Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 decembrie 2010
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.202/31-12-2010

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2010 > 22-12-2010 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 decembrie 2010

3. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. (PL-x 456/2010) (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 456/2010

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Punctul 2 pe ordinea de zi: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

Domnul Mircea Toader.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Deoarece în raportul care a fost depus sunt niște inadvertențe, vă rog să fiți de acord ca, pentru maximum 15 minute, Comisia pentru buget să se retragă, să facă un raport suplimentar și apoi să fie supus dezbaterii, având în vedere că avem și alte inițiative care vor fi dezbătute și cu raportul suplimentar în termen să putem să-l dezbatem.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul președinte Viorel Ștefan, vă rog.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Se poate aduna în sala Biroului permanent.

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu cred că cea mai mare problemă o reprezintă sala în care vom face reexaminarea. Cea mai mare problemă o reprezintă faptul că se minte în continuare de la acest microfon. Nu există nicio inadvertență! Inadvertență înseamnă diferență între ce conține raportul nostru și ceva. Raportul îl știm, dar ceva-ul ăsta nu-l știm. Care sunt inadvertențele? Care este obiectul reexaminării care se solicită? Poate cineva să ne spună, că altfel noi ne întâlnim și în sala aia... și aici pe hol putem lucra, dar nu știm ce vreți de la noi.

Noi am depus un raport în termen, a fost dezbătut, vă amintesc că a fost dezbătut în plen raportul nostru, a rămas la vot final. Și acum ni se cere să corectăm inadvertențe. Eu, ca și președinte al comisiei, nu știu despre ce este vorba, vă rog să mă înțelegeți! Să vină cineva la microfon și să detalieze, să spună: în raport s-a strecurat greșeală la punctul 1, punctul 5, punctul 4, în fraza 1, fraza 2, alin. ț)... Nu înțeleg nimic din limbajul acesta general, păsăresc. Inadvertențe în legătură cu raportul unei comisii. Vă rog frumos, să știm ce analizăm. O facem în seara aceasta, când vreți dumneavoastră, dar spuneți-ne ce să facem.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul vicepreședinte Nițu. Dumneavoastră probabil știți care sunt inadvertențele?

Domnul Adrian Henorel Nițu:

Vreau să vă reamintesc că această ordonanță nu a fost dezbătută, au fost doar declarațiile politice și ședința a fost întreruptă, urmând să fie reluată astăzi.

Într-adevăr, în cadrul raportului există o problemă legată de o omisiune de corelare cu Directiva 48 și există și câteva nevoi de corectare legislativă care ar permite un raport suplimentar. Vă solicit să aprobăm această retrimitere la comisie și comisia să elaboreze un raport suplimentar.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul președinte Viorel Ștefan.

Domnul Viorel Ștefan:

Domnule președinte,

Insist: curmați minciunile! Stopați minciunile! Luați stenograma ședinței de luni și o să constatați că ultimul cuvânt al președintelui de ședință a fost: rămâne pentru vot final! Vă rugăm, consultați stenograma.

Deci, noi am depus un raport semnat de comisie. Ne cereți să-l modificăm, să-l reevaluăm! În raport cu ce? Păi, haideți să vă spun eu atunci, ca să dezvălui misterul. În raportul nostru, pentru că dumneavoastră ați impus să nu se aplice Ordonanța nr. 50 la creditele în derulare, noi am introdus un text care ar fi putut să mai îndulcească această restricție. Articolul 371 care spune c㠄pot fi finanțate, fără reevaluarea garanțiilor și fără comision de rambursare anticipată, creditele în derulare, sub condiția ca beneficiarul să fie bun platnic." Și dumneavoastră vreți acum să scoateți din textul legii și această soluție? Spuneți de la microfon, de ce nu vreți să spuneți?!

În raportul nostru am spus că este aberant să aplicăm Ordonanța nr.50 la casele de ajutor reciproc al pensionarilor. Dumneavoastră vreți să scoateți această excepție din ordonanță și vreți să aplicați Ordonanța nr.50 la CAR-urile de pensionari. Este aberant ce vreți dumneavoastră! Spuneți de la microfon, acesta este obiectul reexaminării pe care o doriți. Dar, spuneți, asumați-vă această chestie, nu vă mai pitiți după minciuni!

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Mircea Toader.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Domnul Ștefan Viorel e nervos. Este dreptul plenului de a retrimite la comisie, cu orice motivare pe care o spune, se retrimite la comisie. Plenul este suveran. Vă rog supuneți la vot și apoi readaptăm cu toții.

Domnul Ioan Oltean:

Domnilor colegi, domnul deputat Paul Victor Dobre. Rugămintea mea este să nu vă enervați, că vin sărbătorile și e păcat să ne stricăm sfârșitul de sesiune.

Domnul Victor Paul Dobre:

O să țin cont, domnule președinte, dar mi se pare că nu este normal. Domnul Toader să explice de ce cere retrimiterea. Plenul votează, dar dânsul trebuie să motiveze. Să vină la microfon, să motiveze!

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră propunerea de retrimitere...

Domnule deputat Eugen Nicolăescu, vă rog.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință,

toți oamenii trebuie să aibă cuvânt, dacă vor să fie crezuți. Chiar înțeleg ce spuneți. Că nu aveți cuvânt!

Noi am încercat, în cadrul Comisiei pentru buget, să corectăm cât s-a putut un act normativ, Ordonanța de urgență nr.50, ca să sprijinim cetățenii români, cei care au calitatea de consumatori, de clienți ai băncilor.

Am încercat să aducem amendamente, astfel încât să încercăm să-i ferim pe acești oameni de abuzul băncilor, de abuzul autorităților, iar ei să aibă o calitate de cetățean respectat. Și cred că, în mare parte, așa cum raportul se prezintă astăzi, am reușit.

Numai că astăzi constatăm că din dorința nebună a lua doi lei împrumut de la FMI și Comisia Europeană, că fără acești doi lei se rupe România, asta înseamnă că Guvernul nu este capabil nici doi lei să strângă ca să-și plătească pensiile și salariile, sunt dispuși cei din majoritate să sacrifice interesele cetățenilor români. Sacrificați-le, stimați colegi, dar spuneți-le! Spuneți-le că nu vă pasă de ei și că vă pasă numai să apărați băncile, că vă pasă numai să apărați capitalul. Cetățeanul nu e nimic în țara aceasta. Poate că ar trebui să vă fie rușine. Dacă știți ce e acest sentiment. Poate că ar trebui să vă întoarceți cu fața către oameni, pentru că în ultima vreme v-a cam fost frică să vă duceți printre ei. Așa cum vă manifestați, înțeleg că nu vă duceți printre oameni.

Deci, domnule președinte de ședință, cred că, în acest moment, ceea ce vrea majoritatea parlamentară este și pervers, este și cinic, este și imoral și dacă vreți, până la urmă, este antinațional. Dacă își asumă acest lucru, să-l facă singuri. Noi nu vom merge la Comisia pentru buget ca să girăm o asemenea nenorocire pentru cetățeanul român.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Am următoarea rugăminte: nu uitați, suntem în postul Crăciunului, cu două zile înainte de Crăciun, încercați să folosiți un limbaj cât de cât elegant, chiar dacă anumite lucruri nu sunt pe placul nostru.

Domnul deputat Cezar Preda.

Domnul Cezar-Florin Preda:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Acum știm că suntem obosiți, am lucrat atâta astăzi, dar amestecăm procedura și ați venit toți, cei dinaintea mea au venit pe procedură aici. Haideți să ne lămurim. Avem dreptul procedural, ca plen, să întoarcem orice la comisie, dacă plenul hotărăște? Avem. Ați pronunțat aici, și antevorbitorii mei au pronunțat imoral, antinațional, dar nu i-am auzit, în schimb, să spună neregulamentar sau ilegal. Dacă este regulamentar să întoarcem, atunci toate aprecierile dumneavoastră, toate aceste, până la urmă, divergențe între noi, se pot spune la articole, pe fond, când dezbatem, și la explicarea votului. De ce trebuie să antamăm ce se va întâmpla în comisie? Dacă plenul acum hotărăște să se retrimită la comisie, să dezbată în comisie, să ridicați în comisie aceste probleme, dacă din comisie se va ieși cu altceva decât ați ieșit prima dată, din nou, în plen, pe fiecare articol ne vom spune părerea.

Eu vă rog, domnule președinte, să supuneți votului propunerea de retrimitere la comisie.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul deputat Eugen Nicolicea.

Domnul Eugen Nicolicea:

Susțin retrimiterea la comisie, colegii care au solicitat acest lucru au dreptate, numai că v-aș ruga, dacă se poate, că nu sunt multe, să terminăm ședința de vot pe articole, să se facă pauza aceea pentru ca să poată lucra Comisia pentru buget, finanțe și după aceea ne reîntoarcem cu votul acesta și pentru ședința de vot final.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Supun votului propunerea de retrimitere la comisie a Ordonanței nr.50 pentru 15 minute.

Vă rog să votați.

Cu 131 voturi pentru, 36 împotrivă, 2 abțineri, propunerea a fost adoptată.

Rog membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci să se întâlnească în sala de ședințe a Biroului permanent. Restul membrilor Camerei rămân, în continuare, în sală, pentru a continua dezbaterea pe următoarele puncte de pe ordinea de zi.

  ................................................

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumim opoziției pentru această constatare.

Stimați colegi,

Am în față raportul suplimentar, pe care Comisia pentru buget finanțe l-a prezentat la Ordonanța nr.50.

Dați-mi voie să intrăm în dezbaterea Ordonanței de urgență nr.50/2010.

Domnul deputat Nicolăescu, doriți să interveniți pe procedură? Vă rog.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Ați dorit ca raportul suplimentar la proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.50 să se facă într-un sfert de oră și, după aceea, să intre în plen, să fie discutat, încălcând, în mod evident, Regulamentul care spune că trebuie să fie un termen de când se distribuie raportul tuturor deputaților, astfel încât aceștia să cunoască prevederile din raport și să exprime votul lor în cunoștință de cauză.

Așa arată raportul înlocuitor. (Domnul deputat Gheorghe-Eugen Nicolăescu arată spre sală raportul, care este voluminos.)

Dacă dumneavoastră credeți că ăsta poate fi discutat acum, fără să treacă un termen de măcar 24 de ore, însemnează că vă bateți joc de Parlament.

Noi vom părăsi lucrările.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Vă rog, domnul deputat Marian Neacșu, vă rog.

Domnul Marian Neacșu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Subscriu la cele spuse anterior de domnul deputat Eugen Nicolăescu și mă întreb acum: dacă nu putem să discutăm decât peste 24 de ore acest raport, cum a reușit Comisia pentru buget, finanțe să conceapă, totuși, un astfel de raport în 15 minute? Dacă nu cumva a fost preluată metodologia patentată cu foarte mult sârg la alegerile prezidențiale, așa cum s-a votat la Paris, cum s-a votat la Chișinău și cum s-a votat în alte locuri.

Încă o dată vreau să certific și eu faptul că mi se pare cât se poate de logic ca un raport de asemenea dimensiune și de asemenea importanță pentru o problemă atât de importantă pentru cetățenii români, cel puțin cele 24 de ore care au fost solicitate de antevorbitorul meu sunt absolut necesare.

Vă rog, domnule președinte, ca și în numele Grupului PSD să luați în calcul posibilitatea de a discuta acest raport în cel mai bun caz mâine dimineață.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Domnul deputat Bud, vă rog.

Domnul Nicolae Bud:

Așa, pentru restabilirea adevărului, fiindcă distinșii mei colegi care au fost înaintea mea la microfon au dezinformat plenul Camerei, de fapt raportul comisiei a fost depus mult mai devreme. Parlamentarii, deputații în speță, au avut posibilitatea să se documenteze asupra amendamentelor. Ce s-a întâmplat acum o jumătate de oră, în cele 15 minute în care a avut termen comisia de specialitate, ea s-a pronunțat asupra doar a nouă probleme, a nouă articole din vastul raport pe care distinșii noștri colegi îl au în față.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Aceste precizări conduc spre concluzia firească că putem trece la dezbaterea raportului în această ședință.

Vă rog, deci, să vă pregătiți.

Da, domnul lider Mircea Dușa.

Domnul Mircea Dușa:

Domnule președinte,

V-am creditat cu multă încredere în conducerea ședințelor Camerei.

Văd că dumneavoastră începeți să greșiți și greșiți intenționat. În aceste condiții în care, din nou, încălcați prevederile Regulamentului, noi nu putem să vă girăm cu prezența noastră și părăsim sala.

Domnul Ioan Oltean:

Faceți o mare greșeală. Nici nu realizați cât pierdeți plecând din sala de ședințe în acest moment. Eu nu pot decât să regret că nu vom participa la o confruntare foarte serioasă.

Stimați colegi,

Potrivit prevederilor art.115 din Regulamentul Camerei Deputaților, acest proiect de lege urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Urmează să trecem la dezbaterea proiectului.

Inițiatorul? Are cuvântul inițiatorul. Inițiatorul nu mai are de adăugat în plus nimic la ceea ce a spus de-a lungul timpului.

Dau cuvântul reprezentantului comisiei. Da, am înțeles că dezbaterile generale au avut loc într-o ședință când eu am lipsit.

Intrăm în dezbaterea pe articole.

Numărul curent 1, dacă sunt observații?

Numărul curent 2?

Numărul curent 3?

Numărul curent 4?

Pozițiile 5? 6? 7? 8? 9? 10?

N-ați modificat nimic aici, ați lăsat cum a vrut inițiatorul.

Pozițiile 11? 12? 13? 14?

La poziția 14 avem un amendament.

Dacă dorește cineva să intervină? Nimeni.

Amendament admis, dar poate e cineva care vrea să-l comenteze.

Pozițiile 15? 16? Fără amendamente.

Poziția 17? Un amendament admis nemodificat.

Pozițiile 18, 19, nemodificate.

Pozițiile 20, 21, 22, 23, 24, 25? La poziția 25 dorește să intervină cineva? Nu.

Poziția 26, fără amendamente; 27, 28, 29 așișderea; 30, fără amendament; la poziția 31, un amendament admis, dacă dorește cineva să-l comenteze? Nu.

Pozițiile 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42.

Pozițiile 43, 44, nu sunt observații; 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57.

Procedură. Măcar, cât de cât, mai faceți și dumneavoastră opoziție, că n-are sare, n-are piper această dezbatere.

Vă rog, domnul Pambuccian, pe procedură.

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Am următoarea rugăminte. Așa cum am spus la dezbaterile generale, o parte dintre noi dorim ca această ordonanță să iasă în forma inițiată de Guvern. Ca să nu blocăm trecea aceasta a amendamentelor unde nu există observații, o să vă rog ca, înainte de votul final, să ne dați posibilitatea, celor câțiva care dorim forma inițiată de Guvern, să votăm în bloc amendamentele care au fost făcute la comisie, ca să readucem legea în forma inițiată de Guvern... ăia, câțiva, care vrem asta.

În felul acesta, nici nu încetinim mersul legii, dar ne putem exprima și noi, pentru că altfel am fi într-o situație complicată. Noi vrem să votăm Ordonanța nr.50, dar vrem s-o votăm în forma aceea și atunci ar însemna să treneze foarte mult această ședință.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc și eu.

Domnul deputat Márton Árpád.

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Din păcate, asta nu se poate. Conform Regulamentului, pentru orice amendament al comisiei, pe care doriți să-l supuneți votului, trebuie să interveniți și să solicitați supunerea la vot a amendamentului respectiv. Dacă amendamentul respectiv nu trece, rămâne varianta Guvernului.

Deci, de acum încolo, pentru articolele care au trecut așa rămân, pentru celelalte puteți să faceți această... Pentru că, altfel, se consideră, conform Regulamentului nostru – așa cum este el actualmente – se consideră adoptate. Ulterior, nu se supune votului, tot conform Regulamentului, niciun amendament care este contrar textelor adoptate.

Domnul Varujan Pambuccian:

Atunci, domnule președinte,

O să vă rog ca, pentru această minoritate a minorităților, să procedăm așa.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Márton Árpád, dar precizați exact litera și spiritul Regulamentului.

În consecință, nu există o altă modalitate.

Mergem mai departe, pozițiile 57, 58, 59, 60, 61, da...

Domnule deputat, acolo unde aveți vreun amendament respins, o să vă rog să vă prezentați la tribună pentru a-l supune atenției plenului Camerei Deputaților.

Deci eu am raportul cu amendamentele admise, dar pot fi comentate și supuse votului dumneavoastră și amendamentele respinse.

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Am o întrebare: când cineva vrea o lege în forma dată de inițiator nu depune amendamente.

În consecință, nu are cum să aibă amendamente admise sau respinse. Că el vrea legea așa cum a făcut-o inițiatorul.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule deputat,

Dacă raportul pe care-l supun atenției dumneavoastră nu vă convine, votați împotriva raportului. Nu aveți altă soluție.

Vă rog, domnule deputat Mate, vă rog.

Domnul Máté András-Levente:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

E foarte clar. Ar trebui supus de dumneavoastră, domnule președinte, fiecare amendament admis în comisie. Dacă nu trece la vot, înseamnă că rămâne varianta inițială a ordonanței.

Deci asta era ideea și așa am făcut tot timpul.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule coleg, întotdeauna s-a supus votului atunci când au fost obiecții la amendamentul la care comisia a modificat articolul inițiatorului.

Domnul Varujan Pambuccian:

Atunci, nu pot să vă spun decât un lucru generic, că avem la fiecare amendament admis și dorim votarea fiecăruia în parte.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Am înțeles. Am să respect această solicitare și fiecare amendament îl supun votului dumneavoastră. Evident, de acum înainte.

La poziția 62, Capitolul V, avem amendament la art.58 alin.(1).

Supun votului dumneavoastră amendamentul la art.58 alin.(1).

Cine este pentru amendamentul comisiei?

Vot electronic, domnule Toader. Ți-a rămas mâna spânzurată în aer.

99 de voturi pentru, nouă abțineri, opt împotrivă.

Amendamentul comisiei a fost adoptat.

La pozițiile 62, 63 nu avem amendamente; 64 asemenea, 65, 66, 67 fără amendamente; 68 fără amendamente; poziția 69, fără amendamente.

La poziția 70, Secțiunea a 3-a, "Rambursarea anticipată", este un amendament care vizează art.66, care se modifică și va avea cuprinsul pe care-l regăsiți în raport.

Supun votului dumneavoastră acest amendament al comisie!

Vă rog să votați.

Cu 103 voturi pentru, 15 abțineri și cinci împotrivă, amendamentul comisiei a fost adoptat.

La poziția 71 nu avem amendamente.

La pozițiile 72, 73 și 74 nu avem amendamente.

La poziția 75 avem un amendament la art.71, care se modifică și va avea cuprinsul prevăzut în raport.

Supun votului dumneavoastră acest amendament al comisiei.

Vă rog să votați.

105 voturi pentru, 16 abțineri și patru împotrivă, amendamentul comisiei a fost adoptat.

Să-i comunicăm și domnului Eugen Nicolăescu, pentru că este al domniei sale.

Poziția 76, fără amendamente; 77, de asemenea; pozițiile 78, 79, 80, 81, 82, fără amendamente.

Poziția 83, Capitolul IX, "Alte dispoziții". Aici avem o modificare a art.79 alin.(1), care are, așa cum vă spuneam mai înainte, următorul cuprins... îl regăsiți în raport.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Vă rog să votați.

Avem 107 voturi pentru; 21 abțineri și patru voturi împotrivă.

Amendamentul comisei a fost adoptat.

La poziția 84 nu avem amendamente.

La poziția 85 avem un amendament, o modificare a art.81.

Supun votului dumneavoastră acest amendament al comisiei.

Cine este pentru? Vă voteze pe da.

Cu 104 voturi pentru, 20 abțineri și 3 împotrivă, amendamentul comisiei a fost modificat.

La poziția 86 este un amendament al comisiei prin care art.82 se modifică.

Vă rog să urmăriți structura acestui articol în forma propusă de către comisie și să vă decideți cu cine votați.

Vă rog, votul dumneavoastră, domnilor.

104 voturi pentru, 4 împotrivă, 21 de abțineri.

Amendamentul a fost votat.

Pozițiile 87, 88, 89, 90, 91, 92... 91 nu are amendamente, la poziția 92 avem un amendament la art.88, după alin.(2), se introduce un nou alineat, alin.(21), cu cuprinsul pe care îl găsiți în rapoartele pe care le aveți cu toții în fața dumneavoastră.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Vă rog să votați.

Avem 100 de voturi pentru, două împotrivă, 25 de abțineri.

Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 93, "art.89 se modifică și va avea următorul cuprins..." pe care nu vi-l citesc. Dumneavoastră l-ați citit deja, dar îl supun votului dumneavoastră.

Vă rog să votați.

105 voturi pentru, 4 împotrivă, 90 abțineri.

Amendamentul a fost modificat.

La poziția 94 nu avem amendamente.

Poziția 95, avem un amendament al comisiei: "art.91 se modifică și va avea următorul cuprins..."

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

104 voturi pentru, 4 împotrivă, 21 abțineri.

Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 96 nu avem amendamente, nici la poziția 97 și nici la poziția 98, dar, în schimb, avem la poziția 95 un amendament care vizează articolul 95, ce "se modifică și va avea următorul cuprins..."

Dacă cineva din sală vrea să-l citească? Nu, atunci nu-l citim.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Cine este pentru? Vă rog să votați.

97 de voturi pentru, 7 împotrivă, 24 abțineri.

Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 100 nu avem amendamente.

La poziția 101 avem un articol nou, art.II.

Supun votului dumneavoastră acest amendament.

Vă rog să votați.

101 voturi pentru, 4 împotrivă, 24 abțineri. Amendamentul a fost adoptat.

La poziția 102 nu avem amendamente.

Cu aceasta, stimați colegi, am epuizat raportul, dezbaterea pe marginea raportului comisiei sesizate în fond, acest raport suplimentar...

Da, procedură?

Domnul deputat Merka, pe procedură.

Domnul Adrian-Miroslav Merka:

Mă scuzați.

Stimați colegi,

Domnule prim-ministru,

Stimați domni miniștri

Domnilor colegi,

Am avut amendamente depuse, respinse, am considerat că, într-adevăr, mi-am susținut la comisie unde comisia a avut de analizat, a fost o decizie grea pentru noi toți, o muncă asiduă, împreună cu ministerul și cu toți cei din comisie.

Toți colegii știu, am lucrat aproape două luni de zile pe această ordonanță și, din păcate, spun o victorie de etapă a fost a altora. Bineînțeles că prin vot sperăm să putem să aducem la acel numitor comun acest punct din acea scrisoare ca, într-adevăr, să fim la un numitor comun cu toți ceilalți.

Sperăm că vom putea să facem mult mai mult data viitoare.

Vă mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Da. Mulțumesc.

Stimați colegi,

Ați constatat, am epuizat dezbaterea pe articol.

Votul final, mâine dimineață la ora 9.

Am rugămintea ca mâine dimineață să nu lipsim, să putem să asigurăm cvorumul pentru ca votul final să poată fi un succes, iar la 9,30, ședința comună privind dezbaterea moțiunii de cenzură.

O seară bună tuturor.

Doamne ajută!

Ne vedem mâine dimineață.

*

Ședința s-a încheiat la ora 20,46.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 20 ianuarie 2022, 1:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro