Dan Claudiu Tănăsescu
Dan Claudiu Tănăsescu
Ședința Senatului din 2 octombrie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.141/12-10-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 02-10-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 2 octombrie 2006

2. Declarații politice prezentate de senatori:
  2.9 Claudiu Tănăsescu - "Furtul Aeroportului Băneasa".

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

................................................

Invit la tribună pe domnul senator Dan Claudiu Tănăsescu, Grupul parlamentar al Partidului România Mare.

Domnul Claudiu Tănăsescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Declarația mea politică aș putea-o intitula "Furtul Aeroportului Băneasa".

Pe ultima sută de metri, înainte de integrarea României în Uniunea Europeană, ministrul transporturilor, construcțiilor și turismului, Radu Berceanu reintroduce centralizarea și desființează concurența în domeniul aeroportuar forțând înființarea unei companii mamut prin comasarea Companiei Naționale Aeroportul Internațional Henry Coandă cu Societatea Națională a Aeroportului Internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu.

Fuziunea prin comasare dintre cele două aeroporturi este motivată, printre altele, în nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern, inițiat în acest sens de o eventuală impunere a unor restricții de trafic care vor deveni obligatorii pentru Aeroportul Băneasa din considerente de protecție a mediului, dată fiind apropierea acestuia de zonele de locuințe ale Municipiului București.

Cunoaște domnul ministru la ce apropiere de zonele de locuințe funcționează o serie de mari aeroporturi din Europa și din lume, fără ca locuitorii acestor zone să se gândească măcar că ar putea crea impunerea unor restricții de trafic?

Se cunoaște că în zona de protecție a aeroporturilor nu se poate ridica nici un fel de construcție fără avizul Autorității Aeronautice Civile Române.

Știe oare domnul ministru că în avizele emise de această instituție pentru construirea unor locuințe în apropierea Aeroportului Băneasa se specifică faptul că Autoritatea Aeronautică Civilă Română și Aeroportul Băneasa nu sunt răspunzătoare pentru disconfortul creat de traficul aeroportuar?

Oare aceasta nu însemna că proprietarii acestor locuințe au acceptat de bună voie disconfortul sonic produs de traficul de pe Aeroportul Băneasa?

În aceste condiții, despre ce restricții de trafic poate fi vorba?

Cine are dreptul să pretindă așa ceva?

Domnul ministru Radu Berceanu a declarat că cele două aeroporturi sunt destinate unor tipuri diferite de aeronave.

Cine și pe ce criterii a stabilit această diferențiere?

Căror tipuri de aeronave se intenționează să fie destinat Aeroportul Băneasa în urma acestei diferențieri arbitrare?

Oare domnul ministru, care este inginer de aviație, nu știe faptul că pista de decolare-aterizare a Aeroportului Băneasa care are o lungime de 3.200 m, fiind una dintre cele mai lungi din țară poate deservi orice aeronavă folosită de companiile aeriene care operează teritoriul României? Este drept, cu excepția avionului Airbus A-380 pe care nici Aeroportul Henry Coandă nu îl poate deservi.

În aceeași notă de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern privind fuziunea celor două aeroporturi se precizează faptul că o mare parte din mijloacele fixe dezafectate, deci, vechi, de pe Aeroportul Henry Coandă s-ar utiliza imediat pe Aeroportul Băneasa care este astfel categorisit, din start, ca aeroport de categorie inferioară, fără a se ține cont de faptul că acesta are un program de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare aprobat prin Hotărârea de Guvern nr.329/2002.

De ce Aeroportul Băneasa nu va avea dreptul să se modernizeze cu mijloace fixe noi și moderne?

Mai este oare cazul să ne întrebăm ce se ascunde în spatele acestei fuziuni, când totul este "cusut cu ață albă"?

Este clar că se intenționează strangularea până la dispariție a traficului pe Aeroportul Băneasa pentru ca acesta să fie închis, apoi, pe considerente de rentabilitate, să se poată pune mâna pe cele 183 ha de teren și toate în zona cea mai râvnită din București.

Dar cum rămâne cu istoria, cu tradiția? Distrugem tot?

Domnul ministru are antecedente în acest sens dovedind că istoria și tradițiile nu valorează nimic pentru dânsul.

Așa cum și-a dat acordul pentru distrugerea vestigiilor istorice de la Roșia Montana, tot așa vrea să distrugă o pagină în istoria aviației românești, cel mai vechi aeroport din țară care a împlinit la 1 august 2006, venerabila vârstă de 96 ani.

Cerem să se investigheze, dacă din punct de vedere economic este justificată această fuziune și, mai ales, modul în care aceasta se dorește a fi înfăptuită.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a elaborat Proiectul unificării Aeroportului Băneasa și Henry Coandă. Există temeri că este agreat falimentul primului, un aeroport mic, dar valorând 1 miliard euro.

Vă mulțumesc, domnule președinte! (Aplauze)

Domnul Doru Ioan Tărăcilă:

Mulțumesc, domnule senator.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 2 decembrie 2021, 21:22
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro