Plen
Ședința Senatului din 15 mai 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.79/25-05-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 15-05-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 15 mai 2006

7. Dezbaterea și respingerea propunerii legislative privind completarea Legii nr. 571/2003, privind Codul Fiscal.
 
consultă fișa PL nr. L330/2006

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

La pct. 5 din ordinea de zi, avem înscrisă propunerea legislativă privind completarea Legii nr. 571/2003, privind Codul Fiscal.

Inițiatori, doi colegi deputați: Radu Cătălin Dragoș și Laurențiu Mironescu.

Dacă sunt prezenți, îi invit la tribuna Senatului.

Vă rog, punctul de vedere al Guvernului. Microfonul nr. 9.

Domnul Cătălin Doică:

Domnule președinte,

Având în vedere propunerea legislativă, precum și raportul întocmit de către comisia de specialitate din Senat și faptul că Guvernul României nu susține proiectul de act normativ, vă rugăm să fiți de acord cu raportul de respingere al comisiei.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Îl invit pe domnul președinte Ștefan Viorel să prezinte raportul Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital, comisie sesizată în fond.

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Comisia noastră a examinat, în prezența inițiatorilor, propunerea legislativă. De asemenea, au participat reprezentanți ai Ministerului Finanțelor Publice și concluzia s-a materializat într-un raport de respingere, având în vedere că politica bugetară din ultimii ani - și care este bine să nu sufere astfel de modificări, cum propun inițiatorii - presupune repartizarea surselor pentru astfel de programe prin bugetul național, și nu direct, la momentul încasării resurselor bugetare și reținerea la ordonatorii de credite.

Deci, propunerea intră în coliziune directă cu politica bugetară a actualului Guvern și chiar a fostului Guvern. De aceea, noi am adoptat un raport de respingere pe care îl supunem spre dezbatere și adoptare plenului. Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc. Întrebări sau dezbateri generale ?

Vă rog, domnul senator Gheorghe Funar, Grupul parlamentar PRM.

Domnul Gheorghe Funar:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor senatori,

Aș vrea să menționez că Grupul senatorial PRM susține această propunere legislativă.

Ea vizează modificarea Codului fiscal, de la 1 ianuarie anul viitor, și este binevenită propunerea legislativă ce pornește de la starea de fapt a infrastructurii rutiere de transport care, după 500 de zile de guvernare "portocalie", este necorespunzătoare.

Inițiatorii, doi deputați din partea Partidului Democrat, prezintă adevărul și așteptăm ca, prin votul dumneavoastră, să se facă dreptate.

57 % din drumurile naționale se află într-o stare proastă, susțin inițiatorii; 70% din drumurile județene sunt într-o stare proastă; 89% dintre drumurile comunale sunt într-o stare proastă.

Inițiatorii nu propun altceva decât ca din acciza pentru uleiurile minerale, 65% din sumele care se vor încasa începând de anul viitor să fie destinate pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor de interes național și 35% pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor de interes județean și local.

Această propunere legislativă este avizată favorabil și de Consiliul Legislativ, iar Guvernul care ar trebui să guverneze și să administreze țara, inclusiv drumurile, este împotriva acestei propuneri legislative, considerând - doamnelor și domnilor senatori, mă iertați că încerc să vă capacitez atenția - că se încalcă două principii: principiul universalității și principiul unității. Ce legătură au astea cu starea proastă a drumurilor ?! Numai cei de la guvernare, care dau în gropi, pot da un răspuns.

Deci, grupul nostru parlamentar susține această propunere legislativă și dorim să contribuim la îmbunătățirea stării drumurilor în România. Mâine, poimâine vom intra în Uniunea Europeană, iar drumurile noastre arată jalnic. Mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Vă mulțumesc. Alte intervenții ? Vă rog, domnul senator Ștefan Viorel.

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

După intervenția colegului nostru, reprezentant al Grupului parlamentar PRM, mă simt obligat să fac o precizare.

Sigur, și noi știm care este starea drumurilor și noi știm că trebuie alocați bani cu această destinație, dar trebuie să facem următoarea precizare: 75% din sumele încasate din accizele pe uleiuri minerale reprezintă o sumă total insuficientă pentru a rezolva această problemă.

De aceea, această inițiativă poate fi citită și astfel: dacă noi o adoptăm, înseamnă că limităm suma, care este necesară pentru a rezolva problema, la nivel de 75% din încasările din accizele pentru uleiuri minerale și problema va rămâne nerezolvată.

De aceea, apreciem că este bine ca banii să intre la bugetul de stat și nu la bugetul Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, să reprezinte doar o componentă pe baza căreia se finanțează programul de drumuri, fie naționale fie județene, iar în completarea acestei componente să vină fonduri externe, să vină alocații bugetare constituite din alte surse.

Adoptând această inițiativă, înseamnă să limităm suma doar la 75% din accize, ceea ce ar fi total insuficient și problema drumurilor în România ar fi, în continuare, nerezolvată. Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc. Alte intervenții ? Reprezentantul Guvernului, dacă dorește să intervină în final ? Microfonul nr. 9.

Domnul Cătălin Doică:

Nu, domnule președinte, mulțumim, ne-am expus punctul de vedere.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc.

Stimați colegi, raportul întocmit de Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital este raport de respingere. Legea are caracter de lege ordinară, iar Senatul se va pronunța asupra propunerii legislative în calitate de primă Cameră sesizată.

Nu au fost formulate amendamente, motiv pentru care vă rog să vă pronunțați printr-un sigur vot atât asupra raportului, cât și asupra legii în ansamblu. Vă rog să votați. Rog colegii senatori să voteze.

Cu 43 de voturi pentru, 15 voturi împotrivă și 3 abțineri, raportul întocmit de Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a fost adoptat.

Pe cale de consecință, propunerea legislativă este respinsă de plenul Senatului.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 8 decembrie 2021, 3:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro