Ovidiu Teodor Crețu
Ovidiu Teodor Crețu
Ședința Senatului din 4 aprilie 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.41/11-04-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 04-04-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 4 aprilie 2005

10. Intrebări și interpelări adresate Guvernului de către senatorii:
  10.10 Ovidiu Teodor Crețu

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

................................................

Îl invit pe domnul senator Ovidiu Teodor Crețu să adreseze o interpelare Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului. Aveți cuvântul, domnule senator.

Domnul Ovidiu Teodor Crețu:

Mulțumesc, domnule președinte. Interpelarea este adresată domnului ministru delegat al lucrărilor publice și amenajării teritoriului - Lazslo Borbely. Interpelarea mea se referă la o situație specifică județului Bistrița-Năsăud, județ care are în componență circa o treime din teritoriu zonă montană. Zona respectivă în perioada comunistă nu a fost colectivizată, motiv pentru care populația a migrat în această zonă din celelalte zone ale județului, astfel rezultând o concentrație mare de populație pe Valea Someșului, a Ilvelor, Sălăuța și așa mai departe. Singura sursă de venituri din zonă este pădurea, asupra căreia se exercită

o presiune extraordinară în această perioadă, pentru că terenul agricol este foarte puțin. S-ar putea îmbunătăți situația prin dezvoltarea unor ramuri ale turismului: agroturismul, turismul de trafic. Pentru aceasta este o problemă care ține de programul de dezvoltare a transporturilor și de dezvoltare a infrastructurii, respectiv, deschiderea unui nou traseu spre Moldova pe Valea Ilvelor, prin Pasul Grădinița. Este o problemă, este o porțiune de drum de 16 km care nu este asfaltată. Dacă această problemă ar fi rezolvată, lucrurile s-ar schimba radical în zona respectivă și ar afecta în bine circa 100.000 de locuitori din zona respectivă. Avantajele acestei noi deschideri ar fi printre altele o trecere ușoară a mașinilor mari în Moldova. Drumul pe Valea Ilvelor, Drumul Județean 172 D, la ora actuală, nu are practic serpentine, nici pante abrupte. Or, se știe că despre județul Bistrița-Năsăud televiziunile relatează doar că s-a blocat Pasul Tihuța. Asta în fiecare iarnă, în fiecare săptămână. Deschiderea acestui drum ar rezolva problema blocării drumului peste Pasul Tihuța. Apoi, ar face o conexiune între Stațiunea Balneoclimaterică Sângeorz - Băi și Vatra Dornei care acum sunt pe ruta actuală la distanțe foarte mari, circa 200 și ceva de kilometri, pe drumuri dificile. Distanța s-ar scurta la sub 100 de kilometri, astfel încât pachetele de acțiuni pe care le solicită turiștii din Vest ar putea să includă în circuitul turistic și utilizarea mai bună a acestor două baze. Apoi, este vorba de terenuri forestiere, suprafață relativ mare. Este vorba de circa 20.000 de hectare de pădure care sunt deținute de locuitorii din comunele de pe Valea Ilvelor în județul Suceava. Sunt păduri comunale păduri grănicerești, care sunt recunoscute, sunt trecute în proprietate, exploatarea lor și utilizarea masei lemnoase în zonă este imposibilă datorită faptului că nu se poate face transferul peste pasul respectiv. Ar mai fi și alte avantaje. Colectarea laptelui din zonă, lapte din zonă de munte, zonă în care nu este practicată o agricultură intensivă, nu se folosesc substanțele agricole uzuale zonelor de câmpie. Mă refer aici la pesticide, în special. Acestea se poate valorifica la Societatea Comercială "Lactate - Dorna" bine cunoscută, bine cunoscută și pentru derularea unor programe de înființare a unor micro-ferme de taurine cu finanțare externă și cu participarea Guvernului României. Acestea, împreună cu altele, ar justifica o intervenție a Guvernului în zona respectivă, care s-ar putea materializa prin ridicarea drumului respectiv la rang de drum național, alocarea unei investiții de circa 100 - 150 de miliarde lei aproximativ pentru rezolvarea aproximativ problemelor celor 16 km de drum. Mulțumesc.

Domnul Teodor Viorel Meleșcanu:

Și eu vă mulțumesc, domnule senator. Îl invit acum pe domnul senator Petru Stan, Grupul parlamentar al Partidului Popular România Mare pentru a adresa o interpelare Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 15:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro