

Împotrivă? 20.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

  Proiectul de Lege privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea (adoptat);

7. Proiectul de Lege privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea. Lege organică.

Cine este pentru? 174 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt, dar sunt voturi neexprimate, foarte mulți n-au votat.

  Proiectul de Lege privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale Distrigaz Nord S.A. Târgu Mureș și a Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale Distrigaz Sud S.A. București (adoptat);

8. Proiectul de Lege privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" S.A. Târgu Mureș și a Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" S.A. București.

Cine este pentru? 174.

Împotrivă? 21 voturi împotrivă.

Abțineri? 1 abținere.

  Proiectul de Lege privind unele măsuri pentru privatizarea societăților comerciale filiale de distribuție și furnizare a energiei electrice Electrica Dobrogea - S.A. și Electrica Banat - S.A., precum și unele măsuri pentru reglementarea activității societăților comerciale din domeniul distribuției de energie electrică (adoptat);

9. Proiectul de Lege privind unele măsuri pentru privatizarea societăților comerciale filiale de distribuție și furnizare a energiei electrice Electrica Dobrogea - S.A. și Electrica Banat - S.A., precum și unele măsuri pentru reglementarea activității societăților comerciale din domeniul distribuției de energie electrică. Lege ordinară.

Cine este pentru? 174 voturi pentru.

Împotrivă? 24.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

  Proiectul de Lege privind certificatul suplimentar de protecție pentru medicamente și produse de uz fitosanitar (adoptat);

10. Proiectul de Lege privind certificatul suplimentar de protecție pentru medicamente și produse de uz fitosanitar.

Cine este pentru? 189 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? 1 abținere.

Multe voturi neexprimate și aici.

  Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2004 pentru modificarea și completarea unor dispoziții din Legea nr.370/2004 pentru alegerea Președintelui României (adoptat);

11. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2004 pentru modificarea și completarea unor dispoziții din Legea nr.370/2004 pentru alegerea Președintelui României. Lege organică.

Cine este pentru? 201 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 4 abțineri.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.80/2004 privind modificarea și completarea unor dispoziții din Legea nr.373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului (adoptat);

12. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.80/2004 privind modificarea și completarea unor dispoziții din Legea nr.373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului. Lege organică.

Cine este pentru? 203 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Voturi neexprimate.

  Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.72/2004 pentru completarea art.209 din Codul de procedură penală (adoptat);

13. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.72/2004 pentru completarea art.209 din Codul de procedură penală. Lege organică.

Cine este pentru? 211 voturi pentru.

Împotrivă? 2 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

Mulțumesc.

  Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală (adoptat);

14. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală. Lege organică.

Cine este pentru? 211.

Împotrivă? 2 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Votat.

  Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.75/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiare și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice (adoptat);

15. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.75/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiare și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice. Lege ordinară.

Cine este pentru? 211 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri?

Nu sunt, sunt însă voturi neexprimate.

  Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.166/2002 pentru modificarea și completarea Legii nr.146/2002 privind regimul juridic al fundațiilor județene pentru tineret și a municipiului București și al Fundației Naționale pentru Tineret (adoptat);

16. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.166/2002 pentru modificarea și completarea Legii nr.146/2002 privind regimul juridic al fundațiilor județene pentru tineret și a municipiului București și al Fundației Naționale pentru Tineret. Lege ordinară.

Cine este pentru? 211 pentru.

Împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

  Proiectul de Lege privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii (adoptat);

17. Proiectul de Lege privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii. Lege ordinară.

Cine este pentru? 211 voturi pentru.

Împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

  Proiectul de Lege privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maiștri militari, subofițeri și pentru funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri (adoptat);

18. Proiectul de Lege privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maiștri militari, subofițeri și pentru funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri. Lege ordinară.

Cine este pentru? 211.

Împotrivă? 1 vot împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

  Proiectul de Lege privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofițeri și funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri (adoptat);

19. Proiectul de Lege privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofițeri și funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri. Lege ordinară.

Cine este pentru? 211.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2004 privind unele măsuri în domeniul învățământului (adoptat);

20. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.68/2004 privind unele măsuri în domeniul învățământului. Lege organică.

Cine este pentru? 211 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 1 abținere.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.38/2004 privind unele măsuri în domeniul învățământului (adoptat);

21. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.38/2004 privind unele măsuri în domeniul învățământului. Lege organică.

Cine este pentru? 207 voturi pentru.

Împotrivă? 1 vot împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari (adoptat);

22. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari. Lege ordinară.

Cine este pentru? 205 voturi pentru.

Împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 2 abțineri, nici un vot contra.

  Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă (adoptat);

23. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă. Lege organică.

Cine este pentru? 205.

Împotrivă? 2 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

  Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Spania privind recunoașterea reciprocă a permiselor de conducere auto ale cetățenilor români și spanioli, în scopul preschimbării, semnat la București la 1 septembrie 2004 (adoptat);

24. Proiectul de Lege pentru ratificarea Acordului între România și Spania privind recunoașterea reciprocă a permiselor de conducere auto ale cetățenilor români și spanioli, în scopul preschimbării, semnat la București la 1 septembrie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru?

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți.

  Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2003 privind finalizarea procesului de privatizare la Societatea Comercială TEPRO - S.A. Iași (adoptat);

25. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2003 privind finalizarea procesului de privatizare la Societatea Comercială TEPRO - S.A. Iași. Lege ordinară.

Cine este pentru? 174 voturi pentru.

Împotrivă? 25 voturi împotrivă.

Abțineri? 6 abțineri.

  Proiectul de Lege privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu locuințele de serviciu pe care acestea le au în administrare (adoptat);

26. Proiectul de Lege privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu locuințele de serviciu pe care acestea le au în administrare. Lege ordinară.

Cine este pentru? 181 voturi pentru.

Împotrivă? 6 voturi împotrivă.

Abțineri? 2 abțineri.

  Proiectul de Lege privind autorizarea Ministerului Justiției de a vinde locuințele de serviciu pe care le are în administrare (adoptat);

27. Proiectul de Lege privind autorizarea Ministerului Justiției de a vinde locuințele de serviciu pe care le are în administrare. Lege ordinară.

Cine este pentru? 181.

Împotrivă? 1 vot împotrivă.

Abțineri? 1 abținere.

  Proiectul de Lege pentru modificarea anexelor nr.1 și nr.2 la Legea nr.342/2004 privind trecerea Regiei Autonome Administrația Zonei Libere Constanța Sud și a Zonei Libere Basarabi la Compania Națională Administrația Porturilor Maritime - S.A. Constanța (adoptat);

28. Proiectul de Lege pentru modificarea anexelor nr.1 și nr.2 la Legea nr.342/2004 privind trecerea Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanța Sud și a Zonei Libere Basarabi" la Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" - S.A. Constanța". Lege ordinară.

Cine este pentru? 189 pentru.

Voturi împotrivă? 3 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

  Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.630/2002 privind cinematografia (adoptat);

29. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.630/2002 privind cinematografia. Lege ordinară.

Cine este pentru?

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți.

  Proiectul de Lege privind acordarea unui ajutor lunar pentru soțul supraviețuitor (adoptat);

30. Proiectul de Lege privind acordarea unui ajutor lunar pentru soțul supraviețuitor. Lege ordinară.

Cine este pentru?

Împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți.

  Proiectul de Lege privind Ordinul Meritul Diplomatic și Medalia Meritul Diplomatic (adoptat);

31. Proiectul de Lege privind Ordinul Meritul Diplomatic și Medalia Meritul Diplomatic. Lege ordinară.

Cine este pentru?

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți.

  Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.190/2000 privind regimul metalelor prețioase, aliajelor acestora și pietrelor prețioase în România, aprobată prin Legea nr.261/2002, republicată în Monitorul Oficial al României nr.77 din 29 ianuarie 2004 (adoptat);

32. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.190/2000 privind regimul metalelor prețioase, aliajelor acestora și pietrelor prețioase în România, aprobată prin Legea nr.261/2002, republicată în Monitorul Oficial al României nr.77 din 29 ianuarie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? 198 voturi pentru.

Împotrivă?

Abțineri?

Unii n-au votat.

  Proiectul de Hotărâre de modificare a art. 13 din Regulamentul Camerei Deputaților (adoptat);

33. Proiectul de Hotărâre de modificare a art. 13 din Regulamentul Camerei Deputaților.

Cine este pentru? Mulțumesc. 198 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 29.

Abțineri? Nu sunt.

     

Domnul Lucian Augustin Bolcaș (din sală):

Explicația votului!

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Bolcaș, președintele Grupului P.R.M. dorește justifice votul.

 
   

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Mi se pare că este o greșeală care atinge limita neconstituționalității. Se permite, prin acest articol, "constituirea de grupuri parlamentare ale alianțelor politice" - este corect - și "alianțelor electorale", ceea ce este incorect. Alianța electorală își epuizează scopul și substanța în momentul votului. Ea nu mai poate să dăinuiască ca alianță electorală într-un Parlament nou ales. De aceea am votat împotrivă, pentru că textul este neconstituțional și îl vom ataca ca atare.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Valer Dorneanu:

Am luat act de declarația dumneavoastră și de voința dumneavoastră. Mă bucur că n-ați mai întrebuințat termeni din Codul penal ca să dați posibilitate presei să ... (Râsete în sală) ... să mă facă pe mine părtaș la ceea ce n-am spus. Asumați-vă întreaga răspundere cu violul, vă rog eu frumos!

 
   

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule președinte,

Codul penal nu se folosește pentru deliciile presei, iar dacă de data aceasta v-am scutit, am făcut-o în considerarea autorilor acestei modificări, pe care-i respect și care, evident, au greșit din neatenție.

Vă mulțumesc.

 
  Proiectul de Lege pentru completarea articolului 4 din Legea nr.752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române (adoptat).

Domnul Valer Dorneanu:

34. Proiectul de Lege pentru completarea articolului 4 din Legea nr.752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române. Lege organică.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți.

   

Stimați colegi, am parcurs lista de vot. Vă mulțumesc tuturor pentru prezență. N-am să vă spun nimic de sfârșit de sesiune, că poate ne întâlnim după vot la o ședință, oarecum de rămas bun, dar, până atunci, cei care doresc îi poftesc să treacă pe la mine prin birou, în vederea unui eveniment... ca să vă mulțumesc pentru votul final.

 
Informare privind depunerea la secretarul general al Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către deputați a dreptului de a sesiza Curtea Constituțională, a următoarelor legi:  

V-aș ruga să-mi permiteți, totuși, înainte de a încheia ședința să vă informez cu nota, care va fi afișată la locul cuvenit, cu privire la legile care sunt depuse la secretarul general al Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către dumneavoastră a drepului de a sesiza Curtea Constituțională, sunt exact legile pe care le-am adoptat astăzi sau mare parte din ele. Lista vă stă la dispoziție.

În conformitate cu prevederile art.15 alineatele (2) și (3) din Legea nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată, s-au depus la secretarul general al Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către deputați a dreptului de sesizare a Curții Constituționale, următoarele legi:

  • Legea privind înființarea Institutului Revoluției Române din Decembrie 1989;
  • Legea privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Naționale a Petrolului "PETROM" S.A. București;
  • Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.115/2003 privind privatizarea Societății Comerciale "Roman" - S.A. și constituirea parcului industrial pe platforma Societății Comerciale "Roman" - S.A;
  • Legea privind organizarea și funcționarea cooperației;
  • Legea cooperației agricole;
  • Legea privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea;
  • Legea privind unele măsuri pentru privatizarea Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" S.A. Târgu Mureș și a Societății Comerciale de Distribuție a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" S.A. București;
  • Legea privind unele măsuri pentru privatizarea societăților comerciale filiale de distribuție și furnizare a energiei electrice Electrica Dobrogea - S.A. și Electrica Banat - S.A., precum și unele măsuri pentru reglementarea activității societăților comerciale din domeniul distribuției de energie electrică;
  • Legea privind certificatul suplimentar de protecție pentru medicamente și produse de uz fitosanitar;
  • Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.77/2004 pentru modificarea și completarea unor dispoziții din Legea nr.370/2004 pentru alegerea Președintelui României;
  • Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.80/2004 privind modificarea și completarea unor dispoziții din Legea nr.373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului;
  • Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.72/2004 pentru completarea art.209 din Codul de procedură penală;
  • Legea pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală;
  • Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.75/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiare și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice;
  • Legea privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii;
  • Legea privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maiștri militari, subofițeri și pentru funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri;
  • Legea privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofițeri și funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri;
  • Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari;
  • Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă;
  • Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.38/2004 privind unele măsuri în domeniul învățământului;
  • Legea privind autorizarea instituțiilor publice din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională de a vinde personalului propriu locuințele de serviciu pe care acestea le au în administrare;
  • Legea privind autorizarea Ministerului Justiției de a vinde locuințele de serviciu pe care le are în administrare;
  • Legea pentru modificarea anexelor nr.1 și nr.2 la Legea nr.342/2004 privind trecerea Regiei Autonome "Administrația Zonei Libere Constanța Sud și a Zonei Libere Basarabi" la Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" - S.A. Constanța";
  • Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.630/2002 privind cinematografia;
  • Legea privind acordarea unui ajutor lunar pentru soțul supraviețuitor;
  • Legea privind Ordinul Meritul Diplomatic și Medalia Meritul Diplomatic;
  • Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.190/2000 privind regimul metalelor prețioase, aliajelor acestora și pietrelor prețioase în România, aprobată prin Legea nr.261/2002, republicată în Monitorul Oficial al României nr.77 din 29 ianuarie 2004;
  • Legea pentru completarea articolului 4 din Legea nr.752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române.

Vă mulțumesc și declar ședința închisă.

     

Ședința s-a încheiat la ora 17,37.

 
       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 28 noiembrie 2021, 23:56
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro