Viorel Arion
Viorel Arion
Ședința Senatului din 2 octombrie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.141/12-10-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 02-10-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 2 octombrie 2006

2. Declarații politice prezentate de senatori:
  2.7 Viorel Arion - DN.66 - Simeria-Petroșani.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

Invit la tribună pe reprezentantul Grupului parlamentar al Alianței Dreptate și Adevăr PNL-PD, domnul senator Viorel Arion.

Aveți cuvântul.

Domnul Viorel Arion:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori, citez dintr-un comunicat de presă, lansat în luna aprilie a anului 2003.

"Lucrările de modernizare a Drumului Național Simeria - Petroșani, în lungime de 80 km, vor începe în aprilie 2003 și vor fi încheiate în iunie 2006, valoarea totală a proiectului fiind de 46 milioane euro" informează Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței.

"Din această sumă, 10 milioane euro au fost deja alocați, dintr-un credit acordat de Banca Europeană de Investiții și din contribuția Guvernului României"

În 19 martie 2003, Administrația Națională a Drumurilor, actuala Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a contractat această lucrare cu trei constructori, fiecare urmând să construiască un tronson de drum, beneficiarii fiind ITALSTRADE pentru sectorul Petroșani-Baru, PROODEFTIKI și CONTRANSIMEX pentru tronsonul Hațeg-Baru Mare, iar pentru segmentul Hațeg-Simeria, CCF SA București.

Fiecare antreprenor a primit lucrări de peste 10 milioane de euro.

Potrivit contractelor, lucrările la DN 66 trebuiau finalizate în aprilie a.c. pentru primul tronson, în iulie, anul trecut, pentru cel de-al doilea tronson, și iunie 2006 pentru cel de-al treilea segment de drum.

Cum stau însă lucrurile, în realitate, în luna octombrie 2006, adică la aproape 5 luni de la termenele la care lucrările ar fi trebuit să fie terminate?

Sectoare întregi de drum sunt încă neterminate, lucrări în desfășurare, în special în zona Hațeg, și impresia unui lucru făcut de mântuială.

Un drum de la Simeria la Petroșani este o adevărată aventură.

Dacă îți dorești adrenalină la maxim, nu ai decât să parcurgi acest drum, îți trebuie o îndemânare deosebită, ca să eviți denivelările existente la tot pasul și o răbdare de fier să aștepți la toate strangulările existente pe traseu.

La ce mai sunt atunci bune contractele, dacă tot nu sunt respectate?

Ce fac reprezentanții statului, în cazul unor astfel de crase încălcări de contracte?

Sunt întrebări pe care le voi formula și în interpelarea pe care o voi transmite chiar astăzi către Ministerul Transporturilor.

Una peste alta, se pare că a devenit chiar o regulă, aceea de a nu-ți respecta angajamentele asumate prin contract.

Solicit Ministerului Transporturilor și Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale să intervină energic și să asigure finalizarea lucrărilor în cel mai scurt timp, altfel ne vom trezi în penibila situație de a începe reparațiile la acest tronson de drum în unele sectoare, în timp ce în altele lucrările nici măcar nu au fost finalizate.

Importanța acestui sector al DN 66 este foarte mare pentru economia județului. Practic, legătura întregii Văii Jiului cu județul, cu Ardealul, se face pe acest tronson. Locuitorii Văii Jiului, ai județului Hunedoara au nevoie de o minimă infrastructură, funcțională pentru a mai spera că economia județului se poate relansa.

Vă mulțumesc.

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 17:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro