Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 decembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.202/31-12-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 22-12-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 decembrie 2010

  1. Aprobarea unor completări ale ordinii de zi.

 

Ședința a început la ora 18,55.

Lucrările au fost conduse de domnul deputat Ioan Oltean, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Dumitru Pardău și Georgian Pop, secretari ai Camerei Deputaților.

*

Domnul Ioan Oltean:

Doamnelor și domnilor deputați,

Stimați colegi,

Dați-mi voie să declar deschisă ședința Camerei Deputaților și să vă anunț că din totalul de 333 de deputați și-au înregistrat prezența la lucrările de astăzi 312, fiind absenți 21, din care 8 participă la alte acțiuni parlamentare. Cvorumul este îndeplinit.

Ordinea de zi dumneavoastră o cunoașteți, v-a fost comunicată. Dacă sunt observații la ordinea de zi? Domnul deputat Mircea Toader.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte de ședință, la ordinea de zi stabilită în Biroul permanent noi avem două propuneri. Am vrea să reîntoarcem la Comisia pentru buget, finanțe și bănci Ordonanța nr.50 pentru raport de reexaminare și în aceste condiții...

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat, numai puțin. Asta o să o facem atunci când voi supune atenției dumneavoastră acest lucru. Deocamdată v-am întrebat dacă sunt observații în ce privește ordinea de zi, dacă sunt completări ale ordinii de zi.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Nu.

Domnul Ioan Oltean:

Vedeți dacă vă bâlbâiți?

Vă rog, domnule lider.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte, vă anunț ordinea de zi atunci, care s-a adoptat în Biroul permanent.

Raportul comisiei privind Ordonanța nr.50; Raportul Comisiei pentru buget privind cererea de reexaminare la cererea președintelui pe Legea nr.544; a treia se referă la Ordonanța nr.79 și a patra la taxa de solidaritate.

Acestea sunt cele patru care sunt în ordinea de zi.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat Mircea Toader?

Domnilor colegi,

Dați-mi voie să vă anunț eu ordinea de zi. Vă rog să-mi permiteți mie și vă rog să mă urmăriți și să fiți atenți la ceea ce trebuie să faceți aici.

Primul punct pe ordinea de zi: depunerea jurământului de credință față de țară și popor de către doamna deputat Câmpeanu.

Punctul 2: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010.

Punctul 3: Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru modificarea și completarea unor acte normative.

punctul 4: Proiectul de Lege privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.79/2010.

Aceasta a fost ordinea de zi aprobată. Eu v-am întrebat dacă sunt propuneri de modificare, de completare a ordinii de zi. Nu sunt, atunci supun votului dumneavoastră această ordine de zi.

Cine este pentru?

Domnilor colegi?

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte, ori nu sunt eu atent, ori dumneavoastră.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule Mircea Toader, nu sunteți atent dumneavoastră, cu siguranță!

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din sală):

Schimbați-l pe Toader!

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog să mă urmăriți puțin.

Mă puneți într-o situație neplăcută și nu-mi face deloc plăcere acest lucru. Eu v-am citit ordinea de zi aprobată de către Biroul permanent al Camerei Deputaților. V-am întrebat foarte clar dacă mai dorește cineva să propună completarea ordinii de zi. N-au fost intervenții.

Domnule Eugen Nicolicea, ați venit până la microfon și ați plecat, ați coborât cu Mircea Toader.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din sală):

Am votat ordinea de zi!

Domnul Ioan Oltean:

Vă rog.

Domnul Eugen Nicolicea:

Eu am venit până la tribună și nu am mai luat cuvântul, întrucât domnul Toader a citit o ordine de zi în care ceea ce susțineam eu era deja inclus. După aceea, când dumneavoastră ați întrebat dacă este altă ordine de zi decât a spus domnul Toader și ați întrebat dacă mai există intervenții, eu eram în spate și nu m-ați văzut, în timp ce mă îndreptam.

Prin urmare, eu propun pe ordinea de zi, dacă cumva nu este inclusă, că nu mai știu acum, taxa de solidaritate, raport făcut de către Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnule Eugen Nicolăescu, vă rog, domnule lider, am să vă dau doi miei la primăvară.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Sunteți obosit, domnule președinte!

Domnul Ioan Oltean:

Sunt obosit, recunosc.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Eu nu știu de ce mai dați cuvântul unora care să modifice ordinea de zi, când ea a fost aprobată. Acum am votat-o!

În consecință, domnule Nicolicea, data viitoare!

Domnul Ioan Oltean:

Domnul deputat Eugen Nicolicea.

Domnul Eugen Nicolicea:

Atunci când ești întrebat dacă ai de intervenit și ridici mâna și nu ești văzut, nu cred că poți să spui după aceea lasă că în altă ședință vei fi văzut!

Deci, domnul președinte a procedat corect, pentru că a îndreptat o eroare de optică.

Domnul Ioan Oltean:

Stimați colegi,

Dați-mi voie, cu consimțământul dumneavoastră, să reparăm această mișcare neordonată de intenții. Votul nu s-a desfășurat, votul nu a avut loc, efectiv, este un vot electronic.

Domnilor colegi, votăm electronic. Mai întâi vă rog să scoateți cartelele ușor și la fel de ușor să le introduceți la loc.

Vă rog să vă marcați prezența, să vedem dacă suntem în cvorum. Imediat, domnule Dușa, imediat vă dau cuvântul. Domnule Mircea Dușa, vă dau cuvântul imediat. Știți că vă respect și vă prețuiesc, dar vreau să vă marcați prezența. Vă rog să apăsați pe cifra 1. Vă rog să puneți instalația în funcțiune, stimați tehnicieni. Anulăm votul și refacem prezența. Îi rog pe tehnicieni să urmărească să funcționeze corect această instalație. Vă rog să ne marcăm numai prezența. Reluăm votul. Vă rog să marcați acum prezența.

Domnule secretar general, instalația nu funcționează! (Râsete.)

Vă rog să numărați în sală, stimați colegi. Îi rog pe cei doi secretari de ședință să facă numărătoarea empirică și să ne comunice exact câți sunt în sală. Vă rog să rămâneți, vă rog eu foarte mult să vedeți...

Cei doi secretari care au numărat deputații prezenți în sală îmi comunică că sunt 182 de deputați prezenți în sală. Aceasta înseamnă că o parte dintre parlamentari nu-și marchează prezența în mod intenționat.

Domnilor colegi, în situația aceasta eu mă simt obligat să constat că există cvorumul, cei doi secretari de ședință mi-au comunicat un număr care este peste numărul de parlamentari necesar.

Supun votului dumneavoastră completarea ordinii de zi cu propunerea legislativă privind taxa de solidaritate.

Vă rog să votați electronic.

101 voturi pentru, 24 împotrivă și 6 abțineri. Ordinea de zi a fost completată.

Supun votului dumneavoastră acum ordinea de zi completată. Vă rog să votați.

Cu 129 de voturi pentru, 11 împotrivă și 2 abțineri, ordinea de zi a fost votată.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 20 ianuarie 2022, 1:54
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro