Plen
Ședința Senatului din 15 mai 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.79/25-05-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 15-05-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 15 mai 2006

16. Din partea Guvernului au primit răspunsuri senatorii:  

 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

  ................................................
 

Vă rog să-mi permiteți să vă înștiințez că domnul secretar de stat Vasile Lupu a prezentat răspunsul în scris către colegii Petre Daea și Ioan Vărgău.

 
Ilie Petrescu - de la Septimiu Buzașu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului;

Este prezent domnul secretar de stat Septimiu Buzașu, microfonul 10.

Vă rog să precizați cărora dintre colegi doriți să le oferiți răspuns.

Sunt prezenți în sală domnii senatori Nicolae Iorga, Otilian Neagoe, Ilie Petrescu și Petru Stan.

Vă rog, aveți cuvântul.

 

Domnul Septimiu Buzașu - secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului:

Domnului senator Ilie Petrescu.

În ceea ce privește realizarea unei săli de sport în municipiul Motru, primăria Motru urmează să completeze documentația transmisă în vederea cuprinderii acestei săli de sport în programul de investiții pe anul 2006, respectiv un studiu geotehnic, un extras de carte funciară, numărul de elevi arondat sălii de sport și fotografierea amplasamentului.

În cadrul programului de construcții de locuințe pentru tineri destinate închirierii, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, prin intermediul Agenției Naționale pentru Locuințe, are în curs de execuție în municipiul Motru 34 de apartamente, în Aleea Tismanei nr.17, care se vor finaliza până la sfârșitul anului 2006, iar referitor la Blocul M8, situat în Bulevardul Gării nr.6, au fost avizați indicatorii tehnico-economici în cadrul C.T.E.-ului ministerului, urmând a fi analizată posibilitatea includerii acestui obiectiv în programul de finanțare, în limita bugetului de stat aprobat cu această destinație.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Dați-mi voie să întreb pe domnul senator dacă este mulțumit de răspuns.

Microfonul l, vă rog.

 
 

Domnul Ilie Petrescu:

Aș vrea să înțeleg limita. Poate să fie 2008, poate să fie 2009, 2012. Eu am înțeles că programul C.T.E.-ului poate să stabilească fondul când îl avea la dispoziție, dar când există această chestiune.

În rest, sunt mulțumit, dar să spuneți exact. Începem în 2007, începem în 2008, măcar, cel puțin, să știm ce facem cu tinerii, că avem peste 2.000 de cereri la Motru.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, mulțumesc.

Aveți cuvântul. Microfonul 10.

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Dacă îmi permiteți, o scurtă precizare.

Încercăm analizarea includerii în bugetul pe 2006, deci, discutăm de 2006, acum, dacă nu, atunci rămâne pentru 2007.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Microfonul 1, vă rog.

 
 

Domnul Ilie Petrescu:

Acum, am să informez autoritatea locală din municipiul Motru că în 2006, prin intervenția dumneavoastră, în calitate de ministru, vom avea construcția de Bloc M 8.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Eu aș spune să nu fiți, totuși, chiar atât de optimist.

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Da, domnul președinte a înțeles nuanța răspunsului, deci, încercăm introducerea în bugetul pe 2006, dacă nu, rămâne pentru 2007.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

V-aș ruga să nu fiți nici dumneavoastră atât de optimist, că eu am înțeles foarte bine, eu, în general, sunt învățat să fiu mai puțin optimist atunci când primesc răspunsuri că lucrurile se rezolvă imediat.

Aveți cuvântul.

 
Petru Stan - de la Septimiu Buzașu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului;

Vă rog să prezentați și celelalte răspunsuri.

 

Domnul Septimiu Buzașu:

Domnului senator Petru Stan.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Este prezent.

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Era vorba despre programul de reabilitare și modernizare a drumurilor județene.

Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului coordonează și finanțează programul de pietruire, reabilitare și asfaltare a drumurilor de interes local clasificate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.577/1977.

În anul 2006, finanțarea lucrărilor pentru aceste drumuri este asigurată în limita sumei anuale defalcate din TVA, repartizată direct consiliilor județene pentru drumurile județene și comunale, conform Anexei 7 a Legii Bugetului de stat pe 2006.

Lista lucrărilor programate poate fi obținută de la consiliile județene.

Îl plus, în baza Memorandumului, aprobat în ședința Guvernului din 26 ianuarie 2006, s-a stabilit aprobarea contractării de către Ministerul Finanțelor Publice a unor împrumuturi externe, pentru perioada 2006 - 2009, pentru finanțarea unor investiți prioritare în infrastructura rurală și din această sumă vor fi finanțate și lucrări pe drumurile județene în momentul în care această sumă va deveni operațională.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Îl consult pe domnul senator dacă este mulțumit de răspuns.

Aveți cuvântul, microfonul 1.

 
 

Domnul Petru Stan:

Nu prea sunt mulțumit de răspuns, întrucât în realitate nu se vede aproape nimic. Toate drumurile sunt praf, indiferent din ce județ mergem, toate drumurile județene sunt nepracticabile, nu se poate circula.

Probabil că în viitor se vor face, dar calitatea lucrărilor este foarte proastă, știu drumuri făcute astă toamnă și acum sunt praf absolut toate, și, practic, nu coordonează nimeni aceste lucrări, din punct de vedere tehnic.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Dacă-mi permiteți o scrută precizare, drumurile locale, respectiv cele județene și comunale sunt în administrarea autorităților locale, județene și comunale. Acest program, care este un program național, vine cu un aport suplimentar față de finanțarea locală, și bineînțeles că abordează doar o parte din drumurile județene și comunale, iar responsabilitatea pentru calitatea lucrărilor executate este a autorităților locale care gestionează aceste contracte.

Mulțumesc.

 
Nicolae Marian Iorga - de la Septimiu Buzașu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului;

Domnului senator Marian Iorga.

Dânsul se interesează de Drumul Național nr.13 în comuna Măieruș, din județul Brașov.

Lucrările de consolidare pe Drumul Național 13 au început în noiembrie 2005, au fost sistate în decembrie 2005 datorită condițiilor meteo nefavorabile, respectiv în perioada de iarnă, și s-au reluat la sfârșitul lunii martie 2006 în vederea finalizării.

Tot la sfârșitul lunii mai 2006 vor fi ridicate restricțiile de circulație pe Drumul Național 13, pe secțiunea Brașov - Măieruș.

În vederea asigurării platformei de lucru, pentru că se execută coloane forate pentru consolidarea drumului prin proiectul tehnic, a fost necesară devierea circulației pe varianta locală din comuna Măieruș, pe care s-a executat în acest scop un covor asfaltic de 4 cm.

Mulțumesc.

 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Mulțumesc.

Aveți cuvântul, domnule senator.

Microfonul 1, vă rog.

 
 

Domnul Nicolae Marian Iorga:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule ministru.

Să dea Dumnezeu să fie așa!

Ar fi foarte bine dacă la sfârșitul lunii mai s-ar definitiva această lucrare, eu însă sunt nedumerit pentru că, așa cum și dumneavoastră știți, la fel de bine, cel puțin ca mine, e o lucrare nouă și m-aș bucura și mai mult dacă această regie, sau ce-o fi aceea, a drumurilor naționale, când face o lucrare, pentru că nu este un capăt de țară acolo, este un fel de ocolitoare care a tăiat-o prin dreptul comunei, ar fi mai de calitate și ar fi și mai bine dacă în contractele respective, firmele care execută asemenea lucrări să mai și răspundă, într-un timp foarte scurt, repet, lucrarea este relativ nouă, ca să spun așa, nu are cinci ani vreau să spun!

Vă mulțumesc.

Oricum sunt mulțumit de răspunsul dumneavoastră și ar fi foarte bine dacă șoseaua ar fi redată circulației la sfârșitul lunii mai.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Mulțumesc, domnule senator.

Mai aveți vreun răspuns?

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Da, mulțumesc.

 
Otilian Neagoe - de la Septimiu Buzașu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului;

Mai am un răspuns pentru domnul senator Otilian Neagoe.

 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Este prezent.

Aveți cuvântul, vă rog.

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Este un răspuns mult, mult mai amplu, pentru că domnul senator ne întreabă ce proiecte de infrastructură vor fi finanțate în anul 2006 în județul Brașov și care sunt fondurile alocate.

O să încerc să-l comprim cât mai mult ca să fie mulțumit de răspuns, oricum îl voi oferi și în scris, pentru că există mai multe programe și mai multe surse de finanțare.

În primul rând, realizarea variantei de ocolire a municipiului Brașov, care este în cadrul proiectului finanțat de BIRD și co-finanțat de Guvernul României, pentru care în prezent se desfășoară licitația pentru atribuirea contractului de consultanță.

Pe urmă, un proiect de reabilitare a drumurilor naționale în etapa a 5-a, finanțat de BEI, finanțat de Guvernul României, în care este inclusă reabilitarea sectoarelor de drum, DN 1 Brașov-Vestem.

Mai multe Programe PHARE, unul este pentru identificarea punctelor negre situate în județul Brașov, respectiv în localitățile Predeal, Beclean, Șercaia, Ghimbav, Timișul de Sus, în prezent are loc licitația pentru selectarea consultantului, un Proiect PHARE pentru construirea de platforme de inspecție rutiere în vederea asigurării unei monitorizări efective a traficului și pe teritoriul județului Brașov, aceste zone se regăsesc pe DN 13, la Km 16 Brașov - Feldioara, DN 13 la Km 102, DN 15 la Km 27, și așa mai departe, apoi niște Proiecte ISPA, respectiv trei proiecte prin care se realizează pregătirea reabilitării căii ferate Brașov - Sighișoara, Predeal - Brașov și Câmpina - Predeal.

Se adaugă la aceasta și lucrările pentru refacerea infrastructurii în urma calamităților, sunt lucrări finanțate din împrumuturile externe, BDCE, BEI și BIRD. Ele sunt detaliate, sunt în județul Brașov mai multe drumuri naționale și mai multe poziții kilometrice care toate se regăsesc în răspunsul scris.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Vă mulțumesc.

Vă rog să înmânați răspunsul în scris domnului senator.

Aveți cuvântul, vă rog.

 
 

Domnul Otilian Neagoe:

În întrebare solicitam să-mi spuneți și ce fonduri vor fi alocate pentru acest an pentru proiectele de infrastructură din județul Brașov.

De asemenea, din răspuns nu rezultă nimic în legătură cu finalizarea lucrărilor la Drumul Național 1E, pe porțiunea Râșnov - Poiana Brașov, care s-a făcut în 2004 și are numai un singur strat de asfalt, este într-un grad destul de avansat de degradare, au trecut două ierni peste el și nu se întâmplă nimic, și, de asemenea, drumul Moeciu de Sus, Moeciu de Jos, care este în aceeași situație, tot așa, cu un singur strat de asfalt pe o porțiune de 9 km.

Și, desigur, ne interesa foarte mult și autostrada.

Ce se întâmplă anul trecut porțiunea Brașov - Ghimbav?

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Dacă-mi permiteți, câteva completări.

Am insistat pe programele cu finanțare externă și am enumerat finanțatorii: Banca Europeană de Investiții, Banca Internațională de Reconstrucție și Dezvoltare și așa mai departe, le regăsiți aici.

În legătură cu autostrada, după cum știți, a apărut Hotărârea de Guvern pentru finanțarea proiectelor prioritare, în care este inclusă și Autostrada București - Brașov, pentru care licitația se va lansa la începutul semestrului II, în acest an.

Și, continuă, după cum știți, Proiectul Autostrăzii Brașov - Borș, etapele de realizare a acestui proiect pentru județul Brașov sunt în a doua parte a proiectului, care are ca termen de recepție de finalitate anul 2013.

De asemenea, nu sunt menționate aici, pentru că este o listă extraordinar de lungă, toate proiectele de întreținere permanentă, periodică și proiectele de investiții care sunt finanțate din Bugetul Administrației Naționale a Drumurilor, respectiv Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, care vizează practic toate drumurile naționale cu lucrări de întreținere curentă, covoare, tratamente, și lucrări de reparații capitale și investiții.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Mulțumesc.

Mai aveți alte răspunsuri de oferit?

 
 

Domnul Septimiu Buzașu:

Nu, mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Și eu vă mulțumesc dumneavoastră.

Vă rog să înmânați domnului senator răspunsul.

 
Aurel Gabriel Simionescu - de la Paloma Petrescu, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării;

O invit la tribună pe doamna secretar de stat Paloma Petrescu, aveți cuvântul.

Vă rog să precizați cărui coleg senator doriți să oferiți răspuns.

 

Doamna Paloma Petrescu - secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării:

Domnului senator Aurel Gabriel Simionescu.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Da, este prezent.

Aveți cuvântul, vă rog.

 
 

Doamna Paloma Petrescu:

Domnului senator Aurel Gabriel Simionescu.

Este vorba în solicitarea dumneavoastră despre clarificări legate de școala cu 24 de săli de clasă și sală de festivități Călărași 4, din municipiul Brăila, și școala cu 16 săli de clasă și sală de gimnastică din orașul Ianca.

Aceste două obiective de investiții au început în anul 1996.

Până în anul 1998, obiectivele au fost finanțate din bugetul statului, dar din lista de investiții a Ministerului Educației și Cercetării, începând cu anul 1999, finanțarea unităților de învățământ preuniversitar a trecut la consiliile locale.

Întrucât finanțarea de către consiliul local nu s-a realizat până în acest moment, Ministerul Educației și Cercetării a inclus cele două obiective în lista de investiții, cu finanțare în anul 2006 din bugetul Ministerul Educației și Cercetării, iar lista de investiții a fost aprobată în ședința de Guvern din data de 10 mai, urmând ca fiecare dintre cele două obiective să beneficieze de o finanțare de aproximativ 8 miliarde lei.

Sigur că finanțarea va începe imediat ce hotărârea de Guvern va apare publicată în Monitorul Oficial, banii există, doar că trebuia clarificată această formulă de finanțare, întrucât legal, Ministerul Educației și Cercetării, nu are acest drept.

În concluzie facem toate demersurile pentru a finaliza obiectivele.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule senator.

 
 

Domnul Aurel Gabriel Simionescu:

Mulțumesc doamnei ministru, sunt mulțumit de răspuns.

Mai aveam o singură precizare.

Pe site-ul ministerului este eșalonată executarea celor două școli pe doi ani, respectiv, pe trei ani și întrebarea era: având în vedere stadiul de execuție, dacă nu cumva putem comprima puțin acest lucru și, sincer, doamna ministru întrebarea mea a fost legată de faptul că au apărut diverse anunțuri în legătură cu existența sau inexistența banilor, inclusiv o intervenție a domnului ministru Hârdău și atunci, fiecare, sigur, privește într-un anumit mod acest lucru, iar, repet, dacă o să aveți bună-voința să veniți la Brăila și să vedeți, școlile sunt deja într-un stadiu avansat de construcție și ar fi păcat să nu le terminăm.

 
 

Doamna Paloma Petrescu:

Da, noi ne-am luat o marjă de siguranță, ca să fiu sinceră, atunci când am programat pentru doi - trei ani finalizarea acestor obiective, întrucât nu știam exact data la care vom primi banii, dar banii există deja, ei au fost alocați Ministerului Educației și Cercetării, bani care au fost repartizați deja prin această hotărâre de Guvern, au fost alocați ministerului la rectificare.

Deci, era foarte necesară această procedură de finanțare, din partea ministerului, a unităților de învățământ.

Sigur, și noi sperăm ca cei 8 miliarde să fie suficienți și să se încheie lucrările în 2006.

Vom monitoriza și sperăm ca lucrurile să se întâmple așa.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Aurel Gabriel Simionescu:

Vă mulțumesc.

 
Gheorghe Funar - de la Virgil Nițulescu, secretar de stat în Ministerul Culturii și Cultelor;

Domnul Doru Ioan Tăracilă:

Domnul secretar de stat Nițulescu Virgil, vă rog.

 

Domnul Virgil Nițulescu - secretar de stat în Ministerul Culturii și Cultelor:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

Răspunsul meu este adresat domnului senator Gheorghe Funar, cu privire la întrebarea pe care domnul senator a adresat-o privind realizarea garajului subteran din Strada Moților.

Proiectul la care vă referiți, Planul urbanistic de detaliu privind amplasarea unui parcaj multietajat în Strada Moților nr.37, în vecinătatea Bibliotecii Universitare Lucian Blaga, a fost avizat de Ministerul Culturii și Cultelor, în urma analizării sale în două ședințe ale secțiunii de urbanism și zone protejate a Comisiei naționale a monumentelor istorice.

Avizarea s-a făcut la secțiunea de urbanism și zone protejate a Comisiei naționale a monumentelor istorice, chiar la propunerea comisiei regionale nr.6 a Comisiei naționale a monumentelor istorice, întrucât Regulamentul prevede că intervențiile privind monumente, ansambluri sau cele care sunt monumente istorice de grupă valorică A se analizează în secțiunile de specialitate ale Comisiei naționale.

În consecință, atât domnul profesor doctor Vasile Mitrea, cât și domnul conferențiar doctor Virgil Pop, președintele, respectiv secretarul Comisiei regionale VI a Comisiei naționale a monumentelor istorice au fost consultați în prealabil, de altfel domnul Mitrea face parte și din Secțiunea de urbanism și zone protejate a Comisiei naționale a monumentelor istorice.

De asemenea, atât directorul general al Direcției Generale a Patrimoniului Cultural Național, cât și inspectorul de zonă a Serviciului Monumente Istorice s-au deplasat la fața locului pentru a se familiariza cu amplasamentul.

Considerăm că propunerea reprezintă o soluție posibilă pentru rezolvarea problemei de trafic și a parcajelor din zona istorică, inclusiv pentru persoanele care frecventează biblioteca.

Considerăm, de asemenea, că propunerea de față reprezintă un pas înainte spre rezolvarea problemelor de trafic în centrul istoric.

Diferite alte aspecte, legate de modul în care se vor rezolva vecinătățile construcției cu cele două monumente istorice în care sunt găzduite Biblioteca Universitară Lucian Blaga și respectiv, Primăria Municipiului Cluj Napoca, vor fi avute în vedere la avizarea fazei următoare de proiectare, Proiect - autorizare construcții.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc. Îl consult pe domnul senator dacă este mulțumit de răspuns. Mulțumit. Foarte bine.

Mai aveți alt răspuns ? Nu. Să fiți sănătos.

 
Gheorghe Funar - de la Ervin Zoltan Syekely, secretar de stat în Ministerul Sănătății;

Domnul secretar de stat Ervin-Zoltan Szekely. Microfonul nr.10.

 

Domnul Ervin-Zoltan Szekely - secretar de stat în Ministerul Sănătății:

Mulțumesc, domnule președinte.

Referitor la întrebarea domnului senator Gheorghe Funar privind utilizarea pe piață a unor produse alimentare ce conțin substanțe cancerigene cu referire la aditivii alimentari, vă comunicăm următoarele:

Conform Ordinului nr.438/295/2002 al ministrului sănătății și familiei și al ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor, pentru aprobarea normelor privind aditivii alimentari destinați utilizării în produsele alimentare pentru consum uman, glutamatul de sodiu E621 Anexa 12 se poate folosi cuantum satis, iar aspartamul E951, conform aceluiași ordin, se utilizează în cantitatea maximă precizată în anexa 8 astfel:

  • glutamatul monosodic este permis în produsele alimentare în general, cu excepția următoarelor produse: produse alimentare neprelucrate, miere, uleiuri și grăsimi de origine animală sau vegetală neemulsionate, unt, lapte și smântână sub forma integrală, degresată, semidegresată, pasteurizată și sterizate, produse pe bază de lapte fermentat cu microorganisme vii nearomatizate, apă minerală și apă de izvor, cafea, exclusiv cafea instant aromatizată și extracte de cafea, ceai din frunze nearomatizate, zaharuri, paste uscate exclusiv fără gluten și /sau paste destinate unui regim hipoprotidic, zer natural nearomatizat, exclusiv zer sterilizat, alimente pentru sugari și copii de vârstă mică, inclusiv alimente pentru sugari și copii de vârstă mică cu sănătate precară;
  • aspartamul este permis în următoarele produse alimentare în limitele maxim admise conform ordinului: băuturi nealcoolice, deserturi și produse similare, produse de cofetărie, gumă de mestecat fără adaos de zahăr, alte produse ca: cidru și rachiul de bere, bere nealcoolică sau cu o concentrație de alcool exprimată în volum de până la 1,2%, bere de masă, bere cu aciditate minimă de 30 miliechivalenți, bere brună de tip "oud bruin", bere cu valoare energetică redusă, băuturi constând în amestec de bere, cidruri, rachiu de bere, băuturi spirtoase sau vin și băuturi nealcoolice, băuturi spirtoase cu o concentrație de alcool funcție de volum de până la 15%, fructe conservate cu valoare energetică redusă sau fără adaos de zahăr, gemuri, jeleuri și marmelade cu valoare energetică redusă, preparate din fructe și legume cu valoare energetică redusă, conserve de fructe și legume dulci-acrișoare, conserve și semiconserve dulci-acrișoare, pește și marinate de pește, supe cu valoare energetică redusă, sosuri, muștar, produse fine de brutărie destinate unei alimentații speciale, preparate complete de regim pentru controlul greutății destinate înlocuirii dozei alimentare zilnice totale sau a unei mese individuale, preparate complete și aporturi nutriționale destinate utilizării sub supraveghere medicală, suplimente alimentare.

Controlul pe piață a produselor alimentare comercializate conținând acești aditivi este asigurat de Autoritatea Națională Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. De asemenea, în urma ultimelor cercetări realizate de EFSA, s-a ajuns la concluzia că acest aditiv - aspartam - nu prezintă un pericol pentru sănătatea populației.

În ceea ce privește utilizarea substanțelor cancerigene sau care produc alte boli grave, în produsele comercializate pe piața românească nu avem cunoștință despre existența acestora. Orice sesizare în acest sens este luată de considerare, produsele fiind controlate la nivelul producției, conform protocolului dintre Ministerul Sănătății, ANSVSA și ANPC, de către ANSVSA, Ministerul Sănătății, prin direcțiile subordonate, având rol de supraveghere a produselor de pe piață.

În cazul unor suspiciuni privind prezența unor aditivi nepermiși prin prevederile legislative actuale sau a depășirii limitelor maxime admise în anumite produse, se fac determinări, aplicându-se sancțiuni contravenționale, cu retragerea produsului neconform de pe piață.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc, domnule secretar de stat.

Îl consult pe domnul senator Gheorghe Funar dacă este mulțumit de răspuns.

 
 

Domnul Gheorghe Funar:

Domnule președinte de ședință, stimați colegi, sunt parțial mulțumit de răspunsul amplu care a fost prezentat până acum.

Am înțeles din expunerea domnului ministru Nicolăescu făcută la Cluj-Napoca, joi, săptămâna trecută, din afirmația dânsului, că medicii sunt obosiți și din cauza aceasta nu l-au operat pe președintele țării, dar nu înțeleg de ce este obosit ministrul sănătății și nu recurge la ceea ce i-am sugerat prin această întrebare, respectiv să apară la televiziune și să-i informeze pe români, așa cum domnul secretar de stat a făcut-o acum, asupra produselor care conțin acești aditivi și asupra cercetărilor făcute pe plan european și dincolo de ocean, în Statele Unite și Canada, cu privire la faptul că o parte dintre aceștia sunt cancerigeni. Nu înțeleg de ce nu vine în fața românilor să le spună: "Frați români, acestea sunt produsele - așa cum a prezentat domnul secretar de stat - acestea sunt cantitățile care sunt admise, prin Ordinul Ministerului Sanătății din 2002, dar fiți atenți pentru că s-a stabilit că sunt cancerigene următoarele și feriți-vă de aceste produse."

Eu așa înțeleg că ar trebui să facă un ministru sănătos al sănătății.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, mulțumesc. Dacă doriți să comentați, domnule secretar de stat ? Nu. Vă mulțumesc pentru răspunsurile oferite.

 
Ioan Corodan - de la Cătălin Doică, secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice.

Am înțeles că domnul secretar de stat Cătălin Doică a oferit răspunsul domnului senator Ioan Corodan. Să se precizeze în stenogramă.

Domnule secretar de stat, aveți răspunsul la dumneavoastră, să-l oferiți și domnului senator Neagoe ? Da.

Vă rog, domnule senator. Ați primit răspunsul ?

 

Domnul Ioan Corodan:

Da, domnule președinte, am primit răspunsul. Sunt mulțumit în mare parte de răspunsul pe care l-am primit. Aș dori ca în răspunsul scris oficial, care o să mi se trimită, să fie specificată indemnizația lunară pentru președintele Consiliului de administrație CEC, plus indemnizația pentru funcția de consilier al președintelui executiv al societății bancare supuse privatizării.

 
 

Domnul Cătălin Doică - secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice:

Mi-am notat, domnule președinte, și, de asemenea, menționez că am înaintat și răspunsul la interpelarea domnului senator Nicolae Iorga. Era pe ordinea de zi.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Da, mulțumesc.

 
 

Domnul Cătălin Doică:

Mulțumesc foarte mult.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

 
Otilian Neagoe - de la Ervin Zoltan Syekely, secretar de stat în Ministerul Sănătății; - de la Vasile Lupu, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, în scris;

Îl invit pe domnul secretar de stat Szekely să prezinte răspunsul domnului senator Otilian Neagoe.

 

Domnul Ervin-Zoltan Szekely:

Mulțumesc, domnule președinte.

Referitor la întrebarea domnului senator Otilian Neagoe, privind situația imobilului situat în Calea București nr.25-27, în care se află sediul Direcției pentru Sănătate Publică Brașov, vă comunicăm următoarele:

Imobilul situat în Calea București nr.25-27 a făcut obiectul unei acțiuni de revendicare, formulată de Cocis Bila și Cocis Zoltan, în contradictoriu cu Consiliul Local al Municipiului Brașov, Direcția pentru Sănătate Publică a Județului Brașov, Municipiul Brașov, prin primar și Spitalul Județean Brașov. Acțiunea civilă a urmat mai multe faze procesuale, instanța obligând, prin hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă, pârâții să lase în deplină proprietate imobilul reclamanților.

În prezent, procesul se află în faza executării silite, Direcția pentru Sănătate Publică a Județului Brașov fiind obligată să evacueze imobilul.

Ministerul Sănătății nu a fost parte în acest proces. De asemenea, Ministerul Finanțelor Publice nu a fost parte în proces, deși Legea nr.213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, prevede că, în litigiile referitoare la dreptul de proprietate asupra bunului, statul este reprezentat de Ministerul Finanțelor Publice.

Față de faptul că Ministerul Finanțelor Publice nu a fost parte în proces, acțiunea nefiind pronunțată în contradictoriu cu actualul proprietar, DSP Brașov va trebui să anunțe Ministerul Finanțelor Publice asupra acestui fapt.

În ceea ce privește mutarea sediului DSP Brașov în alt imobil, considerăm că DSP Brașov, împreună cu autoritățile administrației publice locale, ar trebui să identifice imobilele în care DSP ar putea să se mute în vederea continuării activității, Ministerul Sănătății neavând în proprietate imobile în care să transfere această instituție pentru a-și continua activitatea.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc. Îl consult pe domnul senator dacă este mulțumit de răspuns.

 
 

Domnul Otilian Neagoe:

Direcția pentru Sănătate Publică a făcut cunoscut Ministerului Finanțelor Publice această situație. De fapt, și Ministerul Sănătății cunoaște în detaliu situația de la Brașov.

Problema este următoarea: pe plan local sunt intenții pentru asigurarea unui alt spațiu, dar Direcția pentru Sănătate Publică este un serviciu deconcentrat al Ministerului Sănătății și trebuie alocate fonduri pentru amenajarea noului sediu.

Proprietarii fac în fiecare zi demersuri pentru evacuarea sediului și cred că nu este o notă bună pentru Ministerul Sănătății să aibă o instituție de acest nivel, la Brașov, care, până la urmă, va trebui să funcționeze pe trotuarul din fața Spitalului Județean. Mulțumesc.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

 
 

Domnul Ervin-Zoltan Szekely:

Domnule senator, aveți dreptate. Ministerul Sănătății va face eforturi suplimentare, inclusiv materiale, pentru a rezolva această situație și a asigura fondurile necesare Direcției pentru Sănătate Publică Brașov, pentru a găsi un spațiu.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Stimați colegi, am epuizat atât seria întrebărilor și interpelărilor, cât și răspunsurile.

 
 

Domnul Ervin-Zoltan Szekely:

Doresc să menționez că mai am 3 răspunsuri pentru domnii senatori care nu sunt prezenți. Am transmis în scris aceste răspunsuri.

 
 

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Sigur. Vă rog să le prezentați reprezentantei dumneavoastră pentru a fi înaintate colegilor senatori și a vă descărca de această obligație legală, în sensul de a oferi răspunsuri la întrebări și interpelări.

Vă mulțumesc foarte mult.

Dați-mi voie să declar închisă ședința Senatului de astăzi.

Bună seara !

 
 

Lucrările se încheie la ora 19,15.

 
   

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 1 decembrie 2021, 21:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro