Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 27 septembrie 2011
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.105/07-10-2011

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2011 > 27-09-2011 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 27 septembrie 2011

3. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Hotărâre a Parlamentului României privind constatarea lipsei de efecte a rectificării Hotărârii Parlamentului nr. 25/2008.  

 

Domnul Ioan Oltean:

  ................................................

Punctul 8 din ordinea de zi, Soluționarea sesizării doamnei Sabina Funar, consilier de conturi la Curtea de Conturi.

Rog reprezentanții Comisiilor juridice să exprime punctul de vedere despre care, de altfel, noi am luat la cunoștință încă de săptămâna trecută.

Domnul secretar Andronache, domnule deputat Andronache, vă rog să prezentați...

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Cu privire la situația constatată la momentul întrunirii celor două comisii, domnul președinte Buda a expus această situație în ședința anterioară, iar eu nu fac altceva decât să prezint punctul de vedere comun, discutat în cadrul ședinței.

Punct de vedere comun:

Birourile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului au hotărât transmiterea documentelor referitoare la contestația doamnei Sabina Funar cu privire la numirea sa în funcția de consilier de conturi către Comisiile juridice reunite, astfel încât acestea să-și exprime un punct de vedere asupra acestei situații.

Astfel, Comisiile juridice, analizând documentația transmisă de Birourile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului, au constatat următoarele:

În data de 13 octombrie 2008, domnul deputat Octavian- Mircea Purceld, în calitate de lider al Grupului parlamentar al PRM, a transmis Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului trei propuneri nominale, conform algoritmului, pentru noua componență a Curții de Conturi, fără a face mențiunea duratei mandatului, după cum urmează: domnul deputat Petre Popeangă, doamna senator Verginia Vedinaș și doamna profesor universitar Sabina Funar.

Comisiile pentru buget ale celor două Camere au întocmit un raport comun asupra propunerilor pentru numirea consilierilor de conturi și a conducerii Curții de Conturi a României, în ședința din 14 octombrie 2008, ocazie cu care au propus plenului reunit al celor două Camere ale Parlamentului validarea mandatului domnului Petre Popeangă pentru o perioadă de trei ani și al doamnei Funar Marioara Sabina pentru șase ani.

Plenul reunit al celor două Camere ale Parlamentului a adoptat Hotărârea Parlamentului nr. 25/2008, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 702/2008, prin care au fost numite în funcția de consilier de conturi următoarele persoane: domnul Petre Popeangă, pentru un mandat de trei ani și doamna Sabina Marioara Funar, pentru un mandat de șase ani.

În ședința Birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului din 4 noiembrie 2008, domnul deputat Lucian Augustin Bolcaș a invocat o eroare materială intervenită în Hotărârea Parlamentului nr. 25/2008, în sensul că votul exprimat în plenul reunit al celor două Camere ale Parlamentului a fost eronat, întrucât mandatul de trei ani i-ar fi revenit doamnei Sabina Marioara Funar, iar mandatul de șase ani domnului Petre Popeangă.

Urmare ședinței Birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului, a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 754/2008 o rectificare cu următorul cuprins:

"La art. 1 lit. a) liniuța a șasea, în loc de «domnul Popeangă Petre;», se va citi «doamna Funar Marioara Sabina;», iar la lit. b) liniuța a cincea, în loc de «doamna Funar Marioara Sabina;», se va citi «domnul Popeangă Petre;»."

În urma dezbaterilor și punctelor de vedere exprimate cu prilejul analizării documentelor transmise celor două comisii, s-au hotărât următoarele:

În conformitate cu art. 71 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă. "În cazul în care după publicarea actului normativ se descoperă erori materiale în cuprinsul său, se procedează la publicarea unei note cuprinzând rectificările necesare.

Se interzice modificarea prevederilor unor acte normative prin recurgerea la operațiunea de rectificare, care trebuie limitată numai la erori materiale.

Rectificarea se face la cererea organului emitent, cu avizul Consiliului Legislativ".

Mai mult decât atât, în temeiul dispozițiilor art. 17 din Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României, republicată. "Se interzice, sub sancțiunea nulității, modificarea prevederilor unor acte normative prin recurgerea la operațiunea rectificării".

Față de aceste prevederi, membrii celor două comisii au apreciat că înlocuirea duratei mandatului celor doi consilieri de conturi nu constituie o eroare materială, în sensul celei prevăzute de art. 71 din Legea nr. 24/2000, ci afectează însuși fondul hotărârii, motiv pentru care această modificare se poate face doar printr-un act normativ cu aceeași forță juridică, respectiv o hotărâre a Parlamentului.

Având în vedere cele prezentate mai sus, rectificarea publicată în Monitorul Oficial al României nr. 754/2008 este lipsită de eficacitate juridică și nu-și poate produce efectele, singura hotărâre care produce efecte fiind Hotărârea Parlamentului nr. 25/14 octombrie 2008.

Proiectul de hotărâre este anexat acestui raport și vă rog să-mi permiteți să citesc și proiectul de hotărâre.

Vă mulțumesc.

HOTĂRÂRE
privind constatarea lipsei de efecte a rectificării
Hotărârii Parlamentului nr. 25/2008

În temeiul dispozițiilor art. 67 din Constituția României, republicată,

Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre:

Articol unic - Se constată că rectificarea publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 754/7 noiembrie 2008 la Hotărârea Parlamentului nr. 25/2008 privind numirea consilierilor de conturi, a președintelui și a vicepreședintelui Curții de Conturi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 din 12 octombrie 2008 nu își poate produce efectele, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale și procedurale.

Vă mulțumesc.

  ................................................

Domnul Ioan Oltean:

Stimați colegi, rog liderii grupurilor parlamentare să-și invite colegii în sala de ședințe pentru a da votul și în ceea ce privește contestația doamnei Sabina Funar.

Stimați colegi, vă rog să vă ocupați locurile în sala de ședințe.

Întâi și întâi, vreau să exprimăm votul și pe urmă membrii Birourilor permanente să se deplaseze în sala de ședințe pentru numărarea voturilor.

Rog și secretarii de ședință să-și ocupe locurile la prezidiu.

Domnule deputat Pardău, vă rog să vă ocupați locul.

Stimați colegi, conform socotelilor, în sală se află prezenți 239 de parlamentari. Cvorumul este îndeplinit.

De aceea, am să supun votului dumneavoastră hotărârea privind soluționarea contestației doamnei Sabina Funar pe care domnul deputat Andronache, secretarul Comisiei juridice, de disciplină și imunități, a citit-o

Domnule deputat Pambuccian, pe procedură, vă rog.

Domnul Varujan Pambuccian:

Mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Eu înțeleg că suntem aici în fața unei situații care este lovită de nulitate, așa cum ne-a explicat Comisia juridică, de disciplină și imunități. Și atunci vreau să vă întreb, domnule președinte, ce votăm noi aici, pentru că, în felul acesta, teama mea este că putem crea un precedent, și nu cred că este un precedent sănătos.

Plenul s-a exprimat, s-a exprimat la data aceea, lucrurile sunt foarte clare și problema nu cred că este de competența Parlamentului, cel mult e de competența parchetului.

Eu, din câte văd, în jurul nostru e mochetă.

Mulțumesc.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Domnule deputat Toader, dați-mi voie să-l rog pe domnul secretar Andronache să mai dea o dată citire proiectului de hotărâre pe care noi trebuie să-l adoptăm, ca toată lumea să fie în deplină cunoștință de cauză.

Domnule secretar al Comisiei juridice, de disciplină și imunități, vă rog să dați citire încă o data proiectului de hotărâre a plenului reunit al celor două Camere.

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

HOTĂRÂRE

privind constatarea lipsei de efecte a rectificării
Hotărârii Parlamentului nr. 25/2008

În temeiul dispozițiilor art. 67 din Constituția României, republicată,

Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre:

Articol unic - Se constată că rectificarea publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 754/7 noiembrie 2008 la Hotărârea Parlamentului nr. 25/2008 privind numirea consilierilor de conturi, a președintelui și a vicepreședintelui Curții de Conturi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 din 12 octombrie 2008 nu își poate produce efectele, ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale și procedurale.

Domnul Ioan Oltean:

Mulțumesc.

Doamnelor colege și domnilor colegi,

Supun votului dumneavoastră acest proiect de hotărâre.

Cine este pentru? Rog secretarii de ședință să numere voturile.

Voturi pentru: 227

Voturi împotrivă? 1 vot împotrivă.

Abțineri? 4 abțineri, mă informează secretarii de ședință.

Cu o majoritate de necontestat, proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Rog acum membrii Birourilor permanente să se deplaseze în sala de ședințe a Biroului permanent al Camerei Deputaților pentru a proceda la numărarea voturilor.

Luăm o pauză. Lucrările continuă după numărarea voturilor.

Vă mulțumesc.

 

PAUZĂ

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 14:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro